DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> circuit de recuperare al vaporilor (Li)

Ov
post 17 Mar 2004, 12:01
Post #1


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




dat fiind faptul ca s-a incalzit afara, masina mea iar a inceput sa dea in nas, sa puta a benzina si sa faca presiune in rezervor. Ieri a mers ca un c*r pana m-am suparat, am tras pe dreapta, am tras de busonul de benzina, a fasait, si am plecat. De atunci a mers beton, nu mai dadea in nas deloc si mirosul de benzina a disparut in 5 minute. Din cate am citit io pe ici colo, cred ca nu functioneaza bine circuitul de recuperare al vaporilor de benzina. Problema este ca m-am uitat ca tampitu' vreo juma de ora si nu l-am identificat. In schimb, a venit aseara un prieten la mine cu un R25 pe injectie (multi) si la el, confor schemei din manualul de injectie de dacie, l-am identificat imediat (rezervorul cu carbon, electrovalva, furtunele care intrau sub clapeta de admisie). M-am uitat la mine iar, si nimic. sub clapeta de admisie, sunt ce-i drept 3 shtutzuri dintre care 2 sunt astupate cu cate un dop (unul improvizat de mine ca s-a pierdut ala "de origine" si imi statea relantiul undeva intre 500 si 2000 de ture) si in al treilea intra un furtunas derivatie din furtunul de la recuperatorul de vapori de ulei (ala de la capacul de la culbutori).

Asa ca, de aseara ma roade o curiozitate: nu cumva astia "au uitatat" sa puna acel minunat sistem de recuperare??? M-am uitat azi si la papucul de la serv, si este la fel ca la mine.

Stiu solutia "maimutelor" de a da o gaura in busonul de la rezervor, dar ma gandesc ca daca masina a fost gandita cu recuperatorul ala (si nu numai a mea, ci si alte marci pe injectie), inseamna ca are un scop (ma gandesc ca, in afara de reducerea "poluarii cu vapori de benzina", poate ca se face si o scadere a consumului datorita reutilizarii lor).

Asa ca astept solutii, eventual sa va uitati si voi sa vedeti daca descoperiti circuitul ala, unde e, unde vin furtunasele in corpul injector, daca la voi face probleme/presiune, si ce mai credeti ca e necesar de stiut !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Mar 2004, 12:09
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




iaca schema din manualul de Nova GTI (unde este doar atat -1/2 pagina)

Attached File(s)
Attached File  recirculare.pdf ( 39.83k ) Number of downloads: 339


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 12:14
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am si eu manualul asta si de acolo m-am documentat, dar nu l-am gasit de nici o culoare. Oricum, mersi


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Mar 2004, 12:24
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Atunci studiaza-l pe asta de solenza

Attached File(s)
Attached File  recirculare solenza.pdf ( 759.92k ) Number of downloads: 219


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 12:25
Post #5


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am inteles cum merge, problema este ca eu NU IL GASESC EFECTIV pe masina mea !!! :wink:

plus ca voiam sa stiu daca si la altii cu berline pe inj mai apare aceasta problema, sau daca au rezolvat-o, cum, si cu ce urmari


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 17 Mar 2004, 12:46
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Pai DACIA cu perfuzie laugh.gif (injectie) nu cred ca are asa ceva.... d'aia nu-l gasesti... cel mult, sa-l fi pus incepand cu anul 2002...parca de atunci a intrat in vigoare Euro 2 (?)

Problema da este insa alta.... chiar daca nu are supapa pentru recircularea vaporilor, trebuie macar sa aiba o supapa de descarcare e lor in atmosfera.... si un furtun prin care sa se faca asta.... cred ca ar fi bine sa cauti in zona rezervorului un furtun care sa aiba un capat in aer (liber)... asa era la Oltcit, iar furtunul se obtura mereu cu mizeria aruncata de roti


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 12:48
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




dacia asta cu perfuzie e chiar euro 2 si e din 2000 (sic), acu' daca au pus sau nu circuitul ala, nu stiu, d'asta intreb, sa se uite cineva cu una mai noua ca a mea si sa vada daca exista !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 17 Mar 2004, 12:55
Post #8


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Ar vrea ea sa fie euro 2.... din pacate nu prea este... este un "pseudo-euro 2".... asa cum si Romania pseudo-indeplineste criteriile de aderare UE la capitolele de negociere deja inchise... pricepi?

Citeste pe net ce implica euro 2 si apoi mai vorbim....in nici un caz doar injectie monopunct!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 13:14
Post #9


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




deci, si cu asta terminam discutia ca nu are rost aici, nici o norma euro nu iti impune folosirea vre-unui sistem la motor, ci iti impune NORME MAXIME ADMISE de substante nocive. Dar, oricum, berlina pe injectie are pe langa injector, si sonda lambda si catalizator. Si iti zic sigur ca indeplineste normele de poluare EURO 2, pt ca daca nu le-ar fi indeplitit, nu lua nici una RAR-ul la noxe. Pragul maxim de valori pt noxe, cand faci testarea la RAR, difera la berlina pe injectie (mai mici, cf EURO2) fata de cea pe carburatie.

Asa ca mai studiaza tu problema, si daca vrei sa mai vb pe tema asta, da-mi MP sau deschidem un topic nou, NU PE ASTA, pt ca am o problema si vre-au S-O REZOLV, nu sa vorbesc despre norme de poluare !!!!!!!

Mersi pt intelegere.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 17 Mar 2004, 13:19
Post #10


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Stiu ...pateam si eu la Nova Gti, am rezolvat prin achizitionarea unui buson de rezervor ventilat. Vezi ca se gasesc ... tre' sa scrie "vented" pe el ...
Chestia cu circuitu' de recuperare .... e in legatura cu cilindrul ala negru din compartimentul motor (la mine era o cutie cilindrica plina cu niste graunte de carbune) din care intra si ies niste furtune ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 13:22
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




da, dar eu nu gasesc cutiuta aia :shock:
si inca ceva, dupa ce ai pus buson ventilat, a mers bine? consuma mai mult? vre-o schimbare de comportament???


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 17 Mar 2004, 13:25
Post #12


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




... la mine nu era problema cu mersu' masinii ... doar ca facea presiune ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 17 Mar 2004, 13:41
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Si la mine apare fenomenul respectiv, nu s-a rezolvat desi am apelat la VC, am mers cu masina la service (fiind in garantie), a fost pusa pe tester, a reiesit ca totul este OK.
La verificarea electrovalvei (de fapt a tensiunii de alimentare in timpul functionarii) am observat ca este comandata numai daca motorul era turat (nu pot sa spun turatia neavand turometru, iar calculatorul partii de injectie fusese decuplat de la tester) si pastrata turatia timp de cateva zeci (cred ca 30-40) de secunde. Nu mi-au putut spune daca asa ceva este normal sau nu.
Fenomenul l-am observat numai la mersul in oras, nu si in afara, mers relativ constant.
Racordul circuitului de recuperare a vaporilor la rezervor (la break) se face in partea superioara a rezervorului (spre motor, fata de sonda litrometrica), conducta (metalica) vine paralel cu cele de tur si retur pana in partea dreapta a compartimentului motor, unde intra (prin intermediul unui racord flexibil realizat cu furtun) in filtrul activ cu carbon (cutie neagra cilindrica fixata pe contraaripa dreapta); din filtru, printr-un furtun intra in electrovalva (o cutiuta mica, neagra, asemanatoare cu un fitru de combustibil, avand racordurile dispuse axial si un conector cu doua fire pe lateral). Aceasta este pozitionata (aprox.) deasupra, in partea stanga a filtrului de aer. Furtunul care iese din electrovalva merge la ansamblul injector. Nu stiu acum la ce racord, dar am sa ma uit. Nu-mi amintesc exact, dar cred ca la mine este astupat un singur stiut. Revin maine cu precizari.
Electrovalva inchide cand este alimentata cu tensiune, comanda (data de catre calculator) se face catre masa(are o borna legata permanent la +).
De aprox. 4-5 luni (masina fiind cumparata in mai 2003) se aude un zgomot (indiferent daca motorul este pornit sau nu-dar la interval de max 2-3 min. dupa oprire) ca un muget dinspre rezervor. Din discutiile purtate cu posesori de Dacia cu inj. am inteles ca este vorba de o supapa de siguranta in caz de suprapresiune. Dupa ce se aude zgomotul respectiv, daca deschid busonul presiunea care este in rezervor este mult mai mica (judecata dupa gazale care ies atunci, fata de situatia cand il deschid si zgomotul supapei nu s-a auzit).
Fenomenul m-a deranjat o singura data, prin vara 2003, cand dupa in plin facut cu doua zile inainte de intamplare, si mers in trafic cu opriri dese, motorul s-a oprit in timp ce asteptam la stop. A pornit f. greu, iar dupa ce am reusit sa trag pe dreapta si am desfacut busonul a sarit pur si simplu benzina afara (mi-am amintit de un sfat primit la cumparare ca daca se intampla sa se opreasca motorul trebuie sa desfac busonul la rezevor).
Dupa ce m-am mai lamurit un pic cum sta treaba cu acest circuit, am constatat dupa urmele care erau sub filtrul activ, ca benzina ajunsese pana acolo.
Dupa aceasta intamplare am evitat sa mai fac plinul "pana in buza".
Nici in documentatia pe care o am nu se fac precizari la modul de functionare a circuitului de recuperare a vaporilor din rezervor, se spune doar ca "actioneaza in anumite conditii".


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Mar 2004, 13:48
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




mersi mult pt raspuns, si uita-te te rog unde intra exact furtunul ala in injector si cate stuturi ai acolo si cate sunt folosite.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 17 Mar 2004, 20:20
Post #15


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

dacia asta cu perfuzie e chiar euro 2 si e din 2000  

Daciile fabricate in 2000 nu aveau acea canistra de recirculare a vaporilor.Au avut novele GTi facute pana in 2000, si s-a reintrodus pe la sfarsitul lui 2000. Eu am nova GTi din apr 2000 si nu am acea canistra de recirculare a vaporilor.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xix1319
post 18 Mar 2004, 01:19
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 25 February 04




Nici eu nu am si masina e din 2000 spre sfarsit ca eu am luat-o in ianuarie 2001.Daca ,chiar este o problema puteau macar sa se simta jegosii aia sa ne spuna si noua sa ne montam asa ceva,daca nu se ne monteze ei.Si apropos mie din cauza la presiune s-a deformat rezervoru` si pompa de benzina statea intr-o parte si cand luam curbe mai stranse la stanga(doar la stanga )nu-i mai venea benzina,fiind nevoit sa schimb rezervoru`(doar 1.500.000 prin vara lu` 2002).Am rezolvat problema schimband garnitura de la capac cu una mai subtire. 022.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oly
post 18 Mar 2004, 02:56
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 2 February 04
From: Bistrita




ov
si break-ul meu este din 2000 si nu are instalatia de recuperare a vaporilor.
daca conteaza sa va dati seama exact de varsta masina are turometru

mi-am dat seama de lipsa instalatiei cand am pus masina mea langa o berlina pe injectie mai noua si mam uitat atent la diferente.
initial am crezut ca este vorba de vreo instalatie vacumatica


--------------------
R9 1.7 '83
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Mar 2004, 07:57
Post #18


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




da, intr-adevar, aseara, de furie ca nu gasesc ala, am dat jos scutul de pe rezervor si am observat cele 2 furtune care ies din el, adica tur si retur. Mai erau doua stuturi in capac, pe unul nu scria nimic si pe celalalt scria V (vapori???), dar acele 2 stuturi erau astupate (prin turnare). Deci nici eu nu am d'ala. Sunt niste nenorociti. Amicul meu de la care am cumparat masina, a schimbat 3 rezervoare la ea, si asta de acum de pe masina, e lipit tot in partea de sus, si cand se face presiune tot pute de rupe a benzina.

Oricum, sunt fericit ca macar am aflat ce avea. O sa aplic o gaurica (da chiar, unde e mai bine s-o dau, ca sa nu intre apa cand spal masina?) in buson si voi rezolva ideea ... sper sa mai scada nitel si consumul ca, cu toate ca s-a facut frumos afara, tot nu am ajuns la un consum "normal", si tot 11-12 imi consuma !!!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 18 Mar 2004, 08:41
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Ov, vad ca te-ai lamurit de lipsa circuitului. M-am uitat la mine: in talpa ansamblului sunt 3 stiuturi.
Cu vedere dinspre filtrul de aer ordinea este:
- furtun circuit recuperare vapori rezervor;
- furtun circuit recuperare vapori carter;
- obturat cu o "caciulita" din cauciuc.
Cred ca cel mai bine, in cazul tau, este sa-ti cumperi un buson cu ventil (chiar daca o sa ai doua chei).
Nu stiu daca nu cumva presiunea care se creeaza in rezervor ajuta pompa de benzina, dar, avand in vedere ca s-a scris pe aici, s-ar parea ca nu este nici o problema daca ai buson cu ventil.
Nu stiu cum arata nici unde este situata supapa care (la mine si la mai multi cu care am mai discutat) elimina suprapresiunea (cea care "muge").


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
satori
post 18 Mar 2004, 09:35
Post #20


"wherever i may roam"-er


Group: Members
Posts: 214
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




si la mine furtunul este obturat cu un surub infipt cu forta (am incercat sa il scot de curiozitate, nu a functionat). am inteles ca (eu nu avem masina atunci) masura a fost luata in vedere trecerii testului de noxe la RAR. nu dati, asta mi-a fost spus.


--------------------
Chevrolet Kalos SXPP 04, Spark 06 2004, 2006 - BxxBUH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 18 Mar 2004, 12:21
Post #21


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Am inteles ca modelele (cele din 2000) care nu au acea cansitra de recuperare a vaporilor in compartimentul motor, au ceva asemanator montat in rezervor.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xix1319
post 18 Mar 2004, 18:17
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 25 February 04




Pai si daca au in rezervor pe unde ies vaporii?smile.gif)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyka
post 18 Mar 2004, 22:49
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 February 04
From: slobozia




nova este o copie dupa celebrul renault 11.se pare ca cel care a proectato era ori beat ori prost.alegetiiiiiiiiii. icon_mrgreen.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oly
post 20 Mar 2004, 03:35
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 2 February 04
From: Bistrita




eu mi-am desfacut pompa de benzina (adica am scoso ,am curatat ce era pe acolo ,am probat-o,si am pus-o la loc dar nici urma de canistre sau carbon activ(sau radioactiv cum vreti icon_twisted.gif )
apropo are cineva idee de ce mi-a picat masina la gaze cand am fost in vara cu ea la faimosul R.A.R
sper ca nu-mi spuneti ca m-i gata motoru nu? :roll:


--------------------
R9 1.7 '83
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 20 Mar 2004, 10:45
Post #25


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

apropo are cineva idee de ce mi-a picat masina la gaze cand am fost in vara cu ea la faimosul R.A.R  
sper ca nu-mi spuneti ca m-i gata motoru nu?

Ce benzina folosesti?? Poate e catalizatorul afectat, sau sonda lamba dereglata.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 20 Mar 2004, 13:50
Post #26


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




In legatura cu busonul. Decupeaza o mica regiune din garnitura de cauciuc, in dreptul inelului - zona contact cu buza rezervorului, in dreptul unei urechi de ghidaj al busonului . Mie mi s'a parut o ca e o idee buna din moment ce nu e vizibila shi nici expusa mediului nu este. Dimensiunea acestei gauri(elipse) trebuie sa fie redusa (~1mm2 max cam asha e acum la mine).


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyka
post 20 Mar 2004, 23:03
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 February 04
From: slobozia




si ceai rezolvat cu asta? icon_mrgreen.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Mar 2004, 09:26
Post #28


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




gata, am rezolvat-o (am rezolvat-o mai demult dar nu am apucat sa mai intru pe forum ca am fost in "deplasare")
am decupat garnitura, si acum nu mai e nici o problema icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 22 Mar 2004, 15:22
Post #29


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

am decupat garnitura, si acum nu mai e nici o problema

Ce garnitura ? poti detalia, te rog


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Mar 2004, 15:44
Post #30


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am decupat garnitura de la busonul de benzina undeva in partea de jos, astfel incat sa nu intre apa (prea multa) de la ploaie in rezervor. Decupatura am facut-o pe o directie radiala (adica din centrul "imaginar" al garniturii, spre exterior). Mai exact am facut 2 taieturi cu cutter-ul la o distanta de 2-3 mm intre ele si am scos cauciucul dintre ele. Merge bine acum masina, DAR tot miroase a benzina pt ca ies vaporii liberi p'acolo, dar macar nu mai face presiune/mers prost/fisurare rezervor!!!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 08:19
Forum Renault