A/C intrebare?
![]() ![]() ![]() |
A/C intrebare?
jacckk |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 10 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane, 1.6 16v, 107CP
2001
- TR 89 DNY
|
|||
rratzoiusexos |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 714 Joined: 4 June 08 ![]() |
treaba cu pusul de ac e dezbatuta.concluzia e ca nu merita pus daca nu e din fabrica.eu unul nu am auzit sa se puna de pe alta masina..in cel mai bun caz pe la dezmembrari sau sh,dar trebuie instalatia cu totul care cred ca te duce la cel putin 25 de milioane fara manopera
|
--------------------
Dacia
1307/Solenza/Duster
.
- B-xx-xxx
|
|
jacckk |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 10 August 07 ![]() |
deci cade si varianta asta...
|
--------------------
Renault
Megane, 1.6 16v, 107CP
2001
- TR 89 DNY
|
|
slider2 |
![]()
Post
#4
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
din ce stiu eu userul vladd si-a montat ac de pe clio
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Vladd |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Banatean Group: Members Posts: 1.453 Joined: 19 May 09 From: Resita, Caras-Severin ![]() |
Doar caseta de servodirectie si presostatul de pe Clio, restul pieselor sunt de Solenza!
|
--------------------
Dacia/Bmw
Solenza/320
Europa cu A/C si DA/ E90
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#6
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jacckk @ 1 Mar 2010, 23:33) am o intrebare care ma framanta f tare: se poate pune pe solenza A/C de la o alata masina??? ex: renault(clio,megane,laguna)???sau alta masina??? daca nu..merita pus A/C de pe o alta solenza,sau supernova?? merge de clio, dar iti trebuie si cablajele(sau multa indemanare) This post has been edited by extasy_myhay: 8 Jun 2010, 20:32 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#7
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
S-a mai discutat pe o tona de topicuri problema asta. Nu se merita sa pui ac pe o masina care nu a avut ac din fabrica, decat daca reusesti sa gasesti o masina donatoare de la care sa iei toata instalatia cu maxim 100-150 de euro. Apoi intervine urmatoarea problema. Trebuie bagat ulei si freon in instalatie apoi verificare, sa nu aiba pierderi. Si ar mai fi partea nasoala ca trebuie sa montezi gmv-ul de clima, care este mai mare + radiatorul de ac.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
giman |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 26 February 10 ![]() |
Spusele unui user, citez: "Nu se merita sa pui ac pe o masina care nu a avut ac din fabrica" (Maskatu)
- daca nu duce lipsa de cascaval de ce sa nu-si puna....trebuia cumva sa aiba masina pre-echipare AC ca sa merite efortul de a monta AC (gen pre-echipare radio si tu numai trebuia sa-ti pui cd-player). This post has been edited by giman: 9 Jun 2010, 14:33 |
--------------------
Dacia Solenza Scala
Dacia Solenza Scala
2003 Scala
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#9
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Probabil ca multi au impresia ca este banal sa iei ac-ul de pe o masina si sa il pui pe alta (care nu are), si in cateva ore s-a rezolvat problema. Tin sa va aduc aminte, in caz ca ati uitat, ac-ul nu inseamna numai compresorul si tevile pe care le vedeti voi la motor... mai implica si alte chestii, printre care vaporizator, valva de inalta presiune, alt gmv care este mult mai mare, inca un radiator suplimentar, instalatie electrica separata si suplimentara, pentru ca atunci cand pornesti ac-ul gmv-ul este comandat automat sa plece pe treapta 1... eh daca tu ai o masina fara ac, de unde mai stie gmv-ul ca trebuie sa plece pe treapta 1? Plus multe alte modificari si probleme care apar pe parcurs.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca ai faci instalatia eletrica stie sa plece ce naiba e simplu mai greu e ca iti ia o zi sa dai jos aeroterma din bord si tot mecanismul dupa aceea sa bagi vaporizatorul. In dupa aceea 160 de lei te costa verificarea instalatiei si incarcarea cu freon+ulei iar in final tremuri
![]() Vedeti oringurile sa nu fie impuscate ca se pierde la greu freon . Ce e prost ca pe vremea asta sa stia sa montezi ac-ul ti se ia . Cel mai simplu comparati vreo 3 -4 frigidere portabile se monteaza in admisie radiatorul firgiderelor se izoleaza se pune un filtru inainte de radiator pentru a nu se depune praful .. se conecteaza prin siguranta de 30A la baterie sau alternator. Si in final la fel o sa ai frig numai ca e pe curent eletric deci tot un drac legat de consum de carburant si pretul total al aerotermei. This post has been edited by djasu82: 9 Jun 2010, 17:15 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#11
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 9 Jun 2010, 16:37) Probabil ca multi au impresia ca este banal sa iei ac-ul de pe o masina si sa il pui pe alta (care nu are), si in cateva ore s-a rezolvat problema. Tin sa va aduc aminte, in caz ca ati uitat, ac-ul nu inseamna numai compresorul si tevile pe care le vedeti voi la motor... mai implica si alte chestii, printre care vaporizator, valva de inalta presiune, alt gmv care este mult mai mare, inca un radiator suplimentar, instalatie electrica separata si suplimentara, pentru ca atunci cand pornesti ac-ul gmv-ul este comandat automat sa plece pe treapta 1... eh daca tu ai o masina fara ac, de unde mai stie gmv-ul ca trebuie sa plece pe treapta 1? Plus multe alte modificari si probleme care apar pe parcurs. aici ai dreptate ![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#12
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Dar, oare chiar merita efortul si banii bagati? Nu uitati ca instalatia trebuie sa fie PERFECT etansa... Pentru ca daca ai si cea mai mica scurgere te-ai c_cat in ei de bani
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#13
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Iulikk @ 9 Jun 2010, 20:21) Dar, oare chiar merita efortul si banii bagati? Nu uitati ca instalatia trebuie sa fie PERFECT etansa... Pentru ca daca ai si cea mai mica scurgere te-ai c_cat in ei de bani ![]() e adevarat ce spui si intradevar nu vorbim de 3-400lei vorbim de maxim 250lei reprezentand 100lei incarcat prima data cu freon cand iti dai seama ce ai facut o etanseitate de "c_cat" (ca sa citam expresia) apoi colectie oringuri AC in jur de 50lei si apoi o noua incarcare cu freon inca 100lei asta doar in cazul in care nu preferi sa mergi intr-un service autorizat unde se face o verificare de etanseitate si apoi se face incarcarea (unde mai pui ca iti dai si garantie la incarcare) 9 Jun 2010, 20:33: care ar costa fara obisnuita spaga in jur de 180lei adica tot pe acolo ajungi dar macar nu mai pierzi timp This post has been edited by extasy_myhay: 9 Jun 2010, 19:33 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
In carnet scrie ca agentul refrigerent se schimba la 2 ani. Eu cand mi-am incarcat instalatia am vazut ca ei iti spun cat ai avut tu in ea si daca e nevoie iti completeaza. Daca ai cat e necesar nu iti mai completeaza nimic si ti-l baga inapoi. Deci ce schimbare se face ca eu nu vad? Mie imi baga perfect aer si nu cred ca fostul a umblat acum 2 ani...Am fost nevoit sa o incarc din cauza unui necaz....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#15
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Eu dupa 7 ani mai aveam ~150 de grame din 700 sau 750 cat are normal. Si masina aia cica scoate agentul vechi, "il curata" si apoi completeaza cu diferenta.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#16
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
problema nu este freonul, nu petru asta te duci sa il schimbi
uleiul este problema de aceea spun cei de la service ca trebuie sa mergi sa il schimbi o data la 2 ani si sa poornesti aerul macar o dat la 6 luni This post has been edited by extasy_myhay: 10 Jun 2010, 22:22 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#17
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Instalatia de la masina din semnatura nu a vazut un service de cand e masina. I-am facut eu acum o luna pentru prima data in 7 ani.... pentru ca nu mai baga aer ca inainte
![]() This post has been edited by Iulikk: 10 Jun 2010, 23:10 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Am fost la un service in CT ( 75 ron +TVA) si mi s-a facut verificarea la A/C.
Aveam 650 g freon si 2 g ulei. El a spus ca recomandat e 550 freon si 10 ulei. Toata operatiunea a durat cam 15 min si s-au echilibrat cantitatile. E service-ul unde isi fac reviziile cei de la taxi Valentino ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
QUOTE(sky79ct @ 11 Jun 2010, 08:54) Am fost la un service in CT ( 75 ron +TVA) si mi s-a facut verificarea la A/C. Aveam 650 g freon si 2 g ulei. El a spus ca recomandat e 550 freon si 10 ulei. Toata operatiunea a durat cam 15 min si s-au echilibrat cantitatile. E service-ul unde isi fac reviziile cei de la taxi Valentino ![]() Exact asa mi-au pus si mie. Am si un bon emis de aparatul respectiv. Ma speriasem cand am citit mai sus ca 700 sau 750 ar fi normal...Bine, acum si eu trag jarul pe turta mea ca imi convine sa stiu ca e bine cum am acum decat sa trebuiasa sa merg iar la incarcat instalatia ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#20
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
iata ce spune manualul :
METODA GENERALĂ DE ÎNLOCUIRE A UNUI ELEMENT AL INSTALAțIEI DE AER CONDIțIONAT DEMONTARE Se pune instalația în stare de funcționare cel puțin 10 minute (dacă instalația permite). Se golește circuitul la echipamentul de încărcare. Se măsoară cantitatea de agent refrigerant recuperată. Se realizează accesul la componenta ce necesită schimbare. Se debranșează racordurile. Pentru evitarea pătrunderii umidității, protejați cu capace de protecție. Se demontează componenta. REMONTARE Se pune ulei special de compresor pe filetele organelor noi și pe garnituri. ATENțIE! Componentele noi trebuie să fie prevăzute obligatoriu cu capace de protecție. Scoateți capacele de protecție și branșați componenta nouă pe racord liber și strângeți la mână. Poziționați corect componenta. Strângeți la cuplu. Reumpleți cu fluid refrigerant și ulei, recomandate de constructor. Completarea cu ulei pentru diversele intervenții se face astfel: se adaugă în recipientul echipamentului de încărcare uleiul recuperat, plus o cantitate de ulei după cum urmează: - spargere bruscă a unui element de instalație, sau pierdere de lichid 100 ml - înlocuire condensor 30 ml - înlocuire evaporator 30 ml - înlocuire rezervor filtru 15 ml - înlocuire conductă 10 ml Pentru demontare / remontare compresor fără înlocuire se adaugă 120 ml. Dacă se semnalează prezența umidității în circuitul de aer condiționat, se înlocuiește rezervorul filtru uscător. Ulei compresor: PAG SP 10 135 cm3 Agent refrigerant: HFC 134a 0,6 Kg |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#21
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
La mine, a selectat marca si modelul autovehiculului dintr-o lista din memoria aparatului, apoi aparatul a facut toata treaba. Totul a durat ~50 de minute (scos din instalatie, verificat scurgeri reumplut si ce mama dracu' a mai facut masinaria aia
![]() Nu stiu cum a durat la voi 15 minute, ca la mine doar vidarea a durat 20 de minute... This post has been edited by Iulikk: 11 Jun 2010, 12:59 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#22
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
pai si la mine a durat cam tot atat, poate asta este diferenta intre atelierul lui Nea Mesterul si sa zicem unul care se respecta(mai mult sau mai putin)
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Daca selecta modelul clio la aparatul respectiv ar fi durat cam 40 de min umplerea instalatie care in prealabil a fost golita in vederea verificari cantitatii..
Nu stiu cate aparate au ca model de selectare dacia solenza dar mie mi-a facut o incarcare rapida prin care selecta cantitatea si mergea mai repede.. Eram si cu copilu (2 luni ![]() Eu sper sa fi facut treaba buna. |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#24
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Baga aer rece? Inseamna ca e bun.
EDIT: la voi se aude compresoru' (cred ca asa ii zice) cand bagati aeru conditionat? EDIT2: asa fac toate cand e cald afara ![]() This post has been edited by Iulikk: 12 Jun 2010, 19:37 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Baga aer rece.
La service au facut o proba si de la o temp de 29 de grade s-a dus in cateva sec la 14.5. Inainte imi tacanea si se incingea compresoru cand mergeam mai mult cu el.. Cauza era lipsa uleiului.. Deci mare grija la sunetele pe carele scoate ca el va spune daca are probleme sau nu .. 14 Jun 2010, 12:03: Cine a gasit o solutie sa elimine mirosul neplacut care apare dupa oprirea A/C -ului? Am inteles ca ar fi o solutie si se foloseste cu el pornit la maxim pe recircularea aerului si chestia aia ar curata cumva traseele.. A incercat cineva? This post has been edited by sky79ct: 14 Jun 2010, 11:03 |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Am incercat eu la service oficial. DE fapt, ei mi-au zis ca e obligatoriu. E o sticluta cu solutie care pe mine m-a costa 120 RON. Am schimbat filtrul de polen, apoi au pornit motorul, au dat aeroterma pe cald si recirculare si au introdus un aparat in interiorul masinii care a pornit singur cand temperatura a crescut la 25 de grade. A spreyat ceva pe acolo timp de 20-30 min (nu mai stiu exact ) dupa care s-a oprit. Mirosea frumos in masina, cam ca dupa ce dai cu Pronto. Aia a fost toata treaba. Eu nu sesizasem mirosul neplacut dupa oprirea aerului, dar au zis ei ca oricum trebuie facuta treaba asta (normal)
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#27
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
PIERD FREON pe undeva... Cred ca pe la valva aia la care se conecteaza aparatul. Se poate schimba? Joi ma duc la service sa vad ce zic baietii de acolo.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
extasy_myhay |
![]()
Post
#28
|
![]() un pitic intr-o lume mare Group: Members Posts: 282 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
oficial nu se poate schimba (mai peste tot se spune ca trebuie schimbata conducta) practic, da, se poate
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort sporit chiar spre scala
- B XX HWO
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#29
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Oricum, acum mi-am dat seama, nu e de la valve. Dar ideea este ca am o pierdere. NU stiu inca unde, ca nu am mai verificat. Acum nu am deloc freon in instalatie. Joi ma duc la service.
O intrebare: daca este fisurata o conducta, se poate suda/lipi cu silicon sau ceva... sau trebuie inlocuita? |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Vladd |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Banatean Group: Members Posts: 1.453 Joined: 19 May 09 From: Resita, Caras-Severin ![]() |
Se poate suda cu electrozi de aluminiu, se gaseste mai greu si costa intre 15-25 lei cm liniar!
|
--------------------
Dacia/Bmw
Solenza/320
Europa cu A/C si DA/ E90
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:19 |