DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Modificare curba avans centrifugal dacia 1310, Idei, sugestii

dacia_slk
post 19 Apr 2010, 13:53
Post #1


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Salut la toti daciotii! biggrin.gif

Am avut reglat o perioada de timp avansul static destul de mare nu stiu exact cat - doar atat cat sa nu ciricaie (detoneze) nicicand. Astfel aveam consumul destul de mare, iar viteza maxima 150km/h.

Am reglat avansul static pe zero, consumul a scazut la 8%, viteza maxima 120km/h. Mai mult nu vrea in ruptul capului.

Mi-a venit ideea (in vederea maririi vitezei maxime icon_mrgreen.gif ) de a modifica (cu cap) dispozitivul de avans centrifugat a.i. sa-mi dea un avans mai mare (in genul celui total pe care-l obtinusem prin marirea avansului static).

Asta s-ar putea face fie modificand arculetele cu unele mai moi ale dispozitivului de avans centrifugal, sau marind contragreutatile, dar nu stiu exact cum si cu cat.

A mai incercat cineva asta? Idei, sugestii?

Multumesc!

This post has been edited by dacia_slk: 19 Apr 2010, 13:54


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freddybb
post 19 Apr 2010, 20:49
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 22 February 06




ai nevoie de multa rabdare, pricepere si de un stroboscop cu uglometru ca sa realizezi curba de avans indicata de constructor ori de un ax delco nou potrivit la motorul pe care il ai.Stroboscopul cu uglometru este un aparat cu care poti verifica avansul la diferite turatii


--------------------
dacia 1300 - AB 01 HXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 19 Apr 2010, 21:40
Post #3


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Mda, cred ca cel mai indicat este sa se faca testele in acest sens in conditii de laborator (chiar improvizat). Ar fi necesare:

1. un dispozitiv (motoras) care sa poata invarti delcoul (nu delcoul, dar prindeti ideea) cu turatii diferite

2. un dispozitiv (gen lampa stroboscopica) care sa masoare avansul dupa fiecare modificare a contragreutatilor/arcurilor, la diferite turatii - adica sa poata calcula noua curba de avans (centrifugal)

3. alte maruntisuri.

N-a incercat nimeni asa ceva pana acum?!

Sau ... trecut pe injectie cu ECU care gestioneaza toti parametrii motorului, adica injectia, aprinderea, avansul icon_mrgreen.gif dar sare bine de 1000E blush.gif blink.gif

PS: @freddybb Hm... uglometru pe google nu gaseste nimic nedumerire.gif ; sigur ai scris bine denumirea xxxmetrului?!

This post has been edited by dacia_slk: 19 Apr 2010, 21:44


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 19 Apr 2010, 21:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




ECU Standalone doar pentru aprindere nu "sare bine de 1000E", se poate realiza relativ ieftin, cu Megajolt - ar duce max 500 euro de fapt mult mai putin (depinde si cum gasesti piesele tongue.gif).. Dar ce e drept nu merita investitia, ar avea mai multa viata motorul in el, ar consuma mai bine, dar nu o sa fie nici motor de curse si nici tedei rolleyes.gif. Sau poti sa treci masina pe injectia de la Dacia..

O alternativa ieftina ar fi aprinderea realizata de cineva de pe forum (mihai1677 parca) - gasesti detalii pe threadul lui Muttley despre ea, dar trebuie sa cauti ceva..

Ar fi interesant sa te joci si cu mecanismul delcoului, imi propusesem si eu sa fac asta dupa ce citisem pe aici, dar am alte probleme cu masina laugh.gif..

This post has been edited by ment: 19 Apr 2010, 21:51


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 19 Apr 2010, 21:58
Post #5


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




@ment: Da, cam asa ceva cautam... cred ca ari fi mai ieftin/usor (chiar?!) de trecut pe ECU care gestioneaza doar aprinderea. Totusi, dupa ce am citit link-ul tau ma bate gandul sa umblu si la avansul vacuumatic, cum am vazut ca au mai facut si altii pe forum.


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 19 Apr 2010, 22:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Uita-te si pe site la Megajolt, cine stie poate vei fi primul sa puna pe Dashie tongue.gif, instalarea pare usoara, m-am uitat acum si cat costa doar Megajolt-ul care ti-l construiesti tu si e 90$ - foarte ieftin. Regret ca nu am luat modulul de care e nevoie (Ford Edis Ignition module + Coilpack bobine) cand l-am gasit intr-un remat rolleyes.gif ..

This post has been edited by ment: 19 Apr 2010, 22:35


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 19 Apr 2010, 23:33
Post #7


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Interesant...


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 20 Apr 2010, 05:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




nu e neaparat nevoie de stroboscop pt a modifica curbele.

bancurile de verificare pt delcouri din anii '50 erau extrem de simple. aveau doar un motor, un disc gradat transparent, un bec si un turometru. se poate face oricand asa ceva pt cine are rabdare.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 20 Apr 2010, 07:06
Post #9


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(payty @ 20 Apr 2010, 05:56)
... se poate face oricand asa ceva pt cine are rabdare.
*


Cum?! Adica am priceput in mare, dar cum ar putea masura acest dispozitiv avansul efectiv la o anumita turatie?


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 20 Apr 2010, 08:10
Post #10


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Cu un disc si un optocuplor wink.gif .


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 20 Apr 2010, 08:24
Post #11


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(iuliano_smile @ 20 Apr 2010, 08:10)
Cu un disc si un optocuplor wink.gif .
*


Bine, bine biggrin.gif dar asa, mai ca pentru prosti tongue.gif , cum ai zice ca as putea masura avansul centrifugal in mod "dinamic" - invartind rotorul la o anumita turatie?


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 20 Apr 2010, 08:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




uite cam asa arata. in cutia aia e un motor care invarte delcoul si sub cercul ala e un bec care se invarte in acelasi timp cu axul inferior al delcoului (ma rog, solutia de alimentare a becului care se invarte e la latitudinea cui face dispozitivul). sus se leaga la platina un fir care duce la bec si cand se invarte, partea superioara a axului de la delcou se invarte relativ la partea inferioara din cauza avansului centrifugal. cand platina se inchide, se aprinde becul de sub cadranul gradat si se vede cate grade indica.

mai e nevoie de un turometru ca sa vezi la ce turatie se invarte motorul (se poate adapta unul de dacie cu mici modificari ca sa obtii tensiunea inalta) si de o posibilitate de a varia turatia motorului.


ma rog, daca vrei sa faci ceva si mai sofisticat, ii adaptezi si o pompa de vid ca sa modifici si vacuumaticul.

n-ai nevoie de optocuplor.

This post has been edited by payty: 20 Apr 2010, 08:30

Attached thumbnail(s)
SunMachine.jpg ( Size: 101.95k ) Number of downloads: 1008


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 20 Apr 2010, 09:56
Post #13


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Motorul care invarte delocul il cotrolezi cu un PWM(ori cu 555 ori cu tl494), turometrul ii modifici rezistenta de pe intrare.
Optocuplor ii legi ledul cu o rez de 1 kilo, iar tranzistorul +12volti si la turo.
Mai departe, nu prea as avea idee cum sa vezi avansul:-??

PS: inspirate din linkul asta . Vezi ca jos de tot sunt 2poze....inspirate

This post has been edited by iuliano_smile: 20 Apr 2010, 09:57


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 22 Apr 2010, 08:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




salut, chestia asta cred ca se poate face si pe masina, am incercat-o o data mai demult.
Am pus volantul la semn, am facut un nou semn pe fulia arborelui cotit, dar nu am luat masuratori din lipsa scalei gradate, doar asa ochiometric.
Sculele folosite: un voltmetru, turometru, dwell-metru, lampa stroboscopica, manometru-vacuum


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 01:12
Forum Renault