DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Help, Nu lucreaza o bujie

dan2009_89
post 3 May 2010, 19:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




Salutare tuturor! Am o dacie 1300 cu GPL pe ea si de un timp am observat ca nu merge rotund motorul (la relanti, ca in sarcina nu am probleme). La inceput am zis ca sigur sunt probleme din aprindere, asa ca i-am cumparat si montat un set de bujii noi, fise, capac de delcou, platini, etc etc. Stupoare insa, ca tot asa merge. Cand scot fisa de la bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) nu se simte nicio diferenta in mersul motorului, deci logic e ca bujia respectiva nu lucreaza. Mecanicul la care am fost mi-a spus ca sunt probleme interne la motor (supapa, segmenti, tacheti). Voi ce parere aveti???


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 3 May 2010, 19:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Scoate bujia, sprijina corpul ei de masa masinii si vezi daca da scanteie.

Daca da, inseamna ca problemele sunt pe la supape, tacheti.


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan2009_89
post 3 May 2010, 19:39
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




Treaba asta am facut-o, bujia da scanteie foarte bine!!!


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 3 May 2010, 20:04
Post #4


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Nu e de la bujie,iti trage aer fals pe la servo,depresiunea pt servo se formeaza tocmai la pistonul nr 2,de aceea nu se simte nici o modificare in mersul motorului cand scoti fisa.
Gatuieste furtunul servo cu un patent,ai grija sa fie gatuit bine,fisele la loc,pune pe cineva sa porneasa masina si vezi cum merge la relanti.
Desigur ar putea fi si probleme mecanice la pistonul nr 2,cele de care ai amintit tu.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axy89
post 3 May 2010, 21:07
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 15 April 05




bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) ????? Privind din care parte,cea cu delcoul sau cea cu carburatorul ?


--------------------
dacia1310 model 1994 - cs89axy
Cine intreaba este prost pentru cinci minute, dar cine nu intreaba ramine prost o viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 May 2010, 08:54
Post #6


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




tot bujia 2 e din orice parte ai privi
e a 2-a de la cutia de viteze spre ventilator...
si mie imi face la fel si bujia e alba...deci lucreaza...daca scot fisa si o turez balbaie, cand pun fisa la loc se accelereaza bine, dar cand o scot la ralanti de abia se simte....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan2009_89
post 4 May 2010, 10:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




axy: e bujia nr 2, din partea cu delcoul. Am uitat sa precizez ceva: pornirea (in special la rece) e destul de greoaie, nu mai trage ca inainte (pana am urcat niste pante aici, la Deva, mi-am rugat moarte, apa se incalzise foarte mult), si mi-a scazut consumul de GPL (asta din cauza ca motorul lucreaza numai in 3 pistoane, cred). Am zis ca o duc totusi la mecanic (cat de curand) sa desfaca motorul sa vada care e problema. Daca ma duc cu ea asa (nu prea mult) sunt ceva riscuri??? Daca mergeam cu ea pe benzina exista riscul sa-mi bage benzina in baia de ulei, asa, mergand pe GPL se poate intampla ceva???


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 4 May 2010, 13:17
Post #8


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




In principiu si pistonul pe care il suspectezi tu ca fiind defect absoarbe gaz in conditii normale, dar nu arde daca partea mecanica e ok,deci normal ar trebui sa ai consum si mai mare fata de situatia normala.Vezi sa nu ai strangulat debitul de gaz si sa pierzi din puterea masinii.Se poate circula cu ea pe distante scurte dar se cere o rezolvare cat mai repede inainte sa distrugi ceva si mai grav.

This post has been edited by Paulorossi: 4 May 2010, 13:18


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 May 2010, 20:30
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




fa un test de compresie pe pistonul respectiv si vezi daca mai exista asa ceva....
daca scoti fisa si o accelerezi balbaie? sau se accelereaza la fel?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan2009_89
post 4 May 2010, 21:18
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 5 May 2010, 08:24
Post #11


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Mergi la mecanic cu ea,cel mai probabil ai pb mecanice,supape deleglate,culbutori,etc


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 5 May 2010, 09:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Daca a scăzut consumul,nu e bujia.Cu bujia defectă,cum a mai spus cineva pe aici,consumul crestea zdravăn.Și creștea și dacă erau probleme de supapă.E amestecul prea sarac acolo,poate trebuie reglat.Îmbogățește-l și cred că mersul se va îmbunătăți.Iar încălzirea poate fi și de la amestec prea sărac sau avans dereglat.Știu mașini care nu merg prea bine cu gazul la poluare minimă.ia încearcă cu CO la 0,5 sau 1% la ralanti.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 5 May 2010, 12:51
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(dan2009_89 @ 4 May 2010, 21:18)
se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!
*


trebuia sa se simta ceva....daca lucra catusi de putin
scoate capacul de la culbutori si verifica sa existe jocurile la culbutori...sa nu se fi tocat supapele si sa se fi strans culbutorii si sa ramana deschisa vreo supapa...desi se toaca aia de evacuare....dar tot deschisa ramane


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan2009_89
post 5 May 2010, 18:38
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




Vineri duc masina la mecanic sa vad exact ce are!!! Sunt foarte curios biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
el_marcu
post 16 May 2010, 17:28
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 June 07




siii...........?


--------------------
dacia 1310 berlina 97-cn3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan2009_89
post 17 May 2010, 20:50
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 October 09
From: Deva




Problema s-a rezolvat. Din cate ma pricep eu la mecanica si am auzit de la cel care mi-a reparat masina, treaba a stat in felul urmator: Supapa de evacuare era blocata (de aceea GPL-ul nu mi-l mai ardea complet si mi-l arunca pe esapament -simtisem miros puternic in ultimul timp ). Singurul lucru care mi l-a facut la masina a fost sa-mi regleze tachetii (adica sa le dea putin joc, pt ca erau blocati complet). Si mecanicul s-a mirat cum de mi-a mai mers masina!!! Dupa reglajul tachetilor masina merge foarte bine (pornire foarte usoara, tinuta de drum impecabila).


--------------------
Dacia 1300 1974
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 09:51
Forum Renault