DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistemul de racire, Se cam incalzeste imediat

mecanick_maverick
post 10 Jun 2010, 15:51
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(truman @ 7 Jun 2010, 10:16)
Nu stiu sa fi fost vreun furtun pe acolo si numai prin acea gaura curge ceva, probabil antigel. Nu am gasit nicio alta crapatura.
Se poate astupa sau trebuie facuta acea scurgere?
*



Nu lipseste nici un dop si nici furtun de scurgere nu se pune !

Acel orificiu este läsat intentionat ca sä te avertizeze de orice fisurä-scurgere în sistemul de räcire - pe unde iese lichid va intra aer , cä se strecoarä mai usor biggrin.gif - si aerul în instalatie îti cam poate provoca griparea motorului .
Cîti dintre voi stati cu ochii în permanentä pe ceasul de apá si cîti ati verificat cä termocontactul de apä aprinde becul la 109º cum zice fabricantu' ?

"Exista cumva vreo problema la ITP daca nu mai ai caldura in masina?" - da , iarna dacä ai coada de cîteva ore va trebui sä-i pasezi mánusile revizorului radmasa.gif

În comentariul säu "... si eu am aceeasi problema, calorifer spart, insa pretul si munca, ce tb depusa, sunt considerabile " , @gangara nu a luat în calcul costurile dacä reuseste sä gripeze motorul .

Nu stiu unde circulä camioanele alea cu limitator la 90 ( eu aveam la 80 cînd transportam ADR ) dar pe aici circulä imensa majoritate cu 110-120 ...
Si apoi , dacä nu mä gräbesc - de ce mi-ar fi rusine sä merg cu 80-90 pe banda 1 , mai economic , lipsit de stres si de riscuri inutile.


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 10 Jun 2010, 16:55
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




da da da colegu' la ADR 80/h, restul 90 nu? si cei cu 110/120 ... exista acele "butoane" doar nu?dar ce te faci daca vine un coleg din spate cu un camion si incepe cu flashuri si tromboane ca deh...sunt foarte multe portiuni de autostrada unde stim cu totii ca depasirea este interzisa pentru camioane....sau nu e asa?

blink.gif


ah...la madrid asa se circula?cu 120??????????

unsure.gif

This post has been edited by ciufulitul: 10 Jun 2010, 16:57


--------------------
dacia 1310 1999 berlina - hd-07-tkn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 10 Jun 2010, 18:21
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




Nu la Madrid - pe M40 e 100 si pe M30 - 90 si 70 în tunele, eu circul prin toatä Spania si fac des si Franta si Germania ,peste tot se merge cu 120 ( Franta are si 130 ) dar EU personal stiam doar limitator la 80 ptr. ADR , nu si 90 .
Cît despre buton , nu mä intereseazä , tahograful înregistreazä viteza în orice moment si dacä ti-a citit diagrama îti iese cam scump "butonul" .

Si dacä vine cu "flashuri si tromboane" - ce ? Sá treacä în fatä , limita de vitezä e MAXIMUL , nu esti obligat sä mergi cu 120 în permanentä ( dar esti obligat sä-l lasi sä treacä , adicä sä nu-l împiedici ).


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 11 Jun 2010, 09:56
Post #34


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




Eu am schimbat termostatul dar promlema nu s-a rezolvat, tot sta acul sus. Problema e ca acum scoate si bule in borcan-- deci e garnitura de chiuloasa.

Marca Fermit e OK??


--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 12 Jun 2010, 00:50
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




deci eu afara nu am mers,la noi stiu sigur ca e limita la 90 pe autostrada la camioane,exclud ADR-ul care are limita la 80dar deja am ocolit subiectul...
sory!


--------------------
dacia 1310 1999 berlina - hd-07-tkn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 12 Jun 2010, 10:46
Post #36


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




stie careva cum se monteaza comanda manuala la GMV?

m-am lamurit e foarte simplu tongue.gif

This post has been edited by kog: 12 Jun 2010, 10:49


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olariu_ciprian_ionut
post 12 Jun 2010, 19:03
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 26 January 09
From: Botosani




buna ziua domnilor....se pare ca si eu am aproximativ aceeasi problema ca si colegul de forum care a inceput discutia...in cazul meu dupa 1-2 km nivelul apei urca sus pana la marginea liniei rosie [nu am bord cn, am din ala "zambetu lu' iliescu"(dacia 1310 L - 1998)] si se mentine acolo... foarte foarte rar, scade nivelul 2-3 mm sub linia rosie de sus...si in plus, mai face si bulbuci in borcan. bulbuci face atunci cand este antigel in borcan, si spun asta deoarece vad ca si antigelu dispare din borcan de acolo (nivelul antigelului este imediat sub nivelul de maxim si daca parcurg cam 50-60 km, gata nu mai este - dispare si nu reusesc sa imi explic unde anume).. va rog daca se poate sa va dati cu parerea din ce cauza pateste dacioara mea asa sad.gif si sa ma sfatuiti cum pot remedia acest lucru. va raman profund indatorat


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - BT 66 CBE
"Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare...:)..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 12 Jun 2010, 19:44
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




99% e garnitura de chiulasa arsa


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Jun 2010, 20:38
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca nu se vede curgind dispare pe esapament , asa am patit si eu acum mult timp
solutia , planat chiulasa + inlocuire garnitura


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olariu_ciprian_ionut
post 12 Jun 2010, 21:18
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 26 January 09
From: Botosani




si aceasta "ducere" a garniturii de chiuloasa se poate vedea cu ochiul liber? adica se vede ceva ulei curgand sau pur si simplu?..ceva costuri aproximative wacko.gif ? multumesc inca o data pentru raspunsurile colegilor de forum smile.gif

This post has been edited by olariu_ciprian_ionut: 13 Jun 2010, 18:42


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - BT 66 CBE
"Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare...:)..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 13 Jun 2010, 20:22
Post #41


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




problema mea a fost rezolvata prin schimbarea garniturii de chiuloasa. Am scapat de problema( cam costisitor dar asta e)


--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan89
post 14 Jun 2010, 10:30
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 20 April 10
From: Bucuresti




Ciufulitul, suspectez ca la tine e vorba de radiator murdar, iti recomand sa cureti radiatorul. Ai apa sau antigel in motor? Obisnuiesti periodic sa inlocuiesti antigelul cu apa sau apa cu antigel? Ca nu e bine deloc daca faci asa.

14 Jun 2010, 10:33:
Scz pt. inca un post, Olariu, "ciupitura" garniturii de chiulasa ar trebuii sa se vada intre cilindrii daca ma intelegi, adica dai jos chiulasa, si te uiti la garnitura unde e spatiul dintre cilindrii.

This post has been edited by Dan89: 14 Jun 2010, 10:33


--------------------
Dacia Solenza / Scala 2003 - B 136 DAN
Drumuri bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olariu_ciprian_ionut
post 14 Jun 2010, 19:49
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 26 January 09
From: Botosani




@dan89.....am apa in motor...nu obisnuiesc sa fac schimbul asta...numai ca atunci cand nu mai am apa distilata si trebuie sa plec la drum urgent ii pun apa normala(stiu ca nu e bine deloc)...ah...si venind vorba, chiar daca curat borcanul cu lichid, dupa mai multi kilometri apa din el are niste impuritati maronii. de la ce sa fie oare?....mentionez ca inainte am mai patit asa la un drum (problema cu incalzitul), dar o lasam la vale scoasa din viteza ca sa traga aer sa raceasca motoru si se mai rezolva un pic...dar acum nu mai merge solutia asta, ci doar foarte foarte putin scade nivelul apei...multumesc de raspunsuri rolleyes.gif

This post has been edited by olariu_ciprian_ionut: 14 Jun 2010, 20:08


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - BT 66 CBE
"Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare...:)..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan89
post 15 Jun 2010, 10:33
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 20 April 10
From: Bucuresti




Ionut, eu zic asa, da jos chiulasa si verifica-i planeitatea, vezi garnitura de chiulasa cum e, oricum schimb-o pt. ca e cateva zeci de RON, pe urma da jos radiatorul curata-l, curata instalatia de racire, verifica termostatul, verifica capacul la pompa de apa, la final baga-i antigel, aeriseste-o si dupa ce ai facut toate astea mergi 500km si pe urma strange din nou chiulasa. Daca nu iti baga bule in vasul de expansiune nu e nevoie sa dai chiulasa jos, verifica termostatul, curata radiatorul + instalatia de racire, verifica capacul la pompa de apa si la final baga-i antigel.


--------------------
Dacia Solenza / Scala 2003 - B 136 DAN
Drumuri bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 15 Jun 2010, 11:11
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Amestecul antigel e mult mai penetrant decat apa si de aceea e posibila situatia in care apa nu se prea pierde,iar antigelul se duce.Personal nu sunt de acord cu umblatul intai la garnitura de chiulasa afara de verificarea strangerii,ocazie cu care se regleaza si culbutorii.Primul verificat e radiatorul,sa nu fie infundat cu muste si e simplu sa se curete in sens invers cu jet sub presiune de la un furtun.Sigur ca si termostatul.Dar stiu caz cand a fost suficient sa se stranga corect chiulasa pentru ca la demontarea anterioara nu se facuse restrangerea dupa cateva sute de km.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan89
post 15 Jun 2010, 12:37
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 20 April 10
From: Bucuresti




Da Tudor asa este, eu ii ziceam sa umble acolo doar daca ii da bule in vas, oricum daca nu a facut restrangerea la chiulasa are toate sansele sa nu mai aiba planeitate. Oricum chestia e ca arderea garniturii de chiulasa e un efect, primul lucru ar fi sa identifice si sa indeparteze cauza.


--------------------
Dacia Solenza / Scala 2003 - B 136 DAN
Drumuri bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olariu_ciprian_ionut
post 15 Jun 2010, 20:23
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 26 January 09
From: Botosani




eu am vb cu mecanicul meu astazi la telefon si mi-a zis ca e posibil or sa fie de la termostat or sa fie de la garnitura de chiuloasa. cam intr-o saptamana ma duc la el(acuma am examene si nu sunt in localitate) si vad ce imi zice....dar ca sa nu mai am probleme pe viitor ma bate un gand sa imi schimb radiatorul, termostatul si garnitura de chiuloasa. cred ca asa e cel mai bine. va multumesc inca o data pentru raspunsuri rolleyes.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - BT 66 CBE
"Nu goni mai repede decat poate ingerul tau sa zboare...:)..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan89
post 16 Jun 2010, 10:12
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 20 April 10
From: Bucuresti




Spor la examene si tine-ne si pe noi la curent cu masina.


--------------------
Dacia Solenza / Scala 2003 - B 136 DAN
Drumuri bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 7 Jul 2010, 10:05
Post #49


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




Am rezolvat cu garnitura dar acum alta problema: curge radiatorul, picura, e cam ruginit putin. Oare se rezolva cu prafuri din alea de pus in radiator? Al meu e din aluminiu.


--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 7 Jul 2010, 22:51
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




salut,
am si eu o problema asemanatoare...cam fuge lichidul de racire din borcan, dupa un drum de 500 de km m-am trezit fara lichid in borcan.garnitura de chiuloasa si termostatul sunt schimbate de vara trecuta.dupa ce merg si ma opresc,cu motorul in functiune, cand desfac capacul de la vas ies cateva bule, anul trecut cand era gata garnitura imi scotea bulbuci in continuu in vas, acum scoate doar cativa .indicatorul din bord legat de temperatura nu imi functioneaza asa ca nu imi dau seama daca se incalzeste sau nu motorul.aveti idee daca e motiv de ingrijorare aparitia acelor bule in borcan sau ar putea fi de la o fisura in sistem si sa traga de acolo?


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GPV
post 7 Jul 2010, 23:06
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 18 June 10







<span class='edit'>7 Jul 2010, 23:15:</span>
am si eu o problema in legatura cu sistemul de racire. acuma umblu cu masina(1.4 95) fara termostat. acul sta cu 1/2 mm mai jos d mijloc, in oras la mijloc. am observat ca cand ma duc in afara orasului la 80/90 km/h acul sta in mijloc , iar cand ii dau 100km/h sau peste, acul incet incet merge in sus , nu am asteptat sa vad pana unde merge fiind ca acuma am schimbat a 3-a garnitura de chiuloasa. am oare probleme la chiuloasa, ii stramb? sau radiatorul nui bun? radiatorul ii stare buna, ii din fabrica da pot sa zic ca arata ca un nou. noah ce o fi?biggrin.gif

This post has been edited by GPV: 7 Jul 2010, 23:15


--------------------
Dacia / Fiat 1400/Punto 1.2 16V 1995 / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 8 Jul 2010, 11:54
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




QUOTE
Jura-te ca termosatul mentine la 80 grade? Daca esti din bucuresti gasim o zi si iti arat eu Dacie tinuta in 3000 RPM in oras la ora 12 cand e temperatura cea mai nenorocita si daca atinge cu mai putin de 2 mm linia din mijloc (uitandu0te de jos in sus) eu o dau la REMAT.


Pai daca folosesti termostat normal si temperatura ta e mai mica de 80grade e nasol pentru tine. ideea e ca motorul sa functioneze in 80-95 grade.
Sti pe mine unul nu ma intereseaza ce i-ai facut si de dat la remat poti sa o dai, oricum tot acolo ajunge acum sau mai tarziu daca mergi cu motorul rece.

Pentru cei care au probleme cu incalzitul in exces adica iti depaseste temperatura de 95 grade, schimbati radiatoarele cu unele mai mari, curatati toata instalatia cu solutie speciala, puneti un termostat vernet. Daca puneti electroventilator nu o sa rezolvati mare lucru, decat o sa aveti un ventilator care va merge in continua. ( aici imbunatatirea asta se va simti iarna cand motorul se va incalzi mai repede)

Totusi in vreme caniculara poti sa ii faci orice, motorul de dacie nu a fost conceput pentru temperaturile extrame de acum, in concluzie pe canicula orice i-ai face tot se incalzeste prea tare, atunci dai drumu la caldura ( te vei cloci putin, dar asta e ) si eventual si la aeroterma, va scade obligatoriu temperatura.

Succes..


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 19 Jul 2010, 15:18
Post #53


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Ca tot veni vorba, m-a lasat capacul de la pompa de apa asa ca am fost sa-mi cumpar altul. Nu am gasit decat Asam, Master Sport, Klaxcar, S.E.P iar de Scornicesti doar pe comanda sau din stoc dar cu tot cu pompa. Asa ca am luat S.E.P la prima vedere pare ok, e bine lucrat dar e suspect pretul de 50 de lei. Stie cineva ceva de firma asta?


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvis&ionut
post 29 Dec 2010, 01:04
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 August 10




eu am mers fara termostat 600 km si nici-o uzura la motor.


--------------------
dacia dacia 1310L 1999 - MH 85 FIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 29 Dec 2010, 08:07
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




QUOTE(elvis&ionut @ 29 Dec 2010, 01:04)
eu am mers fara termostat 600 km si nici-o uzura la motor.
*


"Uzura la motor" nu se vede pe contraaripi sau pe blocul motor , idea este ca; se uzeaza setul motor mai repede decat trebuie (uzura prematura) si asa piesele de schimb lasa de dorit... (calitate 0 +)

This post has been edited by george 07: 29 Dec 2010, 08:09


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 29 Dec 2010, 10:50
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Capacu SEP e chinezesc sau turcesc. Eu am autospeed pe masina biggrin.gif , nu strange tare cureaua si antigel tot timpu si eu zic ca te tine capacu.


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 23:07
Forum Renault