Ventilatorul nu se mai opreste, parca-i zicea electroventilator
![]() ![]() ![]() |
Ventilatorul nu se mai opreste, parca-i zicea electroventilator
Virgiu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 June 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intoarce-te la masina dupa 20 de minute si daca atunci inca merge sa-ti faci griji.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#3
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Daca dupa ce s-a luat contactul, temperatura apei atinge valoarea de 102 grade Celsius, in timpul urmatoarelor 2 minute de la oprirea motorului, atunci calculatorul de injectie comanda pornirea GMV racire viteza mica.
Atunci cand temperatura coboara la 96 grade Celsius se va comanda oprirea GMV-ului; functionarea acestuia nu trebuie sa depaseasca 10 minute dupa oprirea motorului. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Virgiu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 June 07 From: Bucuresti ![]() |
ok, va multumesc amandurora pentru raspunsuri.
O sa-mi aduc aminte sa verific cand se va intampla, daca dupa 15-20 de minute mai functioneaza. Credeam ca se raceste mai repede cand este oprit. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
depinde in special de temperatura de afara, chestia ca functioneaza asa de mult e din cauza ca apa nu circula prin circuit si sonda de temperatura nu e pe radiator (cum e la mine de tip vechi cu termocupla) ci pe circuit, radiatorul se raceste cam degeaba cu motorul oprit deoarece nu se raceste circuitul (poate ca totusi se misca putin din cauza diferentelor de temperatura lichidul modificandu-si dilatarea dar nu m-as baza pe acest fenomen), la mine chiar daca nu merge mai mult de 5 minute cu motorul oprit eu nu opresc motorul pana nu se opreste electroventilatorul ( in cazul acesta ventilatorul merge mult mai putin) ca sa protejez bateria si sa nu ramana motorul incins (nu face bine nici la garniturile de etansare de pe la motor) - e doar un sfat sau o idee
totusi eu nu mi-am satisfacut o curiozitate in legatura cu functionare ELV - de ce functioneaza dupa oprirea motorului, cu ce scop? This post has been edited by danciusergiu84: 5 May 2010, 12:45 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#7
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Motorul nu il raceste. In schimb raceste lichidul de racire (antigelul) aflat in radiator. Gmv-ul functioneaza dupa oprirea motorului pentru a asigura o racire mai rapida a lichidului de racire.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
rratzoiusexos |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#9
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Avand in vedere ca lichidul de racire nu circula cand masina stationeaza, ventilatorul (gmv-ul) nu raceste decat lichidul "aflat" in corpul radiatorului, nu si cel aflat pe circuit (tevi sau zona pompei de apa). Drept urmare racirea ce are loc dupa oprirea motorului este benefica partial.
Si oricum gmv-ul se opreste la 96 de grade, pe cand termostatul se deschide la 89 de grade si se inchide la 102, deci daca ventilatorul ar reusi sa raceasca macar lichidul aflat in apropiera termostatului, acesta ar fi deschis aproximativ la jumatate, astfel apa tot ar mai circula prin circuit chiar si cu gmv-ul functionand dupa oprirea motorului. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
AleXuTzU_Tau |
![]()
Post
#10
|
![]() ReCharGe Group: Members Posts: 321 Joined: 18 January 08 From: HoNoLuLu ![]() |
aceeasi problema o am si eu la slz......si este din cauza la releele de la ventilator.....acelea raman blocate pe pozitia deschis din cauza platinei din releu....dupa un anumit timp acea platina se 'impusca' si cand cupleaca ramane cuplat....eu patesc asa mereu....am schimbat un releu si mai am de schimbat inca 2 ..deoarece la mine sunt 3 relee la sistemul de racire.....pentru ca are mai multe trepte.....si ca sa il opresc treb sa trag frumos capota si sa ii dau o palma la cutia de relee.......
|
--------------------
Monster TrucK
Solenza Clima
2222
- B-03-FGO Ma Dau In Barci Si Tu Nu Vezi Asta
|
|
SERGIULICA04FUX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.357 Joined: 9 November 08 From: Satu Mare/Cluj Napoca ![]() |
ai ceva probleme cu instalatia,ceva iti mareste impulsul de cuplare al releului sau releul este de proasta calitate
5 May 2010, 17:34: chiar daca ii clima la ventilatorul de racire ai numai 2 relee This post has been edited by SERGIULICA04FUX: 5 May 2010, 17:34 |
--------------------
Skoda
Fabia
2005/Confort Pentru toti cei care ma irita am o vorba sa va spun inca: GURA MICA!!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:07 |