DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

52 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei recomandat

DOREL
post 12 May 2006, 11:38
Post #241


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 19 November 05




Alex, nu te complica umblind la surubul de evacuare a uleiului. Risti, neavind cheia corespunzatoare, sa nu il poti stringe cit trebuie. Metoda mai buna mi se pare cea propusa de Andreic, cu seringa. Furtunas corespunzator, care sa intre perfect pe seringa, gasesti la acvaristi, care vind pentru eratoarele din acvariu. Foloseste acest furtun si vei rezolva problema. Oricum nu lasa uleiul peste nivelul maxim.Succes.


--------------------
dacia solenza diesel - B-35-JTW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 12 May 2006, 16:52
Post #242


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




tocmai am scos ceva ulei din motor, cred ca vreo 70 de ml asa aprox, ca l-am pus intr-un pahar. as mai vrea sa scot inca ceva, precizez ca acum nivelul este putin mai sus de jumatatea crestaturi aleia care arata nivelul maxim; deci nu o depaseste, este cam la trei sferturi din ea.

as mai fi scos mai mult, dupa cum zic ca si vreau, dar nu e deloc usor. am folosit un perfuzor de la farmacie (e un furtunas cu care se pun perfuziile pacientilor) cu care am tras cu gura (cu seringa nu ai nici o sansa, pentru ca furtunul e lung), repetand operatiunea de f multe ori, fiindca la o "recoltare" dintrasta, mai mlt de 5-10 ml nu scoti; plus ca dupa mai ramane cate putin pe furtun.. etc ideea e ca nu e prea eficienta aceasta metoda, cred ca mai degraba se scoate busonul..

oricum cred c a de aici am schimbat semeringul.. sad.gif din cauza uleiului in exces. stiu ca zicea un mecanic atunci ca nu are nimic semeringul ala.. dar dc curgea... probabil din cauza nivelui mare, care a fortat si si-a facut loc pe acolo..


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 12 May 2006, 19:53
Post #243


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Joja NU este un masurator precis al nivelului de ulei ci doar un indicator aproximativ. REcomandarea este sa nu se depaseasca nivelul de maxim dar chiar 1 mm nu are importanta. Una e 1 mm ce inseamna vreo 50ml si alta e sa bagi in loc de ~ 2,9 l , 4 l !!. O cantitate mai mare de ulei NU creste presiunea uleiului ci face ca suprafata acestuia din carter sa treaca de baza arborelui cotit si astfel uleiul va fi antrenat de care acesta facind o mare nebunie locala.
Poti scoate uleiul folosind tuburi subtiri de perfuzie sau sonde Foley de calibru mic ( cautati-va prietenii de prin spitale) si o seringa de 50ml ce se adapteaza la acestea - se formeaza un vacuum de aspiratie mai mare decit cel pe care l-ai putea realiza folosind gura.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 12 May 2006, 20:46
Post #244


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




am inteles. oricum cat stau sa caut diverse acesorii pe la nu stiu ce spital.. bine ca am reusit (cu greu ce-i drept..) sa fac ceva si cu ajutorul la ce am gasit ..

crezi ca ar fi putut fi fost surplusul asta de ulei cauza uleiului curs pe la semering?


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 12 May 2006, 23:11
Post #245


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




1 mm de ulei in plus chiar nu conteaza. Nu va complicati inutil. Gandeste-te ca urci o panta, sau cobori un deal, sau demarezi, franezi, iei un viraj ? Uleiul se plimba in toate partile posibile si are toate treptele de nivel posibile, fara nici un efect negativ.
Recomandarea de a nu depasi nivelul maxim de ulei se refera la o depasire semnificativa, de ordinul a peste 5% probabil.
Dupa cum a punctat si @reed, sonda de ulei este departe de a fi un instrument de precizie. Sa ne legam acum de cantitati de nivelul zecilor de ml este exagerat.

This post has been edited by paul_p: 12 May 2006, 23:12


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 13 May 2006, 18:31
Post #246


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Uleiul ce se scurge pe la simering se datoreaza in principal uzurii simeringului si nu depasirii nivelului (asta nu si in cazul in care se pun 4 l smile.gif ). Din pacate inlocuirea simeringului de la distributie implica schimbarea obligatorie a curelei de distributie ce adauga vreo 150-200 Ron la distractie.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 25 May 2006, 11:46
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




pt cei interesati de un ulei bun de motor vedeti ca exista un topic pe bursa cu asa ceva


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 May 2006, 13:42
Post #248


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1 mm de ulei in plus nu are nimic !!!! de la 1 cm in sus are . Gandeste-te ca mereu ai mai mult ulei decat iti indica , pentru ca ramane prin orificiile de ungere . Ei din fabrica , chiar pun maximul si chiar putin peste , ca sa tina peste 10.000 km fara sa scada prea mult .
Pentru un coleg forumist : si eu vreau sa schimb tot uleiul din cutie , pentru ca nu a fost niciodata schimbat . Pana la iarna voi face operatiunea , asa cum vreau sa schimb si lichidul de frana ! Eu am schimbat deja antigelul si sunt multumit de efect , astfel incat am de gand sa schimb tot ce ar fi trebuit schimbat dupa max 2 ani de functionare .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 17 Jun 2006, 12:58
Post #249


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Salut !
As vrea si eu un sfat pentru ca vad ca parerile aici pe forum sunt impartite.

A venit vremea sa ii fac schimbul de ulei si as vrea sa va intreb ce parere aveti despre "Castrol Magnatec 10W40"?

La schimbul trecut tot uleiul asta l-am pus nu mi s-a parut a fi un ulei rau daca credeti ca altul ar fi mai bun spuneti-mi.

Si as mai vrea sa stiu daca ma sfatuiti sa ii bag si un aditiv de ulei gen "2+2" sau altele.


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 Jun 2006, 05:52
Post #250


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Nu va bateti capul cu tot felul de uleiuri care mai de care mai performante ! Nu uitati ca E7J este un motor de conceptie ceva mai "veche" (Doamne, cat de repede se perimeaza niste lucruri in tehnica !), adica la nivelul anilor '90. Uleiurile sintetice (5Wxx, 0Wxx) au fost concepute pentru motoare mult mai performante, mult mai noi, din care producatorii storc pana la ultimul calut putere. Aceasta performanta dusa la extrem are si ea pretul ei, adica motoarele noi au tolerante din ce in ce mai mici la toate imbinarile, ceea ce recomanda niste uleiuri sintetice, cu performante, atat la rece cat si la cald, deosebite (ca nu-i la indemana oricui sa scoata 160CP/340Nm din 2000cmc si cu un consum de 4l/100km - exemplu de diesel BMW).
Nici aditivul de ulei nu este recomandat cel putin pana la 150.000 km blink.gif , (si cica si atunci cu "pile si relatii") treaba spusa de ingineri cu experienta in motoare.
In concluzie, 10W40 semi-sintetic este compromisul cel mai bun vara/iarna pentru motorul asta, iar in cel mai rau caz, cred ca o sa schimb doar producatorul. Poate si norma, de la SJ la SL, poate, nu stiu exact, cert e ca nu simt trepidatii sau alte chestii anormale, motorul urca foarte bine in turatii cu Dacia Oil.
Exista Dacii Break alergate (peste 120.000km) in care nu s-a bagat decat Dacia Oil 10W40 ! Si inca mai alearga ...

Sanatate

This post has been edited by mao: 18 Jun 2006, 05:58


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 18 Jun 2006, 18:36
Post #251


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




Iti dau perfecta dreptate,chestia e ca sunt prea multe produse pe piata si de aici dilema.........


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 Jun 2006, 19:13
Post #252


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Dilema este doar pe jumatate cultivata de consumatori, de cealalta jumatate este vinovat marketingul puternic modern care ridica in slavi toate panaramele de uleiuri, aditivi etc, ca fac, ca dreg, mizandu-se foarte mult pe ignoranta consumatorului care nu se documenteaza cat de cat !
Poate am avut eu mai mult noroc biggrin.gif sa mai stau de vorba cu absolventi de "Auto", care mi-au dat raspunsuri documentate tehnic si nu de genul "asa e bine" ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 18 Jun 2006, 21:25
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Intreb si eu ca necunoscator:
daca bag in ea un ulei 10W60 (Castrol mai exact) o fi mai bun pentru alergat pe autostrada (turatii mari timp indelungat) decat "clasicul" DaciaOil 10W40?

asta dupa ce fac si distributia (traiasca siemeringurille prost montate si de calitate indoielnica) mad.gif


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 18 Jun 2006, 22:36
Post #254


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Cica ala ar fii cel mai bun pentru turatii mari acum nu stiu.
Mai intreb odata ca nu mi-a raspuns nimeni la intrebare: Ce parere aveti de uleiul
Castrol Magnatec 10W40 ? Ar fi bine sa ii pun si un aditiv ceva de genul "2+2" sau altceva ?


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 19 Jun 2006, 06:31
Post #255


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 349
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




Magnatec este foarte bun. Eu am mers numai cu 10W-60 dar nu e nicio diferenta, nu castigi nimic daca ii pui ceva in plus fata de 10W-40 Magnatec. Asa ca nu da bani mai multi decat este necesar. Cat despre aditiv... nu am nici cea mai mica idee daca ii face bine sau rau. Oricum, uleiul are aditivi si alte balarii bagate pe acolo.

P.S. 10W-60 e mai bun pentru turatii ridicate timp indelungat dar nu iti recomand ca mi-am vazut supapele. Alea nu sunt supape pentru turatii ridicate. sad.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004 Confort - B-xx-XXX
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 19 Jun 2006, 17:47
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 19 Jun 2006, 18:46
Post #257


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?
*


Vezi pe www.carbibles.com ce e cu cifrele de la uleiuri . Oricum pentru Solenza NU e mai bun deoarece are o viscozitate cam mica pentru necesitatile ei.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 19 Jun 2006, 22:14
Post #258


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




castol magnatec pun pe solenza de 40.000 km, iar in la supernova tot asta l-am pus. Nu as pune niciodata alt ulei. ( nu consuma un gram ).


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 19 Jun 2006, 23:06
Post #259


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Multumesc pentru raspunsuri.

Tot de asta o sa ii pun si de data asta si mie mi s-a parut a fii un ulei bun da am zis sa vad si parerile voastre.

Pana acum nu am remarcat sa fii scazut nivelul de ulei de pe joja sper sa o tina tot asa.


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 20 Jun 2006, 13:05
Post #260


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?
*


Mult prea subtire. Nu vad de ce te-ai complica si cu 5w40. 10w40 e potrivit ptr. masina asta. Castrol e perfect si nu e nevoie de aditivi. De curiozitate, a ajuns cineva sa umble in motor? Si la cati Km? ( ma refer la uzura datorata exclusiv functionarii, nu defecte de fabricatie)


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 20 Jun 2006, 15:40
Post #261


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




cred ca ci care au umblat la motor ( segmentat , schimbat set ) sunt taximetristii si cei care au avut probleme de fiabilitate le piesele anexa si au omorat motorul...
Sai cei care merg numai in stil "blana - 6000 rpm .
Cu ochii mei am vazut solenza de 250.000 km, taxiu, omu nu a umblat la motor, masina era daramata din celalate puncte de vedere.
Cu un ulei bun, un condus "normal" te duce 300.000 km.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 20 Jun 2006, 16:03
Post #262


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Probabil ca era daramata pentru ca nu a intretinut-o pentru ca am mers cu un taxi care era logan tot de 1.4 care avea 100000 km si vreau sa va spun ca mergea super bine era silentios si nu zdranganea absolut nimik pe ea iar motorul tragea de "nu avea aer".

Din cate stiu eu motoarele de 1.4Mpi sunt la fel si pe logan si pe solenza


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 20 Jun 2006, 22:18
Post #263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




in mare parte sunt la fel, sunt si ceva diferente ( injectoare .. )


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 21 Jun 2006, 01:28
Post #264


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Cu uleiul m-am lamurit dar mai vreau si eu niste pareri despre aditivi.

Sa ii pun aditiv in motor sau sa nu ii pun si daca ii pun de care sa ii pun ?



--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 21 Jun 2006, 17:22
Post #265


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




@B-56-SDP:

No offense, dar citeste topicul asta cu mai multa atentie, nu mai departe chiar eu ti-am spus mai sus ca nu este recomandat aditivul in ulei ... hm ? ce zici ?

Eu ma recunosc un profan, dar intreaba si tu in service, daca nu crezi ce-au scris oamenii astia pe aici ... !!!

This post has been edited by mao: 21 Jun 2006, 17:32


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 21 Jun 2006, 20:39
Post #266


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 349
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




Parerea mea, nu ii pune nici un fel de aditiv ca dai banii degeaba. Am mai spus-o, eu am pus Dura Moloz si nu a avut niciun efect.

Acum sincer vorbind, oare un colos precum Castrol, Mobil, etc, etc sa nu isi faca uleiurile atat de bune incat sa vina o firmulita si sa le dea cheia succesului in uleiuri? Ma indoiesc.

@Trofin Liviu: Am umblat eu in motor dupa ce mi-a sarit de la punct si am vazut cilindrii si pistoanele. Masina are 65.000 iar cilindrii si camasile sunt perfecte, aproape nicio uzura. Dupa cum arata si sunt facute cred ca un motor te poate duce 250-300.000 de km. Bine ca pana atunci cade tabla dar asta-i alta poveste.


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004 Confort - B-xx-XXX
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GTX
post 21 Jun 2006, 21:00
Post #267


membru retras


Group: Members
Posts: 204
Joined: 20 June 06




parerea mea...ai masina romaneasca bagai ulei romanesc,am dacia 98,are 100000km,si am bagat numai la 60000 litru...nu stiu de care,si merge ceas.

Bafta!


--------------------
Dacia Opel Astra 2001 1998 berlina
www.tuning-pe.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 22 Jun 2006, 00:05
Post #268


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Ok am inteles si m-am lamurit.

Nu ii bag nici un aditiv.

Mii de scuze pe viitor o sa citesc mai cu atentie

Multumesc pentru raspunsuri.

smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 22 Jun 2006, 11:09
Post #269


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?

Primul număr arată cât de fluid e uleiul la temperaturi mici. Deci 5 e mai bun decât 10.
Al doilea arată cât de fluid e la temperaturi mari. Deci 30 e mai prost decât 40.
Ca urmare, dacă vrei să bușești motorul, pune 5W30. wink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Jun 2006, 11:20
Post #270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Eu am folosit Elf 10w40 si motorul mergea bine . Acum folosesc Liqui Moly 10w40 cu MOS2 si sunt f multumit . Inca de asta-iarna s-au vazut diferentele . Dupa vre-o cateva sute de km am pus si aditiv tot Liqui Moly . Eu nu mai am incredere in DuraLube ca s-au prostit de acum 2 ani . Am folosit , la inceput era super , dar acum zici ca e ulei de gatit . Ultimul care l-am mai folosit a fost Xeramic ( pe berlina ) si am fost multumit si de asta . In comert ce as mai incerca ar fi Slick 50 , dar inca nu am nevoie . Am incredere si voi folosi in continuare Liqui Moly ca aditiv si ulei .
Daca nu stiti de care sa folositi , dacat sa va luati teapa cu nu stiu ce reclama tampita mai bine bagati Elf 10w40 si puteti sta linistiti ca este frantuzesc si este perfect compatibil cu motorul . Nu aruncati nici banii aiurea si isi merita fiecare banut . Alt sfat : nu lasati uleiul mai mult de 8500 km ca orasul e murdar , aerul la fel , motorul e supus mai mult decat cele din vest iar acele recomandari nu prea sunt valabile .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
52 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 21:27
Forum Renault