intrebare anvelope
![]() ![]() ![]() |
intrebare anvelope
hillfingerr |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 March 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenta
2004/Scala
|
|||
guliver |
![]()
Post
#2
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
1. cauciucurile mai bune se pun pe spate
2.as alege Dunlop 3.allseason sunt un fel de struto-camila.....de aia e bine sa ai cauciucuri de vara , vara si de iarna, iarna |
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#3
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
1. fals. anvelopele calitative se pun pe puntea motoare, mai ales cand este vorba de tractiune si nu de propulsie. de ce?? pentru ca puntea fata in general este cea care franeaza mai mult, in cazul tau tot ea este si motrica, tot ea asigura si urmarea virajului dupa cerintele soferului atat timp se conduce normal. pentru condus sportiv si puntea spate trebuie sa aiba anvelope calitative.
2. depinde, poti cauta pe adac sa vezi daca exista teste cu modelele in cauza. se poate intampla ca firma mai de renume, in cazul asta dunlop, sa fie sub firestone. tinand cont ca sunt la acelasi pret, si vorbim de o firma de buget si una mai premium, este posibil ca modelul de la dunlop sa fie cel de baza, si sa nu fie stralucit. doar dupa nume toata lumea ar alege dunlop, dar intereseaza-te. michelin este cea mai renumita, si cea mai mare firma de anvelope auto, totusi in testele adac, nu ies intotdeauna pe primul loc 3. foarte corect. completari: 4. uita-te la DOT, ca nu cumva sa-ti iei teapa. acest DOT este imprimat pe talonul anvelopei si este urmat de o serie de 4 litere si/sau de o serie de 4 cifre. importante sunt cele 4 cifre, care au urmatoarea semnificatie: - primele doua saptamana - urmatoarelor doua anul de fabricare. orice anvelopa cu timpul isi pierde calitatile, din cauza imbatranirii cauciucului, adica materia prima din care sunt facute. degeaba ai pneuri rulate doar 10.000km, deci profil suficient ramas, daca au o vechime de 4 ani... imbatranirea cauciucului este si motivul pentru care producatorii recomanda schimbarea curelei de distributie intr-un anumit interval de ani, chiar daca ai parcurs km putini. in cazul solenza aceasta se schimba o data la 4 ani in limita a 60.000km. revenind la DOT vezi ca anvelopele in cauza sa nu fie mai vechi de 1 an. poate sa-ti spuna vanzatorul vrute si nevrute, gen "n-au domne nimic, ca au stat in depozit", nu le lua daca sunt vechi. 5. anvelopele all season trebuie sa impace si capra si varza, si sti cum se spune, cand alergi dupa 2 iepuri nu prinzi nici unul, astfel ca aceste anvelope: - nu ofera tractiune suficienta nici iarna, nici vara, ci doar una medie - pe timp de vara daca rulezi cu anvelope de iarna, acestea vor face mai mult zgomot si pentru ca sunt mai grele vor influenta comportamentul dinamic si consumul masinii; asta este valabil si pentru cele all season 6. pneuri care sa faca minuni cu consumul de carburant nu exista. sunt acele anvelope denumite "energy/fuel saver", dar reducerea consumului de carburant este infima. nu este nici macar 0,5L/100km. si mai au o problema, aderenta. forta de frecare cu cat este mai mica, cu atat motorul invarte anvelopele mai usor, deci se reduce consumul. DAR forta de frecare este direct proportionala cu aderenta, ceea ce inseamna ca aceste anvelope care reduc consumul de carburant, dispun de aderenta scazuta. cea mai importanta chestie legata de aderenta la o masina de volum este eficacitatea franarii, care si ea este direct proportionala cu aderenta. in concluzie avem asa: - pneuri fuel saver => reducere insignifianta a consumului de carburant => aderenta scazuta => franarea mai proasta. nu stiu ce ai alege tu, dar tinand cont ca viata mea ar fi in joc, eu as alege ceva care franeaza mai bine. vrei sa reduci consumul de carburant?? asigura-te periodic: - ca anvelopele sunt umflate corespunzator - ca ai geometria buna si ca rotile sunt echilibrate - ca nu ai elemente ce se invart in timpul rularii cu masina, blocate, sau ca nu merg greu. adica sa nu ai rulmentii uscati de vaselina, sa nu ti se blocheze sabotii sau placutele de frana - schimba filtrul de aer mai des, mai ales daca stai in bucuresti - schimba consumabilele la timp - condu ceva mai liniar, fara acceleratii in forta, dar totusi fara a subtura - foloseste franarea fara debraiere pana cand turatia motorului scade sub 1500rpm, i se mai spune acestui procedeu si frana de motor. This post has been edited by slider2: 13 Mar 2010, 13:46 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
guliver |
![]()
Post
#4
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
eu cand am fost in Germania anul trecut si mi-am adus masina am negociat cu dealerul neamt sa-mi schimbe 2 cauciucuri iar dealerul ( unul destul de mare in Germania) a zis ca cele mai bune cauciucuri se pun pe puntea spate...asa a si facut in cazul masinii mele....
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
slider2 |
![]()
Post
#5
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
ce masina ai tu??
parerile sunt multe si impartite. ideea pe care se merge este ca anvelopele mai bune puse pe puntea spate, fac ca aceasta sa nu mai derapeze asa repede. dar asta la masinile cu tractiune, puntea spate pleaca la viteze foarte mari cu care se ataca virajele, la greseli mari de conducere (franare brusca in curba, frana de motor puternica in curba), sau daca soferul doreste asta prin "scandinavian flick". de asemenea se mai ia in calcul faptul ca pe zapada, gheata, carosabil ud, puntea spate la o masina este mai predispusa la derapaj, atat in cazul tractiunii cat si al propulsiei. in cazul tractiunii de obicei forta de apasare pe spate este mai mica. iar in cazul propulsiei forta poate fi in unele cazuri prea mare si poate duce la pierderea aderentei, ceea aproape automat inseamna derapaj. totusi in caz de condus normal in cazul tractiunii, puntea fata este cea mai solicitata pentru ca ea este in acelasi timp si motoare, unde este nevoie de aderenta, si viratoare, unde iar este nevoie de aderenta pentru a respecta trasa in viraj impusa de sofer. de asemenea la orice masina puntea fata are mai multa "responsabilitate" in ceea ce priveste franarea, de aceea si discurile de frana sunt mai mari pe fata. This post has been edited by slider2: 13 Mar 2010, 16:13 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
FuNnYSLZ |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 3 February 10 From: Braila ![]() |
De acord cu slider,cauciucurile bune se vor pune intotdeauna pe fata,daca trage fata si pe spate daca masina are tractune spate
|
--------------------
solenza
clima
2003
- BR09GSD
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#7
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
- sfatul specialistilor este sa le schimbi pe toate 4 odata si sa fie de acelasi tip , marca etc , in cazul in care schimbi doar 2 recomandarea este sa le pui pe spate (citisem si cateva argumente in acest sens) , daca as fi in situatia de mai sus eu le-as monta pe fata si as alege DUNLOP (sunt foarte multumit de aceasta marca dar se poate si mai bine daca te tine buzunarul Michelin)
- cine recomanda all season inseamna ca nu a fost la munte prin zapezi adevarate , dealuri etc recomandare: http://www.anvelopejantepromotii.ro/anvelo...lii.php?cod=648 transport gratis la 4 bucati, am comandat de la ei si sunt OK PS: nu erau destule topicuri pe tema anvelopelor , recomand cu caldura folosirea functiei SEARCH |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
annem |
![]()
Post
#8
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Niciodata ceea ce simti pe fata nu este valabil pe spate. Daca la directie mai ai senzatia ca mai poti redresa, cu spatele, in general, odata fugit e fugit, numai norocosii mai redreseaza (excluzindu-l pe Schumacher). Daca se pun anvelope mult mai aderente pe fata, exista o senzatie de siguranta prea mare, dar falsa, neacoperita de puntea spate. Tractiunea poate fi o problema, mai ales Iarna cu plecatul de pe loc, dar problema adevarata este in timpul mersului, la curbe si comenzi bruste, la frinari, chiar pe carosabil uscat.
Personal, ii socotesc complet iresponsabili pe cei care isi monteaza Iarna anvelope de iarna numai pe fata, iar aceasta categorisire nu are legatura cu faptul ca nu ar trece ITP-ul. O solutie pentru siguranta/costuri mici (care totusi nu este recomandata oficial de nimeni) ar fi, oricit ar parea de paradoxal, doua seturi de roti iarna/vara. Vara se circula mai mult, se poate face din cind in cind un fel de rotatie partiala a rotilor folosind roata de rezerva. De exemplu, la vreo 5k km, una din rotile fata este inlocuita cu rezerva, dupa alte 5k km (daca se mai apuca si nu vine Iarna), cealalta roata fata este inlocuita cu rezerva. Se mai face un antrenament de schimbat roata, doar am vazut atitia la necaz care se lupta sa gaseasca sculele, iar dupa ce le gasesc nici nu stiu cum se monteaza cricul. Cauciucul oricum imbatrineste, asa ca, mai bine se foloseste si roata de rezerva decit sa te chinui mai tirziu sa gasesti un fraier care sa o cumpere ca noua. Cind se schimba rotile Iarna/Vara, rotile schimbate e bine sa fie insemnate, cele care au fost mai mult pe fata vor fi puse pe spate la urmatorul schimb. In caz de schimbare, se recomanda avelope noi pe toate rotile. Chiar daca arata bine, exista riscul ca anvelopele spate sa fie imbatrinite sau chiar deteriorate. Daca nu au fost niciodata pe fata, avelopele spate sint destul de necunoscute. Montate pe fata la 3-4 ani dupa un rulaj exclusiv pe spate, rotile pot fi surprinzatoare (in sensul rau) pentru sofer. In trecut producatorii automobilelor si/sau pneurilor mai recomandau si rotirea rotilor la un numar de km dupa un algoritm care depindea si de tipul cauciucurilor, dar acum sint alte reglementari pentru siguranta. Cit despre alegera dintre Firestone si Dunlop, as alege Firestone pentru aceasta dimensiune. All Season am avut, dar niciodata nu voi mai avea. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
hillfingerr |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 March 09 ![]() |
Mersi frumos pentru raspunsuri, ati fost de mare ajutor.
Imi voi lua 2 Dunlop SP30 cu 163Ron/buc pe care le voi pune pe fata. Numai bine. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenta
2004/Scala
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
M-am pacalit anu' trecut 2 Firestone : de la 75km/h pana pe la 90 topaie ca dracu. Pana sa-mi dau seama am schimbat aprope tot pe fata (inclusiv bieleta de la cv). Degeaba scrie made in spain pe ele ! = stifturi
|
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#11
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ai incercat sa le echilibrezi inca o data? Ceea ce descrii tu este semn de roti dezechilibrate. La mine batea volanul intre 90-130, daca treceam nu mai aveam treaba. Am echilibrat jantele si gata, a disparut tot
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
eu am cumparat acum o luna 2 cauciucuri continental la 1 750 000 lei vechi bucata ,le-am pus pe fata pe puntea motoare, si am facut un drum la sibiu si unul la valcea.sunt foarte multumit la prima vedere.zgomot redus,franare eficienta nu stiu daca la consum au participat ca nu prea am calculat asta.faza cu pusul pe spate la neamt,aia sunt obisnuiti cu mertane si bmw-uri,cu tractiune spate si de aceea i le-a pus pe spate.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Iulik, asta am facut prima oara ! si tot degeaba ....
|
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
apropo de anvelope.
norauto, la ambele locatii, are 2 oferte greu de refuzat. anvelope.JPG ( Size: 169.33k ) Number of downloads: 893 de asemenea la ulei are preturi promotionale ulei.JPG ( Size: 295.08k ) Number of downloads: 914 |
--------------------
...
...
...
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
salutare.as vrea sa stiu parerea voastra referitoare la niste anvelope pe care as vrea sa le cumpar.este vorba despre bf goodrich profiler 2.acestea vor fi montate pe solenza pe jantele de aliaj de 14''.ati auzit ceva de ele?le-a folosit cineva?va multumesc
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
slider2 |
![]()
Post
#16
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Somm...cePageID=139645
nu stiu cat de bine se vede in varianta tradusa cu goagalu... dar nu sunt recomandate This post has been edited by slider2: 18 Apr 2010, 20:40 Attached thumbnail(s) bf.JPG ( Size: 137.45k ) Number of downloads: 790 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#17
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
QUOTE(alexandrusiri @ 18 Apr 2010, 20:54) salutare.as vrea sa stiu parerea voastra referitoare la niste anvelope pe care as vrea sa le cumpar.este vorba despre bf goodrich profiler 2.acestea vor fi montate pe solenza pe jantele de aliaj de 14''.ati auzit ceva de ele?le-a folosit cineva?va multumesc Si eu am vrut sa le iau, dar am luat GoodYear DuraGrip de care sunt foarte multumit. Azi a trebuit sa pun frana foarte puternic, s-au blocat rotile dar mai tarziu (cu mult) decat la matadoarele originale. Eu am dat 165 de lei pe ele si daca am luat 4 bucati am avut si transportul gratuit. |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
multumesc de raspuns.am intrebat pt ca am vazut pe net pareri si pro dar si contra.si nu prea stiu ce sa fac,deci cred ca o sa ma orientez catre altlele.am auzit pareri bune despre dunlop sp 01 ,dar nu cred ca o sa gasesc dimensiunile 165/65/r14.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
185/65/14 exista sigur, dar am impresia ca pentru tine exista doar Dunlop SP Streetresponse, neavand loc sa inghesuie profilul ala complex in 3 zone al sp01 in 165.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 06:00 |