Fierbe la viteze mari
![]() ![]() ![]() |
Fierbe la viteze mari
gabize |
![]()
Post
#31
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 26 Apr 2013, 11:09) Aaaaa, invers. Cu termostatul (daca ala ii merge bine, nu-i infundat, samd), temperatura lichidului de racire din motor e mentinuta la 80 si de grade. Fara el, temperatura aia scade semnificativ. Singura data cand am ers fara el, afara din oras, temperatura apei nu mi-o crescut peste 60. Numa' ca motorul e proiectat sa functioneze optim la 80, nu la 60. D-le Moderator acum ca intervin ma scuzati ca trebuie sa va contrazic dar totusi .. deoarece i-am spus ca este bine sa isi puna innapoi termostatul am stiut de ce ii spun. daca circula in afara orasului(drum intins ) normalca nu are cum sa ii fiarba (sa se incalzeasca)apa.. dar daca circula in oras si trebuie sa se opreasca la fiecare trecere de pietoni, instalatiesemaforizata ca pune cel din fata frana nejustificata,mai prinzi si un deal si afara este foarte cald de simti ca soarele te topeste.. Parerea mea este ca daca in momentele astea nu ai o racire buna (elv-ul) termostat, vei observa cum urca temperatura apei si te vei simti neputincios atunci cand constati ca nu poti face nimic sa scazi temperatura apei... "distractia" incepe cand constati ca s-a bulit motorul/garnitura de chiuloasa care a permis sa intre apa in ulei... Deci, parerea mea este sa iti montezi innapoi un termostat functional. |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
maho |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.223 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Il contrazici degeaba pe "d-l Moderator", ca are dreptate. Tu i-ai spus omului un lucru bun, sa-si puna termostatul, dar te contrazici singur, vorbind de: canicula, termostat, racire mai buna. Prin scoaterea termostatului, motorul e racit non-stop (ceeace vara nu e o tragedie, dar temp. optima de functionare a motorului e 80-90 grade, indiferent ca-i vara sau iarna, iar asta nu se obtine fara termostat).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si ca sa nu ne certam, pune mana pe un dictionar, si vezi ce inseamna:
- termostat - termocupla - electroventilator (prescurtat elv) Ca le incurci, din ce vad. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
![]() ![]() 1.Stiu exact ce vorbesc si cunosc termenii limbii romane. 2.nu ma cert 3.din timpul meu, incerc sa ajut persoanele care chiar au nevoie de un sfat sau o parere buna pentru a nu se ajunge la probleme mai mari ori mai grave. spre exemplu, poti cauta pe google ce probleme poti intampina daca nu ai o racire buna la autovehicul. |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
bucatzel |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Fie.
TERMOSTATUL e echivalentul unui robinet care tine apa calda in motor, si o lasa sa iasa DOAR cand depaseste o anumita temperatura. Fara el, apa calda din motor, este racita CONTINUU, nemaiajungand la temperatura de regim decat in rare momente. E complet mecanic, se monteaza in interiorul furtunului de la radiator, deci cu el scos, e ca si cum ar sta deschis tot timpul. Ca fiu si mai clar, fara el, motorul are parte de RACIRE EXCESIVA. Nu-i chiar la fel de rau ca si incalzirea excesiva, ceva ce poti pati destul de usor daca termostatul se blocheaza pe inchis, dar sigur nu-i nici bine. termostat-dacia-1310~l_1001014.jpg TERMOCUPLA e un senzor, care masoara temperatura apei din radiator, si cand aceasta creste peste o limita, cupleaza electroventilatorul (ELV), pentru a raci apa din radiator. Apa calda care a ajuns in radiator in urma deschiderii termostatului. Termocupla-dacia_6869731_1358949275.jpg This post has been edited by bucatzel: 27 Apr 2013, 10:34 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.223 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Sper ca nu vii cu renou' la-ntalnire
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul e curatat si pus la punct, intr-adevar masina este conceputa sa functioneze in parametri normali CU termostat dar stiu ce fac si imi asum..
@ORIJINAL: stiu ca optim e 80 de grade dar de unde stii tu ca functioneaza fara termostat fix la 60 de grade? Deci pe caldurile astea si mai ales canicula ce o sa fie vara asta...fara termostat...eu zic ca ajung la temperatura optima la sistemul de racire...fara probleme..chair si acum. Acuma..Termocupla imi comanda ELV sa porneasca la momentul potrivit...deci tragem concluzie ca se ajunge la temperatura optima, nu? Termostatul o sa-l pun inapoi cand se face frig afara. |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Cosmin.nova @ 27 Apr 2013, 15:34) @ORIJINAL: stiu ca optim e 80 de grade dar de unde stii tu ca functioneaza fara termostat fix la 60 de grade? Nu el a spus-o pe asta, eu am spus-o pe asta, conform cu ce-mi indicau ceasul de temperatura cu si fara termostat, plus discutiile cu inca niste prieteni care au facut si ei aceeasi chestie. Pe de alta parte, la mine ventilatorul e pe curea, nu-i electroventilator. Deci probabil efectul ar fi putin diferit la tine. Dar tot o sa se incalzeasca mai incet motorul. Iar asta, in timp, duce la uzura aiurea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Tinand cont de caldurile astea...crezi ca motorul nu ajunge la temperatura optima? stiu ca elv-ul porneste normal acuma..deci sistemul de racire se incalzeste.
Ma rog, nu contest constintele fiecaruia, eu de aici pe forum am invatat multe iar unii useri sunt mult mai priceputi decat mecanici cu diploma.. Totusi, mie imi merge ok masina.... DECI il pun inapoi sau pot sa incerc fara termostat? |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
fiecare puteti face cum doriti,decizia va apartine si nu va poate impune nimeni c
e sa faceti. Eu nu scot niciodata termostatul.. termocupla la mine este anulata.Elv-ul este trecut printrun buton cu siguranta iar motorul nu apuca niciodata sa se incalzeasca sa trebuiasca sa dau drumul la elv. in cazul tau,fara termostat,gandeste-te la o eventuala gripare a elv-ului sau o defectare a termocuplei... "omul din greseli invata.." |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
bai nene nu are nici o legatura, cum sa se gripeze ELV-ul? mergand incontinuu?? Tocmai am spus ca termocupla functioneaza bine si porneste ELV-ul la timp, la fel..ELV-ul se opreste la timp.
Tu mergi fara termocupla? Si daca uiti vreodata sa apesi butonul? In plus nu o sa reusesti niciodata sa-l porneste FIX atunci cand trebuie pornit ...la temperatura potrivita. Ma rog acuma......hai sa facem un poll... CUM E MAI BINE SA MERGI, FARA TERMOSTAT SAU FARA TERMOCUPLA? ![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca esti fara termostat, nici ventilatorul nu va porni, deci nici termocupla nu va avea ce face. Cum sa se distruga, stand? Apoi, sa se distruga (vr-un cutremur, poate), ca si asa sta degeaba. Cand ai termostat, uzura motorului nu mai e asa de rapida ca fara (motorul fara, merge mai mult timp rece, chiar si la 20 de grade, dimineata), consumul scade, la toate cele, mobilitate usoara... Chiar daca e vara, tot merge rece mult mai mult, decat cu termostat.
Eu nu am auzit niciodata de montarea a doua termostate (postul de sus). Termocupla e, pentru multi, un intrerupator dependent de temperatura (deci , tot un termostat, ca la fierul de calcat). Pentru electronisti, un circuit logic DA-NU (comandat termic), pentru generatia zapacita, uluita, dezorientata de aceasta societate tampita, este senzor. Ca motorul se incalzeste peste limita, cand e cald afara (si situatia mea), sistemul de racire e prost. Radiatorul nu-si face treaba, amestecul carbuant nu e corect, roti franate, termostat prost (temperatura de lucru prea ridicata), termocupla care comanda prea tarziu (cifra termica ridicata, si pana se raceste in radiator, deja in motor fierbe), garnitura ciupita. Asa e, motorul fara termostat nu trece de 60 de grade, dar la ele poate ajunge si dupa o juma' de ora de mers sau mai mult, pe cand cu termostat, in 3min. Fiind rece frecarea pe cilindri e mare, miscare greoaie, uzura mare, consum mare (si de ulei). |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
BOA mie imi porneste ELV'ul si se opreste la timp FARA TERMOSTAT...
O sa-l montez inapoi oricum. |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
In oras? Da, pentru ca masina sta mult pe loc. La drum intins, n-ar mai trebui sa plece chiar niciodata (daca nu are fluturi si alte lacuste lipite pe fata radiatorului).
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Acum, dupa ce am spalat cu Hcl radiatorul, am mai pus un ventilator si am schimbat termocupla cu temperatura de 68 de grade minima (era 88), pot merge fara grija (fi-miu a urcat la baraj la Paltinu' fara probleme) de a se supraincalzi motorul. Ventilatoarele pleaca impreuna, si dupa 30 de secunde se opresc. Inainte, unul singur mergea si 3-4 minute. Una e sa racesti cu jumatate de radiator (la viteza mica, la urcare), si alta pe toata suprafata fagurilor.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
spik1 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Asa am facut si eu, nu mai am nici o problema cu racirea !
In alta ordine de idei, unde gasesc sa cumpar un capac la vasul de expansiune (Nova Gti) ! Cele bune ! This post has been edited by spik1: 9 Jun 2013, 21:45 |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
spik1 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut!
Am gasit capac in Cluj, 16 lei + 8 lei , prin posta. Acolo gasiti multe pentru Nova . Cele bune ! |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
spik1 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut !
Circuitul care alimenteaza electroventilatorul trece prin vreo siguranta ? Azi nu mai pornea elv. si am constatat ca nu aveam tensiune la releu, pe partea de "forta". Am inlocuit papucii din soclul releului (oxidati) si am alimentat direct de la plusul bateriei. Acum am schimbat si termocupla cu una ce se activeaza la 92 (parca) si se dezactiveaza la 82 de grade. S-a schimbat ...acul se ridica f. aproape de linia alba, elv. pornesc circa 10-15 secunde, se opresc...dupa 2 min. pornesc iarasi si tot asa. In ascest timp acul sta sus langa linia alba si coboara doar un milimetru, iar urca, dar nu depaseste liniuta alba. Pana acum aveam termocupla de 82-62 de grade, mergeau elv-toarele cate 10 minute de ma taia la suflet de mila bateriei. Multi spun ca nici nu merge cum trebuie , daca temperatura motorului nu este de 80-90 grade. Acum spun si eu , daca termostatul isi face treaba ar trebui sa tina apa in aceste limite in motor , daaar daca schimb, atentie, TERMOCUPLA CU CEA DE 82-62, acul sta de la jumatatea scalei in jos, cu acelasi termostat !! Mi s-a cam luat de aceasta masina foaaarte prost conceputa la capitolul racire, iar de termocuple si termostate nu mai vorbesc , f.f.f. proaste. Astept si parerile voastre si sa nu ma luati cu treaba ca s-a mai discutat, ca nu am chef sa caut si sa pierd timpul ! Multumesc pentru intelegere ! Numai de bine ! This post has been edited by spik1: 18 May 2014, 22:03 |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
G I M |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Imi spuneti cam pe unde va sta acul la ceasul de temperatura apei?
La mine nu trece de de linia alba, acolo si porneste elv, cand incepe sa intre pe alb. Mi se pare totusi ca functioneaza cam mult elv. Probleme cu supraincalzirea nu am si nici nu am avut. This post has been edited by G I M: 8 Jul 2014, 19:55 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
spik1 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Acum cu termocupla de 90 , porneste elv. (doar perioade scurte de aprox 1 min) cand este acul aproape de linia alba, asta in oras.La drum lung acul sta la jumatate si chiar sub, fara nici o problema. Nu am mai vazut asa variatie de scala la nici o masina ! Daca schimb termocupla cu cea de 70 grade , chiar si in oras, pe caldura, acul sta la jumate, dar si elv. merg mai mult (cate 3-6 minute).
|
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
tinker |
![]()
Post
#52
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
mie de obicei statea la jumate intre prima linie si a2a,la stopuri 1 mm sub a2a,acum am facut o chestie care incalzeste benzina inainte sa intre in injector si sta la a2a linie
|
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
G I M |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
La mine, pe loc sau prin oras, daca merg incet, functioneaza cam cam 30 de secunde, 30 face pauza...si tot asa. La viteza mai mari nu cred ca functioneaza, doar cand urc sau am greutate. Dar totusi mi se pare ca porneste des.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 21:59 |