probleme sau nu ?, nu trece de 3100rpm in a 5-a
![]() ![]() ![]() |
probleme sau nu ?, nu trece de 3100rpm in a 5-a
danezu_pitesti |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|||
Tudor Badescu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Între 7 sau 6 mm,dupa caz și 13...14 mm e cursa plutitorului nu nivelul.Consum de 13 e prea mult în mers normal.De aia si fuge.Carburatorul e reglat economic la sarcini mici,iar când e nevoie există sisteme de îmbogățire a amestecului.La gaz,la instalațiile ce vin la noi,nu există îmbogățire la sarcina mare.Așa că ori e mereu "pe forță" și consumă,ori e pe "economic" si de-aia punem gaz,dar mai pierde din viață.Sigur că există și soluții între cele două variante.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
dandee |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
si mai este o chestie pe care mi-am amintit-o!cineva mi-a spus (un sofer cu aproximativ 1 milion de km la activ) ca atunci cand esti cu pedala la fuins e bine sa i mai dai un pic drumul si apoi sa accelerezi!eu iti propun sa faci si tu asta si apoi mai vedem!
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Orlando89 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 April 10 ![]() |
@Danezu_pitesti
QUOTE dacia e proiectata sa prinda viteza maxima in treapta a -4-a la o turatie mai ridicata Ce vorbesti omule ? Pai a mea intr-a 4-a abia prinde suta la 4000 Rpm, dar totusi o prinde uimitor de repede pentru o dacie ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
1996 http://orlandocatalin.blogspot.com
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu poate fi in nici un caz viteza de 100 km/h la 4000 de ture intr-a patra! Ori turometrul ori vitezometrul sau amandoua nu functioneaza corect.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Filip |
![]()
Post
#36
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.011 Joined: 23 July 09 ![]() |
Am si eu o intrebare, se uzeaza ceva la motor daca in treptele mai mari 3-4, schimb abia la 3200 rpm? Logica imi spune ca usurez munca motorului, pt. ca atunci cand trece in treapta superioara sa nu fie subturat, sa-i fie usor. Taica-meu imi zice ca asa o sa consum ca la balamuc (dar am indoieli), fiindca motorul e la turatie optima zic eu, oricum mi se intampla des sa merg prin oras in a 3-a la 3000 rpm si sa nu schimb treapta, imi place ca e mult mai responsiva acceleratia, frana de motor etc. Repet, mai mult de 3200-3300 rpm nu vede motorul, si abia cand e cu temp. apei la 80 si uleiul incalzit. Cu racirea n-am probleme, abia cand ajung in trafic bara la bara si ma prinde un semafor de 3-4 ori, porneste electroventilatorul, dar cand merg, niciodata. Stilul asta de mers dauneaza la motor? Eu ma gandesc ca mai rau se uzeaza daca merg subturat. Eu am impresia ca la ~ 3000 rpm ii e cel mai bine motorului, adica e vioi, e cum trebuie.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Orlando89 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 April 10 ![]() |
@ Tudor Badescu
Pai eu nu am cutia 100% originala, cel de la care am luat-o a fost "meserias" si i-a adus niste modificari interesante, printre care si niste planetare nemtesti, ceva mai groase si mai rezistente, amortizoare de nu-stiu-unde pe gaz... Si vorbesc foarte serios cand spun ca abia prinde suta in 4000Rpm si functioneaza bine turometrul, in schimb vitezometrul arata mai mult decat viteza reala. Cu Gps-ul in bord, acei 100Km/h , sunt defapt vreo 85Km/h. @Filip Cu motorul 102.13 de 1397cmc, este bine sa schimbi treptele la 3500Rpm, acolo are cuplul maxim, in depasiri duci de la 3500 pana la 5500, adica la puterea maxima, iar in mers 3000 Rpm sunt perfecte, si dupa cum bine ai observat, motorul raspunde mai bine si "trage", iar consumul este optim. Un motor subturat, consuma mai mult, pentru ca are nevoie de benzina suplimentara doar ca sa nu se opreasca, dar nici peste 3500 Rpm nu e bine sa mergi prea mult, pentru ca si un motor supraturat consuma la fel de mult. |
--------------------
Dacia
1310L
1996 http://orlandocatalin.blogspot.com
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Poate ca ai un grup conic foarte scurt,4000 de ture la 85 km/h inseamna normal cam treapta a lll-a nu a lV-a.Sau cine stie ce s-o fi facut prin cutie,poate o fi modificata astfel incat a V-a sa fie ca a lV-a normala si sa fie impartit in 5 trepte intervalul care normal e in 4.Ar rezulta o cutie sportiva.
Cu consumul,nu e minim la 3000 de ture.Pana la 3000 de ture nu creste asa mult consumul.Vezi,te rog,topicul "Consumul de combustibil-Lamuriri"fotografia de la postul #44 de la "Dacia-Diverse". |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Orlando89 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 April 10 ![]() |
Intr-adevar este o cutie sportiva. Am si GPS, chiar nu trec de 80 Km/h intr-a 4-a, si nu prea trec de 60 cu a 3-a. Ma tin dupa masini mai rapide fara probleme, asta pana trebuie sa trec in treapta a 5-a, de acolo se duce naiba toata sportivitatea. Aaaa si turometrul functioneaza bine, l-am verificat la ITP, doar vitezometrul fura putin (mai mult), la 100Km/h reali, vitezometrul imi indica 126, si kilometrajul la fel, la 126 Km parcursi, imi indica doar 100, verificat 100%.
|
--------------------
Dacia
1310L
1996 http://orlandocatalin.blogspot.com
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
chiar fura asa mult vitezometrul? ar trebui sal incerc si eu pentru ca imi tot bat capul ca-mi consuma 12 pe gaz dar kilometrii ii verific dupa vitezometrul reglabil; si nu stiu cat e de bun. stie cineva daca chiar trebuie sa ma incred in el...sau nu
|
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Dacă eroarea e aceeași și la vitezometru și la kilometraj înseamnă că angrenajul pentru cablul de kilometraj nu e potrivit.S-au modificat pinioanele,grupul conic poate,dar nu s-a făcut și un angrenaj corespunzător noii situații.Ce anvelope folosești?
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
nu caut neaparat explicatii pt ca nu vreau sami bat capul cu problema asta minora.multumesc oricum. doar ca acum am verificat si la 80 km facuti imi arata doar 50, sau la peste 2 km imi arata 900 metri. si eu ii faceam consumul dupa el si ma speriasem. anvelopele sunt 155/80 pe fata si 165/70 R13 pe spate.
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Vitezometrul e al ei? Dacă da, vezi că te contrazici. E imposibil. Cutia nu se face așa, mai pui un ou, mai tai o ceapă...
19 May 2010, 21:52: Vitezometrul se poate aduce la eroare zero. Ridici o roata pe cric, bagi a 4-a si turezi pana iti indica 126, reti turatia, desfaci bordul demontezi vitezometrul, dar ii lasi cablul. Pornesti iar si turezi la turatia retinuta, si tinand constant reglezi din surubul de sub discul magnetic, pana acul indica 100/h. Voi va contraziceti, fara sa aplicati cele mai elementare formule de calcul: Cauciucul de 165/70/13, are 56 cm in diametru, deci la o tura face 1,76 m. Raportul in a4-a e de 0,97 la 1. Cel de la grupul conic, e de 3,78. Luam la 4000 de ture, ca acolo-i curiozotatea. 0,97X3,78=3,666 atentie ca aici e un drac. Asta e total demultiplicare in cutie.Deci roata se va invarti de 3,666 ori mai incet de cat motorul. 4000 / 3,666=1091 ture face roata la 4000 de rotatii, deci intr-un minut. 1091X 1,76=1920m parcurge roata intr-un minut. 1920x60=115,2 km/h Deci la 4000 de ture, la rapoartele si cauciucul prezentat, ai 115,2 km/h, si nimic altceva si orice s-ar spune. 115: 4= 28,7 km/h la mia de ture. 28,7X5,5=158km/h la turatia de 5500 de ture, in viteza a 4-a, cine poate sa ajunga la acea turatie. Poate la vale. Orice alte baliverne in afara de ce e mai sus, sunt vise. Raportul din a5-a e de 0,86X 3,78=3,25 total demultiplicare. 1000:3,25=307,6 rot.X1,76=541,5m X60=32,5km/h/1000 de ture/min. 32,5X5,5=178,7km/h la 5500 de rot/min. la 4000, ai 32,5X4 =130km/h Era greu? This post has been edited by PH-06-BOA: 19 May 2010, 21:52 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
multumim pt explicatii...inteleg perfect dar cam greu cu cifrele
![]() 19 May 2010, 23:02: la viteza a5a raportul e de 1:0,86 parca, adica pinionul arborelui secundar e mai mic .X1,76=541,5m:asta cam cear vrea sa insemne? 19 May 2010, 23:04: si cum calculezi cat face o tura a cauciucului stiind diametrul?eu am pe fata 155/80 R13 This post has been edited by danezu_pitesti: 19 May 2010, 23:04 |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Pune-i un carburatoe mai mare
![]() |
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
1,76 m parcurge roata la o rotatie. Nu scrie asa la aliniatul 4?
23 May 2010, 00:42: Nu sti cum se calculeaza cat face roata la o rotatie? Vorbesti cu Sexi-Braileanca ca ea stie. Pi X D , unde PI e o constanta , iar D e diametrul. 3,14X56=175,84 cm =1,76m Bine? This post has been edited by PH-06-BOA: 23 May 2010, 00:42 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
danezu_pitesti |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 11 November 09 ![]() |
aaaaaham da acum inteleg. cata matematica facui la viata mea...si sexi-braileanca stie mai multe
![]() |
--------------------
dacia
1310 L
1997
- AG-11-ASF
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 16:56 |