Ulei recomandat
![]() ![]() ![]() |
Ulei recomandat
Brambus |
![]() ![]()
Post
#631
|
||
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
- B969FEF
2007 Megane 2 R26
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#632
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
De ce oare nu mai poti sa pui 10w40 dupa ce ai pus "ulei din ala mai bun" , dar poti oricand sa pui ulei "mia bun" dupa ce ai pus 10w40 ?
Uleiul sintetic de 5 w 40 / 5w30 este mai subtire si se preteaza motoarelor de turatie . Acum normal ca si motorul de 1.4 este totusi un motor de turatie , dar ar trebui sa mergi cu el cu vre-o 1000 - 1.500 ture mai sus ca sa isi faca simtita prezenta acel ulei "mai bun " , altfel uleiul acela mai mult rau face decat bine . Performantele masinii cu ulei sintetic ( mai subtire ) sunt mai bune , dar numai la turatii mai mari , paote si consumul este mai mic decat cel normal , dar asta numai in regimurile de turatii superioare . Zgomotul NU este mai redus ! Pornirea iarna este mai buna , pt ca uleiul nu se face chiar atat de marmelada ca cel 10w40 de proasta calitate , DAR cele 10w40 de calitate asigura o pornire mai buna in orice conditie pt motoarele noastre . Eu stiu ca atunci cand motorul este nou este de preferinta sa se puna ulei subtire pentru ca motorul este puternic , functioneaza la turatii mari si are performante , dupa prima jumatate a vietii , este bine ca uleiul sa fie mai gros putin , pentru ca motorul nu mai are aceeasi presiune la ulei ca nou . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Brambus |
![]()
Post
#633
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 21 May 2008, 12:54) De ce oare nu mai poti sa pui 10w40 dupa ce ai pus "ulei din ala mai bun" , dar poti oricand sa pui ulei "mia bun" dupa ce ai pus 10w40 ? Uleiul sintetic de 5 w 40 / 5w30 este mai subtire si se preteaza motoarelor de turatie . Acum normal ca si motorul de 1.4 este totusi un motor de turatie , dar ar trebui sa mergi cu el cu vre-o 1000 - 1.500 ture mai sus ca sa isi faca simtita prezenta acel ulei "mai bun " , altfel uleiul acela mai mult rau face decat bine . Performantele masinii cu ulei sintetic ( mai subtire ) sunt mai bune , dar numai la turatii mai mari , paote si consumul este mai mic decat cel normal , dar asta numai in regimurile de turatii superioare . Zgomotul NU este mai redus ! Pornirea iarna este mai buna , pt ca uleiul nu se face chiar atat de marmelada ca cel 10w40 de proasta calitate , DAR cele 10w40 de calitate asigura o pornire mai buna in orice conditie pt motoarele noastre . Eu stiu ca atunci cand motorul este nou este de preferinta sa se puna ulei subtire pentru ca motorul este puternic , functioneaza la turatii mari si are performante , dupa prima jumatate a vietii , este bine ca uleiul sa fie mai gros putin , pentru ca motorul nu mai are aceeasi presiune la ulei ca nou . Corect Marius! Chestia cu zgomotul redus te contrazic !Partea cu ulei 10W -40 dupa 5W-40 aceasta este recomandarea primita din mai multe service-uri .......acum ca asa o fi nu stiu exact This post has been edited by Brambus: 21 May 2008, 15:22 |
--------------------
Renault
Megane 2
- B969FEF
2007 Megane 2 R26
|
|
andrei041 |
![]()
Post
#634
|
![]() 2/E Group: Members Posts: 165 Joined: 28 April 07 From: Constanta ![]() |
Elf Competition ST 10W40 - 4l: 65 ron in Carrefour. Mi se pare bun pretul
|
--------------------
Ford
Fiesta 1.4 tdci
2008 - Ghia
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#635
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 21 May 2008, 11:54) De ce oare nu mai poti sa pui 10w40 dupa ce ai pus "ulei din ala mai bun" , dar poti oricand sa pui ulei "mia bun" dupa ce ai pus 10w40 ? Uleiul sintetic de 5 w 40 / 5w30 este mai subtire si se preteaza motoarelor de turatie . Acum normal ca si motorul de 1.4 este totusi un motor de turatie , dar ar trebui sa mergi cu el cu vre-o 1000 - 1.500 ture mai sus ca sa isi faca simtita prezenta acel ulei "mai bun " , altfel uleiul acela mai mult rau face decat bine . Performantele masinii cu ulei sintetic ( mai subtire ) sunt mai bune , dar numai la turatii mai mari , paote si consumul este mai mic decat cel normal , dar asta numai in regimurile de turatii superioare . Zgomotul NU este mai redus ! Pornirea iarna este mai buna , pt ca uleiul nu se face chiar atat de marmelada ca cel 10w40 de proasta calitate , DAR cele 10w40 de calitate asigura o pornire mai buna in orice conditie pt motoarele noastre . Eu stiu ca atunci cand motorul este nou este de preferinta sa se puna ulei subtire pentru ca motorul este puternic , functioneaza la turatii mari si are performante , dupa prima jumatate a vietii , este bine ca uleiul sa fie mai gros putin , pentru ca motorul nu mai are aceeasi presiune la ulei ca nou . eu zic ca nu stii nimic,ci doar reproduci ce-ai auzit de la altii uite aici o prezentare a celor de la mult iubitii tai ELF: "Recomandarile privind alegerea uleiului sunt date de producator si sunt generalizate in fc. de proprietatile motorului si gradul de uzura,astfel,la un nr de km sub 25% din resursele planificate (ex:340.000 km pt motorul de supernova) e necesara utilizarea uleiurilor din clasele SAE 5W40 10W40 pt o uzura intre 25% si 75% pt vara : SAE 10W40 15W40 iarna : SAE 5W40 10W40 toate anotimpurile 5W 40 iar pt o uzura de peste 75% (motor f uzat ) vara : SAE 15W40 20W40 iarna : SAE 5W40 10W40 t anotimpurile SAE 5W40 Schimbul de ulei se face conform recomandarilor producatorului si se face mai des odata cu uzura motorului,se recomanda spalarea motorului cu un ulei de spalare si schimbarea filtrului,completarile se fac numai cu acelasi tip de ulei." |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#636
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(magelan_explorer @ 21 May 2008, 17:06) Si eu pot sa spun ca tu nu stii nimic ![]() QUOTE(magelan_explorer @ 21 May 2008, 17:06) Recomandarile privind alegerea uleiului sunt date de producator ... Schimbul de ulei se face conform recomandarilor producatorului Deci ? Cum ramane ? |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#637
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 22 May 2008, 18:57) Si eu pot sa spun ca tu nu stii nimic ![]() Deci ? Cum ramane ? eu zic ca tu nu intelegi...uite,iti explic ca la copiii mici : "dupa prima jumatate a vietii , este bine ca uleiul sa fie mai gros putin ," il reproduc pe asul in uleiuri iar daca citesti recomandarile Elf " la o uzura de peste 75% -toate anotimpurile 5W40 " 5W....care e mai mic ca 10W40... intelegi..mai mic..mai subtire...nu mai gros..intelegi...uite,iti fac si un tabel.. toate anotimpurile vara iarna uzura 0-25% 10W 10W 10W 25-75% 5W 10-15W 5-10W 75-100% 5W 15-20W 5-10W bine,voi sa nu ascultati prostiile astea si puneti-va Ulei de la Bunica This post has been edited by magelan_explorer: 23 May 2008, 18:01 |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#638
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Brambus @ 21 May 2008, 15:20) Corect Marius! Chestia cu zgomotul redus te contrazic !Partea cu ulei 10W -40 dupa 5W-40 aceasta este recomandarea primita din mai multe service-uri .......acum ca asa o fi nu stiu exact Un motor mediu ca uzura la relatiu cat si la turatie face mai mult zgomot cu ulei mai subtire decat cu ulei mai gros ! DAR toata discutia de care spun eu este intre 5w40 si 10w40 ... ca restul de 5w30 / 5w60 / 0w30 ... astea sunt deja racing si sunt alte discutii . Magelan - cand motorul este in primul sfert de viata este recomandat exact uleiul de fabrica , adica 10w40 , apoi , rodajul si tolerantele fiind deja facute , se poate folosi cam jumatate din viata motorului 5w40 , ca e in putere si se presupune ca-i dai la ture , apoi in ultimul sfert din viata , trebuie sa folosesti ulei mai gros , pentru a avea o ungere satisfacatoare si sa reduca troncaneala . Indiferent daca folosesti 5w40 sau 10w40 , totul depinde de uzajul motorului , de calitatea uleiului folosit , de presiunea oferita de pompa si nu in ultimul rand de regimul de viteza si turatie la care este supus motorul . Daca folosesti 10w40 pe toata durata de viata in orice regim de turatie , nu faci nici un rau , in schimba daca folosesti 5w40 mereu ... cu siguranta vei observa troncaneli si motorul se ca simti bine cu uleiul sitetic NUMAI la turatii mari , iar la relanti ... troncaneli . Poti sa faci ce tabel vrei ... dupa 250.000 km tu vei baga iarna ulei 5w40 , ca motorul ala se mai si incalzeste iarna si vei avea presiune lipsa la ulei . Oricum ... numele topicului se stie , fiecare stie ce ulei recomanda producatorul si aici in principiu ne spunem parerile si experientele . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#639
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
PaulT |
![]()
Post
#640
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
La temperatura de lucru si 0w40 si 5w40 si 10w40 si 15w40 si 20w40 au cam aceiasi vascozitate.Diferentele sunt doar la rece.Asa ca daca vorbim de un motor cald este fix acelasi lucru dpdv al vascozitatii uleiului.Cu oricare dintre uleiuri la cald presiunea va fi tot pe acolo,iar zgomote nu au de ce sa apara pe masura ce scade prima cifra de vascozitate(0w,5w etc...).Si dpdv al uzurii motorului este exact acelasi lucru,pentru ca la cald...toate uleiurile enumerate mai sus au aceiasi vascozitate.In schimb un ulei sintetic asigura o ungere mai buna si este mai stabil in timp decat un semisintetic(care este 30% sintetic restul mineral),iar de uleiul mineral...nici nu mai vorbesc(adica asa cum sunt 95% din uleiurile cu visco 15w sau 20w).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#641
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Conform teoriei tale vara ai putea pune si 20W40 in motor, ca la 80 de grade oricum vascozitatea care conteaza e aceeasi nu?
Doar ca la prima pornire a motorului probabil arborele cotit merge fier pe fier.. ![]() Teoretic un motor care nu ar fi oprit niciodata n-ar avea nevoie de schimburi prea dese de ulei. Problema e tocmai la pornirea la rece, pentru ca in oras mergi mai mult cu motorul sub temperatura optima si atunci e important in cat timp se scurge uleiul din motor si daca se rupe pelicula de ulei si ce presiune are uleiul in motor la pornire. Tocmai de aceea producatorul recomanda anumite vascozitati ale uleiului, pentru ca motorul sa functioneze bine mai mult timp, asta in conditii de exploatare normale (adica nici subturat si nici supraturat tot timpul). |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#642
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
PaulT, ce simplu excluzi tu din ecuatia asta tolerantele din cuplele mecanice mobile ale motorului (articulatiile dintre biele, pistoane, arbori, etc) si fenomenele de contractare/dilatare ale pieselor din cuplele astea ...
This post has been edited by cristi.r: 24 May 2008, 22:32 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
PaulT |
![]()
Post
#643
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
nh1980ro--Daca te refereai la ce am scris eu ai inteles gresit...Nu as recomanda nici dusmanilor 20w40...Eu doar vroiam sa lamuresc persoanele care au impresia ca 5w inseamna mai "subtire" si ca nu e recomandat la motoare mai uzate+ca la turatii mici nu asigura ungerea..si de aceea am facut comparatia cu temperatura de lucru.Eu folosesc 5w40 in Logan si 10w40 in berlina.
cristi.r-nu exclud absolut nimic.Un ulei 0w sau 5w va fi mai subtire DOAR la temperaturi scazute,fapt benefic,pentru ca ajunge extrem de rapid peste tot in motor si asigura ungerea imediat,spre deosebire de un 20w care la pornirea la rece iti "asigura" cateva secunde de fier pe fier(daca ai 2 porniri la rece pe zi,inmultit cu 30 zile si cu doar 3 secunde de fier pe fier obtii 3 minute lunare de functionare fara ulei...).La temperatura de lucru va fi la fel dpdv al vascozitatii ca si 20w.Eventual un motor uzat va consuma putin ulei la rece,in primul minut de functionare,oricum,o cantitate neglijabila.Eu unul prefer un consum nesemnificativ,dar sa am ungerea asigurata la rece,in loc de vasilina in motor la rece si cateva secunde de mers uscat,fara ulei(plus inca ceva timp,pana reuseste uleiul sa se fluidizeze si sa asigure o ungere satisfacatoare).Daca motorul este f uzat,atunci la cald va consuma identic si 0w,5w si 20w. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#644
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
OK, insa, motorul fiind rece are canalele de ungere mai mari ele fiind suficiente si pentru un ulei mai "gros". O data cu cresterea temperaturii pieselor aflate in miscare directa una fata de alta, apar doua fenomene care se compenseaza unul pe altul: 1. piesele se dilata, micsorand canalele de ungere dintre ele, 2. se subtiaza uleiul. Din proprie experienta iti spun ca la solenza am pus si 5W si la fel de mult bateau tachetii la pornire ca si la 10W. Adica "fier-pe-fier"-ul mentionat de tine dura la fel de mult. Si am ramas neplacut impresionat de lucrul asta.
Uleiul 5W (sau, in general, uleiurile sintetice) a fost facut pentru motoare ceva mai pretentioase, la care este necesar un control mult mai strict al vascozitatii si/sau caracteristici mai stabile in timp (timp, insemnand chiar si 30k km), in conditii de turatie si temperatura ridicate. Acest lucru nu prea este posibil la uleiurile 10W, care, in majoritate, sunt semisintetice. Tu singur ai spus ca vascozitatea este mai mica doar la rece, deci vascozitatea unui 5W are o plaja de variatie mai mica decat a celui notat cu 10W. This post has been edited by cristi.r: 25 May 2008, 15:23 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#645
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 24 May 2008, 23:30) PaulT, ce simplu excluzi tu din ecuatia asta tolerantele din cuplele mecanice mobile ale motorului (articulatiile dintre biele, pistoane, arbori, etc) si fenomenele de contractare/dilatare ale pieselor din cuplele astea ... cristi.r- analizand modul cum te exprimi constat ca nu ai treaba cu ingineria. intre elementele mecanice ale motorului aflate in imbinare exista in marea majoritate jocuri create de cotele de fabricatie ale pieselor in sine si desigur de tolerantele + sau - ale acestor cote. daca tolerantele cotelor de fabricatie ale pieselor afltae in imbinare ar fi creat strangeri cred ca motorul nu ar mai functiona. daca vrei sa spui ca paul.t a omis jocurile din lagare atunci poate vii acasa, fiind vorba despre pelicula de ulei creata intre elementele mecanice si de rezstenta ei. paul.t -dupa cate imi aduc aminte de la tribologie cifrele afrente uleiurilor sunt date de vascozitatea dinamica a acestora masurata la 50 celsius. un ulei 5w chiar este mai subtire decat unul 20 w dar acest lucru nu impieteaza asupra capacitati de ungere cui ii confera doar o vascozitate dimanica ( rezistenta la curgere) ceva mai mare la temperaturi scazute. de acea se foloseste la motoare ce lucreaza in zone cu temperaturi scazute pe timpul iernii ( pentru ca vascozitatea dinamica mica ii permite sa ajunga rapid in rampa asigurand o pelicula de ulei necesara reducerii frecarilor si implcit scaderii uzurii motorului). |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#646
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
eu zic ca ne contrazicem inutil
plus ca altii tin sa fie si aroganti nu cred ca sunt multe masini SLZ si DSN care ajung sa treaca de 200k de km cel putin eu n-am de gand pe scurt :sa punem un ulei de calitate, recomandat de producator ca si vascozitate, sa-l schimbam la max 10k km, sa fie mereu la nivel oricum,80%din uzura motorului se face in primele 10min de la pornire,,,deci,cel mai bun aditiv pt motor e sa ti cateva minute motorul pornit la relanti... |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#647
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.745 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Gresit, motorul se incalzeste mai repde in sarcna moderata decat la ralanti.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#648
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(benkenobi @ 25 May 2008, 12:54) Analizand posturile tale de pana acum, constat ca nu trebuie sa-mi mai analizezi tu modul meu de explimare ! Ok ? Pana una-alta, purtam o discutie in termeni decenti cu PaulT, in care nu sunt implicate diplome de studii. Iar pana la a intelege ce-am scris eu (si crede-ma ca stiu foarte bine ce-am spus acolo) mai ai mult de lucru, pentru ca esti foarte departe de realitate. Ti-as fi explicat ce si cum, insa mi-ai bagat rapid sub nas studiile tale de profil ... sunt satul de elemente de genul asta ... QUOTE(benkenobi @ 25 May 2008, 12:54) dupa cate imi aduc aminte de la tribologie cifrele afrente uleiurilor sunt date de vascozitatea dinamica a acestora masurata la 50 celsius. In fisele date de producatori, pentru caracteristicile uleiurilor, sunt mentionate 2 temperaturi, 40 si 100 grade Celsius pentru vascozitate. Poate ca in cursurile tale este mentionata temperatura 50 grade, insa producatorii nu o specifica nimic relativ la temperatura asta. Sau mai citesti si tu vreo fisa a unui tip ulei ? Sau imi dai ignore ? Vezi tu ... QUOTE(magelan_explorer @ 25 May 2008, 15:51) Pai bineinteles ca sunt arogant daca vii cu idei de genul: QUOTE(magelan_explorer @ 25 May 2008, 15:51) Nu una, ci vreo 15-20 de solenze care au trecut binisorde 200k km. Si o gramada de dacii break pe care le stiam eu acum juma' de an ca aveau peste 150k. Si ghici cu ce ulei ? QUOTE(magelan_explorer @ 25 May 2008, 15:51) Alta prostie cu radacini adanci in poporul iubitor de dacie care-si segmenteaza motorul in fata blocului. Parca s-a mai discutat de 1000...000 de ori ca acea recomandare a producatorului nu e pusa la misto acolo, in cartea de exploatare. This post has been edited by cristi.r: 25 May 2008, 22:12 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
PaulT |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cristi,eu nu comparam 5w cu 10w ci aveam ce aveam cu afirmatia ca daca motorul e uzat trebuie trecut pe 15w sau 20w.Intre 5w si 10w diferenta e practic nesemnificativa pentru clima din Romania.Eu am preferat 5w in primul rand pentru ca este full sintetic(Castrol-ul Magnatec pe care l-am bagat eu,pentru ca exista si f multe 5w40 semisintetice) si este mai stabil in timp,tine motorul mai curat,si protejeaza in general mult mai bine in orice conditii de exploatare.10w40 este mai greu de gasit in varianta full sintetic.
Magellan-Si eu stiu f multe dsn si Solenze cu peste 200.000 km care merg inca bine.Asta e un rulaj care la o masina de firma se face in 1,5-2 ani,poate si mai repede,iar la una personala in 5-6 ani.De acord cu tine vis a vis de perioada cand motorul se uzeaza cel mai mult.Tocmai atunci un ulei de calitate face diferenta.Oricum,sa nu incalzesti motorul la relanti.Relanti-ul este cel mai "neplacut" regim de functionare pentru motor.Motorul se incalzeste(dupa cum bine au spus si altii) in sarcini usoare si medii. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#650
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(PaulT @ 24 May 2008, 16:30) La temperatura de lucru si 0w40 si 5w40 si 10w40 si 15w40 si 20w40 au cam aceiasi vascozitate.Diferentele sunt doar la rece.Asa ca daca vorbim de un motor cald este fix acelasi lucru dpdv al vascozitatii uleiului.Cu oricare dintre uleiuri la cald presiunea va fi tot pe acolo,iar zgomote nu au de ce sa apara pe masura ce scade prima cifra de vascozitate(0w,5w etc...).Si dpdv al uzurii motorului este exact acelasi lucru,pentru ca la cald...toate uleiurile enumerate mai sus au aceiasi vascozitate.In schimb un ulei sintetic asigura o ungere mai buna si este mai stabil in timp decat un semisintetic(care este 30% sintetic restul mineral),iar de uleiul mineral...nici nu mai vorbesc(adica asa cum sunt 95% din uleiurile cu visco 15w sau 20w). NU ! Nu au aceeasi vascozitate ! Citeste fisele producatorilor si ai sa vezi ca acei coeficienti difera ! Problema mare este cand motorul este pornit la rece dimineata si cand sta la relanti cand este incalzit . La rece este mai bun un ulei 10w , la cald in turatii unul cu 5w , iar la cald la relanti unul 10w . Acea cifra de 30% difera de la prod. la prod. ... deci nu este universal valabil acel procent ! QUOTE(PaulT @ 24 May 2008, 23:38) nh1980ro--Daca te refereai la ce am scris eu ai inteles gresit...Nu as recomanda nici dusmanilor 20w40...Eu doar vroiam sa lamuresc persoanele care au impresia ca 5w inseamna mai "subtire" si ca nu e recomandat la motoare mai uzate+ca la turatii mici nu asigura ungerea..si de aceea am facut comparatia cu temperatura de lucru.Eu folosesc 5w40 in Logan si 10w40 in berlina. cristi.r-nu exclud absolut nimic.Un ulei 0w sau 5w va fi mai subtire DOAR la temperaturi scazute,fapt benefic,pentru ca ajunge extrem de rapid peste tot in motor si asigura ungerea imediat,spre deosebire de un 20w care la pornirea la rece iti "asigura" cateva secunde de fier pe fier(daca ai 2 porniri la rece pe zi,inmultit cu 30 zile si cu doar 3 secunde de fier pe fier obtii 3 minute lunare de functionare fara ulei...).La temperatura de lucru va fi la fel dpdv al vascozitatii ca si 20w.Eventual un motor uzat va consuma putin ulei la rece,in primul minut de functionare,oricum,o cantitate neglijabila.Eu unul prefer un consum nesemnificativ,dar sa am ungerea asigurata la rece,in loc de vasilina in motor la rece si cateva secunde de mers uscat,fara ulei(plus inca ceva timp,pana reuseste uleiul sa se fluidizeze si sa asigure o ungere satisfacatoare).Daca motorul este f uzat,atunci la cald va consuma identic si 0w,5w si 20w. NU ! Un ulei 0w sau 5w este mai subtire decat un 10w40 si la temperaturi mai mari , ceea ce il recomanda pentru motoarele de turatie , sport . Daca noi am baga toti uleiul sintetice gen 0w30 , apai cei cu BMW si Audi ... si multe alte marci sport care au sute de cai ... ce ulei sa foloseasca ??? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
PaulT |
![]()
Post
#651
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu a spus nimeni nimic de ulei 0w30....Ca sa nu mai spui ca nu citesc fisele producatorilor,poftim:
Ulei 0w40,ulei 15w40,ulei 5w40,10w40.Am atasat si 5w30,care este mai fluid putin la cald si 5w50,care este putin mai vascos la cald(logic) A se vedea vascozitatea la 100 grade Celsius.Concluziile se trag singure. L.E.--Pentru cine mi-a dat - la reputatie ptr postul de la nr 640 fara sa aiba bunul simt sa semneze---Sa citeasca acest post si fisele uleiurilor si sa se mai gandeasca putin.... L.E.E. ---Ulei bun poti baga in orice masina,nu trebuie sa fie Audi sau BMW.. This post has been edited by PaulT: 26 May 2008, 19:13 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#652
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Avand in vedere ca vorbim de masini ieftine, cred ca mai degraba se pune problema care ulei e bun pentru motor, dar sa nu fie foarte scump.
Si oricum cele 2 numere (10w40, 5w40 etc) contin oarecum un compromis. Adica adevarul e pe undeva pe la mijloc adica uleiul se va comporta cel mai bine la cald sau la rece si nu in ambele situatii la fel de bine. Uleiurile cu o viscozitate mai mica la temperaturi mici e bun daca pornesti motorul si il turezi chiar si rece, atunci cand se formeaza cei mai multi acizi prin camera de ardere. La fel cred ca si producatorul s-a gandit la un compromis intre performanta si fiabilitate cand a recomandat norma 10W40, SJ (pentru MPI). |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
PaulT |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Producatorul recomanda norma minima pe care trebuie sa o respecte uleiul.5w se comporta la cald la fel ca 10w,in schimb la rece se comporta mai bine decat 10w.La temperaturi mici nu prea e indicat sa turezi motorul la pornire indiferent de ce ulei ai.Avantajul unui ulei mai fluid la rece il reprezinta scurtarea perioadei de mers fara ulei,adica reducerea uzurii motorului.La capitolul pret este vorba de optiunea fiecaruia.Eu nu as considera ca economisesc cateva sute de mii de lei la 15000km folosind un ulei mai slab calitativ.Dar,cum spuneam e vorba de optiune.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#654
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 26 May 2008, 22:51) Avantajul unui ulei mai fluid la rece il reprezinta scurtarea perioadei de mers fara ulei,adica reducerea uzurii motorului. Am afirmat ceva mai sus despre zgomotul culbutorilor la slz. Te-as ruga sa pui si tu un link, ceva, despre cinematica uleiurilor sau cum s-o spune. Eu, totusi, nu cred ca 5W "urca" mai repede in tot traseul de ungere decat 10W. La noi treaba asta se intampla numai in iernile foarte geroase, cu multe grade sub zero. Altfel, sunt bani aruncati pe fereastra. N-am spus ca 5W nu e bun, cineva la clio diesel, de 65cp (ala de pe logan) punea 5W, chiar recomandat de producator pentru mersul preponderent in oras (pe distante scurte). |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
PaulT |
![]()
Post
#655
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai uita-te in fisele pe care le-am atasat la 5w40 si 10w40 la vascozitatea la 40 grade.5w are 86,3 iar 10w are 103,3.Asta in conditiile in care la 100 grade ajung la aceleasi cifre.Inchipuie-ti care e situatia la +10 grade,0 grade ,sau -10-15 grade.Cu cat e mai fluid cu atata ajunge mai repede in tot traseul de ungere.Oricum diferenta dintre 10w si 5w este mica (dupa cum am spus intr-un post anterior),cel mai mare avantaj fiind faptul ca 5w se poate gasi usor full sintetic.Repet,discutia a inceput practic de la ideea ca ar trebui trecut la uleiuri 15w 20w in cazul in care un motor ar fi uzat.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
dmhyou |
![]()
Post
#656
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 7 May 08 ![]() |
la solenta cu GPL ce ulei a-ti recomanda.....
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala BV
|
|
PaulT |
![]()
Post
#657
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Absolut acelasi ulei ca la benzina.Faptul ca mergi pe gpl nu are nici o relevanta.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
- B-00-xxx
2006 Laureate/1973/2008
|
|
Cipsvx |
![]()
Post
#658
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 5 May 04 ![]() |
Au aparut pe piata un "kit" pt schimb ulei la preturi cuprinse intre 70 si 75 RON in functie de diferite magazine. "Kit-ul" consta in 3l de ulei Havoline 10W40 si un filtru de ulei tot Havoline pe care scrie "special pentru Solenza si SuperNova. Pe filtru scrie "fabricat in Romania". Pretul mi se pare bun, uleiul este cel recomandat de Dacia singura intrebare ar fi cea legata de filtru ...
|
-------------------- |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#659
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(PaulT @ 26 May 2008, 21:51) Producatorul recomanda norma minima pe care trebuie sa o respecte uleiul.5w se comporta la cald la fel ca 10w,in schimb la rece se comporta mai bine decat 10w.La temperaturi mici nu prea e indicat sa turezi motorul la pornire indiferent de ce ulei ai.Avantajul unui ulei mai fluid la rece il reprezinta scurtarea perioadei de mers fara ulei,adica reducerea uzurii motorului.La capitolul pret este vorba de optiunea fiecaruia.Eu nu as considera ca economisesc cateva sute de mii de lei la 15000km folosind un ulei mai slab calitativ.Dar,cum spuneam e vorba de optiune. 5W la cald este mai subtire decat 10w ! Tu ai pus documentatiile de la Mobil , amestecate cu cele de la Elf si poate de la altele ca in momentul in care am vazut ca le-ai facut ciorba nu m-am mai uitat la ele . E normal ca un producator ca aiba alti indici decat altul ! Eu NU consider Mobil un ulei bun pt motoare Renault ! "Scurtarea perioadei de mers fara ulei " - e o mare aberatie ! Daca folosesti un ulei de calitate in motor , asa ceva NU mai exista de multi ani . Pelicula ramane pe tot motorul , indiferent la ce temperatura pornesti motorul . Imaginatia este bogata , dar o ia pe alaturi daca va imaginati ca vre-o parte a motorului pe unde ar trece ulei de obicei NU are o pe ea o pelicula de ulei . Si Floriol daca pui pe o tabla si o lasi pana dimineata in pozitie in care sa se scurga , dimineata vei gasi si dara scursa , dar si pelicula ramasa pe toata suprafata de contact a uleiului , iar un motor de ulei are multi aditivi care sa aiba grija ca astfeld e probleme sa fie rezolvate . Ulei ramane si in filtrul de ulei si pe tot traseul , deci in momentul in care dai numai la cheie , martorul de ulei este stins deja . Uleiul cu 5w este bun ca este sintetic , DAR asta nu insemna ca motoarele care sunt prevazute sa functioneze cu 10w40 vor merge mai bine cu 5w40 ! NU spujn ca 5w este mai prost , nici gand , dar fiecare pune ce vrea , recomandarea din partea producatorului fiind de 10w40 ! QUOTE(PaulT @ 26 May 2008, 22:15) Pai uita-te in fisele pe care le-am atasat la 5w40 si 10w40 la vascozitatea la 40 grade.5w are 86,3 iar 10w are 103,3.Asta in conditiile in care la 100 grade ajung la aceleasi cifre.Inchipuie-ti care e situatia la +10 grade,0 grade ,sau -10-15 grade.Cu cat e mai fluid cu atata ajunge mai repede in tot traseul de ungere.Oricum diferenta dintre 10w si 5w este mica (dupa cum am spus intr-un post anterior),cel mai mare avantaj fiind faptul ca 5w se poate gasi usor full sintetic.Repet,discutia a inceput practic de la ideea ca ar trebui trecut la uleiuri 15w 20w in cazul in care un motor ar fi uzat. Uzat ... pentru mine ar insemna peste 150.000 - 200.000 km , ceea ce este un viitor f indepartat . Trebuia sa iei fisele de la acelasi producator ! QUOTE(PaulT @ 27 May 2008, 16:52) Relevanta ar fi ca GPL-ul are un amestec mai uscat , deci ar uza mai repede setul , deci ar trebui sa folosesti un ulei mai de calitate si sa-l schimbi putin mai des decat fara GPL . QUOTE(Cipsvx @ 30 May 2008, 10:29) Au aparut pe piata un "kit" pt schimb ulei la preturi cuprinse intre 70 si 75 RON in functie de diferite magazine. "Kit-ul" consta in 3l de ulei Havoline 10W40 si un filtru de ulei tot Havoline pe care scrie "special pentru Solenza si SuperNova. Pe filtru scrie "fabricat in Romania". Pretul mi se pare bun, uleiul este cel recomandat de Dacia singura intrebare ar fi cea legata de filtru ... Cat dai atat face ! Eu NU mai cred in ofertele astea ambalate si botezate in Romania ! Mai multa incredere as avea in uleiul pe care scrie Dacia decat pe cel ambalat de nu stiu ce SRL . Apoi la 75 ron ... mai bine iei Elf ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#660
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.745 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Aberezi la greu, uleiul la masinile cu GPL se poate schimba la intervale mai mari, pentru ca nu se contamineaza cu carburant sau depuneri. "amestec uscat" nu exista, iar benzina nu-mi aduc aminte sa unga ceva, ca sa zici ca fara ea lubrifierea are de suferit.
Si ce au motoarele renault asa deosebit de nu se pot unge cu Mobil si numai cu ELF? Parca ai avea cine stie ce ferrari F50 si ai nevoie de ulei din fabrica cu 100$ litrul. Ai mai dat si alte monstre de cunostinte solide de tribologie pe topicul asta, dar nu am chef sa le demolez acum. This post has been edited by einstein1984: 30 May 2008, 12:41 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th August 2025 - 05:35 |