DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce inseamna a pune motorul la punct?, Reglaj motor

danyirimie
post 4 Jun 2010, 19:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 22 February 10
From: Rahau- Alba




Un unchi de-al meu are o dacie din 86' si ii merge motorul la relanti foarte rotund, la 800 rotatii si fara pic de trepidatie si fara zgomot.
L-am intrebat cum de merge asa frumos si a zis ca i l-a pus cineva la punct (.). Adica i-a reglet platinile in functie de un punct care se vede pe kit-ul ambreaj. Stie cineva cum se face acest lucru?
Tare as vrea sa mearga si motorul meu asa rotund..


--------------------
Dacia 1310 1998 - AB-04-VUT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 4 Jun 2010, 20:39
Post #2


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




radmasa.gif Eu cred ca unchiu tau s-a referit la altceva cand a zis ca l-a pus la "punct". Adica a reglat cam tot ce se poate regla pentru ca un motor sa mearga in parametrii optimi.
La aprindere se verifica : bujiile, platina, delcoul, fisele, bobina de inductie, jocul culbutorilor si ce mai tine de circuitul de aprindere
La alimentarea se verifica: pompa de benzina, membrane, furtune, filtre, nivelul in cnc....etc.
Tu stii ceva dar nu stii bine. Avansul static se regleaza dupa un anumit semn care se afla pe volanta...cauta si vei gasi foarte multe informatii despre asta.

This post has been edited by Neagu Ionut: 4 Jun 2010, 20:41


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Jun 2010, 21:53
Post #3


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




se trage motorul la punct= se aduce pistonul in PUNCTUL MORT SUPERIOR
pe volanta exista un semn, care atunci cand este aliniat cu cel de pe carcasa ambreiajului, un piston se afla in punctul mort superior, si se poate regla avansul static(la 0 grade RAC)
e o taietura pe volanta si un semn pe carcasa ambreiajului unde e fereastra prin care se vede volanta
poate la asta te referi


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabimilo1
post 6 Jun 2010, 09:22
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 6 June 10
From: Sibiu




Este bine ca platina sa fie reglata intr-un service sau de catre cineva care stie ce face si are in dotare un Dwell-metru. Este un aparat cu care se masoara unghiul Dwell,care la daciile cu motor clasic (fara injectie), din cite imi aduc aminte, trebuie sa fie de 57 grade +/- 3 grade.Apoi se scoate furtnasul de la avansul pneumatic si cu ajutorul unui tester care are inclus in dotare o lampa stroboscopica si un aparat care masoara turatia se pune la punct motorul, in principiu asa cum ti-au descris colegii mai sus. Prin 1997-1998 am lucrat ca electrician auto la un service si cam asa faceam (daca nu m-a lasat memoria de tot).
Daca motorul nu este pus la punct ca lumea consumul de obicei se mareste, platina se uzeaza mai repede...
Am intilnit pe acea vreme destui priceputi care reglau dupa ureche motorul, lucru pe care eu nu il agreez. Asa se face numai in caz de necesitate(schimb de platina - de exemplu- in drum) apoi cu prima ocazie trebuie mers la electrician, la tester.


--------------------
dacia SANDERO 2018, 0.9 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 6 Jun 2010, 10:15
Post #5


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca ai sta pt fiecare chestie deasta cu dwellmetru si cu lampa stroboscopica cu defazaj pentru masurat si reglat avansul....ramanem fara bani destul de des (platini de calitate indoielnica se strica repede si iar refacem avansul..etc)...

ideea ta e buna, dar pt cei care chiar au bani si timp de aruncat...plus ca daca are joc la distributie poti tu sa pui si 10 stroboscoape si sa reglezi ca la carte ca motorul va merge tot prost....



--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabimilo1
post 6 Jun 2010, 10:39
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 6 June 10
From: Sibiu




Bineinteles ca sint foarte putini care fac lucrul acesta ; am scris cele de mai sus doar ca sa stie initiatorul postului cam ce implica punerea motorului la punct...
Si eu tot dupa ureche fac acum reglajele la dacie,( cu care acum circula sotia, si destul de rar).Si din aceleasi ratiuni.Testerul nu era al meu asa ca...


--------------------
dacia SANDERO 2018, 0.9 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 05:07
Forum Renault