Sare din a 5-a, cutie viteze
![]() ![]() ![]() |
Sare din a 5-a, cutie viteze
sspoitoru |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|||
mesteru surubel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
s-au uzat craboti de la sincronul de a 5 a , trebuie dat capacul si furca la a 5 a jos , operatia se poate face cu cutia pe masina , spor la cautat piesele , atentie doar ca exista craboti scurti si lungi cel mai probabil a ta este cu cei scurti
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
cautat craboti si am gasit doar de treptele 1-2
la 2ron bucata inca mai caut... 16 May 2012, 16:53: astia sunt? am cumparat 3 si 3 ca erau de doua feluri sau producatori... ma gandeam ca vin cu tot cu arcurile de sub ele... 16052012395.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 987 This post has been edited by sspoitoru: 16 May 2012, 16:53 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
da aceia sunt , in mod normal ar trebuii sa fie cei scurti , mai au o biluta si un arc ai mare grija cand desfaci sa nu sara sa le pierzi si niic nu se gasesc de cumparat
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
bun atunci
![]() multumesc de informatii daca tot o sa umblu acolo, o sa schimb si pinioanele de a5a cu alea mai vitezomane deci cred ca o sa dau jos cutia si asa imi va fi si mai usor si cu crabotii revin cu informatii |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
daca ai pedalieru de 5 viteze poti face treaba linistit cu cutia pe masina , daca e de 4 trepte nu stiu daca poti inclina intr-atat cutia sa poti desface suruburile de sus la capac , cat despre schimbatul pinioanelor nu stiu cat de fericita este modificarea in primul rand pentru ca o sa ai diferenta de turatie in 4 si 5 destul de mare , raportul final al cutiei nu te ajuta si o sa ai o cutie intre ce ai acum si cea de pe care provin pinioanele , iar motorul de 1.3 nu stiu cat de mult o sa te ajute la demultiplicare mare pe a 5 a , ca o paranteza eu am pe 1310 aceiasi cutie cum ai tu cu motor de 1.6 si sunt extraordinar de multumit atat de consum cat si de cum merge chiar daca este usor turat motorul
spor la treaba |
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu n-as merge pe ideea ca, de vina ar fi crabotii. E bine sa verifici intai, daca cursa levierului (manetei) e totala, apoi ar fi uzura in slitul furcii de la a 5-a, si nu permite impingerea totala a mansonului peste craboti si sincron, catre pinionul cu care se cupleaza, si in ultima instanta crabotii, care de fapt ajuta la sincronuzare, la franarea pinionului cu ajutorul sincronului, pentru a primi mansonul de cuplare cu pinionul. Cu cat arcurile de sub craboti , sunt mai tari, cu atat franarea (sincronizarea) e mai buna, dar si uzura sincronului e mai rapida.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
cursa totala a schimbatorului nu poate fi limitata doar intr-o singura treapta de viteza ci pentru toate treptele de spate ale cutiei (1 3 si 5) uzura in slitul furci cade din prisma faptului ca la uzura aparuta roata baladoare nu mai poate trece complet peste butuc la momentul debreierii sincronizarea nu se poate face si de aici apare o "caraiala" , crabotii denumiti corect pene de blocare nu ajuta la sincronizare ci la plocarea rotii baladoare peste butuc exact pentru a preveni deconectarea cele doua piese movibile in momentul in care cutia este supusa sarcinii , cu cat arcurile de la craboti sunt mai tari cu atat roata baladoare nu mai poate culisa peste acestea imposibilatea cuplarii treptei de viteza uzura furcii efort marit pe cautator
crabotii nu asigura sincronizarea ci doar blocarea rotii baladoare de butuc exact simptoma care se prezinta in cazul de fata |
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Total gresit!
Crabotul intra in degajarea de pe sincron, pentru a tine sincronul sa nu se invarta (pentru a putea frana pinionul), iar cocoasa de pe crabot, nu e pentru a tine mansonul cuplat, ci pentru a impinge crabotul in sincron, sa poata frana . Daca n-ar fi acea cocoasa, pe care tu o crezi de blocare, mansonul ar aluneca catre pinion, si nu ar avea cine impinge in sincron sa franeze. Deci, cele trei degajari din sincron, in care intra crabotii, au dublul rol, de a nu se roti sincronul si de a putea fi impins in conul de franare al pinionului. Cu cat arcul e mai tare, cu atat crabotul e impins mai tare in sincron, care la randul lui e impins in conul de franare al pinionului, sincronul avand tendinta de rotire, e oprit de aceeasi degajare in care e asezat crabotul. Oprirea sa nu iasa din viteza, o face bila de pe axul furcii. Limitarea cursei manetei, numai pentru treapta a 5-a, o face forma rotunda a gaurii din podea, Pentru 1 si 3, maneta e pe centrul gaurii, deci are cursa maxima, iar pentru a 5-a, cand jocul e mare in timonerie, trebuie sa se duca maneta mult in dreapta, ajungand la limita laterala a gaurii, si nu se mai poate impinge prea mult in fata. Daca gaura era patrata, poate ca ar fi fost singurul argument corect. In rest, repet, total gresit! Vrei si un desen explicativ? This post has been edited by PH-06-BOA: 16 May 2012, 22:33 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
am umblat azi la timonerie si am scurtat-o unpic si am umblat si la bila, de am mai bagat o seibulita...
de atins nu atinge schimbatorul nicaieri de intrat intra de tot, se aude sub masina cum tacane bila cand intra in locas... am dat o tura si....exact la fel face ramane s-o desfac ... |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
b44dvl |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Si daca o bagi cu "japca" face la fel?
|
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
poti sa o bagi cum vrei , cutia nu ramane asa zis blocata in treapta de viteza
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
sspoitoru |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
QUOTE(mesteru surubel @ 16 May 2012, 19:01) daca ai pedalieru de 5 viteze poti face treaba linistit cu cutia pe masina , daca e de 4 trepte nu stiu daca poti inclina intr-atat cutia sa poti desface suruburile de sus la capac , cat despre schimbatul pinioanelor nu stiu cat de fericita este modificarea in primul rand pentru ca o sa ai diferenta de turatie in 4 si 5 destul de mare , raportul final al cutiei nu te ajuta si o sa ai o cutie intre ce ai acum si cea de pe care provin pinioanele , iar motorul de 1.3 nu stiu cat de mult o sa te ajute la demultiplicare mare pe a 5 a , ca o paranteza eu am pe 1310 aceiasi cutie cum ai tu cu motor de 1.6 si sunt extraordinar de multumit atat de consum cat si de cum merge chiar daca este usor turat motorul spor la treaba duce destul de bine 1.3 cutia in 5 trepte cu pinioane de nova , iar diferenta de turatie nu o sa i se para asa mare o sa schimbe la peste 3000 rpm daca are cutie de viteza , daca nu nu se vede mai nici o diferenta . ce cutie ai pe masina ? mai bine zis ce grup ai in cutie ? |
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#15
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
george 07 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
QUOTE(sspoitoru @ 19 May 2012, 19:06) am umblat azi la timonerie si am scurtat-o unpic si am umblat si la bila, de am mai bagat o seibulita... de atins nu atinge schimbatorul nicaieri de intrat intra de tot, se aude sub masina cum tacane bila cand intra in locas... am dat o tura si....exact la fel face ramane s-o desfac ... ... sfatul meu : urmareste cu atentie jocurile (uzurile) descrise mai sus de colegul 06 BOA si mai adaug ca exista la unele modele de cutii de viteze furca de a-5-a de aluminiu cu pinteni de plastic pe virfuri (suprafata de contact dintre furca si manson) acestia uzanduse sau chiar se sparg uneori si nu mai permite cursa completa an timpul functionarii... stand pe loc se vede ca intra-n viteza , dar realitatea e alta... This post has been edited by george 07: 7 Jun 2012, 20:54 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
furca nu era de aluminiu
crabotii nu au arc si bila, au doua cercuri de "sarma" oteloasa. acum am terminat de montat, am mers un pic in proba si.....la 3000 in a5a are 97-100km/h(gps),dar...se aude un tiuit cand reduc(numai in a5a) ma gandesc ca e de la rugina care era pe pinioane... erau de vanzare la bursa...cu 100ron(pinioanele) 06062012408.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 750 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
Iuli |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
Ai avut grija la bila din carcasa la furca de a5 sa nu cada in cutie cind ai scos furca
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
am fost atent dar bila nu am gasit(aia dintre a4a si a5a)
asa ca am desfacut cutia in doua dar nu am gasit nici o bila ![]() 06062012406.jpg ( Size: 1.23mb ) Number of downloads: 627 06062012407.jpg ( Size: 1.15mb ) Number of downloads: 613 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
Iuli |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
Daca nu o gasesti poate nu a fost pusa de cine a umblat in cutie inainte ....daca nu o gasesti cauti o bila de 7,5mm max 8mm
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 20:40 |