Crashtest si Dacia Duster, siguranta Dusterului
![]() ![]() ![]() |
Crashtest si Dacia Duster, siguranta Dusterului
CGDBZ |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
asgard1955 |
![]()
Post
#122
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
8km/ora este o crestere a vitezei cu aproximativ 15%.
Aici scrie despre cresterea vitezei: http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx Acest impact la 64 km/ora este echivalent cu un impact frontal in care ambele masini au 55 km/ora (110 km/ora in total) deoarece ambele masini absorb energie prin deformare. Renault vs Land Rover: Aici se vede cel mai bine de ce este o prostie sa se compare masini din generatii diferite (9 ani diferenta intre cele doua masini): Din film:" masina a decis ca acesta nu a fost un impact destul de sever ca sa deschida air bag-ul" ![]() This post has been edited by asgard1955: 26 Feb 2011, 11:15 |
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
De la ce data se testeaza dupa noile reguli ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#124
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Nu sunt sigur dar e posibil ca de la sfarsitul lui 2007 sa fi crescut viteza. 5 stele imposibil de obtinul fara esp: http://www.euroncap.com/Content-Web-Articl...ible-witho.aspx Istoricul schimbarii schemelor de testare: This post has been edited by asgard1955: 26 Feb 2011, 12:12 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
aphophis |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
3 stele cu tot cu protectia activa, cu tot cu protectia pietonilor.
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
iulian'71 |
![]()
Post
#126
|
![]() membru uneori batut in cap Group: Members Posts: 895 Joined: 18 April 10 ![]() |
Ar mai fi ceva: Cum poate un Q7, X5, ML etc. sa protejeze pietonii mai bine ca doar sunt tot SUV, adica pui de tanc? Pai pot fiindca au alti producatori de renume nu pe Dacia din zona bananiera a Europei. Si atat eu nu mai comentez acest rezultat oarecum stupid.
![]() |
--------------------
Renault
Megane sedan/ Kadjar
Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp
- GL-07-*** Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet. |
|
gabilungu |
![]()
Post
#127
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 12 January 10 ![]() |
|
--------------------
dacia / nissan
supernova / qashqai
2002 Confort /2010 Acenta
|
|
jay333 |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
"Reprezentantii Dacia au mentionat ca daca Duster-ul ar fi avut ESP ar fi obtinut patru stele, insa ESP-ul e prezent doar pe cea mai scumpa versiune fiindca pe celelalte clientii nu sunt dispusi sa dea bani in plus pentru el."
Pe mine nu m-au intrebat daca sunt dispus sa dau bani pe ESP la benzinar. Marketingul lu' peste sa nu piarda clientii pentru koileos. ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Se tot trambiteza ca ar fi obtinut 4 stele cu ESP dar nu se privesc datele . Cu ce te ajuta 4 stele daca la impact frontal sta foarte prost , are numai 74% . Daca chiar nu s-a vrut mai mult atunci rusine pentru Renault .
|
--------------------
-
-
-
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#130
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
QUOTE(Beatrice Foucher - director in cadrul Groupe Renault @ 2 Mar 2011, 11:41) "Reprezentantii Dacia au mentionat ca daca Duster-ul ar fi avut ESP ar fi obtinut patru stele, insa ESP-ul e prezent doar pe cea mai scumpa versiune fiindca pe celelalte clientii nu sunt dispusi sa dea bani in plus pentru el." Nu au vrut clienții sau nu a putut Dacia? Că numai eu am tot urlat după ESP ca vaca la porumb… Madame Beatrice Foucher = La Vache qui rit, adică o brânză topită degeaba. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
saddan |
![]()
Post
#131
|
![]() .......... Group: Members Posts: 225 Joined: 15 August 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
CGDBZ lumineaza-ne ce intelegi prin foarte prost? 74% dupa matematica mea inseamna 74 de puncte din 100 maxim posibile?! Adica se afla in prima treime de criteriu. Mai mult testele de impact sunt dupa mine mai mult decat orientative dat fiind faptul ca se fac intr-un mediu controlat. In realitate intervin atatea variabile incat in viata reala EuroNCAP este o gluma proasta. De exemplu ciocnirea frontala cu un tir unde in cel mai fericit caz scapi cu masina decapotata. Alt exemplu: ciocnirea frontala cu remorca spate a unui peridoc cu lemne. Mai conteaza stelele NCAP obtinute cand iei in brate bustenii respectivi?! Nope. Alt exemplu: un idiot intra in depasirea unui alt vehicul in timp ce tu circuli regulamentar si presupunem ca aceasta situatie se intampla in oras unde viteza ipotetic este limitata la 50 kmph. Automat din fizica de balta care neguverneaza viata rezulta o viteza de impact de 100 kmph, muuult peste cea la care se fac testele NCAP.
Prin urmare ma scuz ca nu ma intereseaza ca dusterul a obtinut 3 stele jenante la NCAP. Si ma intereseaza la fel de mult ca are doar 28% procentul de protejare a pietonilor. Asa cum am mai spus intr-un alt post prefer sa nu ma cioclesc cu ei. Dar sa vad macar un coforumist care afirma in aceasta sectiune ca el si-a cumparat masina (indiferen de marca sau model) pe baza testelor EuroNCAP, sau rafinand un pic intrebarea macar un coforumist care si-a cumparat masina (indiferen de marca sau model) datorita faptului ca la testele EuroNCAP agregatul protejeaza pietonii mai mult decat alte masini (avand preturi comparabile). Squirrel ai tu dreptate in ceea ce o priveste pe demoazela cu pricina. In privinta ESP-ului daca te consoleaza, nu esti singura vaca in stiuleti; si eu am lasat dezamagirea sa scoata aburi la concesionar. Apoi ori femeia nu stie ce inseamna versiune ori jurnalistii nostrii au tradus declaratia femeii utilizand Goagle Translate. Cf. site-ului oficial Dacia Laureat este cea mai scumpa VERSIUNE.... si dracia dracului eu nu am ESP:)). A ca e pe bnz sau pe motorina, sau ca are 2 sau 4 roti tractoare?! Asta deja este o alta discutie Pe cai sau pe curand This post has been edited by saddan: 2 Mar 2011, 17:21 |
--------------------
Dacia
Logan Preferance/Duster Laureat 4X4
2005/2010
- cj yz msd/cj zy dsm Nu Duster-ul e low-cost.... celelalte SUV-uri sunt exagerat de scumpe;)
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#132
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Pai daca un Hyundai ix35 are 90% sau o KIA Sportage are 93% normal ca Duster-ul cu numai 74% cred ca a iesit prost . Renaul are un renume in siguranta si parerea mea este ca puteau mai mult in cazul Duster-ului fara sa-i creasca pretul . In ce priveste ESP-ul iar nu sunt de acord si nu cred ca este cineva de acord cu ei , puteau sa-l puna la optionale pe toate variantele si isi punea cine vroia .
Cat ce priveste viata reala cumnatul meu a scapa cu viata deoarece masina era coapta de rugina si s-a desprins scaunul din podea altfel il strivea in scaun , asta nu inseamna ca trebuie sa ne cumparam masini ruginite . |
--------------------
-
-
-
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Merge si fara ESP, cascam frumos ochisorii in curbe pe asfalt ud sau pe gheata si voila, scapam teferi
![]() ![]() This post has been edited by D-Ice: 2 Mar 2011, 19:39 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
edit0r |
![]()
Post
#134
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 10 February 11 ![]() |
Uite va spun eu cam ce cred despre ESP. Cind am luat Meganul deoarece a fost o oferta foarte buna pentru ca l-am luat direct din showroom si din pacate nu are ESP. Asta a fost sa fie, oricum discountul primit la vremea respectiva a fost generos si chiar nu imi dadea mana sa-l refuz. In fiecare iarna mi-a parut rau ca nu il am. Binenteles ca din prima iarna mi-am echipat masina cu anvelope de iarna, ce-i drept unele de calitate medie (si regret sa spun ca s-a simtit asa in performante), cele de vara se intareau asa de tare, se incarcau instant incit pe o zapada de 5cm nu mai puteam sa ies din parcare.
De ce mi-a lipsit asa de mult ESP-ul? Pai de fiecare data cind mergeam la munte iarna si era zapada batatorita sau mai rau, gheata sub zapada proaspat asezata nu puteam urca spre hotel si am prins de foarte multe ori drumul asa (si ce e si mai rau e ca unde obisnuiesc sa ma duc e drum si in panta si in curba si nu prea reuseam cu avant sa urc). Daca aveam ESP ma descurcam de minune conform filmuletului : de la minutul 4:35 Acum la duster s-ar putea sa fie un pic alte poveste deoarece cele cu 4x4 au viteza 1 foarte scurta si reusesti sa mergi (cel putin teoretic) extrem de incet la limita aderentei. Al doilea scenariu ar fi daca cumva bruschezi volanul sa ocolesti o groapa imensa (cum sunt foarte multe in tara asta, si ma refer la gropi din acestea care daca le ei se lasa cu accident nu asa cu o mica indoitura de janta), si revii te scapa de eventualul derapaj care s-ar putea sa te faca sa pierzi controlul volanului (binenteles depinde cit de tare te sperii, cit de tare te poti controla si cit de tare tragi de volan). This post has been edited by edit0r: 2 Mar 2011, 23:49 |
--------------------
Renault
Megane II 16V
2005
- B 00 NOW
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#135
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Pentru urcuș este de fapt partea de ASR a ansamblului…
Dacia Duster este primul vehicul al mărcii care are opțional un control dinamic al ținutei de drum (ESP) pentru anumite versiuni, la care se adaugă funcția de control a subvirării (CSV) și cel al anti-patinajului (ASR). Această opțiune permite de asemenea introducerea unui transfer al cuplului când o roată patinează în mod 4x4 pentru a îmbunătăți motricitatea în cazul în care vehiculul trece peste denivelări. Aș fi dorit așa ceva, însă Dacia a fost impotentă în a-l furniza pentru 1,6 16v… This post has been edited by Squirrel: 3 Mar 2011, 10:48 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Cu 4x4 Lock, treapta I si motorul la 2000rpm fara bruscari urca foarte bine pe zapada. Parerea mea e ca aici anvelopele fac diferenta, nu ESP. La manevre bruste sau in viraje la viteze mari si asfalt ud, cu gheata sau zapada, e alta poveste. Acolo ESP te scoate din belea, sau te baga, depinde de caz.
![]() ![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Andu |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce m-am uitat pe site-ul EuroNCAP, eu am inteles asa:
Din 2009 incoace s-a schimbat metoda de punctare a masinilor ceea ce face ca cele testate inainte sa nu mai poata fi comparate cu cele de dupa. Parametrii tehnici ai testelor sunt aceiasi, s-a adaugat doar whiplash - lovitura din spate. Scorul general este o combinatie intre protectie adulti, protectie copii, protectie pietoni si sisteme de asistenta. Daca te uiti cu atentie pe acolo, Duster are rezultate similare cu ale masinilor ce au luat 4 stele, dar a fost depunctat masiv pentru lipsa ESP-ului si a limitatorului de viteza. Cat despre ESP, la mine e pe plus. A ratat o data si a reusit de 2 ori. Cand a ratat masina a stat aproape o luna in service, dar asta e alta poveste. Cand a reusit am transpirat eu si atat. This post has been edited by Andu: 3 Mar 2011, 14:42 |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Mai exact cu ce masini are rezultate similare , da si tu unu,doua exemple de rezultate similare ca eu nu am gasit nici-unul .
|
--------------------
-
-
-
|
|
Andu |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Citroen C-Zero, Mazda CX-7, Mitsubishi i-Miev, Peugeot iOn
|
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#140
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
In afara de Mazda CX-7 restul sunt masini de clasa mica care nu prea poti sa le compari cu un SUV . Daca te uiti in clasa SUV-urilor usoare Duster-ul sta destul de slabut in comparatie cu restul masinilor , cei drept ca sunt si putine masini testate dupa 2009 ( noua parca).
This post has been edited by CGDBZ: 3 Mar 2011, 15:08 |
--------------------
-
-
-
|
|
Andu |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Stelele alea nu se acorda in fucntie de cat de mare e masina. Si cum masinile care au luat cam acelasi scor la protectie pasageri cu ea au primit 4 stele, inclin sa cred ca intr-adevar ar fi luat 4 stele daca era modelul cu ESP. In plus mi s-a parut interesant in descriere ca au depunctat-o pentru ca bordul are piese dure, si desi manechinul nu a atins bordul in nici un fel, s-ar putea intampla. Deci, eu cred ca declaratia Dacia are macar un sambure de adevar in ea.
|
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca o masina mica la care spatiul pentru pasageri este mai mic decat la Duster a abtinut aceleeasi puncte la impact frontal ca un Duster cred ca spune ceva despre siguranta Duster-ului la impact . Pe mine nu ma intereseaza "stelele" ci rezultatul la impact , rezultat ce chiar tu il compari cu masini din clasa mica deoarece este mult mai slab cu rezultatul masinilor din clasa din care face parte si Duster.
|
--------------------
-
-
-
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#143
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Am facut eu un calcul si 100% avea 4 stele daca avea ESP asa ca declaratia dacia e adevarata.
|
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#144
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Tot nu era de ajuns sau nu este de ajuns (valabil pentru cei cu dci care au ESP) pentru userul CGDBZ...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#145
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
El e nemultumit pentru ca a avut stalpul o mica deformare.
Poate si la celelalte suv -uri de 5 stele daca impactul se produce la o viteza cu 5 km mai mare de exemplu apare aceeasi deformare. Oricum cel mai important este ca soferul sa fie de 5 stele, sa conduca corect si preventiv pentru a nu ajunge din vina lui sa foloseasca stelele masinii. In momentul in care vinovat sau nevinovat se ajunge la stelele masinii coliziunea nu se produce in conditiile de testare si exista o stea mult mai importanta decat stelele masinii pe langa care acestea nu au nici o valoare, "steaua norocoasa". Ea decide daca stelele pe care le are masina valoreaza ceva sau nu. Comportamentul dusterului este unul decent iar cine este deranjat ca are numai 3 stele probabil ca vrea sa faca accident cu el, nu sa conduca preventiv ca sa nu ajunga acolo. Faza cu stelele la o masina e ca si cum ai merge zilnic pe strada cu cotiere si genunchiere ca poate o sa cazi si sa nu te lovesti. This post has been edited by asgard1955: 3 Mar 2011, 22:56 |
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Viteza a fost modificata dupa 2009 , datele ce le-am pus eu sunt dupa aceleeasi reguli , la aceeasi viteza .Deformarea stalpului (mica sau mare ) se vede in cifre . La impactul frontal Duster are 74%.
Concurenta are cam asa (testata dupa aceleeasi reguli) : Mazda Cx7 - 76% BMW X1- 87 VW Tiguan - 87% Mercedes GLK - 89% Hyunday ix35 - 90% Audi Q5 - 92% Kia Sportage - 93% Volvo xc60 - 94% Deci cea mai apropiata masina de Duster este Mazda care are 2 procente mai mult . Urmatoarea se afla la 13 procente distanta , cu 87 % . Duster-ul daca ar fi obtinut undeva la 80% ar fi fost un rezultat bun , asa cu 74% , procent comparabil cu masini din clasa mica , masini ce aproape incap in portbagujul Duster-ului ,rezultatul este unul slab . Intradevar daca e sa o patesti nu te pot ajuta aceste procente dar sunt cazuri cand acestea fac diferenta intre viata si moarte . Cred ca Renault daca vroia putea sa faca o masina care sa obtina mai multe procente la impact fara costuri suplimentare sau cu costuri mici . Mie chiar imi place Duster-ul dar asta nu inseamna ca este masina suprema , trebuie privita cu realism , de vazut si partile negative nu numai cele pozitive . |
--------------------
-
-
-
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#147
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Nu stiu daca merge comparat dusterul cu masinile din clasa mica pentru ca euro ncap spune:
Frontal Impact "This impact is intended to represent the most frequent type of road crash, resulting in serious or fatal injury. It simulates one car having a frontal impact with another car of similar mass. As most frontal crashes involve only part of the car’s front, the test is offset to replicate a half width impact between the cars. In the test, this is replicated by having 40 percent of the car impact the barrier. The barrier face is deformable to represent the deformable nature of the cars. This test is a severe test of the car’s ability to survive the impact without suffering passenger compartment intrusion. http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx Motivele pentru care a pierdut dusterul puncte la impactul frontal: "Adult occupant The passenger compartment of the Duster remained stable in the frontal impact but the rear (luggage compartment) door opened during the test and the car was penalised. Protection of the chest was rated as marginal for both front seat occupants, based on dummy readings of chest compression. Measurements in the dummies' knees and femurs did not indicate a problem but, on the driver's side, structures in the dashboard were considered to present a risk of injury to occupants of different sizes and to those sat in different positions, and protection on that side was rated as marginal. In the side barrier impact, the driver's door opened and the car was penalised. No doors opened in the more severe side pole impact but protection of the driver's chest was rated as weak because of dummy readings of rib compression. Protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision was rated as marginal." This post has been edited by asgard1955: 4 Mar 2011, 00:00 |
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Stiu asta , cineva mai sus spunea "Duster are rezultate similare cu ale masinilor ce au luat 4 stele" si dadea exemple: "Citroen C-Zero, Mazda CX-7, Mitsubishi i-Miev, Peugeot iOn" asa mi-am permis si eu o oarecare comparatie chiar daca nu este realista . Oricum ma asteptam la mai mult din partea Duster-ului findca stiu ca se putea.
|
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
ma da de ce nu comparati cu toyota urban cruiser. ca cam aia e concurentul direct al dusterului. o masina mai mica dar la acelasi pret.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#150
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 15:22 |