cum se curata circuitul de racire?, cum elimin rugina si mizeria din circuit?
![]() ![]() ![]() |
cum se curata circuitul de racire?, cum elimin rugina si mizeria din circuit?
paul-tm |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Oct 2010, 08:02) confunzi, silicatii pe langa nitrati si fosfati sunt compusi anorganici care au rol anticoroziv asupra aluminiului. Problema este ca in timp suynt instabili, si daca nu scghimbi antigelul la intervalul prestabilit, atunci devin corozivi. Si atunci de ce la toate masinile straineze se specifica "fara silicati"? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ursu_florin2002 |
![]()
Post
#33
|
![]() Administrator Group: Members Posts: 279 Joined: 4 April 08 ![]() |
Decuplezi radiatorul de la circuitul de racire (desfaci furtunul gros de jos de la radiator , si cel sbtire , si cel de sus ) inclusiv borcanul , apoi pe deasupra pompei de apa , unde se pune termostatul , torni vre-o 50 L de apa , cu bidoane , galeti cum poti , si lasi sa se scurga , sa se spele. In timp ce torni apa , poti porni si motorul pt. o curatare mai buna , dar este indicat sa nu-l tii pornit mai mult de 1 minut. Apoi pui tot la loc. De retinut.....doar cu apa , nu cu alte amestecuri.
LE. mai ai si un dop de golire ...situat sub pompa de apa , se desface cu o cheie de 11 , dar mai bine nu umbla la el , ca sigur ala nu a mai fost desfscut niciodata. This post has been edited by ursu_florin2002: 19 Oct 2010, 09:48 |
--------------------
Renault
Symbol
2008 - 1,4 8v
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#34
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Am spalat si eu circuitul de racire si mi-am schimbat lichidul. Am procedat in felul urmator: - desfacut furtunul din dreapta jos de la radiator - golit instalatia de lichidul vechi - desfacut radiatorul - spalat radiatorul pe dinafara cu furtunul cu apa sub presiune, apoi bagat apa sunb presiune pe toate gurile si din ambele directii, pana cand apa a iesit curata. - spalat bidonul de expansiune,furtunele - apoi am trecut la spalarea blocului - am bagat apa sub presiune prin orificiul unde vine pus termostatul , dupa ce in prealabil am obturat cu o carpa acel orificiu pt ca toata apa sa mearga in circuit si sa nu dea pe afara prin acelasi loc datorita presiunii. - apoi am bagat apa pe furtunul de iesire din radiator si tot asa pana a iesit apa curata - se stie ca daca nu desfaci cepul din bloc de sub pompa de apa nu poti scoate tot lichidul din circuit - am vrut sa-l desfac , dar nu mai avea cap. Se pare ca vechiul proprietar a incercat si l-a rupt in bloc. Am noroc ca nu pierd lichid pe acolo - si pt ca trebuia sa scot si restul apei din bloc, am improvizat o mica instalatie. Am folosit o aeroterma Bosch care funct tragand aer pe un orificiu si suflandu-l pe altul.La aceasta aeroterma am legat la orificiul pe care sufla un saculet de nailon cu coliere si un capat la stiutul de la instalatie si am suflat aer. Asa am scos toata apa. Ca si verificare am suflat apoi cu gura pe instalatie si nu se auzea cum bolboroseste apa , ci doar cum trece apa prin orificii. - apoi am montat radiatorul , am pus si borcanul , termostatul si am strans toate colierele. - am preparat intr-o galeata 3 litri antigel cu 3 litri apa distilata , am bagat in instalatie pana s-a umplut. Am pornit masina si am inceput sa aerisesc si pe masura ce a scazut nivelul in vas am completat.Mi-au incaput aprox. 5,5litri ( umplut + completat ). Am facut aceasta operatie acum 2 sapt si nu am nici o problema. Am caldura foarte buna in masina. Spor la treaba! Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
victor394 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Danut 69-71: Intr-o poza am vazut antigel rosu in borcan. Ce tip este?
Stiu ca nu e bine sa folosesti G12 la Dacia 1300. E corect? "Pentru variantele de motor ( cu antigel tip C ) se interzice utilizarea antigelului tip D deoarece antigelul tip D atacă garniturile de Cu de la baza cămășilor cilindri și compromite etanșeitatea." Asta am gasit pe site. G12 este similar cu tipul D, cu inhibitori organici. Oare unde mai gasim antigel tip C si sub ce nume? |
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Care are garnituri de Cu. La cele cu garnituri din hartie sau inele de cauciuc nu vad de ce le-ar dauna.
Am sa fac o proba cu acest G12 pe niste lite dintr-un conductor. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:04 |