DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Securitatea Activa vs Securitatea Pasiva, ...adica ce ati alege...

Care vi se pare mai importanta?
 
Securitatea Activa este cea mai importanta (previne producerea unui accident) [ 22 ] ** [55.00%]
Securitatea Pasiva este singura care ne salveaza viata (te salveaza dupa producerea accidentului) [ 18 ] ** [45.00%]
Total Votes: 40
Guests cannot vote 
Danielle
post 18 Feb 2006, 15:44
Post #1


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Am plecat de aici...

QUOTE(seba3621 @ 25 Jan 2006, 19:49)
Era totusi interesant daca se facea un sondaj si asupra sistemelor de siguranta... Nu?
*



Stiu ca este greu de ales dar daca ati fi nevoiti s-o faceti pe care ati alege-o in detrimentul celeilalte?

Activ - ABS/ESP/Xenon/ - si ce mai stiti si voi...

Pasiv - Airbag/Centura de siguranta/Tetiere - si ce mai stiti si voi...

P.S. - Daca ati avut experiente nefericite si considerati ca un element de siguranta v-a salvat (abs sau airbag) dintr-o situatie nu tocmai placuta puteti sa ni le impartasiti si noua si cam ce nota ati acorda sistemului respectiv (Activ sau Pasiv).


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 18 Feb 2006, 16:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Nici un fel de siguranta nu previne producerea unui accident! Poate sa te loveasca altul ..si in momentul ala nu conteaza nici un abs sau xenon sau altele. In continuare centura de siguranta este cea mai buna protectie in caz de accident.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Feb 2006, 16:32
Post #3


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




@AND dar centura de siguranta nu se incadreaza cumva la siguranta pasiva?Impreuna cu tetiera activa fac un cuplu performant,sau nu?
E adevarat poti sta la semafor si vine unul din spate fara sa puna frana,in cazul asta centura si tetiera si-au facut datoria deci un punct bun pentru siguranta pasiva.


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 18 Feb 2006, 16:49
Post #4


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Danielle, cred ca ar trebui sa mai adaugi o varianta "Nu se poate una fara alta". Sunt cazuri in care unele din sisteme te salveaza, in altele, celelalte. Parerea mea.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 18 Feb 2006, 16:59
Post #5


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Am spus mai sus Stiu ca este greu de ales dar daca ati fi nevoiti s-o faceti pe care ati alege-o in detrimentul celeilalte?. Daca as mai fi adaugat si "Ambele" sau "Nu ma intereseaza" nu era relevant pentru ca mult timp noi nu am stiut decat de existenta centurii de siguranta (ca fiind un element de securitate) iar acum avem posibilitatea sa alegem si altceva.
Interesant este finalul poll-ului pentru ca asa vedem si noi pe ce punem baza in alegerea unei masini.
8 airbag-uri sau Xenon? wink.gif

This post has been edited by Danielle: 18 Feb 2006, 17:01


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 18 Feb 2006, 18:35
Post #6


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Daca aveam ABS la Cielo, acu vreun an nu calcam un anumit mos senil care se plimba printre masini...deci activa e baza!


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 19 Feb 2006, 20:39
Post #7


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Aici a fost un pasaj neadevarat.

Acum, daca ar trebui sa aleg, momentan as alege siguranta pasiva. De ce? pentru ca tehnologia poate da gres, pe cand o tabla cand se deformeaza oricum absoarbe energie (daca tabla in cauza e facuta cum trebuie atunci poate absobi o cantitate mare de energie ).

This post has been edited by Liviu: 20 Feb 2006, 14:39


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 20 Feb 2006, 11:54
Post #8


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Cred ca ambele sint importante, am votat totusi activa,ca si in sanatate este mai usor sa previi decit sa combati,dar si cea pasiva este f imp. cum s-a zis mai sus cind esti lovit de cineva..


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 20 Feb 2006, 13:39
Post #9


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(Liviu @ 19 Feb 2006, 20:39)
In primul rand airbagul este un sistem de siguranta ACTIV.
Ca sa nu le confundati, considerati asa: Ceea ce trebuie ACTIVAT ca sa isi faca treaba (esp, abs, airbag, afu, etc), este un sistem de siguranta activ. Ceea ce nu are neviue de nimic pentru a functiona (deformare controlata, centura de siguranta, tetierele, barele din portiere) sunt sisteme pasive.
*


Imi permit sa te contrazic. Tine de siguranta pasiva tot ceea ce te ajuta sa iesi mai putin sifonat in cazul implicarii intr-un accident. De siguranta activa tine tot ceea ce te ajuta sa nu produci un accident.

Revenind on-topic, aleg siguranta pasiva pentru ca te apara in orice situatie, pe cand cea activa in anumite limite. Consider insa si siguranta activa extrem de importanta.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 20 Feb 2006, 13:45
Post #10


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




Gesesc o mare utilitate in cazul ABS-ului. Este o componenta ce ma ajuta efectiv !
Sunt de acord si cu comentariile relative la securitatea pasiva, ce te protejeaza cumva si de prostia altora.

Tampenia este ca la 130 la ora, impact frontal nu prea mai ai ce sa alegi din toate sistemele de securitate pasiva.

Este interesant de vazut ce implementare o sa apara in viitor relativ la securitatea activa: comunicare intre ECU-urile diferitelor masini aflate in proximitate. Pot lua o decizie ele sa nu se ciocneasca, se reduca viteza, etc.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
juristul2000
post 20 Feb 2006, 13:56
Post #11


"Membru 20 cm record"


Group: Members
Posts: 793
Joined: 6 October 05
From: Oradea




O fi buna centura pt cine o poarta da pt cine nu tot mai bine e sa ai un abs sau un esp sau neste faruri bune si mai departe cum ti-e norocul!!! biggrin.gif


--------------------
logan dacia Laurate 2005 - AR-07-RZV
20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!!
NU, da spaga!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 20 Feb 2006, 13:59
Post #12


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Un link destul de interesant privind explicarea termenilor Siguranta Activa/Siguranta Pasiva.

Edit
@juristul2000 centura de siguranta este un accesoriu obligatoriu in orice masina si este prevazut prin lege obligativitatea purtarii ei pe cand "abs (din pacate inca mai este optional pe la noi) sau un esp (optional) sau neste faruri bune (daca la xenon ai facut referire-tot optional se numeste) si mai departe cum ti-e norocul!!!"-norocul si-l mai si face fiecare cu mana lui.

This post has been edited by Danielle: 20 Feb 2006, 14:04


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 20 Feb 2006, 14:38
Post #13


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




mea culpa .. aveti dreptate cu sistemele active si pasiva ... airbagul ste considerat sistem pasiv .. desi numai pasiv nu este.
Oricum, conform definitiei ca sistem activ este cel ce te ajuta saconduci iar cel pasiv e cel ce te protejeaza in caz de accident, airbagul int-adevar este un sistem pasiv.

Revenind on-topic in lumina noilor (pentru mine cel putin) definitii ale sistemelor:
Daca trebuie neaparat sa aleg as alege tot pasiv smile.gif ... de condus tine foarte mult de sofer asa ca poti conduce cu atentie maarita ... dar odata ce s-a "inceput" accidentul, numai sistemele pasive te mai scapa (in anumite limite).


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebybv
post 20 Feb 2006, 14:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 8 August 05
From: Brasov





Eu am bifat "Siguranta Pasiva" cu mentiunea ca peste 130Km/h nu te mai salveaza decat Dumnezeu (daca si ala care intra frontal in tine are vreo 100...nu stiu ce mai ramane...)
Sotia mea traieste azi datorita faptului ca a avea tetierele montate cand a lovit-o unul la semafor cu 50Km/h (fara sa schiteze franarea macar)...si cand ma gandesc ca, cu cateva zile inainte tatal meu ii zicea sa le dea jos, ca o impiedica sa vada in spate...
Multa bafta....


--------------------
Mazda 6 2.0 CD 143CP SPORT 2006
"...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Feb 2006, 16:32
Post #15


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu nu inteleg de ce trebuie sa aleg intre cele 2!!!!!!! Ca masina cu ESP dar fara airbag nu cred ca gasesti nicaieri. Invers da.
Cand au venit niste baieti sa-i spuna lui Alec Issigonis ca Mini nu e sigur in caz de impact, ca se deschid usile, motorul intra in habitaclu, masina are muchii si protuberante in interior, au primit raspunsul:
" Eu fac masini cu frane si suspensii bune. Dac prostii fac accident e vina lor!"
Adica avem nevoie de ambele, insa unele dispozitive de siguranta pasiva sunt muuuult mai ieftine ca cele de siguranta activa.
Dar la siguranta pasiva intra si proiectarea caroseriei, a ranforsarilor si zonelor cu deformare programata. Iar astea costa multi bani.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 20 Feb 2006, 16:49
Post #16


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(einstein1984 @ 20 Feb 2006, 16:32)
" Eu fac masini cu frane si suspensii bune. Dac prostii fac accident e vina lor!"
*


Inseamna ca NCAP si EuroNCAP sunt niste organizatii bune doar pentru prosti.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 20 Feb 2006, 16:49
Post #17


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Bine poate am gresit eu cand am spus ...ce ati alege...

Poate era mai nimerit ...pe care ati pune baza...

L.E. - Dar hai sa-ti mai spun ceva...
Vine Hyundai cu o oferta naucitoare xenon la pachet ori xenonul majoritatea il pun pe masina "ca da bine" dar el nu a fost gandit sa dea bine. Xenonul impreuna cu tot sistemul far (spalator/autoleveling) a fost gandit ca un sistem de Securitate Activa. Dar "cineva" se duce si da banii pe Hyundai ptr. ca are xenon si da bine (in parcare sau la colegii de trafic) dar masina aia (poate) are doar 2 airbag-uri si doar ABS (fara AFU) si o alege in detrimentul alteia care insa nu are xenon.
Merge piata? Mergeeee...

Acum eu vin si intreb...
Xenon-aftermarket se poate? - DA
Airbag sau AFU aftermarket se poate? Ma indoiesc.

Si acum intrebare rea...

Cati dintre voi (inclusiv eu) stiau ca xenoanele sunt gandite ca sistem de securitate activa? Aici nu vorbesc de becurile alea colorate in albastru din Vitan.

This post has been edited by Danielle: 20 Feb 2006, 16:59


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 20 Feb 2006, 19:26
Post #18


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Danielle .. cred ca e exagerat sa spui ca xenonul e sistem de protectie activ ... asa si farurile cu halogen sunt la fel.
Xenonul a fost proiectat ca sa dea o lumina mult mai puternica decat un halogen obisnuit dar cu un consum de energie mult mai mic. In alte cuvinte, avantajul xenonului este randamentul foarte bun de conversie energie electrica / energie luminoasa. Autolevelingul este necesar pentru ca lumina asta foarte puternica ar deranja foarte tare pe cei de pe contrasens .. de aceea este absolut necesar. Si de accea sistemele de autoleveling, cand se defecteaza, fac ca farurile sa bata foarte in jos .. pentru a evita efecte psihedelice asupra soferilor de pe contrasens.

Pe de alta parte insa, lumina mai multa in fata = vizibilitate mai mare => securitate activa .. asta e doar o gaselnita de marketing.

Eu am avut veo 700 euroi ramasi din buget cand mi-am comandat megane-ul. De banii aia am putut alege ESP/ASR, scaune incalzite si climatronic sau xenon, scaune cu incalzire si climatronic ...

Ce crezi ca am ales ? wink.gif.

LE: am corectat o greseala de exprimare ..


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 20 Feb 2006, 21:59
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Xenon si climatronic? tongue.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 21 Feb 2006, 00:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




As alege ca siguranta pasiva scaune + tetiere gen Volvo - "Wiplash protection seating system" in caz de impact din spate spatarul se retrage in spate pt. a atenua socul. Un film despre asta aici:

http://www.volvocars.us/_Tier2/WhyVolvo/Sa...proachtosafety/

Ca siguranta pasiva as mai instala un rollbar (de strada, nu de raliuri) ajuta in caz de impact lateral sau de rostogolire si bineinteles centuri fara de care nu pot sa conduc nici cand parchez masina ( obisnuinta biggrin.gif ).

Ca siguranta activa imi ajunge ABS dar sa fie deconectabil .


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Feb 2006, 01:51
Post #21


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Cele doua notiuni nu trebuiesc separate.
Ele sunt gandite sa actioneze complementar.
Structura caroseriei, deformarea ei la impact, ar tine de siguranta pasiva dar depinde foarte mult de dinamica masinii si dinamica la impact.
Airbag-urile, centurile pretensionate si celelalte elemente de siguranta activa sunt realizate incat sa raspunda cel mai bine in functie de aceasta deformare.
Ca elemente de siguranta activa eu inteleg toate acele componente care ajuta masina in situatii critice, manevre bruste sau aderenta scazut. Faza cu becuri cu xenon nu stiu daca ar intra in categoria asta.
La impactul din spate, centura de siguranta nu are nici un rol ci doar tetiera. Culmea ar fi sa se declanseze si airbag-ul din volan si sa iti dea capul si mai rau pe spate. (vezi scaunele pt copii ce se monteaza invers fata de sensul de mers si nu au nici un fel de centura)


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danielle
post 21 Feb 2006, 06:38
Post #22


Membru


Group: Banned
Posts: 166
Joined: 9 December 05
From: Pe alt forum.




Mda,stiu ca suna aiurea (xenoanele=securitate activa) dar cred ca este ceva gen...lumina mai multa in fata = vizibilitate mai mare => securitate activa...cum bine a spus Liviu dar mai nou vad ca si stopurile cu leduri (vezi linkul dat de MihaiD) sunt trecute la securitate activa (cica esti mai "bine" vazut din spate cand franezi) ori asta o spune Volvo nu eu. Probabil e o gaselnita de marketing (Liviu) pentru promovarea unui produs nou (cum s-a intamplat si in cazul xenoanelor). Sa vezi acum baietii de pe topicul STOPURI TRANSPARENTE ce or sa inceapa sa dea 900ron pe stopurile cu leduri biggrin.gif ...de ce? Ptr. ca asa spune Volvo...neah Volvo vrea sa-si vanda el produsul stai linistit.
Adica (traducere) la farurile/stopurile cu bec nu puteai sa vezi sau sa fii vazut la fel de bine ca xenoanele/ledurile...si s-a mai vandut un produs. Probabil si sistemul de monitorizare a presiunii aerului in roti v-a deveni un element de securitate activa (sa stii cum stai la un drum lung,ce sa mai bagi manometru')...cred ca toate "gaselnitele" astea depind de producatorul care le face disponibile pe produsul sau (de la caz la caz) deci cred ca ar trebui sa facem abstractie de ele (imi pare rau ca eu le-am incadrat acolo).

P.S. - Liviu eu alegeam ESP/ASR/Climatronic (pe care le consider mult mai utile) pentru ca astea nu le poti pune ulterior pe masina pe cand Xenon/scaune incalzite mergeau a fi montate after-market.
P.S.2 - Da autolevelingul la asta foloseste dar la masinile stock vine in completare cu spalatorul de faruri (ai vazut cum arata niste xenoane in faruri murdare?) dar putini stiu asta si isi monteaza cu 200e xenoane ("vedea-ias" la RAR) fara sa tina cont si de ceilalti participanti la trafic ba unii chiar pe faruri cu striatii (ce conteaza atata timp cat da bine).
P.S.3 - @vis-a-vis la impactul din spate daca nu esti primul la semafor centura de siguranta conteaza enorm crede-ma. Si scaunele ptr. copii folosesc sistemul Isofix (la prinderea de bancheta-impropriu spus ptr. ca ele se prind prin bancheta de sasiu) centura exista pe ele dar pentru ocupant.

This post has been edited by Danielle: 21 Feb 2006, 07:02


--------------------
Bad User Bad Example - Be Aware
Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 21 Feb 2006, 09:15
Post #23


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




Am votat siguranta pasiva.

Farurile cu xenoane nu vad de ce ar intra la siguranta deoarece daca n-as vede bine as merge mai incet. Cat despre accident cand se produce si daca Doamne fereste traiasca sistemele pasive care sa te scoata cat mai teafar de acolo!
Preferabil sunt ambele bineteles...abs,ebs,asp plus airbaguri cat cuprinde.

This post has been edited by Lexy: 21 Feb 2006, 09:17


--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Feb 2006, 09:20
Post #24


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai in stilul asta si climatronicul e siguranta activa pentru ca il mentine pe sofer mai proaspat si deci mai atent la trafic. Siasta fara sa umble prea des la diverse butoane.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:20
Forum Renault