Ulei recomandat
![]() ![]() ![]() |
Ulei recomandat
Stefan_B |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#422
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa-mi spui o parere referitoare la cum iti merge pe Elf dupa o sapt de la schimb sau 1000 km , ca sa-mi fac o idee despre uleiul OMV ! Mercic !
This post has been edited by marius80_eugen: 12 Apr 2007, 09:33 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ROK |
![]()
Post
#423
|
![]() Membru incoruptibil Group: Members Posts: 226 Joined: 10 November 06 From: Bucuresti ![]() |
ROK .... NU ! Nu stiu unde ai citit tu asta , dar eu nu cred acest lucru , mai ales ca nu este un ulei recomandat pt Dacia , ci pt VAG-uri .
- am citit tot aici pe forum . - de ce nu este ulei recomandat de dacia atata timp cat are indicativul 10w-40 ? multumesc pentru raspunsuri. |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Stefan_B @ 12 Apr 2007, 09:28) FYI, LDX nu e full sintetic, dar e un ulei ok. Pacat de OMV full syn ca a disparut - am mers numai cu OMV 4 ani, acum am trecut la Elf. 5w40 LDX nu e full syn? Nici asta?!? Atunci mai bine revin la 10W40 ca si asta e semisintetic. Bixxol 10w40 la OMV este la 40RON bidonul de 1l si culmea e ca pe el scrie ca e sintetic (asta la 10W40 ... nu prea cred). Cat costa ala full syn la OMV cand il aveau? |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Reed |
![]()
Post
#425
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Uleiurile sintetice se pot fabrica intr-o plaja larga de viscozitati.
Recomandarea pt Solenza E 10W-40 INDIFERENT ca e semisintetic (SJ/SL) sau sintetic (SM). Magnatecul 10w-40 e fff ok pt SLZ dar nu stiu daca are o mare influenta asupra tachetilor, mai degraba ar merge o reglare a acestora. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Da, LDX nu e full synth - de aia scrie pe bidon "elf synthetic technology"... si de aia e si 5W-40. Excellium simplu (fara LDX sau altceva e full synth).
API grade nu are treaba cu faptul ca e synth. Cele mai multe full synth sunt SJ, nu SM, si sunt uleiuri partial synth care sunt SM. SM are proprietati antiuzura mai proaste ZN sub 0.10%, pe cand SJ are pana in 0.16%. SM e mai bun pentru catalizator. Eu prefer un SJ fata de un SM, dar daca ai filtru de particule (Diesel E4) atunci SM scrie pe tine... eu unul prefer excellium fata de magnatec 10w-40 in orice ora din zi sau noapte. Uleiurile synth (sau cele inalt rafinate GR III, IV, V) au in general indici de viscozitate peste 170 (tipic 180 sau peste) si ca atare nu se aditiveaza cu corectori de viscozitate (lanturi lungi care se rup in timp). Acesta (+ adeziunea moleculara) sunt cele 2 avantaje pentru care nu vreau altceva in motor. 5W-40 e un ulei cu 50-60% (W/W) synth, 10W-40 are cam 30% synth iar 0W-40 (sau mai rar 10W-50/10W-60) este full synth. De obicei insa 10W-50 si 10W-60 sunt aditivate. Cat despre cum imi merge masina cu Elf, diferente nu am simtit ![]() ![]() Ultima chestie e ca au aparut "suplimente pt ulei" - nu se cheama aditivi ca sa fereasca de prostul renume - care de fapt sunt pachetul de aditivi antiuzura ce a fost eliminat din uleiurile SM. La noi nu am vazut inca... This post has been edited by Stefan_B: 12 Apr 2007, 16:47 |
-------------------- |
|
cristi.r |
![]()
Post
#427
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 12 Apr 2007, 09:25) Daca tot e vb de ulei si pe langa el ... aveti grija cu ce filtru cumparati ca noile filtre de la Renault nu mai sunt Mann , ci Puroflux ( parca ) , nu mai sunt negre , ci albastre si sunt o MARE porcarie . Zici ca sunt lipite filtrele interioare cu prenadez ! Nu stiu daca-i chiar asa, pentru ca filtre d-astea am vazut si pe Megane 1.6 16v 115/110 CP. Sau, ... poftim, intreb altfel ... ce inseamna "MARE porcarie" ? Nu mai filtreaza cum trebuie ? Sau ce ? Se desprinde ceva din el ? Sau ... ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Subscriu - purflux e marca buna. Nu am auzit de PUROFLUX, dar PURFLUX recomand din toata inima.
|
-------------------- |
|
Reed |
![]()
Post
#429
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Uleiurile sintetice pot avea cam ce gama de viscozitate se doreste pt ca procesul de formare a poli alfa olefinelor poate fi condus catre destinatii precise (sau aproape).
Aditivarea uleiurilor se face la TOATA gama de uleiuri pt ca hidrocarburile singure NU au proprietati antioxidante, reducatoare, antispumante...etc. necesare pentru rezistenta la conditiile de functionare a motorului. Nu dezvolt aici ce substante si in ce cantitati sunt adaugate uleiurilor dar precizez doar ca standardul API SM e cel mai nou si a aparut in 1998 si are subdiviziunile CH4, CI4 si CJ4 dintre care doar ultima are referiri la motoarele cu filtru de particule si a aparut in 2006 cu aplicabilitate din 2007. In rest , cit de sintetice sunt uleiurile "sintetice" si cit de bune sunt depine cel mai mult de ...pret pt. ca nu-i asa: cit dai atita face. Parerea mea. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#430
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Domnu' Reed,
Va rog sa cititi cu atentie inainte de a da cu piatra ![]() QUOTE(Stefan_B @ 12 Apr 2007, 18:37) Uleiurile synth (sau cele inalt rafinate GR III, IV, V) au in general indici de viscozitate peste 170 (tipic 180 sau peste) si ca atare nu se aditiveaza cu corectori de viscozitate (lanturi lungi care se rup in timp). Eu vorbeam de aditivi de corectie a viscozitatii, si nu de altceva - pt. ca vorbeam de viscozitati. In legatura cu: QUOTE(Reed) Nu dezvolt aici ce substante si in ce cantitati sunt adaugate uleiurilor dar precizez doar ca standardul API SM e cel mai nou si a aparut in 1998 si are subdiviziunile CH4, CI4 si CJ4 dintre care doar ultima are referiri la motoarele cu filtru de particule si a aparut in 2006 cu aplicabilitate din 2007. Aici ai facut o confuzie; Chestia cu filtrul de particule e functie de concentratia de Zn si P, si asta e comuna la toate uleiurile SM (bine, acum o sa zici ca filtrele sunt pt diesel - mda, numai ca API leaga concentratiile de norma S - vezi mai jos - si mai mult, specificatiile S implica si o clasificare C, insa S este master) Phosphorus limits of 0.08 max and 0.06 min apply to API SM SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30 oils. Si in final: QUOTE(Reed) Uleiurile sintetice pot avea cam ce gama de viscozitate se doreste pt ca procesul de formare a poli alfa olefinelor poate fi condus catre destinatii precise (sau aproape). Nu prea e asa - viscozitatea variaza intre anumite limite bine definite - in plus, vezi ca sintetic poate fi lant sintetizat de olefine sau ulei inalt rafinat. Sigur ca exista lubrifianti speciali, cu viscozitati mult mai mari sau mici ca uleiurile de motor - DAR ACESTIA NU SUNT OLEFINICI - se folosesc siliconi, etc. In plus, nu am nevoie de ulei de giroscop in motor ![]() Cat despre ultima remarca - calitatea depinde de pret - e in general falsa - asta vrea marketingul sa ne faca sa credem... pretul depinde de multi factori - cat de convingatoare e reclama, etc ![]() Calitatea depinde de scrisul ala mic de pe bidon (ala cu VW 505.01/502.00/505.00, Porsche, etc). Chestia cu approved and recommended by renault e tot marketing, pt ca renault NU are standard de calitate, cum au MB, VW, Ford. Daca aveau, era listat ca si altii sa poata sa faca uleiuri certificate Renault ![]() Am obosit sa ma tot contrazic cu lume care stie. Daca e sa vorbim, hai sa spunem pe bune, ca teoria e frumoasa, se face la facultate, dar practica ne omoara ![]() Daca vrei sa citesti mai multe despre API, uite de unde cumperi documentul: ASTM D4485 In final mai spun inca o data ce-am mai zis: certificarile proprietar sunt mai dure decat cele generice. API are alta metodologie decat ACEA (mie mi se pare mai moderna ACEA). This post has been edited by Stefan_B: 13 Apr 2007, 09:46 |
-------------------- |
|
Reed |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
![]() This post has been edited by Reed: 13 Apr 2007, 20:25 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
i96nds |
![]()
Post
#432
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Chiar daca e off-topic, tin sa ii felicit pe cei doi colegi ai nostri, reed si Stefan_B pentru modul civilizat in care au inteles sa poarte aceasta discutie si sa impartaseasca cu altii ceea ce stiu.
Multumim ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ThunderRa |
![]()
Post
#433
|
![]() posesor posedat Group: Members Posts: 412 Joined: 8 April 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Elf Excellium 5W40 LDX este un ulei full syntetic nu semi-syntetic. Stefan_B poate fi felicitat doar pentru dezinformare. Va lamuriti usor pe site la Elf sau printr-un mail la ei.
This post has been edited by ThunderRa: 22 Apr 2007, 21:25 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2008 - Lux Privilege 1.6 16v
- NT-23-DAC Dacia MCV Laureat 1.6 16v recolta 2007
http://radunastasa.com |
|
Stefan_B |
![]()
Post
#434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Domnu' Thunder,
Esti matale dragut sa imi explici si mie de ce oare o fi cum spui tu? Ca eu am verificat si la ELF pe site si Excellium 0W-40 (fara DID, LDX, etc) este "100% synthetic" iar LDX este "Elf Synthetic Technology". Putem sa vorbim pe bune, tehnic, dar stiu eu daca are rost? Ia spune, cine ti-a zis ca e full synth la banii astia? Si cum se face oare ca toti competitorii au Full Synth la cel putin 30% in plus fata de pretul de la Excellium? |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#435
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca e sa ma intrebi pe mine, citind safety data sheetul de la 5W40 LDX ( http://www.quickfds.com/out/stamp_4zpava.pdf ) si apoi data sheetul de la 0W40 ( http://www.quickfds.com/out/stamp_Axvgoc.pdf ) as observa ca la 5w40 scrie "Petroleum-derived severely refined mineral-base product", iar la 0w40 scrie "The product is made from synthetic base oils (Polyalfaolefins)"
Iar daca e sa citim dintr-un alt datasheet de la un ulei syntetic (de la 10W50 de ex): "The product is made from synthetic base oils (Polyalfaolefins)" Si acum ce scrie la un semisintetic (STI 10W40 - http://www.quickfds.com/out/stamp_mr7CX2.pdf ): "made from refined mineral base oils and synthetic oils (Polyalphaolefins)" Nu stiu de ce da eu am impresia ca "Petroleum-derived severely refined mineral-base product" nu prea pare la fel de sintetic precum "made from synthetic base oils (Polyalfaolefins)", si nici macar cu "made from refined mineral base oils and synthetic oils (Polyalphaolefins)" Parerea mea. Pe baza datelor de pe site-ul ELF. Pentru cine vrea sa mai caute, poate gasi la http://recherche.quickfds.com/cmt_bin/wfds...&CCli=&Session= |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Reed |
![]()
Post
#436
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ca sa nu va mai certati aici gasiti toate produsele (uleiuri) Elf in format pdf. cu caracteristicile si tehnologia de obtinere.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#437
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea despre filtrul de ulei de la Purflux / Puroflux o am dupa ce am desfacut vre-o 5 cutii si nici un filtru nu arata corespunzator , cursese substanta care lipea elementele filtrante din interior , un filtru era chiar si putin ruginit pe margine ( in cutie fiind ... probabil de la vre-o lovitura + condens ) si apoi daca inainte au fost MANN si scria pe ele Renault si acelea arata impecabil si merg la fel , ma gandesc ca uzina a facut rost de astea mai ieftin si de astea au bagat . Eu am cautat la 5 magazine si abia am mai gasit unul negru , Mann cum era pana acum cateva luni .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
pastrama |
![]()
Post
#438
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eh , atunci e bine , nu sunt singurul care a observat asta !
![]() ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
luciank |
![]()
Post
#440
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Se pare ca am facut-o de oaie !! Am schimbat uleiul, am cumparat Mobil 10W40, toate bune si frumoase dar ...
![]() Ce parere aveti, sa schimb urgent uleiul sau sa-l mai las ? Mi-e frica sa nu uzez motorul inutil pentru 3 litri de ulei si un filtru. Multumesc. |
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
i96nds |
![]()
Post
#441
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu 10-15 lei faci schimbul de ulei la un service de cartier. Simplu si repede. Eu zic sa cumperi alt ulei. E ceva adevar si in ce zice mecanicul, insa asta numai daca mergi in limite rezonabile, fara sa ajungi la turatii dubioase. Totusi motoarele Diesel sunt altfel gandite si temperatura in ele difera. De aia eu nu m-as risca in locul tau.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
luciank |
![]()
Post
#442
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 5 April 07 ![]() |
Uleiul si filtrul noi le am cumparate. Azi am fost iar pe la mecanic pentru schimb planetara si din nou m-a asigurat ca nu e nevoie sa schimb uleiul. Cred ca totusi am sa-l schimb, mai bine nu risc, vorba ta i96nds .
|
--------------------
Renault Megane 1
Hatchback
1999 1.6 16V RXE
|
|
Reed |
![]()
Post
#443
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
NU e vorba de risc, pina acum uleiul de diesel ti-a facut un bine pt. ca ti-a spalat motorul dar... daca ai obiceiul sa treci mai des peste 5000rpm atunci schimba-l pt ca nu e facut pentru turatii mari.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
daniM |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
NU MAI BAGATI M O B I L in Solenza.Aral sau Elf
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
mark`` |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Pe ce te bazezi cand spui lucrul asta?
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
daniM |
![]()
Post
#446
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
pina acum 3 vecini de aici spun ca au diesel in loc de benzinar din cauza uleiului Mobil
12 Jul 2007, 22:08: le-am auzit si eu,plus ca la nici un magazin din oras nu mi s-a recomandat asa ceva.am ARAL si merge super dupa Daciaoil cu care imi tacanea motorul.conditia e sa mergi pe un singur tip de ulei This post has been edited by daniM: 12 Jul 2007, 22:08 |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#447
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Relax. Uleiul tre sa fie 10W40 API SJ A3(or better) (pentru MPI). In rest dieselul e sunetul Dacia (fie MPI , fie Dci, 1.9D)..
![]() This post has been edited by nh1980ro: 12 Jul 2007, 22:17 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#448
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 12 Jul 2007, 22:16) Relax. Uleiul tre sa fie 10W40 API SJ A3(or better) (pentru MPI). In rest dieselul e sunetul Dacia (fie MPI , fie Dci, 1.9D).. ![]() Dupa ce mai spui de cateva ori poate ajungi sa crezi si tu ! Un ulei bun isi face treaba in orice conditii si da , contribuie si el la zgomotul motorului ( pozitiv sau negativ ) . Nu va mai agitati sa schimbati uleiul numai dupa zgomot , ca motorul este de generatie mai veche si asa face el , apoi acel zgomot de diesel apare si de la acea problama cu ambreiajul . Daca la voi se mai aude si va deranjeaza , insonorizati-va masina ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#449
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca se aude sunetul de diesel e semn ca motorul merge bine...
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
daniM |
![]()
Post
#450
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
uleiurile care ajung prin magazinele noastre sint de aceeasi calitate ca orice marfa produsa pt Europa de Est,iar Mobil chiar daca este un ulei bun in sine nu prea e compatibil cu Renault.incercati un ulei adus de afara.eu am Aral adus din Viena e ceva diferenta
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 07:24 |