DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se incinge un disc, Frane

Mr.T
post 5 Dec 2005, 13:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 5 February 05
From: De peste tot




dupa un drum de 3 ore am observat ca unul din discuri si placutele erau fierbinti. de mentionat ca discul de la cealalta roata era rece (temp normala). Adaug si faptul ca la viteza f mica, cand franez usor parca franeaza in hopuri usoare. ce sa fie, ce sa fie ? nu cred ca ating placutele pt ca masina merge destul de bine din inertie. n-am ridicat-o inca pe cric sa verific manual daca roata se invarte usor !
multumesc


--------------------
DSN Pe gri - B-42-QUAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfman
post 5 Dec 2005, 14:19
Post #2


The Fastest


Group: Members
Posts: 483
Joined: 9 July 04
From: Murciélagos




Discul respectiv este ovalizat.


--------------------
Opel MOKKA X 1.4 T 2019
"Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 5 Dec 2005, 14:28
Post #3


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.727
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Asculta la viteza mica cu capul pe geam...Se aude ceva, posibil un scartait sacadat..E discul oval sau placuta atinge oleaca...Nu se aude, atunci nu-i de bine...

This post has been edited by OVIDIUS: 5 Dec 2005, 14:28


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 5 Dec 2005, 14:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Desfa etrierii si curata penele care fixeaza etierii (ca sa poata culisa ) si verifica (eventual schimba) sigurantele care fixeaza placutele.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 5 Dec 2005, 22:58
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(Mr.T @ 5 Dec 2005, 14:42)
dupa un drum de 3 ore am observat ca unul din discuri si placutele erau fierbinti. de mentionat ca discul de la cealalta roata era rece (temp normala).
*


dupa trei ore de drum ar fi fost normal ca si cealalta roata sa fie fierbinte
ce-i drept, noi nu stim la ce drum ai fost, si nici cat ai folosit frana
ridica masina pe cric pe partea cu roata care crezi tu ca se incinge si invarte roata cu mana
ar trebui sa mearga destul de usor 053.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 6 Dec 2005, 08:21
Post #6


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




sau vezi ca in etrieri sunt cate un piston care are o garnitura de cauciuc,aia se duce in timp intra apa si rugineste pistonul,de acolo nu mai ai cursa totala sau la fel de rapida


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 6 Dec 2005, 10:48
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(nik1965 @ 5 Dec 2005, 16:56)
Desfa etrierii si curata penele care fixeaza etierii (ca sa poata culisa ) si verifica (eventual schimba) sigurantele care fixeaza placutele.
*



Mai mult ca sigur asta e cauza. Daca ar fi fost discul ovalizat, comportamentul ar fi fost cu totul altul - si anume abaterea de la planeitate a discului ar fi impins placutele si inclusiv pistonul etrierului inapoi mai mult decat ar fi trebui, dar in nici un caz nu ar fi ramas forta de franare "incarcata" pe placute, principalul efect ar fi fost marirea cursei libere a pedalei de frana (cu imposibilitatea aducerii acestei curse libere in parametrii normali).

Mai este si posibilitatea griparii pistonului in etrier, dar masina are totusi 3-4-5 ani, deci cred ca inca nu e cazul asta, din cauza de mizerii intrate la piston. O alta cauza ar putea fi ovalizarea pistonului din etrier, din cauza utilizarii excesive a franei - temperaturi mari... dar totusi, putin probabil.

Cel mai probabil sunt patinele care fixeaza etrierul (pene cum le zice nik1965). Eu am facut operatiunea asta la mine, am vrut sa verific cat material mai au placutele si am gasit foaarte ancrasate penele respective. Am curatat bine cu latul unei surubelnite toate suprafetele de culisare de acolo - atat patinele, cat si port-etrierul, si etrierul propriu-zis (acesta fiind de aluminiu nu avea depuneri prea mari). La sfarsit am mai dat si cu un spray lubrifiant, sa fie acolo.


GRIJA MARE CAND UMBLI LA FRANE - dupa ce termini de pus totul la loc, sa faci 2-3 pedale la frana, sa se apropie placutele, daca uiti asta si pleci la drum si ai nevoie de frana risti sa te sperii sa crezi ca ai ramas fara frane.



Intrebare, ca tot suntem la frane : Pe spate cum sunt franele la supernova ?. Se vede clar ca sunt cu saboti in tambur, dar altceva ma intereseaza - au pompele de la saboti vreun mecanism de compensare a uzarii sabotilor (ca sa nu faca pistonasele cursa falsa in urma pierderii de material prin uzura de pe suprafata sabotului). Am vazut un astfel de mecanism cu compensare la un peugeot mai vechi, era ceva simplu, cu cremaliera si surub. Din cate imi amintesc la dacia veche a lui taica-miu, erau niste piese excentrice din care se regla "offset-ul" pozitiei sabotilor, insa static, nu dinamic, automat.

Cam la cati km ar trebui sa umblu pe la astia sa-i reglez si cum se face ? Cum se da jos butucul ? Trebuie vreo scula speciala, vreo presa sau doar o cheie tubulara mai mare (de cat eventual ?).


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. 2003 - b-etc-etc
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 6 Dec 2005, 11:58
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Teoretic ar trebui sa se regleze singuri.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.T
post 6 Dec 2005, 18:04
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 5 February 05
From: De peste tot




Multumesc tuturor pentru raspunsuri. in special lui moshulik. inteleg explicatiile tale dar competentele mele tehnice sunt prea limitate pt a face singur chiar aceasta banala operatie. e bine de stiut insa.

cat priveste intrebarea ta, s-ar putea sa gasesti raspunsul in manualul tehnic al DSN care se gaseste cred chiar si pe acest forum. daca vrei ti-l pot trimite eu (vers electronica , evident)


--------------------
DSN Pe gri - B-42-QUAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 6 Dec 2005, 22:59
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(moshulik @ 6 Dec 2005, 11:48)
Intrebare, ca tot suntem la frane : Pe spate cum sunt franele la supernova ?. Se vede clar ca sunt cu saboti in tambur, dar altceva ma intereseaza - au pompele de la saboti vreun mecanism de compensare a uzarii sabotilor (ca sa nu faca pistonasele cursa falsa in urma pierderii de material prin uzura de pe suprafata sabotului).
Cam la cati km ar trebui sa umblu pe la astia sa-i reglez si cum se face ? Cum se da jos butucul ? Trebuie vreo scula speciala, vreo presa sau doar o cheie tubulara mai mare (de cat eventual ?).
*


nu stiu la DSN cum e dar la Nova era cu autoreglare
ca sa dai jos butucul, trebuie sa scoti prima data capacul de protectie a piulitei de pe butuc
mai departe e simplu


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 21:26
Forum Renault