joc lateral la rotile din fata, salut
joc lateral la rotile din fata, salut
constantin_mag |
20 Jun 2010, 10:53
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 19 June 10 |
|
||
--------------------
dacia solenza
break
2003
|
|||
Mr_Devil83 |
20 Jun 2010, 11:02
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
bucile, rulmentii?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Valy90 |
20 Jun 2010, 12:23
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 440 Joined: 3 January 09 From: Giurgiu |
Bieletele de directie sunt de vina...pune mana si schimba-le si apoi fa-i geometria.
|
--------------------
Dacia/Opel
Solenza/Astra H
2004/ 1.4 mpi / 2005-1.7 cdti
- GR-xx-WAL
|
|
canea_dragos |
20 Jun 2010, 12:23
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti |
se intampla numai de la 70 km/h in sus sau mai sunt cazuri sub acea viteza?
eu banuiesc pivotii si/sau capetele de bara si/sau bieletele de directie avand in vedere ca ai simtit la mana acel joc lateral de 1 cm....stiu ca daca apuci de roata cu ambele maine pe orizontala si are joc parca sunt pivotii, iar daca apuci pe verticala ar fi capetele de bara...sau invers ca sincer nu stiu exact,dar 100% daca are joc pe orizontala sau verticala sunt pivotii sau capetele de bara da roata jos si verifica manual pivotii si capetele de bara...chiar daca ii poti misca stanga-dreapta eu zic ca mai merg....insa daca ii poti misca sus jos adica ca si cum ar intra si iesi in cochilia lor inseamna ca sunt dusi si trebuie schimbati de asemenea poti verifica si bucsile de la bara stabilizatoare si bascula |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
Relu_GTT |
20 Jun 2010, 15:23
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV |
@constantin_mag
mai bine mergi la un service si iti verifica tot, ca e foarte posibil sa fie nevoie sa mai schimbi si altceva nu numai bieletele apropo solenza e hatchback nu break cum ai scris la semnatura ta |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
andrei_radu |
21 Jun 2010, 10:13
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti |
Este exact invers dragos. Daca apuci de roata cu mainile pe verticala sunt pivotii de vina, daca apuci pe orizontala este bieleta de directie. Pentru rulment...e mai greu sa iti dai seama, trebuie sa ai putina experienta ca sa zic asa.
In cazul de fata de vina este bieleta de directie, care poate avea joc ori la capatul de bara, la acel pivot, ori la articulatia de langa caseta de directie. Se poate determina usor de unde provine jocul. La mine se simtea o vibratie destul de mica, dar deranjanta, cand treceam de 100 km/h. De vina...bieleta de directie cu joc la articulatia de la caseta. Spor. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
romanvs |
21 Jun 2010, 20:58
Post
#7
|
membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA |
Curios este dupa cum spune initiatorul acestui topic ca nu aude zgomote.Poate nu are urechea formata.
Orice joc ,fie ca e in bucsi,pivoti,bielete de directie,etc se aude. Daca e din caseta sau coloana directie (desi nu stiu daca are bucsi pe ea)atunci s-ar putea sa nu bata dar se va simti jocul mare in volan. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
G I M |
21 Jun 2010, 21:23
Post
#8
|
Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov |
Bieleta de directie e de vina, asa am patit si eu, le-am schimbat pe ambele (90 ron bucata), apoi am facut geometria (75 de ron).
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
andrei_radu |
21 Jun 2010, 22:24
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti |
Inainte de a schimba bieletele...vezi care si unde are joc. Nu are rost sa schimbi toata bieleta daca are joc doar capatul de bara, si nu trebuie schimbate amandoua, decat cea cu probleme. Insa recomand sa o schimbi cat mai repede pe cea cu joc pentru ca afecteaza caseta de directie acele batai, mai ales la viteza mare cand sunt scurte si numeroase. Apoi bineinteles geometria...la aparat sau la sfoara. Eu am facut-o prin a doua varianta!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
BZN |
21 Jun 2010, 22:29
Post
#10
|
Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti |
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
romanvs |
22 Jun 2010, 20:18
Post
#11
|
membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA |
Si uruitul este tot un zgomot nu?
Am zis zgomote nu trosnituri,batai,etc. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
neny_gty |
25 Jun 2010, 08:36
Post
#12
|
membru Group: Members Posts: 134 Joined: 27 October 08 |
Inainte de a schimba bieletele...vezi care si unde are joc. Nu are rost sa schimbi toata bieleta daca are joc doar capatul de bara, si nu trebuie schimbate amandoua, decat cea cu probleme. Insa recomand sa o schimbi cat mai repede pe cea cu joc pentru ca afecteaza caseta de directie acele batai, mai ales la viteza mare cand sunt scurte si numeroase. Apoi bineinteles geometria...la aparat sau la sfoara. Eu am facut-o prin a doua varianta!
In primul rand yo cred ca e mult mai bine sa le schimbi pe amandoua, dupa un timp o sa-ti cada si cealanta bieleta sau cap de bara si o sa trebuiasca sa faci iarasi geometria. Si in al doilea rand, nu stiu ce sa zic de geometria facuta cu sfoara yo nici la o dacie din '80 nu asi proceda asa. |
--------------------
dacia
solenza
2005 / europa+
|
|
uragan |
25 Jun 2010, 09:28
Post
#13
|
Membru Dacia Club ! Group: Members Posts: 327 Joined: 9 July 09 |
Verifica rulmentii , sunt aproape 100 % ca ei sunt de vina , mai ales daca zici ca nu bate nimic in mers .
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 E4 , Clima
- AG ** DYN Be the one , Not Anyone !
|
|
andrei_radu |
27 Jun 2010, 23:37
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti |
Nu cade neaparat si cealalta bieleta in scurt timp. De exemplu la mine a picat cea de pe stanga. Oare pt ca parchez mai mereu pe stanga? Tot ce este posibil...socurile repetate cu bordura au afectat. De ce sa schimbi o piesa care n-are nici pe dracu'?
In legatura cu geometria "la sfoara"...o am facuta asa de ceva timp si nu am nici o problema...nu s-au ros cauciucurile, fara sa tin volanul merge perfect drept, la orice viteza. Trebuie doar o persoana care face treaba asta de ceva timp. In loc de o raza laser...ai o sfoara...numai ca tre sa sti unde si cum sa o pui. Si e si mai ieftin asa...aproape gratis. This post has been edited by andrei_radu: 27 Jun 2010, 23:38 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
karaoche |
28 Jun 2010, 17:32
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 2 July 09 From: Braila |
salut
cum e cu geometria la sfoara? imi poate explica si mie cineva principiul? sau mai pe indelete? cum se procedeaza? multumesc anticipat!! |
--------------------
renault
clio symbol 1
2000 1.4 8v
- BR-23-NES 29-01-2009 _ 83950 km
28-03-2011 _ 110001 km 14-11-2012 _ 132000 km 24-11-2013 _ 150582 km 07-11-2014 _ 172850 km 10-05-2016 _ 207400 km |
|
crick |
28 Jun 2010, 18:10
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti |
Dupa ce masina era incaltata cu caucicuri identice ,se tinea lipit de laterala cauciucului spate o sfoara pana pe laterala cauciucului fata.Sfoara trebuia sa atinga in acelasi timp in 4 puncte laterala cauciucurilor fata-spate.Din cate am auzit,masinile cu tractiune fata aveau rotile pe fata departate(nu mai stiu cu cat) un pic spre exterior (ele formau un V) astfel ca atunci cand "trageau" din cauza elasticitatii pieselor deveneau paralele,pe cand la masinile cu tractiune spate ,rotile pe fata formau un V intors,si atunci cand erau"impinse",tindeau sa ramana in urma si deveneau paralele.La Solenza (poate si la alte masini)ecartamentul rotilor fata si spate difera deci metoda nu prea mai este valabila. Metoda asta este bine de stiut doar pentru cultura ta generala si iti recomand sa faci geometria la un service specializat ca sa fi sigur de o buna functionare,mai ales ca nu costa extraordinar de mult.
This post has been edited by crick: 28 Jun 2010, 18:14 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
andrei_radu |
28 Jun 2010, 23:06
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti |
Si avand encartamentul fata mai mare...se pot pune distantiere pe spate ca sa compenseze. Din experienta spun ca merge perfect, fara nici o probleme legata de rosul cauciucurilor sau de directie. Acum...fiecare cum considera. Eu am ales varianta mai ieftina si mai rapida. Pt mine 80 de lei pt geometrie e cam multisor. Cum am mai zis...in loc de o unda laser...ai o sfoara bine intinsa.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
corbex |
30 Jun 2010, 22:01
Post
#18
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Iei maxim de volan in ce parte vrei tu. Pui mina pe bieleta, linga roata si misti in toate felurile. Daca are joc, o sa-l simti. Daca se misca foarte usor, e cam tot aia. se schimba.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
mike1410 |
3 Jul 2010, 20:10
Post
#19
|
membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei |
Nu iei nici un maxim de volan, o ridici pe cric,capra sau elevator rotile sa fie drepte,roata opusa blocata(sa nu se miste stanga dreapta) ,blochezi volanul,apuci cu ambele maini roata din laterale si misti cat poti de tare roata,daca ai joc nu conteaza cat de mic bieleta aia e pe duca,daca se aude si bataie schimb-o cat mai repede ca distrugi caseta.
Pentru rulment pur si simplu invarti roata si daca se aude ca o curgere de nisip sau nimic rulmentu e inca bun. daca auzi alte zgomote e posibil sa fie de la rulmet sau placute. Apuci roata sus si jos si ii faci joc daca se misca(doar roata) e rulmentul dus daca se misca si amortizorul e ok. Pentru pivot si bucsi trebe ranga. This post has been edited by mike1410: 3 Jul 2010, 20:11 |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2024 - 14:25 |