DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aeroterma suplimentara, Nu stiu ce motoas sa folosesc...

dacia_slk
post 20 Jun 2010, 01:22
Post #1


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Salutare! biggrin.gif

De mult am urmarit topic-urile despre ideea din titlu, am studiat variantele expuse si
am ajuns la concluzia ca vreau si eu...

...dar, in felul urmator: ca sa nu ocup spatiul in cabina cu o astfel de aeroterma,
urmeaza s-o montez in compartimentul motor intr-o carcasa (de tabla) facuta dupa
dimensiunile motorasului, si care sa traga aer proaspat de undeva de langa
radiatorul de racire (al motorului) si sa bage aerul in compartimentul caloriferului
standard.

In carcasa in care se afla motorasul vreau sa bag un radiator de incalzire (din acela
mic gen 20cm x 15cm, sau p-acolo p-undeva) conectat la instalatia de racire (in
serie cu caloriferul original al daciei), care va primi fluxul de aer de la motoras.
Aerul astfel incalzit de caloriferul suplimentar, va fi introdus in compartimentul
caloriferului de la care se va incalzi si mai mult, urmand sa intre in cabina la o
temperatura maxima.

Vreau sa renunt la motorasul standard de incalzire al daciei, caci face prea mult
zgomot (pentru nimic) si... nu stiu ce motoras sa folosesc pentru bagat in carcasa.
Deja am achizitionat unul de la o aeroterma de pe un Ford Escort (care stiu ca baga
foarte bine), dar mi-e teama ca se va pierde din fluxul de aer in compartimentul
caloriferului (care dupa cum se stie nu prea e etans).

Ma gandesc sa renunt la aeroterma de escort si sa pun in schimb un (-ul sau doua?!)
electroventilatoare (ca cele de pe radiatorul mare - cel de racire a motorului). Ce
ziceti? Sunt dus rau cu pluta sau poate am dreptate ca s-ar putea sa nu ajunga
debitul aerotermei in cabina?

Multumesc. smile.gif

PS: pentru electroventilatoare se poate face un dispozitiv electronic de control al
turatiei cu PWM, cred?!

This post has been edited by dacia_slk: 20 Jun 2010, 01:25


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 20 Jun 2010, 08:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cel mai simplu si eficient este montarea unei aeroterme si bord de CN.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 20 Jun 2010, 09:38
Post #3


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




Am deja ceva de genul.
La mine a fost anulat mai de mult torpedoul, iar in locul lui a fost pus un radiator+ motoras de golf2. Am buton separat pentru ficare aeroterma.

Problema arata asa: Nu poti folosi ambele aeroterme simultan, pur si simplu nu iti mai incalzeste niciuna.
Aeroterma de golf e puternica rau, dar iti sufla aerul in fata deci iti ingheata parbrizul de nu te vezi bine. e adevarat, dupa juma de ora de mers cu ea la maxim, se dezgeata tot, dar am coborat iarna trecuta 10 min din masina si erau inghetate la loc.
Concluzia? pune o aeroterma de CN si scapi mult mai bine.


--------------------
dacia 1310 - -- -- --- 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 20 Jun 2010, 15:52
Post #4


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Nu am inteles ceva, tu vrei aer mai cald, volum de aer mai mare, sau vrei sa fie mai putin zgomot? Daca vrei mai putin zgomot si mai mult aer incearca asa un ventilator. Sunt modele si mai puternice sau mai putin zgomotoase, avantajul e ca daca vrei iti ofere debit mare si cu un controler poti sa ii micsorezi turatia pana la un nivel sonor potrivit si tot va baga aer. Eu am avut asa ceva la calculator, la turatie maxima era aspirator.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 20 Jun 2010, 16:55
Post #5


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(4x4 @ 20 Jun 2010, 15:52)
Nu am inteles ceva, tu vrei aer mai cald, volum de aer mai mare, sau vrei sa fie mai
putin zgomot?
*


Tu chiar n-ai inteles ca le vreau pe toate? icon_mrgreen.gif

QUOTE(4x4 @ 20 Jun 2010, 15:52)
Daca vrei mai putin zgomot si mai mult aer incearca asa un ventilator.
*


Ventilatoarele astea de PC sunt jucarii pe langa necesarul de debit in cabina...

QUOTE
La mine a fost anulat mai de mult torpedoul, iar in locul lui a fost pus un radiator+
motoras de golf2. Am buton separat pentru ficare aeroterma.

Pai asta ziceam ca vreau sa pastrez topedou-ul si din cauza asta voi monta
motorasul+radiatorul in compartimentul motor...

QUOTE
Problema arata asa: Nu poti folosi ambele aeroterme simultan, pur si simplu nu iti
mai incalzeste niciuna.

nedumerire.gif Cum asa?! Adica cele doua aeroterme (banuiesc ca vorbesti de
anotimpul iarna) reusesc sa raceasca amestecul antigel/apa intr-un ritm mai
accelerat decat poate motorul sa incalzeasca acest lichid? Poate n-ai avut termostat
(deloc) bun.

Vad ca pan-acu' am primit sfaturi numai despre cum sa renunt la ideea mea sad.gif si sa
trec pe bord CN... Chiar n-a mai pus nimeni ce vreau eu sa fac?!


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 13:28
Forum Renault