se incinge un disc, Frane
![]() ![]() ![]() |
se incinge un disc, Frane
Mr.T |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 5 February 05 From: De peste tot ![]() |
|
||
--------------------
DSN
Pe gri
- B-42-QUAE
|
|||
Wolfman |
![]()
Post
#2
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Discul respectiv este ovalizat.
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#3
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.727 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Asculta la viteza mica cu capul pe geam...Se aude ceva, posibil un scartait sacadat..E discul oval sau placuta atinge oleaca...Nu se aude, atunci nu-i de bine...
This post has been edited by OVIDIUS: 5 Dec 2005, 14:28 |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Desfa etrierii si curata penele care fixeaza etierii (ca sa poata culisa ) si verifica (eventual schimba) sigurantele care fixeaza placutele.
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Mr.T @ 5 Dec 2005, 14:42) dupa un drum de 3 ore am observat ca unul din discuri si placutele erau fierbinti. de mentionat ca discul de la cealalta roata era rece (temp normala). dupa trei ore de drum ar fi fost normal ca si cealalta roata sa fie fierbinte ce-i drept, noi nu stim la ce drum ai fost, si nici cat ai folosit frana ridica masina pe cric pe partea cu roata care crezi tu ca se incinge si invarte roata cu mana ar trebui sa mearga destul de usor ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
ZaiR |
![]()
Post
#6
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
sau vezi ca in etrieri sunt cate un piston care are o garnitura de cauciuc,aia se duce in timp intra apa si rugineste pistonul,de acolo nu mai ai cursa totala sau la fel de rapida
|
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
moshulik |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nik1965 @ 5 Dec 2005, 16:56) Desfa etrierii si curata penele care fixeaza etierii (ca sa poata culisa ) si verifica (eventual schimba) sigurantele care fixeaza placutele. Mai mult ca sigur asta e cauza. Daca ar fi fost discul ovalizat, comportamentul ar fi fost cu totul altul - si anume abaterea de la planeitate a discului ar fi impins placutele si inclusiv pistonul etrierului inapoi mai mult decat ar fi trebui, dar in nici un caz nu ar fi ramas forta de franare "incarcata" pe placute, principalul efect ar fi fost marirea cursei libere a pedalei de frana (cu imposibilitatea aducerii acestei curse libere in parametrii normali). Mai este si posibilitatea griparii pistonului in etrier, dar masina are totusi 3-4-5 ani, deci cred ca inca nu e cazul asta, din cauza de mizerii intrate la piston. O alta cauza ar putea fi ovalizarea pistonului din etrier, din cauza utilizarii excesive a franei - temperaturi mari... dar totusi, putin probabil. Cel mai probabil sunt patinele care fixeaza etrierul (pene cum le zice nik1965). Eu am facut operatiunea asta la mine, am vrut sa verific cat material mai au placutele si am gasit foaarte ancrasate penele respective. Am curatat bine cu latul unei surubelnite toate suprafetele de culisare de acolo - atat patinele, cat si port-etrierul, si etrierul propriu-zis (acesta fiind de aluminiu nu avea depuneri prea mari). La sfarsit am mai dat si cu un spray lubrifiant, sa fie acolo. GRIJA MARE CAND UMBLI LA FRANE - dupa ce termini de pus totul la loc, sa faci 2-3 pedale la frana, sa se apropie placutele, daca uiti asta si pleci la drum si ai nevoie de frana risti sa te sperii sa crezi ca ai ramas fara frane. Intrebare, ca tot suntem la frane : Pe spate cum sunt franele la supernova ?. Se vede clar ca sunt cu saboti in tambur, dar altceva ma intereseaza - au pompele de la saboti vreun mecanism de compensare a uzarii sabotilor (ca sa nu faca pistonasele cursa falsa in urma pierderii de material prin uzura de pe suprafata sabotului). Am vazut un astfel de mecanism cu compensare la un peugeot mai vechi, era ceva simplu, cu cremaliera si surub. Din cate imi amintesc la dacia veche a lui taica-miu, erau niste piese excentrice din care se regla "offset-ul" pozitiei sabotilor, insa static, nu dinamic, automat. Cam la cati km ar trebui sa umblu pe la astia sa-i reglez si cum se face ? Cum se da jos butucul ? Trebuie vreo scula speciala, vreo presa sau doar o cheie tubulara mai mare (de cat eventual ?). |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
clr |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Teoretic ar trebui sa se regleze singuri.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Mr.T |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 5 February 05 From: De peste tot ![]() |
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. in special lui moshulik. inteleg explicatiile tale dar competentele mele tehnice sunt prea limitate pt a face singur chiar aceasta banala operatie. e bine de stiut insa.
cat priveste intrebarea ta, s-ar putea sa gasesti raspunsul in manualul tehnic al DSN care se gaseste cred chiar si pe acest forum. daca vrei ti-l pot trimite eu (vers electronica , evident) |
--------------------
DSN
Pe gri
- B-42-QUAE
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(moshulik @ 6 Dec 2005, 11:48) Intrebare, ca tot suntem la frane : Pe spate cum sunt franele la supernova ?. Se vede clar ca sunt cu saboti in tambur, dar altceva ma intereseaza - au pompele de la saboti vreun mecanism de compensare a uzarii sabotilor (ca sa nu faca pistonasele cursa falsa in urma pierderii de material prin uzura de pe suprafata sabotului). Cam la cati km ar trebui sa umblu pe la astia sa-i reglez si cum se face ? Cum se da jos butucul ? Trebuie vreo scula speciala, vreo presa sau doar o cheie tubulara mai mare (de cat eventual ?). nu stiu la DSN cum e dar la Nova era cu autoreglare ca sa dai jos butucul, trebuie sa scoti prima data capacul de protectie a piulitei de pe butuc mai departe e simplu |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 21:26 |