Convertor 12 - 220V
![]() ![]() ![]() |
Convertor 12 - 220V
nekhbet |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|||
logan1.5dci |
![]()
Post
#2
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Raspunsul e da, va tine sa incarci chiar mai multe laptop-uri si acumulatori de aparat foto. La restul intrebarilor eu nu am raspuns, dar la ceva timp/incarcari poti porni motorul. Sau nu?
Din pacate , topicul tau va zbura de aici, ca nu e o problema tehnica Dacia. ![]() This post has been edited by logan1.5dci: 6 Jan 2009, 15:47 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
nekhbet |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
Mersi mult de raspuns
![]() Sa speram ca cineva imi poate zice si ce consum e ![]() Mersi inca o data |
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|
tatuci |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
am facut o incercare folosind o punte convertoare luata de pe un UPS dar te pregatesti sa tii motorul pornit.
ups-ul folosit la calculator trnasforma din 220 in 12, incarca un acumulator mic de motocicleta iar apoi cand cade curentul trnasforma din 12 in 220. O baterie de motocicleta tine un calculator (desktop si monitor) aproximativ 30 de minute. aplicatia am folosit-o tot intr-un scop similar..am facut un fotoreportaj cu bisericile de prin ialomita si cu tot cu grip-ul meu dublu nu rezistam f mult, mai ales blitz-ul care consuma ca naiba prv me pt mai multe detalii(m-a ajutat un prieten electronist) |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
nekhbet |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
Mersi
![]() Am incercat sa-ti dau PM dar 'You don't have enough posts to access the PM system. Please contact an administrator for more details.' .. se pare ca nu e activ inca pentru mine. ,toate cele bune Sorin |
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Daca daca ar fi vreo metoda de a complica lucrurile mai mult de atat, sunt ferm convins ca ati face-o.
Convertesti din 12 DC in 220 AC, numai pentru ca dupa aia sa ajungi in X DC. Nu vi se pare nimic ciudat pana aici? Intra si tu intr-un magazin decent de calculatoare, si intreaba ce alimentator de laptop pentru masina se gaseste, si care se si potriveste la laptopul tau. Te mai interesezi un pic de consum, si probabil va fi o idee sa incarci laptopul in timp ce te deplasezi. End of story. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#7
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
bucatzel adevar graiesti.
E cea mai buna metoda. Totul la 12v prin adaptoare. Eu am si asa prin adaptoare si prin ridicator la 220v. Ghici care il folosesc cand am nevoie, la o padure ceva ... tot asta cu ridicator. Stii cum merge pompa de saltea la 220v. Baga de rupe, se uita lumea la mine. ![]() Dar recunosc, metoda ta e mai buna . |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
nekhbet |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
Cu laptopul .. am vazut ca sunt incarcatoare adaptate pentru masina, dar cu incarcatorul de acumulatori?
De asemenea .. care ar fi consumul de curent in ambele cazuri? |
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|
dobre |
![]()
Post
#9
|
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
convertor auto 12v-220v 30 amperi se gaseste in comert la vreo 200 lei
|
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#10
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Exista incarcatori de acumulatori care au si 12v si 220v. Numai ca costa mai mult banuiesc. Eu am un camellion care face asa ceva .
|
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bateti campi de ce dracu folositi un convertizor sa va asigure 220V? Se foloseste convertizor de la 12V care urca la 19-25V in functie de cat are nevoie calculatorul directprin mufa care se alimenteaza ! Sunt deja si se gasesc asemenea convertizoare DC-DC adica 12V curent continu (DC) si urca la 19-20V curent continu (DC).
Se poate si construi asa ceva evident cine se pricepe cu un simplu montaj eletronic si care trebuie sa asigure o putere de 70-90W si un curent pe care il asigura e de 8A amperi. Mi se pare mult mai practic decat sa stai cu ditamai convertizorul de 220V. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#12
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Simt ca-ti cam tremura vocea, esti nervos?
"bateti campi de ce dracu folositi un convertizor sa va asigure 220V?" Am mai zis, sa pot baga orice, inclusiv un televizor si un dvd. (de exemplu) |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
tatuci |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit convertor 12-220V prin doraly.
sunt pe puteri diferite la 60, 100, 130 de lei si suporta consum teoretic pana la 1000W (nu bag mana in foc pt asta) ca dimensiuni merge ascuns pe sub bord, se incalzeste dar nu atat d emult incat sa aiba nevoie de ventilare. nu sunt fna f mare al incarcatoarelor de bricheta pentru laptop, telefo si altele...mie unu un astfel de incarcator mi-a busit acumulatorul telefonului adaptand o punte de ups scapi sub 50 de lei si suporta consum similar aluia de 130 de lei (plus ca folosesti puntea unui ups "de firma" in loc de un circuit chiezesc) |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
nekhbet |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
Multumesc de raspunsuri
![]() Avantajele unui convertor la 220V sunt clare, in loc de multe adaptoare/transformatoare .. poti folosi unul singur + nu-ti mai trebuie bani sa investesti in diferitele adaptoare/incarcatoare necesare. Tatuci .. e o buna idee cu UPS .. tocmai m-am uitat prin firma la care lucrez si e unul la care nu mai tin deloc acumulatorii .. am vorbit si cu seful si a zis ca pot sa fac ce vreau cu el ca oricum nu mai e folosibil .. crezi ca ma poti ajuta cu o schema generala? ,toate cele bune |
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|
deconectat |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Il desfaci, te uiti daca are baterie de 12V si daca da, legi firele de la baterie de o mufa de bricheta si vezi daca merge.
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
annem |
![]()
Post
#16
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
nekhbet
Raspunsul la intrebarea initiala e da si nu. Invertorul 12/220 trasforma la putere maxima, chiar daca o folosesti sau nu. Pentru un laptop (ale mele iau intre 70 si 110W, altele vor mai mult) trebuie un invertor de 150W ca sa nu ai probleme. Un invertor bun de 150W costa intre 150 si 200 lei. E bine ca invertorul sa fie folosit numai cind masina functioneaza. La Dacia 1310Li, bricheta nu e pe contact, alternatorul este de 50A, mai sint si alti consumatori chiar daca este Vara, poti ajunge sa nu mai pornesti masina. Atentie si la siguranta. In functie de model siguranta de bricheta la Li variaza intre 8A si 15A. Spre exemplu, eu am incarcator de acumulatori pentru masina si un incarcator de laptop/DVD pentru masina, pentru ca astea sint folosite mai mult. Am si un invertor mai mic de 60W pe care il folosesc pentru alte aparate, daca e cazul. Le folosesc numai cu motorul pornit, daca incarc mult. La bani, tot intre 150 si 200 lei am iesit cu toate. Cit consuma, e foarte simplu: Alternatorul este de 50A, masina trebuie sa aiba consumatori cu puterea totala de 600W (poti sa ai si 700W, dar nu trebuie sa ajungi aici). Un invertor de 150W consuma cam 13A intr-o ora. Daca ai o baterie noua, bine incarcata de 50-55Ah, dupa o ora jumate - doua de invertor nu mai poti porni masina. Daca poti porni masina impinsa sau dupa un timp de odihna al bateriei (adica consumatorii sint scosi iar bateria nu e atit de mulsa si isi mai poate reveni pentru o pornire) sa stii ca bateria nu se incarca in 100km. Un al doilea astfel de accident este mai mult ca sigur fatal pentru baterie. Daca bateria e golita in stationare, bateria nu se incarca la alternator ci la redresor. Anumite baterii (de exemplu Rombat Primer sau Caranda Maxima) cer redresoare capabile sa sigure curenti constanti si tensiune constanta. Chiar daca tentatia e mare, este cel mai bine sa nu folosesti o baterie de capacitate mult mai mare decit bateria cu care masina a venit din fabrica. Risti sa strici sistemul electric si bateria. Pentru Dacia eu zic ca o baterie de 50-60Ah este foarte buna. Desi pare paradoxal, daca ai un consum mare de curent pe masina, e mai bine sa ai o baterie de capacitate mica pentru ca aceasta poate fi incarcata mai usor si mai bine. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#17
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
QUOTE(nekhbet @ 6 Jan 2009, 17:30) Multumesc de raspunsuri ![]() Avantajele unui convertor la 220V sunt clare, in loc de multe adaptoare/transformatoare .. poti folosi unul singur + nu-ti mai trebuie bani sa investesti in diferitele adaptoare/incarcatoare necesare. Da dar te-ai gandit ca iti consuma mai repede bateria, prin pierderi? Ca asta doreau sa spuna unii colegi, pe buna dreptate. Poti citi si in topicul meu de aici cate ceva. This post has been edited by logan1.5dci: 6 Jan 2009, 17:44 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
NU faceti greseala sa va luati dupa ce scrie pe convertor. Eu cu prietenii avem unele probleme, in sensul ca ne lipsesc cateva tzigle de pe casa; asta vara (cu continuare in vara asta) dadeam niste "cinematografe" in aer liber. Adica aveam un proiector (200-250w), un laptop, si casetofonul de la masina.
Am cumparat un convertor de 1000w (aproape 300 lei), care debea tine proiectorul (adica daca mai punem si laptopul sunt sanse sa pice). Pentru un laptop iti recomand un convertor pe care scrie 300w (minim, sa nu ai surprize). Eu mai am la munte o cabanutza care nu e racordata la stalpi 220v, ci are doua panouri solare, un montaj special, si o baterie speciala (ca cea de masina, dar este pentru consum slab si prelungit, nu mare si brusc), si pentru acea cabana am luat si un invertor de 500w (adevarul e ca am dat si ceva bani pe el in plus), dar acel invertor duce fara absolut nici o problema 3 laptopuri de-odata. Sfat (inca o data) : daca laptopul vostru consuma in incarcare 60w, sa nu faceti greseala sa luati convertor de 75w !!!! Puterea convertoarelor este cam de 3 ori mai mica fata de ce scrie pe ele ! Explicatia ar fi ca ce scrie pe ele sunt varfuri de putere pe care le suporta (orice aparat electric consuma mult mai mult la pornire decat in mersul normal). [editat] Pe un consum constant de 200-250w (adica extrem de mare), o baterie de masina rezista cam o ora, dupa care incepe invertorul sa piuie (are in el sistem de alarma) fara sa intrerupa sistemul. Daca tot nu pornesti masina, mai tine 30 de minute dupa care se auto-decupleaza. In nici un caz nu iti va consuma bateria dincolo de pragul in care nu o poti porni !!! This post has been edited by Ciorapel: 6 Jan 2009, 19:46 |
--------------------
r
m
2
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#19
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
![]() Si 100 de wati(reali pe 220v) mi se pare mult, cu toate ca duce. Cand faceti ceva ce solicita mai multa putere, legati direct la baterie si porniti motorul , dar nu la relanti. La inventii, luati un generator. This post has been edited by logan1.5dci: 6 Jan 2009, 20:06 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
s-a mai discutat mai demult acest subiect pe aici concluzia mai bine faci din 12 tensiunea care iti trebuie decit sa folosecti din 12 faci 220 apoi tensiunea care ai nevoie in aceasta situatie ai pierderi foarte mari
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#21
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
un latop la pornirea lui si rularea unui program nu ia mai mult de 30W doar daca se intra in aplicai puternice si e nevoie de procesari rapide atunci intra in sarcina in plin procesorul si placa video.
Si totusi un convertizor are un circuit care controleaza tensiunea si asa iin functie de consumatori trage curent din baterie pana la limitare... nu iti livreaza pe loc 300W daca consumatorul nu consuma mai mult de 10-20W e lege ! |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Merced |
![]()
Post
#22
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
In general tot ce e in comert e stift. Partea cu UPS-ul am incercat-o si fara succces, mergea doar cu motorul oprit, cu alternatorul in functiune se aprindea aproape instant becul de suprasarcina de pe UPS-ul fara baterie si nu mai mergea. Convertoarele astea penale din comert au afisate o putere maxima aiurea, cu un amperaj care nu-l foloseste niciun obiect electrocasnic care trage curent din 220v. Unul de vreo 300W d-astia tine un laptop, daca incarcarea o ai ok pe baterie merge fara probleme cu si fara motor pornit, desi eu zic sa incarci decat cu el pornit ca sa nu uzezi bateriea aiurea. Am trecut prin asta prin 2007, stiu despre ce e vorba...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Voi uitati o chestie. laptop-ul se incarca intr-un timp relativ decent. Hai sa zicem doua ore, pana parcurgi ~100 km. Marea majoritate a acumulatorilor de aparate foto in schimb.... 6-8-10-12-14 ore (functie de acumulator si incarcator).
In momentul asta, ajungi la problema 2. te plimbi prin tara, tinand in masina ceea ce eu numesc "chestii lucioase". Nu-ti stiu traseul, dar nu uita ca daca lasi lucruri in masina peste noapte, ceri sa-ti fie sparta. Mai bine intereseaza-te cum va fi in locurile unde vei dormi, si-ti iei un triplu dupa tine, sa ai in ce sa-ti pui toate jucariile la incarcat. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Merced |
![]()
Post
#24
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cu putin efort maschezi pe sub scaune invertorul de nu-l vede nici dracu'. Cine mai fura din Dacii in ziua de azi? Cu acumulatorii nu e problema, ca aia poti sa-i lasi si 12 ore, si cu motoru' oprit lejer, e un consum aproape infim...
This post has been edited by Merced: 6 Jan 2009, 23:20 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
nekhbet |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 2 January 09 ![]() |
Am citit acum cele doua topicuri (din linkurile date de voi) si mesajele voastre si m-am lamurit in sfarsit cum sta treaba cu alimentarea
![]() Mersi mult de tot ![]() ,toate cele bune Sorin |
--------------------
Dacia
1310
2004/Li
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Merced @ 7 Jan 2009, 00:02) Partea cu UPS-ul am incercat-o si fara succces, mergea doar cu motorul oprit, cu alternatorul in functiune se aprindea aproape instant becul de suprasarcina de pe UPS-ul fara baterie si nu mai mergea. tensiunea de incarcare ce o baga un UPS e in general 13,8-14,4, exact ca la masina, problema apare cand intra sursa pe invertor si ii dai tensiunea aia, ca e 'obisnuita' cu <13 V, solutia ar fi un releu de incarcare mecanic reglat in consecinta, ca sa nu primeasca mai mult de 13 V. Atunci ai 220 V si cu motorul pornit. Invertoarele din comert(majoritatea) sunt niste glume, dar un UPS de 200W iti da minim 150. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#27
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Dezavantajul la incarcatoarele universale de laptop este ca te poti alege doar cu alimentare la laptop, nu si incarcare. Dell-ul meu merge brici cu un asemenea alimentator, a mers aproape tot drumul de Turcia, dar nu incarca bateria deloc. Asa ca daca ajungeam in situatia sa opresc motorul si bateria sa nu mai aiba ceva rezerva.....se putea inchide laptopu...
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#28
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
dellurile sunt foarte bune am si eu tot un latop dell in afara de 3 ani garantie e un calculator performat implicit bateria care e cu 12 celule . La mine incarcarea acumulatorului se face in 2 ore jumate.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
driverx |
![]()
Post
#29
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Dar NU mi se incarca bateria, pentru ca BIOS-ul NU recunoaste tipul incarcatorului.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Merced @ 6 Jan 2009, 23:20) La cat de usor se deschide o dacie? nu mi-as incerca norocul sa las chestii vizibile in masina. QUOTE(driverx @ 7 Jan 2009, 10:06) E, asta s-ar putea sa fie o veste nasoala. In cazul asta, cred ca cea mai buna solutie e undeva in zona la ce zice argon. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:09 |