Dezechilibru frane spate, 33% ???
![]() ![]() ![]() |
Dezechilibru frane spate, 33% ???
adi_m |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 1 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus
- xx-xx-xxx
|
|||
YRX |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Niste saboti noi poate?
Ar trebui dati tamburii jos si verificat. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
BZN |
![]()
Post
#3
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Poate pierde lichid de frana si s-au imbibat sabotii. Sau sunt blocati.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
kumpel |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 16 August 07 From: Oradea ![]() |
Nu e nici de la saboti si nici lichidul de frana. Am patit si eu chestia asta, pe o roata spate aveam frane 0 iar pe celalata cateodata chiar bloca. E de la repartitorul(mecanicul i-a zis cantar) de frana pe spate. e la jumatatea distantei intre rotile din spate. Schimba-l, aeriseste franele si nu o sa mai ai probleme.
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.6
LAUREATE
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#5
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Sau poate are rolele de la stand tocite, mai stim noi cazuri cu suit pe masina ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
BZN |
![]()
Post
#6
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Ce treaba are repartitorul cu frana de mana?
![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Distribuie in mod egal lichidul de frana la rotile din spate. Cred ca e in forma de T si e atasat pe punte.
Daca si la frana de mana ai dezechilibru(fiind pe sufa) atunci poate ai o uzura inegala a sabotilor. nu stiu |
--------------------
-
dizl
-
|
|
YRX |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Repartitorul regleaza distributia fortei de franare intre puntea fata si cea spate, nu intre rotile spate. Adica el actioneaza in mod egal pentru ambele roti spate.
Daca problema este prezenta si la frana de mana, adica pe comanda mecanica, am putea sa scoatem din discutie hidraulica, este o problema mecanica la una dintre roti. Fie ca s-au tocit sabotii, fie s-au asezat aiurea, fie mecanismul de autoreglare nu si-a mai facut treaba. Pana nu demonteaza tamburul nu are cum sa afle. Ca idee, diametrul cercului format de saboti in repaos trebuie sa fie de 179,4 mm, masurat la exteriorul sabotilor. LE: Daca tamburul este cel de 203 mm dimetru valoare de mai sus este 202,45 mm. This post has been edited by YRX: 10 Jul 2010, 17:40 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
adi_m |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 1 January 09 ![]() |
am observat ca la franare la viteza mai mare se aude un fasait la roata din spate dreapta, exact roata cu probleme. nu trage stanga-dreapta, franeaza, dar se aude acel zgomot. Masina nu mai are garantie... Care ar fi cel mai "worst case scenario"? e mare paguba?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus
- xx-xx-xxx
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Probabil sa ti se fi infundat ceva si numa sa atinga tamburu, nu sa apese indeajuns cat sa franeze egal sau ceva de la acel repartitor(poate tot infundat) ai incercat sa aerisesti franele,poate ai aer. Is "n" cauze. Dute la un mecanic sa te consulti cu el.
Eu am avut probleme la frana de mana. Tija care e trasa de cablul(daca ai avut curiozitatea sa te uiti inauntru), ajungea in axul rotii. erau miscati sabotii...dar am remediat schimbandu-i. Revino cu ceva imediat ce aflii. M-ai facut curios This post has been edited by Johnny91: 12 Jul 2010, 13:12 |
--------------------
-
dizl
-
|
|
YRX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Fasaitul ala nu suna mai mult a frecare?
Pierzi lichid? E roata uda? Daca te duci undeva sa-ti desfaca tamburul o sa ai diagnosticul corect in 5 min. Eu mizez in continuare pe reglajul sabotilor. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
adi_m |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 1 January 09 ![]() |
nu pierde lichid, roata e uscata, nu se incalzeste. si chestia care ma uimeste e ca franeaza impecabil. nu stiu ce sa zic. o sa merg in service sa vad ce naiba are
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus
- xx-xx-xxx
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(YRX @ 12 Jul 2010, 14:18) Eu mizez in continuare pe reglajul sabotilor Minunea aia de reglaj automat? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
X@by |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
BZN |
![]()
Post
#15
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Poate unul dintre saboti s-a gripat si de aici dezechilibrul. Chiar si zgomotul, unul fiind blocat a cauzat uzura accentuata a celuilalt, ajuns la limita.
Oricum pana nu scoti tamburul nu poti stii sigur. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
X@by |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Am rezolvat problema franei si la mine. Acum o luna am masurat franele si am avut si eu 30% dezechilibru. Am schimbat tamburi intre ele si dupa o luna de rodaj am facut iar o masurare si a iesit perfect.
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
Alydor |
![]()
Post
#17
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
zilele trecute auzind un zgomot metalic sub masina am bagat-o in curte si m-am uitat sub ea. s-a desprins teava de esapament de tambur si zdrangane. daca tot m-am bagat sub ea mi-a cazut privirea si pe repartitorul de frana spate, care avea o tabla (parghia) care se balanganea acolo. Am pus mana pe ea si am tras, flutura de nu are treaba. M-am apucat de treaba, am desfacut piulitele de acolo si am ajuns la concluzia ca arcul care trebuia sa impinga inapoi axul ala e ruginit. Si nu doar ca e ruginit dar e si rupt. Se pare ca repartitorul este blocat pe pozitia deschis, pentru ca din cate am vazut eu frana pe spate este. Am vazut ca are 4 furtune. unul la stanga, unul la dreapta, si doua care merg in fata (tur si retur banuiesc) operatiunea as putea sa o fac in curte banuiesc ca nu mi-ar lua mai mult de juma de ora desfacutul si montatul si inca 10-15 minute aerisitul. Avand frana pe spate activa nu e pericol mare, se poate circula cu masina, totusi nu vreau sa risc si am lasat-o acasa prefer sa circul cu a nevestei pana rezolv problema.
Intrebarea este: cat costa repartitorul respectiv? Suma respectelor, Alydor This post has been edited by Alydor: 22 Jul 2010, 21:54 |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Alydor |
![]()
Post
#18
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
Multumesc de promptitudine
![]() Maine, scuze azi, ca e trecut de ora zero, ma duc in service sa imi verifice si sa imi regleze franele. Suma respectelor, Alydor This post has been edited by Alydor: 27 Jul 2010, 23:22 |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
IRONICK |
![]()
Post
#19
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Am rugamintea ca cine se mai baga pe sub masina, sa masoare lungimea la care este facut reglajul repartitorului.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Pai, e cam greu sa masoare lungimea la care e facut reglajul repartitorului, de fapt vreau sa spun ca nu prea are relevanta.
De curind am avut itp-ul la 4 ani, si-am avut eficacitate mica la frinare pe spate. Din cite m-am priceput eu, piulita de 8 de pe repartitor regleaza forta minima, si tija trebuie intinsa din surubelul acela de 5 cit sa nu se balangane, cu masina neincarcata. Asa ca am mai strins putin piulita repartitorului ca sigur era dereglata, si-am mai lungit si tija putin. Dar cred ca mai este nevoie de strins, ca parca tot nu frineaza bine. Tot legat de frine, nu stiu la altii cum este, dar la mine reglarea automata a distantei sabotilor, se face manual, odata la 60k km ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Asa il am si eu reglat, cat sa nu joace. Era mai mult un sondaj.
Reglajul ala automat al sabotilor il reglez si eu tot manual. Nu am observat niciodata sa functioneze. PS. La mine s-a simtit si mai mult dezechilibru fata/spate cand am pus etriere de van pe fata. This post has been edited by IRONICK: 28 Sep 2010, 16:45 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |