circuit de recuperare al vaporilor (Li)
![]() ![]() ![]() |
circuit de recuperare al vaporilor (Li)
Ov |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
iaca schema din manualul de Nova GTI (unde este doar atat -1/2 pagina)
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
![]()
Post
#3
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am si eu manualul asta si de acolo m-am documentat, dar nu l-am gasit de nici o culoare. Oricum, mersi
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Atunci studiaza-l pe asta de solenza
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
![]()
Post
#5
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am inteles cum merge, problema este ca eu NU IL GASESC EFECTIV pe masina mea !!! :wink:
plus ca voiam sa stiu daca si la altii cu berline pe inj mai apare aceasta problema, sau daca au rezolvat-o, cum, si cu ce urmari |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
AL |
![]()
Post
#6
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai DACIA cu perfuzie
![]() Problema da este insa alta.... chiar daca nu are supapa pentru recircularea vaporilor, trebuie macar sa aiba o supapa de descarcare e lor in atmosfera.... si un furtun prin care sa se faca asta.... cred ca ar fi bine sa cauti in zona rezervorului un furtun care sa aiba un capat in aer (liber)... asa era la Oltcit, iar furtunul se obtura mereu cu mizeria aruncata de roti |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Ov |
![]()
Post
#7
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
dacia asta cu perfuzie e chiar euro 2 si e din 2000 (sic), acu' daca au pus sau nu circuitul ala, nu stiu, d'asta intreb, sa se uite cineva cu una mai noua ca a mea si sa vada daca exista !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
AL |
![]()
Post
#8
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ar vrea ea sa fie euro 2.... din pacate nu prea este... este un "pseudo-euro 2".... asa cum si Romania pseudo-indeplineste criteriile de aderare UE la capitolele de negociere deja inchise... pricepi?
Citeste pe net ce implica euro 2 si apoi mai vorbim....in nici un caz doar injectie monopunct! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
deci, si cu asta terminam discutia ca nu are rost aici, nici o norma euro nu iti impune folosirea vre-unui sistem la motor, ci iti impune NORME MAXIME ADMISE de substante nocive. Dar, oricum, berlina pe injectie are pe langa injector, si sonda lambda si catalizator. Si iti zic sigur ca indeplineste normele de poluare EURO 2, pt ca daca nu le-ar fi indeplitit, nu lua nici una RAR-ul la noxe. Pragul maxim de valori pt noxe, cand faci testarea la RAR, difera la berlina pe injectie (mai mici, cf EURO2) fata de cea pe carburatie.
Asa ca mai studiaza tu problema, si daca vrei sa mai vb pe tema asta, da-mi MP sau deschidem un topic nou, NU PE ASTA, pt ca am o problema si vre-au S-O REZOLV, nu sa vorbesc despre norme de poluare !!!!!!! Mersi pt intelegere. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ...pateam si eu la Nova Gti, am rezolvat prin achizitionarea unui buson de rezervor ventilat. Vezi ca se gasesc ... tre' sa scrie "vented" pe el ...
Chestia cu circuitu' de recuperare .... e in legatura cu cilindrul ala negru din compartimentul motor (la mine era o cutie cilindrica plina cu niste graunte de carbune) din care intra si ies niste furtune ... |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
Ov |
![]()
Post
#11
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
da, dar eu nu gasesc cutiuta aia :shock:
si inca ceva, dupa ce ai pus buson ventilat, a mers bine? consuma mai mult? vre-o schimbare de comportament??? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
... la mine nu era problema cu mersu' masinii ... doar ca facea presiune ...
|
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
nelu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine apare fenomenul respectiv, nu s-a rezolvat desi am apelat la VC, am mers cu masina la service (fiind in garantie), a fost pusa pe tester, a reiesit ca totul este OK.
La verificarea electrovalvei (de fapt a tensiunii de alimentare in timpul functionarii) am observat ca este comandata numai daca motorul era turat (nu pot sa spun turatia neavand turometru, iar calculatorul partii de injectie fusese decuplat de la tester) si pastrata turatia timp de cateva zeci (cred ca 30-40) de secunde. Nu mi-au putut spune daca asa ceva este normal sau nu. Fenomenul l-am observat numai la mersul in oras, nu si in afara, mers relativ constant. Racordul circuitului de recuperare a vaporilor la rezervor (la break) se face in partea superioara a rezervorului (spre motor, fata de sonda litrometrica), conducta (metalica) vine paralel cu cele de tur si retur pana in partea dreapta a compartimentului motor, unde intra (prin intermediul unui racord flexibil realizat cu furtun) in filtrul activ cu carbon (cutie neagra cilindrica fixata pe contraaripa dreapta); din filtru, printr-un furtun intra in electrovalva (o cutiuta mica, neagra, asemanatoare cu un fitru de combustibil, avand racordurile dispuse axial si un conector cu doua fire pe lateral). Aceasta este pozitionata (aprox.) deasupra, in partea stanga a filtrului de aer. Furtunul care iese din electrovalva merge la ansamblul injector. Nu stiu acum la ce racord, dar am sa ma uit. Nu-mi amintesc exact, dar cred ca la mine este astupat un singur stiut. Revin maine cu precizari. Electrovalva inchide cand este alimentata cu tensiune, comanda (data de catre calculator) se face catre masa(are o borna legata permanent la +). De aprox. 4-5 luni (masina fiind cumparata in mai 2003) se aude un zgomot (indiferent daca motorul este pornit sau nu-dar la interval de max 2-3 min. dupa oprire) ca un muget dinspre rezervor. Din discutiile purtate cu posesori de Dacia cu inj. am inteles ca este vorba de o supapa de siguranta in caz de suprapresiune. Dupa ce se aude zgomotul respectiv, daca deschid busonul presiunea care este in rezervor este mult mai mica (judecata dupa gazale care ies atunci, fata de situatia cand il deschid si zgomotul supapei nu s-a auzit). Fenomenul m-a deranjat o singura data, prin vara 2003, cand dupa in plin facut cu doua zile inainte de intamplare, si mers in trafic cu opriri dese, motorul s-a oprit in timp ce asteptam la stop. A pornit f. greu, iar dupa ce am reusit sa trag pe dreapta si am desfacut busonul a sarit pur si simplu benzina afara (mi-am amintit de un sfat primit la cumparare ca daca se intampla sa se opreasca motorul trebuie sa desfac busonul la rezevor). Dupa ce m-am mai lamurit un pic cum sta treaba cu acest circuit, am constatat dupa urmele care erau sub filtrul activ, ca benzina ajunsese pana acolo. Dupa aceasta intamplare am evitat sa mai fac plinul "pana in buza". Nici in documentatia pe care o am nu se fac precizari la modul de functionare a circuitului de recuperare a vaporilor din rezervor, se spune doar ca "actioneaza in anumite conditii". |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mersi mult pt raspuns, si uita-te te rog unde intra exact furtunul ala in injector si cate stuturi ai acolo si cate sunt folosite.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
SYL |
![]()
Post
#15
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE dacia asta cu perfuzie e chiar euro 2 si e din 2000 Daciile fabricate in 2000 nu aveau acea canistra de recirculare a vaporilor.Au avut novele GTi facute pana in 2000, si s-a reintrodus pe la sfarsitul lui 2000. Eu am nova GTi din apr 2000 si nu am acea canistra de recirculare a vaporilor. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
xix1319 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 25 February 04 ![]() |
Nici eu nu am si masina e din 2000 spre sfarsit ca eu am luat-o in ianuarie 2001.Daca ,chiar este o problema puteau macar sa se simta jegosii aia sa ne spuna si noua sa ne montam asa ceva,daca nu se ne monteze ei.Si apropos mie din cauza la presiune s-a deformat rezervoru` si pompa de benzina statea intr-o parte si cand luam curbe mai stranse la stanga(doar la stanga )nu-i mai venea benzina,fiind nevoit sa schimb rezervoru`(doar 1.500.000 prin vara lu` 2002).Am rezolvat problema schimband garnitura de la capac cu una mai subtire.
![]() |
-------------------- |
|
oly |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 2 February 04 From: Bistrita ![]() |
ov
si break-ul meu este din 2000 si nu are instalatia de recuperare a vaporilor. daca conteaza sa va dati seama exact de varsta masina are turometru mi-am dat seama de lipsa instalatiei cand am pus masina mea langa o berlina pe injectie mai noua si mam uitat atent la diferente. initial am crezut ca este vorba de vreo instalatie vacumatica |
-------------------- R9 1.7 '83
|
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
da, intr-adevar, aseara, de furie ca nu gasesc ala, am dat jos scutul de pe rezervor si am observat cele 2 furtune care ies din el, adica tur si retur. Mai erau doua stuturi in capac, pe unul nu scria nimic si pe celalalt scria V (vapori???), dar acele 2 stuturi erau astupate (prin turnare). Deci nici eu nu am d'ala. Sunt niste nenorociti. Amicul meu de la care am cumparat masina, a schimbat 3 rezervoare la ea, si asta de acum de pe masina, e lipit tot in partea de sus, si cand se face presiune tot pute de rupe a benzina.
Oricum, sunt fericit ca macar am aflat ce avea. O sa aplic o gaurica (da chiar, unde e mai bine s-o dau, ca sa nu intre apa cand spal masina?) in buson si voi rezolva ideea ... sper sa mai scada nitel si consumul ca, cu toate ca s-a facut frumos afara, tot nu am ajuns la un consum "normal", si tot 11-12 imi consuma !!! |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
nelu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Ov, vad ca te-ai lamurit de lipsa circuitului. M-am uitat la mine: in talpa ansamblului sunt 3 stiuturi.
Cu vedere dinspre filtrul de aer ordinea este: - furtun circuit recuperare vapori rezervor; - furtun circuit recuperare vapori carter; - obturat cu o "caciulita" din cauciuc. Cred ca cel mai bine, in cazul tau, este sa-ti cumperi un buson cu ventil (chiar daca o sa ai doua chei). Nu stiu daca nu cumva presiunea care se creeaza in rezervor ajuta pompa de benzina, dar, avand in vedere ca s-a scris pe aici, s-ar parea ca nu este nici o problema daca ai buson cu ventil. Nu stiu cum arata nici unde este situata supapa care (la mine si la mai multi cu care am mai discutat) elimina suprapresiunea (cea care "muge"). |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
satori |
![]()
Post
#20
|
![]() "wherever i may roam"-er Group: Members Posts: 214 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
si la mine furtunul este obturat cu un surub infipt cu forta (am incercat sa il scot de curiozitate, nu a functionat). am inteles ca (eu nu avem masina atunci) masura a fost luata in vedere trecerii testului de noxe la RAR. nu dati, asta mi-a fost spus.
|
--------------------
Chevrolet
Kalos SXPP 04, Spark 06
2004, 2006
- BxxBUH
|
|
SYL |
![]()
Post
#21
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Am inteles ca modelele (cele din 2000) care nu au acea cansitra de recuperare a vaporilor in compartimentul motor, au ceva asemanator montat in rezervor.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
xix1319 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 25 February 04 ![]() |
Pai si daca au in rezervor pe unde ies vaporii?
![]() |
-------------------- |
|
tyka |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
nova este o copie dupa celebrul renault 11.se pare ca cel care a proectato era ori beat ori prost.alegetiiiiiiiiii.
![]() |
-------------------- |
|
oly |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 2 February 04 From: Bistrita ![]() |
eu mi-am desfacut pompa de benzina (adica am scoso ,am curatat ce era pe acolo ,am probat-o,si am pus-o la loc dar nici urma de canistre sau carbon activ(sau radioactiv cum vreti
![]() apropo are cineva idee de ce mi-a picat masina la gaze cand am fost in vara cu ea la faimosul R.A.R sper ca nu-mi spuneti ca m-i gata motoru nu? :roll: |
-------------------- R9 1.7 '83
|
|
SYL |
![]()
Post
#25
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE apropo are cineva idee de ce mi-a picat masina la gaze cand am fost in vara cu ea la faimosul R.A.R sper ca nu-mi spuneti ca m-i gata motoru nu? Ce benzina folosesti?? Poate e catalizatorul afectat, sau sonda lamba dereglata. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#26
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
In legatura cu busonul. Decupeaza o mica regiune din garnitura de cauciuc, in dreptul inelului - zona contact cu buza rezervorului, in dreptul unei urechi de ghidaj al busonului . Mie mi s'a parut o ca e o idee buna din moment ce nu e vizibila shi nici expusa mediului nu este. Dimensiunea acestei gauri(elipse) trebuie sa fie redusa (~1mm2 max cam asha e acum la mine).
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
tyka |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
si ceai rezolvat cu asta?
![]() |
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#28
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
gata, am rezolvat-o (am rezolvat-o mai demult dar nu am apucat sa mai intru pe forum ca am fost in "deplasare")
am decupat garnitura, si acum nu mai e nici o problema ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
SYL |
![]()
Post
#29
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE am decupat garnitura, si acum nu mai e nici o problema Ce garnitura ? poti detalia, te rog |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Ov |
![]()
Post
#30
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am decupat garnitura de la busonul de benzina undeva in partea de jos, astfel incat sa nu intre apa (prea multa) de la ploaie in rezervor. Decupatura am facut-o pe o directie radiala (adica din centrul "imaginar" al garniturii, spre exterior). Mai exact am facut 2 taieturi cu cutter-ul la o distanta de 2-3 mm intre ele si am scos cauciucul dintre ele. Merge bine acum masina, DAR tot miroase a benzina pt ca ies vaporii liberi p'acolo, dar macar nu mai face presiune/mers prost/fisurare rezervor!!!
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 08:19 |