DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Transformam noroiul in, asfalt

danu
post 19 Apr 2005, 08:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 18 February 05




http://www.ziaruldeiasi.ro/local/iasi/08.ro.html

QUOTE
Drumurile de pamint ar putea fi asfaltate cu o substanta polimerica. Vicepresedintele Consiliului Judetean Lucian Profir sustine ca a gasit reteta magica pentru asfaltarea drumurilor judetene si comunale. Asfaltul clasic ar urma sa fie inlocuit cu granule de RBI-Grade 81, substanta furnizata de o firma americana. "Vom avea o discutie la Cluj cu reprezentantii furnizorului si vom vizita citeva tronsoane de drum reabilitat cu aceasta substanta. Practic, este vorba de o solutie de stabilizare a solului care se comporta similar asfaltului", a declarat Profir.

...........


huh.gif Chiar exista asa ceva ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PriesT
post 19 Apr 2005, 08:25
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 9 February 05




Este posibil, dupa ceea ce spun colegii mei de servici, cu mai multa experienta decat mine (domeniul constructiilor).


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI - B-xx-PEY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 19 Apr 2005, 09:10
Post #3


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Excelent, asa vom intra sub sloganul cu banii dvs....adica vom dona zilnic noroiul de pe roti si sasiu tongue.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 19 Apr 2005, 09:38
Post #4


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Heh, ce noroc, probabil or sa faca ambele autostrazi pana la anu'. blink.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Charlton
post 19 Apr 2005, 10:39
Post #5


ان سيارتي ك


Group: Members
Posts: 366
Joined: 18 February 05
From: Gugulania




Mi-e tare dor de o sosea "beton" , avem cel mai nenorocit judet ( Caras-Severin) la capitolul sosele , mama lor de banditi , regret ca mi-am platit rovigneta ma gandeam ca ajut cu ceva nu degeaba imi spun prietenii fraier c-am platit-o. 022.gif


--------------------
Dacia Logan Preferance 2005 / - CS-05-FUB
Batranul marinar cu alge in barba si scoici pe burta.
GPS...chinezarie da' bun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 19 Apr 2005, 10:57
Post #6


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnilor,

Problema (si investitia) cea mai mare la un drum nu-i suprafata de uzura (cea pe care o vedem si o injuram toti), ci fundarea. Tratamentul suprafetei cu polimerul XYZ (sau cu ciment, asfalt etc.) este numai cu foarte putin mai mult decît zero: în scurta vreme, drumul se va deforma/tasa, ceea ce va duce si la distrugerea stratului superficial.

FYI: am vazut lucrarile de largire a autostrazii A8 München-Salzburg. Stratul de beton are peste 50 cm. Sub el se afla cam 2 m de macadam (ca la terasamentul de cale ferata), bine compactat. Abia peste beton se vine cu un strat de asfalt grosier de cca. 10 cm, si pe deasupra stratul de uzura de cca. 2-3 cm.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 19 Apr 2005, 11:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




aia-i pista de aeroport dupa descrierea ta !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 19 Apr 2005, 11:07
Post #8


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Negativ. Este -dupa cum am scris- vorba de A8 München-Salzburg. Acesta este motivul pentru care infrastructura autostrazii (executata in anii 30) este in continuare buna. Se strica (si se repara) stratul superficial, dar drumul nu se onduleaza.

Edit: bineinteles ca la proiectarea acestei infrastructuri se ia in calcul natura si intensitatea traficului asteptat pentru drumul cu pricina. N-ai sa faci ce am descris eu la o alee pentru biciclisti, dar ai s-o faci pe un traseu european (unde te astepti sa ai trafic greu din belsug).

Edit again: si ca sa nu se infiltreze apa meteorica sub drum si sa strice infrastructura, drumul are retea de canalizare. Aceasta colecteaza apele si le descarca mai departe de drum (nu stiu exact unde).

This post has been edited by os: 19 Apr 2005, 11:14


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanF
post 20 Apr 2005, 10:57
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 16 July 04
From: Bucuresti




QUOTE
si ca sa nu se infiltreze apa meteorica sub drum si sa strice infrastructura, drumul are retea de canalizare.

si o inclinatie de cateva grade spre exterior ca sa nu stagneze apa

QUOTE
aia-i pista de aeroport dupa descrierea ta !


Pai autostrazile lor pot fi folosite ca piste de aterizare fara nici o problema. Asa se fac cum a zis "os". Am vazut cu ochii mei cat de gros este asfaltul.


--------------------
Ford Focus - ...
FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X
Fotografie de produs - www.orangefoto.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghidioneanu
post 20 Apr 2005, 20:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 3 June 03
From: IS




Prin anii '92-93 in Iasi s-a vorbit de asa ceva , cu o firma italiana , s-a realizat un tronson de drum experimental in lungime de 800 m in satul Valea Adanca de langa Iasi , cu totul intamplator pe langa vilele unor potentati locali si pare ca se termina fix la poarta unuia din ei . Cel putin asa au scris ziarele ( Monitorul de Iasi )


--------------------
Ford Focus 2007, 1,8 TDCI 115 cp - IS-xx-xx
Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aztec
post 20 Apr 2005, 21:08
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 March 05




autobahnul sau cum se scrie la nemti are starul de beton de 70 cm, au zis pe NG sau discoveri, dublu decat de ex in america pt ca au chestia aia cu "no speed limit", si nu isi permit gropi si reparatii...
la noi e max 20 cm..


--------------------
Daewoo Tico - b 01 zau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGDAN DSN
post 21 Apr 2005, 10:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 18 October 04
From: Bucuresti




pentru cei din Bucuresti:
calea Grivitei este asfaltata de 6 ani si nu s-a facut nici o gaura(exceptand zona canalelor ,dar s-a reparat saptamana asta).
Acolo de ce a rezistat asfaltul 6 ani si mai rezista inca ? E lucrare serioasa si tine - pe alte strazi se reface asfaltul la 2 ani(unele anual).

Deci se poate dar.....


--------------------
Toyota Aygo 2006 - masina de servici - fost posesor de DSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 21 Apr 2005, 11:32
Post #13


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(aztec @ 20 Apr 2005, 22:08)
[...] pt ca au chestia aia cu "no speed limit", si nu isi permit gropi si reparatii[...]
*


Nu cred ca din cauza asta. Presupun ca-i pur si simplu o alta mentalitate, care prin decenii (secole?) s-a transmis si la cei care "produc" norme. Pe trmen lung, o constructie solida e mai "ieftina" decît una labila din cauza costurilor de reparatii/intretinere mai mici. Ma întreb cît o fi costat in total Bucuresti-Pitesti, cu reparatii, reparatia reparatiei, consolidarea reparatiei reparatiei reparatiei s.a.m.d.

Un inginer constructor german care cunostea foarte bine normele de constructii civile (nu de drumuri, dar cred ca ce am sa spun se poate extrapola) mi-a spus odata ca "se construieste mult prea solid"....

De reparat drumuri se rapara si la germani, stati fara grija; dar numai in cazuri rarisime altceva decît stratul de uzura, care pentru aia-i pus.

This post has been edited by os: 21 Apr 2005, 11:36


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 21 Apr 2005, 17:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(aztec @ 20 Apr 2005, 21:08)
autobahnul sau cum se scrie la nemti are starul de beton de 70 cm, au zis pe NG sau discoveri, dublu decat de ex in america pt ca au chestia aia cu "no speed limit", si nu isi permit gropi si reparatii...
la noi e max 20 cm..
*


Nu vorbi in necunostinta de cauza!
Daca ai fi mers cu trenul pe langa A2 in timp ce se construia, ai fi observat ca are o grosime mai mare!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aztec
post 21 Apr 2005, 18:06
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 March 05




eu la atata am apreciat grosimea stratului la bucata de la cernavoda... hai sa zic 25 maxim
poza facuta in septembrie 2004


Attached thumbnail(s)
Clipboard02.jpg ( Size: 55.36k ) Number of downloads: 63


--------------------
Daewoo Tico - b 01 zau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 21 Apr 2005, 20:01
Post #16


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




Asta e bucata veche de pe vremea lui Pazvante.
Iar parerea mea e ca nu grosimea conteaza. In mod normal se toarna la grosimea la care a fost proiectata. E greu sa furi la dimensiune fara sa fii depistat mai devreme sau mai tarziu. De furat se fura mult mai usor la calitatea betonului.


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 21 Apr 2005, 20:12
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Vechea autostrada Fetesti-Cernavoda avea o grosime totala de 90 de cm si a fost proiectata si ca pista de aterizare pentru situatii extreme!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aztec
post 21 Apr 2005, 20:34
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 March 05




sony.. nu cred ca avea 90 cm nici in ruptul capului, doar m-am uitat atent...poza e facuta de mine. poate cu tot stratul de balast si toate cele.
ma intreb oare la ce urgente au proiectat cu 3 aeroporturi in zona ( kogalniceanu, tulcea, buzau)


--------------------
Daewoo Tico - b 01 zau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 22 Apr 2005, 16:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Am crescut in zona si am discutat cu ingineri care au construit acea autostrada! Crede-ma ca asa este!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 12:20
Forum Renault