DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> imperechere pinioane

fullhouse
post 5 Jul 2010, 20:55
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am si eu o intrebare referitoare la imperecherea pinioanelor treptei V de viteza, raport 0,76, 29/38 dinti. Vroiam de mult sa fac miscarea asta, am o cutie foarte zgomotoasa, fluiera ca naiba in treptele IV si V, vreau sa schimb macar grupul de pinioane de a V-a. Am cumparat acu vreun an pinionul trenului fix, cel cu 29 de dinti. Intrebarea mea e daca trebuia sa cumpar neaparat perechea de pinioane, se gasesc astfel prelucrate, rodate si imperecheate din fabrica? E si cutie neeconomica, la 90 la ora am 3000 rot/min. Alta chestie ar fi treapta a IV-a, rezolv ceva daca schimb doar pinionul care se poate de fapt schimba? Un arbore de intrare nu cred ca ar fi o solutie de criza, nu cred ca-i foarte economic.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 6 Jul 2010, 04:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Pinioanele e bine sa fie schimbate in perechi pentru ca cel uzat o sa-l distruga pe cel nou (cel uzat daca n-are fisuri sau e ciobit este "work hardened" - deci mai dur). Nu sunt imperecheate din fabrica, se imperecheaza prin uzura in functionare impreuna.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 6 Jul 2010, 10:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




Am urmatoarea problema: in viteza a 5-a fluiera cutia ca naiba. nu stiu ce fel de cutie am sau ce combinatie de pinioane. As vrea sa ii pun combinatia 29x 38 , care ar fi de fuga si mai economice. turometru nu am fiindca dacia e model 2004 (iulie), varianta chelioasa, asa ca nu stiu ce turatie are motorul in a 5-a la o anumita viteza. Am schimbat uleiul cu unul mai subtire, 80 w 90(MOL). Nivelul la ulei e la max, am bagat 2,5 L, deci faza ca nu am ulei in cutie nu mai e plauzibila, plus de asta cutia fluiera in a 5-a de cand e masina. Intrebarea este: se merita sa schimb pinioanele, in ideea sa nu o sa mai fluiere, sau daca nu, ce as putea sa ii fac. Fluieratul este doar in a 5-a, celelalte viteze sunt ok. Masina fuge de rupe pana la 150 nu sunt probleme, mai mult nu i-am dat desi mai aveam pedala.

This post has been edited by TRK: 6 Jul 2010, 15:58


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 8 Jul 2010, 06:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Bun, si sa zicem ca se uzeaza pinioanele monobloc cu axul de intrare, ce facem? Schimbam tot axul? Cred ca-i cat o cutie second hand.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 8 Jul 2010, 20:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




QUOTE(fullhouse @ 8 Jul 2010, 07:57)
Bun, si sa zicem ca se uzeaza pinioanele monobloc cu axul de intrare, ce facem? Schimbam tot axul? Cred ca-i cat o cutie second hand.
*




Da. Si atunci trebuie sa schimbi si pinioanele celelalte de pe trenul mobil. Asta e.

Sau risti.

Cred ca asta face majoritatea oamenilor, si o vind repede. Risca dar pe banii cumparatorului.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 00:49
Forum Renault