m-a luat rugina, rezolvari
![]() ![]() ![]() |
m-a luat rugina, rezolvari
adită |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|||
Kojak |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
de la 320 - pana la 360 merge, io d-ala am folosit si a fost ok. oricum, peste 300.
am gasit cam greu, in schimb. This post has been edited by Kojak: 19 Mar 2014, 17:11 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
zfmflorin |
![]()
Post
#3
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
|
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
Kojak |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
florine, omu' a pus o intrebare simpla si la obiect si tu-i dai sa citeasca douajda pagini...pagini pe care sunt sigur ca le-a rasfoit ptr. ca a si postat acolo.
![]() This post has been edited by Kojak: 19 Mar 2014, 20:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa folosesti si granulatie mai mare (poti folosi chiar si o piatra abraziva pusa pe bormasina) si apoi sa treci la granulatie mai mica.
Slefuit pana se vede tabla curata, feruginol, curatat, iar feruginol, sters cu apa si uscat, grund anticoroziv, lasi sa se usuce cateva zile si apoi ii dai si o vopsea. Sa te uiti atent ca rugina sa nu treaca si pe partea cealalta a piesei, printr-o gaura de trecere, prin imbinarea dintre 2 table etc. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Kojak |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
o explicatei profesionista, intr-adevar.
io n-am avut atata rabdare la micile retusuri...am curatat cu smirghel (peste 300 garnulozitate), pana la luciu metalic, degresat, uscat, grunduit, aplicat 2-3 straturi de vopsea si la final lac protector peste. toate in aceasi zi in decurs de max. 5-6 ore. recunosc ca la unele am sarit peste grund. probabil am facut treaba de mantuiala si asta o sa se vada cat de curand...da' zic io ca-i mai bine decat deloc. n-am avut suprafete si piese mari de retusat, doar muchii geamuri, montanti parbriz, colt portiera, pe la praguri cate o ciupitura etc. This post has been edited by Kojak: 19 Mar 2014, 21:37 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
La ciupituri mici nu m-am chinuit atat de mult, ci chiar mai putin decat ai spus tu, degresat si pus cu varful unui ac un pic de vopsea pe zona sarita.
Asa mult m-am chinuit la zona busonului de benzina unde e o gaura de trecere a unui pinten de plastic al rezervorului prin tabla. Acolo a trebuit sa las rezervorul mai jos din suruburi si am facut in cateva ore, nu putem sa stau cu rezervorul asa cateva zile. Si am mai muncit asa mult la muchia pe care sta chederul superior dintre motor si zona de admisie a aerului in masina. Acolo mi-am dat seama ca trebuia sa astept cateva zile sa se intareasca bine grundul. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Kojak |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 19 Mar 2014, 23:09) Si am mai muncit asa mult la muchia pe care sta chederul superior dintre motor si zona de admisie a aerului in masina. Acolo mi-am dat seama ca trebuia sa astept cateva zile sa se intareasca bine grundul. Uite ca io aici cred ca am dat-o de gard rau...mi s-a terminat vopseaua fix acolo si a iesit o porcarie. Se si inoptase, statea sa ploua si mai trebuia sa plec si cu masina... in vara asta o sa refac zona neaparat. la ciupiturile de pe capota, unde au sarit pietre, doar pe alea mai mari le-am tratat...da' nici macar n-am degresat, aplicat dierct, un vf de betigas de urechi. oricum, nu era rugina unde a sarit vopseaua, poate si din cauza ca zona aia e mai mereu calda / firbinte. This post has been edited by Kojak: 19 Mar 2014, 22:27 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
adită |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
va multumesc frumos!
![]() |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru suprafetele exterioare, unde va trebui vopsit cu culoarea masinii, cel mai rapid si cu posibilitatea de a se slefui, se foloseste spritchitul, care acopera neuniformitatile, ofera posibilitatea de control a suprafetei, face trecerea de la suprafata rectificata, la cea originala neumblata. Grundul nu se va usca niciodata in asa fel, incat sa se poata slefui. Spritchitul se poate da cu orice, inclusiv trafaletul, si daca e cald afara, dupa 20 min. se poate slefui. Se aplica in mai multe straturi si iar slefuit, pana suprafata pe care s-a aplicat, e perfect in acelasi plan (in prelungirea) cu suprafata originala, dupa care se poate aplica vopseaua. Sprayul e pentru muste, asa ca nu e de folosit la masini. Dupa ce ai convingerea ca e perfecta suprafata, finisata cu smirghel de 360 (prea fin face sa nu adere vopseaua), polisezi vopseaua imprejurul petei de sprit, pentru a nu fi diferentas intre vopseaua veche si cea noua, ca luciu. Se aplica vopseaua in straturi fine, pana se acopera total culoarea chitului. Daca e mata (fara lac in ea), se usuca in cateva minute, si se poate rectifica eventualele fire de praf, aparute in timpul vopsirii. Se aplica lacul preparat cu intaritor (chiar si in vopseaua cu lac, se poate pune intaritor), peste locul vopsit (fara a se proteja imprejurimile de vopsit, cu hartie adeziva, nici la vopsea nici la lac, cu exceptia altor piese, faruri, stopuri...). Dupa aplicarea lacului, la cateva minute, se aplica un "praf" de diluant (de trecere) peste suprafata mata (gazata) din jurul petei vopsite. Astfel nu se va cunoaste sub nicio forma , diferenta dintre suprafata vopsita acum, si cea veche.
Pe dedesubt, antifonul cel mai indicat, e terosonul, care se usuca in cateva minute, si se poate aplica si cu pensula, dar cu un pistol de terosonat. Eu as recomanda un strat de vopsea lucioasa peste el, sau chiar lac (e mai scump), sa nu mai aiba aderenta namolul, praful sau orice s-ar depune pe ea. Pentru indepartarea ruginii, pe flex se ataseaza un taler cu "arici" , pe care se lipeste smirghel de 120, si la turatie redusa se lustruieste pana la luciu metalic. Orice trecere , chiar si cu mana, peste suprafata lustruita, face sa grabeasca ruginirea. Asa ca, trebuie imediat acoperita cu grund, daca e dedesubt, sau spritchit, daca e la exterior. Feruginolul nu prea e asa istet, mai ales ca dupa aplicare, il mai speli si cu apa, care e cancer curat. Vopseaua, nu se aplica neaparat cu un compresor (pentru cine nu are posibilitatea), ci sunt si alte modalitati. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:05 |