Ulei recomandat
![]() ![]() ![]() |
Ulei recomandat
i96nds |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
Reed |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca tacanitul e pronuntat se pare ca sunt tachetii sau valva de la recircularea vaporilor de benzina (cutia aia neagra din stinga motorului -vazut din fata).
Eu am luat filtru Mann, vezi ca filtrul are un cod de reper: pt Renault e la sectiunea 10.801.0 reper 60 01 543 357. ORICE filtru care corespunde ca diametru garnitura si diametru+pas filet interior cu cel original e bun. De recomandat e sa nu puneti unul mai lung pt ca se creste spatiul mort degeaba. la metro, selgros, cora....etc gasesti diferite filtre compatibile, atentie doar la cotele de mai sus. Deoarece noi avem clima temperat-continentala (hehe mai nou avem ceva gen mediteraneana) e recomandat a schimba ORICARE marca de ulei o data pe an sau la limita de kilometrii indicati din cauza modificarii proprietatilor chimice. This post has been edited by Reed: 29 Nov 2006, 15:30 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#333
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Asa, domnule ! Mai vii de-acasa ! Mersi frumos de informatii ! N-am fost curios niciodata la coduri si alte chitibusuri d-astea. Mann, deci, ... hm ... gata s-a marcat, mersi inca o data !!!
@i96nds: de acord ca filtreaza mai bine, dar cere si mai mult ulei, iar aici e cu dus si-ntors, caci producatorul spune 2.9 litri ... ce sa fac eu daca pun filtru mai mare ? sa ma apuc sa aproximez ? Lasa-l asa cum l-a pus fabrica ! Filtrul trebuie sa aiba valvele bune sau nu stiu cum sa le zic, alea din interiorul lui care sa fie in stare sa tina "coloana" de ulei "in picioare", sa nu se scurga chiar tot uleiul in baie, iar la pornirea la rece, uleiul ala care ramane, sa plece primul catre traseele de ungere firebinti. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Reed |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Sorry dar nu am vazut nici un filtru de ulei cu valve pe orificiile de intrare/iesire. Constructia unui filtru de ulei e f. simpla, are un orificiu central de intrare, o hirtie de filrtu pliata in interiorul carcasei, o iesire pirintr-o tabla gaurita si o garnitura de cauciuc. D-aia e doar 18-25 RON.
This post has been edited by Reed: 29 Nov 2006, 19:45 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
i96nds |
![]()
Post
#335
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Diferenta de capacitate intre tipurile de filtre este de maxim 50-100 ml, ceea ce e nesemnificativ. Insa avantajul filtrului mai lung e ca suprafata de filtrare e mai mare. De obicei filtrele astea mai lungi se pun la masinile cu baia de ulei de 4-5 litri. La SLZ ar putea fi usor ca s-ar desfileta mai usor daca e mai lung, ai de ce il apuca.
Oricum cand ajunge uleiul pe joja la minim deja ai cam 2 litri de ulei, poate chiar mai putin. Si inca e bine pentru motor. Asa ca nu iti face griji de la asta. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#336
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Reed @ 29 Nov 2006, 19:43) Sorry dar nu am vazut nici un filtru de ulei cu valve pe orificiile de intrare/iesire. Constructia unui filtru de ulei e f. simpla, are un orificiu central de intrare, o hirtie de filrtu pliata in interiorul carcasei, o iesire pirintr-o tabla gaurita si o garnitura de cauciuc. D-aia e doar 18-25 RON. Gaura centrala e "blank", dar gaurelele de intrare (5-6 la numar) au un cauciuc pe partea ailalta. La ala ma refeream ... |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
sorin_tcm |
![]()
Post
#337
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
eu am pus ulei 0W40 CASTROL si filtru MAnn. Uleiul il schimb la 8500-9000 km. ce parere aveti ii ok ?
|
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
2007
- cj55DFG
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#338
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu-i ok !!! Nu e bun pentru motorul asta. Pune ceva cu indicativul dat de fabrica, 10W40. Se recomanda ulei semisintetic, nu full-sintetic. Filtrul, atata timp cat se potriveste la dimensiuni, e ok. Cred ca Mann o sa pun si eu ...
carbibles.com, sectiunea uleiuri. Na, ca am dat in patima lui Reed ... ![]() Cat a costat uleiul ala 0W40 Castrol ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#339
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
@mao: unde scrie ca trebuie semisintetic?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#340
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu spune nicaieri ca trebuie semi-sintetic. Dar, ce zice Dacia in specificatiile din carticica aia ? Dacia Oil API SJ 10W40 ...
Exista 10W40 sintetic ? Parca nu ... Adica scrie pe bidon "sinthetic" nu "sinthetic formula" sau alte chitibusuri de marketing. Fabricantul de motoare recomanda un indicativ la ulei in functie de niste parametri pe care el ii masoara. In consecinta, fiecarui tip de motor sau familii de motoare, i se recomanda un indicativ de ulei. De aceea nu se poate spune despre un ulei ca este mai bun decat altul. 5W, 0W sunt uleiuri care trebuie sa raspunda unor cerinte "mai deosebite" din partea motorului (presiuni mai mari, turatii mai mari, turbina, etc.) si de aceea sunt mai scumpe. Cine schimba indicativul la ulei doar pentru ca "este mai scump rezulta ca este si mai bun", o face pe barba lui, fara nicio garantie din partea producatorului sau a altcuiva. Unde mai pui ca majoritatea producatorilor de automobile recomanda ca si producatorul uleiului sa fie acelasi pe toata durata de viata a motorului. In aceasta directie chiar s-au facut studii laborioase. aaaa, si bineinteles, cum altfel ... ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Eu pun de 2 ani Elf Excellium LDX 5w40 si nu am absolut nici o problema. Masina are aproape 50.000km, nu mananca ulei, trage bine, nu tacane iarna. Uleiul e recomandat pt motoare Renault si eu il schimb intre 8 si 11 mii de km, depinde cat de mult circul in oras. Filtre folosesc numai Mann.
This post has been edited by seba3621: 7 Dec 2006, 12:32 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
oris |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 October 05 From: Craiova ![]() |
Am si eu o intrebare (n-am reusit sa "observ" vreun raspuns la ea din discutiile de mai sus):
Am un Logan Diesel luat prin decembrie 2005. Nu stiu ce fel de ulei am avut "din fabrica" pus, cert e ca dupa prima revizie (de 10k km) unde i-am pus Castrol Magnatec 10-W-40 masina merge mai prost, in sensul ca "trage" mai putin si plus de asta dimineata la prima cheie are un tacanit (ceva de genul tachetilor). Revizia i-am facut-o prin noiembrie (venise frigul putin!). Este bun uleiul respectiv pe care i l-am pus eu? (Castrol Magnatec 10 W 40) Adica ptr. diesel e bun?Sau era mai bun 5W40? Cei de la Redac (reprezentant Dacia-Renault din Craiova) mi-au zis ca-i mai bun Castrolul asta decat Elf-ul de la Renault. Si am pus Castrol din asta. Deci ptr. diesel (Logan) ce tip de ulei e mai bun? Sau mai bine zis e bun 10W40 sau au incurcat aia si mi-au pus ca ptr. benzinar? This post has been edited by oris: 11 Dec 2006, 15:03 |
--------------------
Logan
1.5 dCi
2005 - Laureate
- DJ-76-TNT Time is money ...
|
|
Reed |
![]()
Post
#343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
1. Esti la sectiunea SLZ
2. Ai o carte tehnica in care se precizeaza tipul si cantitatea de ulei necesara motorului. 3. Pentru dieseluri trebuie uleiuri DEDICATE motoarelor cu aprindere prin compresie si SPECIFICE tipului de motor, care au proprietati diferite fata de ale uleiurilor pt benzinare. Pt cei care folosesc uleiuri cu specificatii diferite de ale producatorului in speranta ca sunt "mai catolici decit Papa" : deoarece tipul de ulei a fost ales pt a asigura o ungere adecvata a motorului in diferite conditii, a pune altceva inseamna ca va asumati raspunderea in ceea ce priveste performantele si anduranta in folosire si mai inseamna, probabil, ca daca vi se intimpla ceva accidental la motor NU veti fi despagubiti de nici o firma de asigurari pe sistem CASCO. Enjoy. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#344
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
"...daca vi se intimpla ceva accidental la motor NU veti fi despagubiti de nici o firma de asigurari pe sistem CASCO..."
Nu te despagubeste CASCO nici daca directorul uzinei Dacia cu manuta lui iti pune uleiul recomandat. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#345
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ei, na, si tu acuma !!! Nu te despagubeste CASCO, ci chiar directorul, daca ai tupeul sa-i dai lui "ditamai directorul" cu bidonul in cap !!!
![]() ![]() ![]() Am observat ca, Elf, probabil datorita parteneriatului lor cu Renault, recomanda uleiurile pe tipuri de motoare Renault. Sau, mai bine spus, ei merg prin excludere, in sensul ca, de exemplu, uleiul Elf Competition ST 10W40 este bun pentru dieselare si benzinare Renault, mai putin: 2.0 16V Renault Sport, 2.0T RS, V6 RS, Velsatis 3.0dCi/2.2dCi cu DPF, Espace/Laguna/Megane 2.2dCi/1.9dCi cu DPF (DPF - Diesel Particle Filter). Trag concluzia ca astia chiar au studiat fenomenul si de aceea recomanda astfel uleiul. Cred ca e foarte bun, tinand cont ca e 21,5 RON/litru la Metro, fata de ala de la dealer care este 19 RON/litru. Alta goanga: am observat (deh, am avut ceva timp de pierdut) ca filtrul meu vechi este Mann - Renault, sau ceva de genul asta, oricum are ambele denumiri pe el. Este de culoare neagra si este d-ala "scurt". Aaaa, Reed, ala "de origine" Mann, are membrana aia de cauciuc pe partea ailalta a gaurelelor mici, iar ala de la Metro care este Bosch, arata exact ca o cutiuta tabla cu niste hartie in ea, parca l-as fi facut eu in garaj. Am sa ma uit la un singur magazin de piese de import (mai "rasarit") si gata, ca n-am timp de colindat. Daca nu ajung la nici o concluzie, tot d-ala negru, "de origine", o sa pun. Deja am investit prea multa energie in directia asta. ![]() ![]() ![]() Inca o data, nu iesiti din specificatiile producatorului !!! Iar ca producator de ulei, mai interesati-va in stanga si-n dreapta, Renault-Nissan merge pe Elf, VW merge pe Castrol (vestitul TXT pentru TDI-PD si Magnatec pentru FSI), etc ... |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#346
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Gata, am schimbat uleiul ! Elf Competition ST 10W40 - 21,5 Ron/litru (Metro) si filtru Purflux (d-ala albastru agreat de Dacia) pe care am vazut ca-l pun aia din service la absolut toate motoarele de pe Dacia (all Logan, Solenza 1.9D, papuc, etc).
Schimbarea s-a vazut azi-dimineata la pornirea la rece. Tacanitul ala era aproape insesizabil. In continuare cred ca si filtrul are rolul lui in treaba asta. Sanatate |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#347
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
ceea ce s-a scris mai sus mai tare mi-a sporit confuzia, asa ca am cautat vreo 2 zile pe mai multe site-uri de profil, si am ajuns la concluzia ca cea mai buna alegere pt masinile noastre (nu si cea mai ieftina) este un ulei full sintetic 5w-40 (conteaza producatorul si locul de unde il cumperi) , pt cei care folosesc motorul in regim normal, iar pt cei care merg mai sportiv 5w-50. eu m-am hotarat pt aral 5w-50 megatronic este aproximativ 41 RON/litru . sper ca poza de mai jos sa va lamureasca
P.S. acest tip de ulei corespunde specificatiilor producatorului (chiar prea bine ![]() ![]() ![]() This post has been edited by ionelpopa83: 28 Dec 2006, 22:07 Attached thumbnail(s) clasifSAE.jpg ( Size: 16.59k ) Number of downloads: 413 |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
Reed |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
@ionelpopa
Daca citeai posturile cu atentie vedeai ca recomandarile producatorului masinii Solenza sunt: Ulei SEMISINTETIC 10W-40 API SJ sau mai bun(mai bun ca norma API si nu SAE , adica nu cu grade "W" mai putine - vezi pe www.carbibles.com ce e cu gradele astea) si ca cel de tip 5W-40 NU respecta aceste specificatii fiind ceva mai "subtire" la rece si astfel ne facind o ungere corespunzatoare taman atunci cind te roade cel mai tare. Enjoy |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
2dor |
![]()
Post
#349
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat si eu la carbibles si tocmai ca 5W40 ajuta la pornirea la rece. Iata caracteristicile:
Fuel economy savings Enhances engine performance and power Ensures engine is protected from wear and deposit build-up Ensures good cold starting and quick circulation in freezing temperatures Gets to moving parts of the engine quickly Deci in afara de faptul ca in cartea masinii e mentionat sa se puna 10W40, daca pui 5W40 nu este nici o problema mai ales ca e sintetic. This post has been edited by 2dor: 28 Dec 2006, 13:00 |
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
Reed |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Hai sa o luam un pic babeste: uleiurile sintetice au un efect detergent asupra celorlalte asa ca ar fi necesara o "spalare" -flushing a motorului inainte de a schimba tipul.
- specificatiile pt 5W-40 sunt valabile pt motoarele FACUTE pt acest tip de ulei - constructorul garanteaza bunul mers al motorului pentru formula 10W-40 si nu pentru altele (cred ca inginerii care l-au proiectat stiau ei ce stiau) Toate astea se gasesc explicate pe larg la rubrica Uleiuri de pe Carbibles dar trebuie sa cititi cam TOT si nu sa spicuiti printre rinduri Parerea mea Enjoy This post has been edited by Reed: 28 Dec 2006, 23:07 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#351
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(2dor @ 28 Dec 2006, 12:58) M-am uitat si eu la carbibles si tocmai ca 5W40 ajuta la pornirea la rece. Iata caracteristicile: - Fuel economy savings - Enhances engine performance and power - Ensures engine is protected from wear and deposit build-up - Ensures good cold starting and quick circulation in freezing temperatures - Gets to moving parts of the engine quickly Deci in afara de faptul ca in cartea masinii e mentionat sa se puna 10W40, daca pui 5W40 nu este nici o problema mai ales ca e sintetic. Ia uita-te dumneata pe un bidon de Castrol Magnatec 10W40 (care este semi-sintetic) si citeste cu atentie. Mie mi se pare ca scrie exact ceea ce ai mentionat dumneata acolo. Sau, cu alte cuvinte, daca pe un 5W40 scrie asta, ce te face sa crezi ca n-ar scrie acelasi lucru si pe un 10W40 ??? In afara de carbibles.com, sectiunea uleiuri (pe care il recomand spre citire, dar cu rabdare si in intregime, nu pe sarite - Reed, ai dreptate), oameni buni, mai plecati urechea si catre mecanicii aia din service. Aia oricum au mai multa experienta decat majoritatea dintre noi, nu de alta, dar ei fac "numai" vreo 10-15 schimburi de ulei pe zi asa ca vad altfel lucrurile. Este si netul asta bun la multe chestii, dar si "barfa" de service e buna. Mai intrebati pe la aia pe acolo cam ce tip de ulei mai pune lumea in astfel de motoare. Si mai tineti cont de un lucru: uleiul este recomandat si in functie de materialul din care sunt facute piesele in miscare cu care vine el in contact. Exista o teorie intreaga pe la "Rezistenta materialelor" sau "Organe de masini", nu mai stiu exact, despre "mica intelegere" (sau "marea") moleculara intre metal si lubrifiant. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#352
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
-REED am citit cu foarte mare atentie ce s-a scris mai sus cat si pe www.carbibles.com si instructiunile de utilizare care la capitolul RECOMANDARI spune: "In perioada de garantie a automobilului se vor utiliza numai produse agreate DACIA : ulei motor SAE 10W40 API SJ " de aici eu inteleg ca producatorul RECOMANDA in perioada de garantie utilizarea acestui tip de ulei(nu specifica firma) pentru a evita deteriorarea din culpa proprietarului a motorului prin folosirea unui ulei necorespunzator si nu reiese INTERDICTIA de a folosi un ulei full sintetic sau cu specificatii superioare care poate asigura o protectie superioara motorului dupa terminarea perioadei de garantie. In cartea care o avem toti interdictiile gen "Nu se va folosi benzina cu plumb" sunt incadrate de un chenar colorat + prezenta semnului
![]() -ai spus ca "cel de tip 5W40 NU respecta aceste specificatii fiind ceva mai "subtire" la rece si astfel ne facind o ungere corespunzatoare taman atunci cind te roade cel mai tare", uleiul 5w40 asigura o ungere mai buna la temperaturi sub - 20 C fata de 10w40 prin faptul ca i se adauga aditivi nu ca ar fi mai subtire, iar la temperaturi ridicate ale motorului este aceiasi pt ca ultima cifra este tot 40 (recomandate pentru uz normal), iar pentru temperaturi ridicate (mers sportiv) se recomanda 5w50 Aral sau Castrol + alte firme cunoscute (nu vreau sa fac reclama dar conteaza mult producatorul si locul cumpararii) -ai spus ca "specificatiile pt 5W-40 sunt valabile pt motoarele FACUTE pt acest tip de ulei" am urmat sfatul tau si am mers pe www.carbibles.com unde scrie ca uleiurile sunt facute pt motoare si nu invers, dar ma rog tu stii mai bine, asa ca am cautat daca uleiurile full sintetic sunt compatibile cu motorul solenz-ei si uite ce am gasit :"Aral Mega Tronic SAE 5W-50 Ulei de motor integral sintetic cu performante de varf pentru intreaga gama de motoare pe benzina si diesel in patru timpi, existente pe piata. Asigura protectie extrem de ridicata la uzura. Specificatii/Atestari: ACEA A3, B3 API SJ/CF" din puctul meu de vedere nu se pune problema comatiblitatii intre motor si ulei ci daca sunteti dispusi sa cumparati cel mai scump ulei existent pe piata (compatibil solenza), eu consider ca masinuta mea merita ![]() recomand link - urile : http://www.uleimotor.ro/ulei_aral.html http://www.uleimotor.ro/generalitati.html P.S.: va doresc un an 2007 mai bun si multa sanatate pt toti forumistii indiferent de uleiul pe care il folositi ![]() This post has been edited by ionelpopa83: 29 Dec 2006, 00:27 |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#353
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Aveti dreptate ! Deci ???
![]() ![]() Nu vad concluziile din ultimele 2 pagini ... care sunt ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ionelpopa83 |
![]()
Post
#354
|
![]() dea Group: Members Posts: 237 Joined: 1 May 06 ![]() |
In ceea ce priveste afirmatiile de genul "trage mai bine sau mai rau" este prea putin probabil daca ati pus un ulei de calitate si compatibil , comportamentul motorului se schimba datorita benzinei din tara noastra minunata care are cifra octanica 91 in loc de 95 si 94 in loc de 98 iar concentratia de plumb (din benzina fara plumb
![]() La acest lucru se adauga si "botezarea carburantului" de catre baietii din statiile PECO cunosc cazuri la mai multe statii de la diverse firme. ![]() In legatura cu uleiurile full sintetic intradevar nu sunt recomandate pt daciile 1310 dar pentru solenza nu sunt o problema, mai multi prieteni cu DACIA 1310 au avut probleme dupa ce au pus Aral full sintetic. sunt curios daca cineva care a pus Aral 5w50 pe solenza a avut vreo problema ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- dea
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
NU are ce probleme sa aiba decat daca pune ulei de soia . Cred ca si daca ar pune cineva ulei de cutie in motor si nu ar fi constient de acest lucru , el ar fi multumit ca merge motorul f bine , daca nu este constient de problema ! Deci probleme nu cred ca are cu adevarat cineva si eventualele sesizari cred ca au fost mai mult "efact placebo"
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
2dor |
![]()
Post
#356
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Reed si mao cred ca ionelpopa83 v-a raspuns frumos la problemele pe care le-ati ridicat. Culmea ca si eu am citit de acum o luna rubrica cu uleiuri de la carbibles si daca am citat 5 randuri asta nu inseamna ca nu am citit totul. O zi buna va doresc si un an nou excelent.
Daca intrati la rubrica aditivi este un tip care a lucrat la Ford 24 de ani. Si spune ca modelele noi de Ford vin cu semi-sintetic si dealerii folosesc numai acest tip. Dar uleiul sintetic e mai bun insa costa mai mult. Iar legat de mecanici, eu am mecanicul meu imi este prieten si nu mi-a spus sa nu bag 5W40. Eu chiar am vorbit de asta cu el. Cand fac schimbul urmator o sa trec de la Mobil 1 10W40 de care am acum la 5W40. This post has been edited by 2dor: 29 Dec 2006, 09:46 |
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
Reed |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Atita s-a discutat despre uleiuri incit concluzia e clara: ori vreti sa respectati indicatiile producatorului ( si sa stiti ca si asta are o firma agreata: desi ar trebui sa fie Elf, totusi pentru Dacia e Halvoline -acel 10W-40Dacia Oil e de fapt Halvoline) si sa folositi 10W-40 API SJ, Sl sau SM, formula care este TESTATA pentru motorul E7J-262 sau aveti bancuri proprii de testare pe care ati verificat alte formule si nu aveti decit sa le folositi. Alegerea va apartine. Enjoy
Howgh! This post has been edited by Reed: 29 Dec 2006, 22:20 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#358
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(2dor @ 29 Dec 2006, 07:24) In primul rand, ionelpopa83 nu mi-a raspuns la nicio problema ridicata de mine, iar in al doilea rand, nu stiu sa fi scris ceva de rau, jignitor la adresa domnului mai sus mentionat. Sarbatori fericite si tie si un an mai bun decat toti cei din urma !!! QUOTE(Reed @ 29 Dec 2006, 18:48) Ai obosit, ai ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sarbatori fericite, Reed, si sa mai impartasesti din experientele tale si la anul ! Lasa lumea sa puna uleiul care-i place, domnule ! Poate ca e bun ... Cu Dacia Oil am vazut Solenze cu 220.000 km care mergeau brici. Ale lor or sa faca 250.000 km cu 5W40. Sa fie sanatosi si spor la toate. Eu, pana la 200.000 poate o dau. Oricum imbunatatirea este vizibila (auzibila ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Reed |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#360
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Despre Selenia Oil 10W40 sintetic stie cineva , ceva? Pe el scrie ca e recomandat la AlfaRomeo, Bmw, etc, in general pentru motoare cu turatii ridicate, si scrie ca e garantat de producator 20.000km.A folosit cineva?
|
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 11:48 |