Mi-am luat masina cu 750 de euro, Peugeot 405 1.9D 1988
![]() ![]() |
Mi-am luat masina cu 750 de euro, Peugeot 405 1.9D 1988
Marty |
![]()
Post
#751
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
teoX |
![]()
Post
#752
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 54 Joined: 15 May 09 From: Iasi ![]() |
QUOTE(4x4 @ 15 Sep 2010, 07:32) http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2518287 La 4000 de ture în treapta 5 ai 130 km/h Ai putea folosi GearCalc pentru a-ti fi mai usor la calcule. |
--------------------
ex-Dacia
1300
1982
|
|
Muttley |
![]()
Post
#753
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#754
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 15 Sep 2010, 07:31) oricum si daca-l tureaza, si Doamne apara si pazeste trece de 3000 rpm il platesc de bun nenorocitii aia ![]() Bine ca mi-am luat benzinar, slava-domnului. ![]() Daca un motor pe care il folosesc eu (si eu am un fix cu starea tehnica perfecta), crapa de la turat in limitare, atunci motorul ala pentru mine ar putea sa ia foc. Eu as zice bodaproste ca m-a lasat in hala ITP-ului si nu pe vreo autostrada in Germania. Tractatul pe autostrada aia m-ar costa cat un motor la SH in stare buna in Ro. |
--------------------
.
.
.
|
|
teoX |
![]()
Post
#755
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 54 Joined: 15 May 09 From: Iasi ![]() |
Ca tot vorbiti de turatii, am si eu o intrebare.
La asta cu care "ma plimb" acu', la primul drum mai lung i-am dat de 2 ori din a V-a direct in a II-a (aveam cam 100). ![]() Ce se poate intimpla in cazuri de astea ? This post has been edited by teoX: 15 Sep 2010, 19:13 |
--------------------
ex-Dacia
1300
1982
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#756
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
se poate strica.
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Merced |
![]()
Post
#757
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mi-e lene sa sterg, din nou. Vad ca unii abereaza, unii vorbesc serios, nah, fiecare cum poate.
Nu obisnuiesc sa alerg masina pentru ca n-are sens si nu-mi permit consumul respectiv. Ma grabeam cu bunica-meu la spital, poveste lunga. Iar cu turatul, cand e calda n-ar trebui sa aiba nimic. La modul testarii de la ITP, cand e nevoie sa-l turezi. Imi pare totusi rau ca n-am avut un GPS sa vad exact ce viteza reala am cand imi indica 80km/h, si ce viteza cand imi indica 120km/h. O sa iau un amic la o plimbare pe autostrada ca sa ma lamuresc. La fel, imi pare rau ca n-am turometru, dar si daca aveam, nu stiu exact ce cutie este pe masina. Treaba e mai complicata. Ieri am reusit sa-i trag doua zgarieturi pe bara laterala din neatentie, in Mioveni. Si l-am tras pe colegu' vallyyy pana acolo, fara incidente, trage frumos, macar cuplu sa aiba. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#758
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(teoX @ 15 Sep 2010, 19:12) Ca tot vorbiti de turatii, am si eu o intrebare. La asta cu care "ma plimb" acu', la primul drum mai lung i-am dat de 2 ori din a V-a direct in a II-a (aveam cam 100). ![]() Ce se poate intimpla in cazuri de astea ? despre ce masina e vorba, in mod normal la orice masina se impotriveste schimbatotul destul de mult si intra eventual fortat in conditiile alea. Si ce se poate intampla....daca doar bagi si fara sa ridici ambreiajul, se duc sincroanele, daca si ridici ambreiajul, pe langa partea cu sincroanele mai au de suferit planetarele, ambreiajul, eventual distributia. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#759
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Muttley are niste fixuri cu turatia si cu uleiurile, din cate observ eu.
Motorul lui Merced a vazut iun mod sigur peste 4000 rpm cand l-am condus eu, se tureaza curat si suna sanatos. The end ! |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Merced |
![]()
Post
#760
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
In mod sigur a cunoscut si "limitarea" de cateva ori de cand il am.
Si am pus ghinimelele pentru ca nu are. Dar mai sus nu urca. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#761
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Toate dieselurile au limitare dintr-o chestie numita "regulator de turatie".
Tot ala-i responsabil de faptu' ca poti merge-ntr-a 5-a cu picioarele pe bord. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#762
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Crezi ca le mai poate ridica de burta?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#763
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 15 Sep 2010, 22:49) nu amice,tu nu stii ce e aia un motor,tu doar il "jaraghesti".... QUOTE(Muttley @ 15 Sep 2010, 23:36) intreaba-l pe argon unde-i chestia aia ! This post has been edited by sobolan: 15 Sep 2010, 22:56 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#764
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
sobolan |
![]()
Post
#765
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#766
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 15 Sep 2010, 22:49) Muttley are niste fixuri cu turatia si cu uleiurile, din cate observ eu. Motorul lui Merced a vazut iun mod sigur peste 4000 rpm cand l-am condus eu, se tureaza curat si suna sanatos. The end ! Niste fixuri foarte sanatoase de altfel. Cand mai vorbim de dizelar, mai is doua lucruri de luat in seama. 1. Turatia mai mare inseamna timp de ardere mai mic. Din cate stiu eu, motorina arde ceva mai greu decat benzina. Ceea ce inseamna ca arderea va fi incompleta. Cred ca n-are rost sa traduca asta in cost la pompa. 2. Fortele inertiale la care e supus pistonul. Ca si comparatie: QUOTE Pe vremuri am calculat la un proiect solicitarile la un motor de Dacia berlina! Cifra care mi-a ramas in memorie e acceleratia maxima a pistonului la 5200 de rot/min : 8000 m/s² ! Ca termen de comparatie acceleratia gravitationala e 9,81 m/s² ! Avand in vedere ca pistoanele de dieselare sunt mai butucanoase din design , ia si inmulteste o masa mai mare cu o acceleratie comparabila cu cea pomenita mai sus. Ca poate, e una, dar daca insisti, ai sanse sa obtii picatura chinezeasca a domeniului auto. De care Merced se apropie mai tare ca altii, multumita cutiei de benzinar. O ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#767
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
daca motorina n'ar mai avea timp sa arda, n'ar fi puterea maxima la 4500 rpm, nu-i asa, ci dupa turatia care o considerati voi sanatoasa ar trebui sa scada.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#768
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Va certati degeaba, conteaza modul de mers. Daca eu sa zicem am un traseu de naveta zilnic de autostrada in care merg numai cu 160-170 inseamna ca imi pica motorul in 100k km doar pt ca e diesel? Arderea incompleta este acolo unde vedeti fum, adica in accelerare. La mers constant e fix pix, fie ca e aspirat sau turbo.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#769
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.386 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Sep 2010, 23:36) Toate dieselurile au limitare dintr-o chestie numita "regulator de turatie". Tot ala-i responsabil de faptu' ca poti merge-ntr-a 5-a cu picioarele pe bord. Se mai numeste si "regulator-limitator de turatie", are si motorul de U650. Regulatorul nu-l lasa sa moara daca-l subturezi (in anumite limite) si limitatorul opreste injectia la o anumita turatie (da, exista si la pompe mecanice, vezi un regulator watt de motor cu aburi ca exemplu) QUOTE(argon @ 16 Sep 2010, 12:25) daca motorina n'ar mai avea timp sa arda, n'ar fi puterea maxima la 4500 rpm, nu-i asa, ci dupa turatia care o considerati voi sanatoasa ar trebui sa scada. Pai de la 4500 unde o fi puetrea maxima scade, dar scaderea eficientei arderii dupa 2500 de ture e compensata intr-o,oarecare masura de faptul ca sunt mai multe arderi. Oare de ce dieselurile de camion de prin 2000 erau limitate la 2500 tr/min si astea mai noi la 2000 sau 1800? Oare de ce discut asta cu argon? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#770
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(AmunDei @ 16 Sep 2010, 12:22) ? Arderea incompleta este acolo unde vedeti fum, adica in accelerare. La mers constant e fix pix, fie ca e aspirat sau turbo. ma crezi ca crdi-ul lu' marskman nu a scos gram de fum negru la urcare pe Transfagarasan? si din cate stiu nu are filtru de particule, sunt diesel-uri si diesel-uri. This post has been edited by argon: 16 Sep 2010, 13:00 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#771
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Logic ca nu e o regula generala
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#772
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.333 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Un diesel care este in parametrii de functionare nu are de ce sa scoata fum.... nu scoatea fum nici cand aveam R25-ul cu 400.000 km la bord.... daca nu mergi subturat nu are de ce sa scoata fum.....
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Muttley |
![]()
Post
#773
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 16 Sep 2010, 12:19) Avand in vedere ca pistoanele de dieselare sunt mai butucanoase din design , ia si inmulteste o masa mai mare cu o acceleratie comparabila cu cea pomenita mai sus. Ca poate, e una, dar daca insisti, ai sanse sa obtii picatura chinezeasca a domeniului auto. De care Merced se apropie mai tare ca altii, multumita cutiei de benzinar. Bravo, perfect explicat. Nu doar pistoanele de diesel ci toate componentele in miscare ale unui motor diesel sunt generos supradimensionate. Arbore cotit, biele, tot - tot. Adauga un joc iesit din nominal, o inflexiune si oare ce iese? QUOTE(argon @ 16 Sep 2010, 12:25) daca motorina n'ar mai avea timp sa arda, n'ar fi puterea maxima la 4500 rpm, nu-i asa, ci dupa turatia care o considerati voi sanatoasa ar trebui sa scada. Daca nu e, nu e. P = M x n. Iar la diesel, M e jos de tot. Ia un grafic de putere si cuplu si incearca sa-l intelegi. E uimitor cum un post simplu, scurt si (imi permit sa apreciez) pertinent poate genera atata vorba goala. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#774
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(Merced @ 15 Sep 2010, 19:15) Ieri am reusit sa-i trag doua zgarieturi pe bara laterala din neatentie, in Mioveni. Si l-am tras pe colegu' vallyyy pana acolo, fara incidente, trage frumos, macar cuplu sa aiba. Inca o data multumesc ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#775
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sobolane, mi-am bagat si eu labele prin mai multe motoare destul de adanc. In plus subsemnatul are niste afinitati tehnice demne de luat in seama, mai ales ca nu-s deloc "educat" in domeniul injineresc de pe bancile facultatii.
Pe scurt: cut the crap ! Motorul lui Merced este sanatos, desigur in raport cu varsta si rulajul. Nu vad insa nici o problema cu turatia de 3000 rpm. Viteza pistonului la 3000 rpm variaza in limite destul de mari in functie de cursa, asa ca . . . n-o consider o chestie universal valabila, doar o vorba din folclor. Dupa cum suna, motorul va fi cea mai mica problema a masinii lui Merced. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
marian-j |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Aceiasi parere o am si eu.
Daca restul masinii ar fi fost in aceiasi stare ca si motorul cred ca topicul de fatza ar fi avut mult mai putine pagini. |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Merced |
![]()
Post
#777
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Am sters niste posturi, sper sa fie nevoie sa fac asta cat mai rar.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
krokos |
![]()
Post
#778
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Sep 2010, 13:48) Oare de ce dieselurile de camion de prin 2000 erau limitate la 2500 tr/min si astea mai noi la 2000 sau 1800? Daca ai sta de vorba cu 2-3 soferi de asemenea camioane sau chiar sa te urci in ele sa le vezi turometrul, ti-ai da seama ca vorbesti cam pe alaturi. Wikipedia aia mai da si rateuri... |
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
sobolan |
![]()
Post
#779
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
camioanele-s limitate la viteza...la turatie ii dai cat vrei(in limitele soferului) daca te-ai mai incadra in "norma" de motorina...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C@talin |
![]()
Post
#780
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
camionunu e limitat chiar in halu ala.si nici la viteza .ca scrie doar 120 km/hpe ac e un detaliu minuscul.
daca are scoasa limitarea se da acu peste cap se blocheaza da el se tot duce la ce turma de cai are acolo,mai ales cand merge pe raportu high fuge de rupe ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 09:47 |