DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

52 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei recomandat

Reed
post 8 Jan 2007, 19:16
Post #361


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Daca are stampila API/ACEA si este autorizat RAR atunci e bun.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silverboy3
post 8 Jan 2007, 19:26
Post #362


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 16 November 06




baieti la ultima revizie am pus ulei prista oil( ph34r.gif , l-am luat din cauza ca era concurs la el si a era mai ieftin 4l 480 de mii) semi sintetic 10W 40 acum am 34100 deKM si dupa 4000 nivelul uleiului ok si zgomot de disel inca nu am deci nu zic ca e bun doar isi face treaba, oricum la urmatoarea revizie o sa pun castrol magnatec( sunt curios sa vad ce fel se aude cu un ulei asa bun).


--------------------
DACIA SOLENZA RAPSODIE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 8 Jan 2007, 22:24
Post #363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




Merg in continuare pe Mobil 1 (5 W 40). Pret cuprins intre 365.000 si 400.000 lei per litru. Multumit tinand cont ca nu fac f. multi km/an, sa se "clateasca" si motorasul masinii mele cu ceva mai finutz, sa nu tusesca biggrin.gif .


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 18 Jan 2007, 00:47
Post #364


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Ca tot suntem la topicul de piese , mai precis la uleiuri . Tocmai am luat un bidon de 4 litri de Elf ST 10w40 cu 59 ron din Carrefura si ma voi uita dupa un filtru de ulei chiar de origine poate . Liqui Moly-ul deja a depasit 8.500 km si , desi nu da semne de oboseala , ma gandesc eu ca iarna inca nu a venit cu adevarat si prefer sa am ulei nou in motor .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 18 Jan 2007, 16:34
Post #365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




@marius ... schimba uleiul DUPA ce trece iarna... e mai bine. Parerea mea.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 18 Jan 2007, 22:17
Post #366


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(Reed @ 18 Jan 2007, 16:34)
@marius  ... schimba uleiul DUPA ce trece iarna... e mai bine. Parerea mea.
*


Da' de ce, bre ? Se uzeaza asa mult iarna ? Stiu ca e o treaba cu mersul mai mult cu motorul rece, dar ... chiar asa ?


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 19 Jan 2007, 09:12
Post #367


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Da, asa e. Chiar asa. Iarna dif de temp sunt mari - de la -20 la +XXX si asta conteaza mult. Uzura e mai rapida iarna si datorita altor factori.

Marius, deci mai tine-l inca o luna daca mai faci max 1000 km.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 19 Jan 2007, 12:11
Post #368


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




O sa trec si eu pe Elf Competition ST 10W40. Nu se merita sa mai dau banii pe Excellium ca oricum trebui sa il schimb mai repede, mai ales iarna cand stau destul de mult cu motorul pornit aiurea (pt. caldura biggrin.gif). Am inteles ca STI-ul nu e recomandat pt. motoarele Renault. E adevarat?


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 19 Jan 2007, 20:45
Post #369


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Da' unde-ai mai gasit tu STI ? Eu stiam ca-i obsolete. De curiozitate, daca te uiti pe site-ul lor ai sa vezi ca ST-ul si STI-ul au aceleasi specificatii, numai ca fisa tehnica a STI-ului este editata in 2002, parca, iar a ST-ului este editata in 2004. Daca mai descoperi si alte diferente, da-mi de stire, please.

LE: Stefane, Reed, aveti dreptate, dar iarna asta n-a fost chiar asa de rea. Cel putin pana acum ... poate in februarie ...

This post has been edited by mao: 19 Jan 2007, 20:47


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 20 Jan 2007, 03:10
Post #370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Ideea era tocmai ca iarna motorul are nevoie de o ungere mai rapida si buna si tocmai epntru ca am auzit ca vor veni niste geruri nasoale am vrut sa am un ulei bun . Stiti si voi ca uleiul in timp isi pierde din proprietatile de ungere si vascozitate tocmai in extreme , adica la frig si temperaturi mari . Deocamdata am schimbat si filtrul cu unul original Renault , in cutie galben cu gri , pe care scrie Renault si element filtrant Mann .
Eu am cumparat Elf Competition ST 10w40 din Cora parca ( sau Carrefura ) cu 59 ron bidonul de 4 L ! Este fabricat in Franta si corespunde din toate punctele de vedere standardelor motorului . Deocamdata am pus 2,5 L si este putin spre minim , dar voi mai completa dupa 1000 km cu aditiv Liqui Moly cu MOS2 ... vre-o 250-300 ml .
Nu se aude zgomotul motorului mai tare decat la Liqui Moly ( adica precedentul ) , dar abia dupa 1000 km vad cat de bun e , ca se pare ca si uleiul are o perioada de "rodaj" pana actioneaza si se stabilizeaza toti aditivii din el .
ST sau STI in prezent este acelasi lucru , dar in trecut dupa cate am inteles eu cel cu I era indicat pentru motoarele pe injectie .
In trecut era indicat ca iarna sa tii uleiul mai mult ca cica ar fi fost mai putin vascos , dar dupa cum se spune " ultimele studii in materie " au aratat ca uleiul isi pierde din proprietati si este chiar contra-indicat sa-l fortezi exact atunci cand uleiul trebuie sa aiba cele mai multe calitati .
Off topic : Ieri seara am cutatat si filtrul sport ... si parca acum trage putin mai greu ... dar cred ca in cateva zile se unge si uniform si se rodeaza si uleiul ... si sper ca totul va fi mai bine ca inainte . Oricum a iesit multa mizerie din filtru ! Partea buna e ca traseul nu era murdar si nici in interiorul cutiei pe care eu am sigilat-o , dar vreau cu prima ocazie cand mai umblu sa curat motorasul pas-cu-pas si senzorul de turatie ca nu strica niciodata .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 20 Jan 2007, 18:24
Post #371


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Imi place ca va preocupa problema uleiurilor dar constat ca nu va departati de acele "povesti si povestiri" adica: intr-adevar uleiul isi pierde in timp din proprietati dar devine "mai subtire" doar daca ajunge benzina in el dar aia e o chestie grava si solutia nu e schimbarea uleiului smile.gif , de ce spun sa se schimbe uleiul DUPA perioada de iarna: pt ca perioada rece combinata cu traseele scurte duce la formarea condensului acid in baie ( de ulei, firesc smile.gif ) ce este factorul hotaritor ce duce la degradarea uleiului; puneti ce ulei vi se nazare dar cu respectarea normei 10W-40 API/ACEA SJ, SL,SM , restul este 98% efect placebo; uleiul nu are "perioada de rodaj" ci la cele sintetice si partial cele semisintetice actioneaza initial printr-un efect "detergent" similar uleiurilor pt diesel, perioada in care sunt "spalate" depozitele de pe traseu, apoi se manifesta mai pregnant efectul de ungere dar asta nu inseamna ca nu puteti folosi motorul la intreaga performanta. Capacitatea baii este de 2,9 teoretic si 2,7-2,8 practic din cauza unor ramasite pe traseu si a disponibilitatilor de rabdare, daca vreti sa il goliti mai eficace faceti un "flushing" inainte de golire, prin asta viscozitatea scade f mult si curgerea este mult imbunatatita... si un sfat: scoateti joja in timpul golirii. Parerea mea.

This post has been edited by Reed: 20 Jan 2007, 18:26


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Enis1980
post 20 Jan 2007, 22:49
Post #372


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 14 August 06




Prin flushing insemnand o solutie de curatare a motorului?Asta se adauga direct peste uleiul vechi?Am inteles ca trebuie lasat cam 5 min la relanti pentru o buna curatare.Schimb uleiul si tipul de ulei si m-am gandit ca ar fi bine sa ii fac o curatare inainte.Procedez corect?

Offtopic/ Am avut pana acum ceva vreme o dacie 1300 din 1972.Intamplator sau nu, respectiva masina a folosit numai ulei sintetic 5W40.Deci parerea mea e ca un ulei mai bun nu are cum sa strice.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Prima - GL 11 ENS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 20 Jan 2007, 23:02
Post #373


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(Reed @ 20 Jan 2007, 18:24)
Imi place ca va preocupa problema uleiurilor dar constat ca nu va departati de acele "povesti si povestiri" adica: intr-adevar uleiul isi pierde in timp din proprietati dar devine "mai subtire" doar daca ajunge benzina in el dar aia e o chestie grava si solutia nu e schimbarea uleiului smile.gif ,
*


Fiecare-si da cu parerea si apoi asteapta reactia ta ... biggrin.gif Domnu' Reed, te declar "myth-buster"-ul in materie de uleiuri de motor !!! Ce bine ar fi daca ar citi toata lumea topicul asta de la cap la coada, chiar daca isi pierde ceva timp din viata pentru aceasta documentare.
Sunt intru totul de acord cu postul tau !

Domnu' Enis1980, please, n-o lua de la capat cu subiectul "ulei mai bun". Please, please, citeste tot topicul ... please !

QUOTE(Reed @ 20 Jan 2007, 18:24)
si un sfat: scoateti joja in timpul golirii. Parerea mea.
*


Of, da' misterios mai esti !!! biggrin.gif Hai ca acum iti iau eu "painea de la gura", na ! Scoateti joja ca sa usurati curgerea uleiului vechi.

This post has been edited by mao: 20 Jan 2007, 23:06


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 21 Jan 2007, 13:47
Post #374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif nu sunt un guru al uleiurilor ci doar am adunat experienta si testele facute deja (multi incearca sa redescopere roata smile.gif ) la care am adaugat si modesta mea experienta.
Da.. flushingul se face prin adaosul unui fel de diluant in ulei (si motor la relanti vreo 5-10min) sau printr-o golire urmata de o umplere cu ulei 0w-20 si relanti vreo 15 min apoi golire si umplere cu ulei normal. ....cit despre acele uleiuri "bune" s-a mai scris...


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 Jan 2007, 12:39
Post #375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Flush-ul este bun daca te apuci sa desfaci motorul , pt ca-l cureti si iti va fi mai usor sa desfaci pisele si nu mai murdaresti ca porcusorul , apoi dupa inlocuirea pieselor pt care-l desfaci , motorul va fi mult mai curat .
In rest nu-l recomand decat poate la motoarele care sunt vechi si au murdarie multa depusa in interior . La motoarele noastre nu cred ca este recomandat acest FLUSH , pentru ca ramane o anumita cantitate de lichid diluat unde ar fi ramas doar ulei vechi . Apoi cand puneti noul ulei va treziti ca miroase a benzina si diluant ( de la FLUSH ) si este mai putin vascos decat ar trebui , deci compromiteti calitatea uleiului pe care-l bagati .
De noul Elf 10w40 ST Competition sunt multumit numai dupa ce am pus si aditivul Liqui MOly cu MOS2 . Altfel la turatii peste 3.000 ture facea zgomot mai mare decat inainte si chiar la relanti si la pornire . Acum merge bine si silentios si parca mi-a scazut putin si consumul ... ceva de genul 0,3-0,4% . Pentru cei care sunt rezervati asupra compatibilitatii aditivilor ... va pot arata oricand ca nu au fost probleme niciodata cu acest aditiv .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csocso
post 28 Jan 2007, 17:24
Post #376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 04




Oil type Typically used in....
5W-30 Cooler climates, like Sweden or Canada
10W-40 Temperate climates, like England
15W-50 Hot climates, like Italy, Spain, Egypt
Daca pt Logan nu este bun 10w40 atunci ce se foloseste?

This post has been edited by csocso: 28 Jan 2007, 17:24


--------------------
LOGAN PRESTIGE 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Jan 2007, 10:49
Post #377


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




csocso ... a spus cineva ca nu se foloseste 10w40 ??? Unii incearca alte marci ... altii alte uleiuri superioare calitativ ... dar care probabil nu se preteaza la acest motor si este posibil ca in anumite situatii sa mearga mai prost decat cel original recomandat .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 29 Jan 2007, 16:14
Post #378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




cocso nu te supara dar nu am inteles pledoaria... ce treaba are Loganul in ecuatie????


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert.s
post 5 Feb 2007, 17:13
Post #379


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




Oameni buni puteti folosi foarte bine pe SLZ ulei 5W40 , eu am deja 40 de mii de km cu acest tip (Total Quartz - 5W40) , si il schimb la 15k . Ce este interesant este ca desi il schimb la 15 k , culoarea este mai deschisa la momentul schimbului decat la cel de origine pe care l-am folosit inainte . Motivul pentru care am schimbat tipul uleiului este ca cel de 5W40 este mai fluid si permite o ungere mai usoara , si pentru ca am o sursa care imi furnizeaza acest tip de ulei la un pret foarte bun . Mentionez ca am luat decizia schimbarii uleiului in urma multor discutii cu mecanici si ingineri auto si a lecturarii multor materiale din domeniul motoarelor , inclusiv carbibles.com .
In incheiere un sfat : daca gasiti ulei 5W40 de marca (Mobil 1 , Castrol, Elf , Total Valvoline ) la un pret bun folositi-l cu incredere nu dauneaza absolut deloc . Daca e prea scump ( ~400 k/l ) eu zic ca nu merita banii .

This post has been edited by robert.s: 5 Feb 2007, 17:14


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 6 Feb 2007, 17:25
Post #380


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06





Daca "este mai fluid si permite o ungere mai usoara" nu inseamna ca este neaparat bun pentru motorul asta ... atunci cand producatorul recomanda un tip de ulei, o face in cunostinta de cauza, adica stie foarte bine din ce fel de material sunt facute piesele unse, si tolerantele de asamblare. Nu este neaparat bine ca uleiul sa fie mai fluid la rece pentru ca si tolerantele intre "fieroaicele" alea din motor sunt mai mari la rece. Odata cu incalzirea motorului se pot micsora tolerantele (prin dilatarea pieselor) concomitent cu subtierea uleiului. Astfel calitatea ungerii este aproximativ constanta. Toate fenomenele din motor sunt bine studiate inainte de lansarea pe piata a unui model. Uleiurile sintetice sunt pentru motoarele cu turbo sau pentru cele care au niste performante deosebite, pentru ca acele "performante deosebite" sunt obtinute, printre altele, prin alegerea unor materiale deosebite pentru care se poate controla mult mai strict comportamentul lor la limita, adica la temperaturi si presiuni ridicate.

This post has been edited by i96nds: 7 Feb 2007, 22:46


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 6 Feb 2007, 20:14
Post #381


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Uite ca nu ai dreptate iar. Ulei 5W40 este mai bun fiind sintetic, ca atare este mai bun pentru motor. Toata lumea recomanda uleiurile sintetice ca sunt mai bune, asta gasesti pe tot internetul si o sa iti recomande si mecanicii. Chiar am citit ca uleiul 10W40 e folosit din ce in ce mai rar ba chiar unii producatiori au avertizat ca se pierde garantia daca il folosesti. Problema la uleiurile sintetice e doar ca sunt mai scumpe. Iar ajungem la povesti si povestiri si carbibles. Daca la Dacie este recomandat ulei Dacia Oil, de ce mai toti schimba firma, daca alte marci nu sunt bune pentru Dacie. In special pe Elf se trece ca vezi doamne e recomandat de Renault. Deci daca eu am Mobil atunci se va strica motorul pentru ca nu am bagat Dacia Oil sau Elf, nu? Fiecare marca de masini recomanda ceva pentru ca e facuta o intelegere cu cineva. Iar legat de ulei mai bine in loc sa sustii ceva ce nu poti demonstra, lasa omul sa bage ce vrea.

This post has been edited by 2dor: 6 Feb 2007, 20:26


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 6 Feb 2007, 20:29
Post #382


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Synthetic lubricants were invented initially for high temperature gas turbine/jet engine applications where traditional mineral-derived lubricants provided inadequate performance. In the mid 1970s, synthetic motor oils were formulated and commercially applied for the first time in automotive applications. Improving the efficiency of lubricants, synthetic lubricants made wear and tear on gears far less than on the former petroleum based lubricants, reduced the incidence of oil oxidation and sludge formation, and allowed for extended drain intervals. Today, synthetic lubricants are used in modern day automobiles to lubricate nearly all lubricated components often with superior performance and longevity as compared to non-synthetic alternatives.


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 6 Feb 2007, 20:32
Post #383


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 349
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




smile.gif Am spus-o si mai repet. Eu am acum 85.000 km facuti numai cu 10W-60 cu exceptia primilor 10k cand a fost uleiul din fabrica. Motorul nu are nici pe draq (l-am desfacut si l-am vazut la 64k cand mi-a sarit distributia) daca respecti prevederile producatorului sau depasesti in bine. 5W-40 este mai bun decat 10W-40 asa cum 10W-50 e mai bun decat 10W-40.

PS. Din experienta proprie va spun ca mai bine il schimbi la 10k decat la 15k chiar daca e el mama uleiurilor. Si filtrul de ulei tot la 10k. Si filtrul de aer tot la 10k mai ales daca stati in orase aglomerate cu mult praf.


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004 Confort - B-xx-XXX
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 6 Feb 2007, 20:41
Post #384


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




De acord cu tine Rain Hawk. La urma urmei, fiecare baga ce vrea. E merg si raman fidel marcii Mobil 1 (5W40). Chiar daca costa ceva mai mult, merita si "limuzina mea" sa se clateasca cu un ulei full sintetic, mai ales ca schimb uleiul cam odata pe an.


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RainHawk
post 6 Feb 2007, 20:48
Post #385


Dus cu pluta.


Group: Members
Posts: 349
Joined: 4 July 05
From: Bucuresti




Imi zicea cineva, candva o vorba: "O bucsa o poti pune mai proasta ca e mai ieftina si o schimbi mai des, o aripa... o mai indrepti cu ciocanul.... dar la motor sa pui ceva de calitate merita toti banii ca te scuteste de probleme mai tarziu". Am vazut Loganuri si SLZ la 150k care n-au nici pe draq si nu au folosit decat ulei si filtre recomandate de producator. Tabla sa ne tina pentru motoarele astea. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004 Confort - B-xx-XXX
"I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 6 Feb 2007, 21:41
Post #386


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




'naseara. Vad ca iar s-a reincalzit discutia ciclica despre uleiuri. Hai sa impacam pe unii: daca locuiti la Intorsura Buzaului sau in alte vagauni cu clima in general rece PUTETI folosi 5W-40 (minca-l-ati smile.gif )pt ca s-ar potrivi motorului de SLZ in aceste conditii de temp. Daca sunteti mai "suparati" (sportivi) folositi 10W-60 iar daca sunteti dintre ceilalti 98% atunci utilizati 10W-40 API SJ, SL, SM. De ce? Pt. ca asa este indicat pt motorul SLZ.
V-ati ambalat pe tema: ce e sintetic e "exceptional, nec plus ultra...etc)"; poate ca, dar asta pentru motoarele FACUTE sa le foloseasca, altfel s-ar putea ca proprietatile lor mai "detergent like" sa nu fie de bun augur pentru motorul dvs. Am mai discutat asta...
Pentru ca vad ca aveti chef de lectura va mai dau un site , Despre uleiuri de motor de data asta in romana, in care se explica (a n-a oara) cum e chestia cu uleiurile, ca eu degeaba am tot spus-o. Enjoy.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 6 Feb 2007, 21:51
Post #387


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Some tests have shown that this fully true synthetic oil is superior to conventional oil in many respects, providing better engine protection, performance, and better flow in cold starts than petroleum-based motor oil. A test by Consumer Reports showed that taxi-cabs exhibited the same amount of engine wear regardless of which oil was used.

Asta e ca o concluzie.Este de la http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 7 Feb 2007, 07:52
Post #388


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(2dor @ 6 Feb 2007, 20:14)
Uite ca nu ai dreptate iar. Ulei 5W40 este mai bun fiind sintetic, ca atare este mai bun pentru motor. Toata lumea recomanda uleiurile sintetice ca sunt mai bune, asta gasesti pe tot internetul si o sa iti recomande si mecanicii.
*


Si nici un mecanic nu mi-a spus sa bag numai sintetic !!! Asta nu e argument...

QUOTE(2dor @ 6 Feb 2007, 20:14)
Chiar am citit ca uleiul 10W40 e folosit din ce in ce mai rar ba chiar unii producatiori au avertizat ca se pierde garantia daca il folosesti. Problema la uleiurile sintetice e doar ca sunt mai scumpe.
*


Daca tot te-ai interesat la mecanici, ia spune tu aici ce fel de ulei se baga in motorul FSI (ala pe benzina de 1.6 si 2.0). Iti spun eu: se baga Castrol (ca ei sunt fani Castrol, asa cum Renault e cu Elf), dar indicativul te las sa mi-l spui tu ...


QUOTE(2dor @ 6 Feb 2007, 20:14)
Iar ajungem la povesti si povestiri si carbibles. Daca la Dacie este recomandat ulei Dacia Oil, de ce mai toti schimba firma, daca alte marci nu sunt bune pentru Dacie. In special pe Elf se trece ca vezi doamne e recomandat de Renault. Deci daca eu am Mobil atunci se va strica motorul pentru ca nu am bagat Dacia Oil sau Elf, nu? Fiecare marca de masini recomanda ceva pentru ca e facuta o intelegere cu cineva.
*


Eu am bagat Elf pentru ca este 21RON/litru, iar DaciaOil este 20 RON. Nu ma intereseaza nici un fel de intelegere. Doar ca pe fisa uleiurilor Elf da specificatii privitoare la motoarele Renault, adica se pare ca, dincolo de marketing cele doua firme chiar au conlucrat pe tema asta.


LE: A, si vezi ca prima propozitie si postul tau #382: "Synthetic lubricants were invented initially for high temperature gas turbine/jet engine applications where traditional mineral-derived lubricants provided inadequate performance." nu prea are darul sa-mi contrazica postul meu ... laugh.gif , ci doar sa confirme ce-am spus eu ...

This post has been edited by i96nds: 7 Feb 2007, 22:50


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 7 Feb 2007, 09:10
Post #389


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




In primul rand tu ai spus ca se foloseste pe motoarele cu turbina si nu pe cele de avion, iar textul citat de tine este doar o interpretare a ta.

Daca scrie peste tot ca uleiul sintetic e mai bun decat cel semi, atunci eu cred asta. Sunt multe persoane de pe forum si unii prieteni care au bagat acest ulei si nu au avut probleme. Vezi total pe dos e in cazul aditivilor, pe care mai toti nu ii recomanda.

This post has been edited by i96nds: 7 Feb 2007, 22:52


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 7 Feb 2007, 10:33
Post #390


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Uleiul semi-sintetic are inca proprietati minerale si este bun pentru motoarele in rodaj de aceea e recomandat, dupa aia este mai bun cel full sintetic pentru ca nu face depuneri si ajunge mai repede in rampa. Pretul este inca un impediment pentru uleiul sintetic, de aceea se recomanda semi.

Oricum fiecare cu parerea sa, si cu alegerea sa.

O zi buna si tie!

This post has been edited by 2dor: 7 Feb 2007, 10:37


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
52 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2025 - 14:07
Forum Renault