Problema, Cutie de viteze
![]() ![]() ![]() |
Problema, Cutie de viteze
Ionut.cta |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Live for everything,Die for nothing Group: Members Posts: 132 Joined: 29 May 10 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
x
x
x
- CT-01-AFX
|
|||
ciufulitul |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
parerea mea e ca e sincronul spart,cam asa se manifesta,si ar mai fi niste rulmenti cu ace dar toate ca toate,un meserias ar fi mai indicat cred
|
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
revoOO |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu Ambreiaj Group: Members Posts: 106 Joined: 12 June 09 From: Constanta ![]() |
e de la cutie...sa-ti explic cum e treaba la mine. La rece cat timp este uleiul rece si mai fluid in cutie nu imi caraie cand dau a2a, dar dupa 30 km de mers incotinuu, apare aceasta probleme si sunt nevoit sa bag cu mare grija a2a sa nu imi caraie. In principiu este sincronul, dar nu inteleg dc la rece nu face asa...iar la cald imi troncane cand bag in a2a
![]() |
--------------------
Dacia
1310
'83 TLX
- CT-03-W L L
|
|
Ionut.cta |
![]()
Post
#4
|
![]() Live for everything,Die for nothing Group: Members Posts: 132 Joined: 29 May 10 From: Constanta ![]() |
Incerc sa o schimb incet...2 batai...merge mai bine..
Reparatia este costisitoare? ![]() |
--------------------
x
x
x
- CT-01-AFX
|
|
alin12 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
am si eu probleme cu viteza a 2-a si cu mars-arierre-ul......cel putin cand bag mars-arierre troncane si se misca si masina, si daca scot si bag iar, intra frumos si fara probleme.....oare as rezolva ceva daca schimb patina?
![]() |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ionut, gandeste-te cat e manopera sa iti desfaca cineva cutia...+ ca nici piesele nu-s ieftine
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ciufulitul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
decat sa iei o cutie de la desmembrari mai degraba o duci la doctor si ramai cu cutia reparata...e 100 RON sincronul,si cat mai dai la mecanic,plus garnituri,ulei,si daca e cazul ceva rulmenti...asta e,daca nu poti sa risti sa iei una de la dezmembrari dar nu iti garanteaza nimeni ca va functiona prea mult timp,de regula cam toate cutiile rulate sunt si obosite,plus ca in interior se depune toata uzura de la pinioane,care arata exact ca pilitura de fier,in amestec cu uleiul din cutie,dar verifica prima data daca mai e fixata cutia bine in suporti...poate fi si de acolo,ambreiajul daca functioneaza corect...
dar e doar o parere,totusi inclin sa cred ca e de la sincron vitezele 1/2eu le-am schimbat si nu mai am treaba,in august la inceput face un an,deocamdata merge bine,uleiul arata bine...cam asta e |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
Ionut.cta |
![]()
Post
#8
|
![]() Live for everything,Die for nothing Group: Members Posts: 132 Joined: 29 May 10 From: Constanta ![]() |
Revin cu o intrebare
Mie imi cam curge ulei pe sub masina [ asta de cand i-am schimbat uleiul ] In legatura cu troncanitul,cineva mi-a zis sa ma uit si la uleiu din cutia de viteze,poate de acolo tot curge si deasta troncane in a 2-a ...E posibil ? |
--------------------
x
x
x
- CT-01-AFX
|
|
alpyne |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 September 09 From: Valcea ![]() |
sunt unele cutii cu 5 tr la care caraie cand bagi a 2-a.am avut 3,dintre care ambele caraiau.asta nu caraie dar pierde ceva ulei...se intampla asta numai la cald dupa ce mergeam cativa km buni.sunt piese romanesti,decalibrate din fabrica,te poti astepta la orice.ideal e sa ai viteza mica cand bagi a 2-a si sa incerci sa-i aflii "cararea"cand caraie cel mai putin.oricum n-o sa caraie mereu. daca ai ulei suficient in cutie te va tine destul,problema va fi doar zgomotul.am intrebat mai multi de fenomenul asta si am ajuns la concluzia ca e mult prea costisitor sa scapi de acel zgomot,piese,manopera,timp pierdut,etc...faci cum crezi
|
--------------------
dacia
1410
98
- VL 04 KRJ e simpla,e modesta,e ieftina,nu te ninge,nu te ploua,nu te bate vantu.doar curentu pe la chedere-l simti.e a noastra....e dacia!
|
|
Ionut.cta |
![]()
Post
#10
|
![]() Live for everything,Die for nothing Group: Members Posts: 132 Joined: 29 May 10 From: Constanta ![]() |
In legatura cu viteza.
Am observat ca trebuie sa incetinesc destul de mult ca sa nu cârâie cand bag in treapta 2.Am inceput sa evit cat pot de mult sa bag a 2-a,merg cu a 3-a... |
--------------------
x
x
x
- CT-01-AFX
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Din simptomele descrise sie u as crede ca e sincronul dus. Iar daca desfaci cutia, meria sa le schimbi pe toate (oricum va trebui sa desfaci toate sincroanele ca sa ajungi la pinionul de a doua).
Inainte de orice insa, fa urmatorul test. Pleaca normal cu a intiia de pe loc, accelereaza normal pina unde cere masina a doua, apasa ambreiajul, scoate din a intiia, da drumul la ambreiaj total si apasa-l din nou si abia apoi baga a doua. Daca nu mai ciriie, e sincronul. Fa testul intr-o situatie cind stii sigur ca daca ai schimba "normal" (adica cu o singura apasare pe ambreiaj ) ar cirii. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
george 07 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
Ionut cel mai simplu este sa faci schimbarea 1-2 cu motorul usor turat si cand este nevoie de schimbare de la a-3-a la a-2-a metoda cu 'sprit", mai trage cat poti de cutie asa ca este costisitor sa o demontezi ca sigur schimbi mult mai multe piese (sincroane, mansoane,inele de bronz , rulmenti , daca umbli la cutie sigur gasesti uzura si la ambreaj mai pune si manopera ) este criza!
This post has been edited by george 07: 10 Jul 2010, 12:37 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
Ionut.cta |
![]()
Post
#13
|
![]() Live for everything,Die for nothing Group: Members Posts: 132 Joined: 29 May 10 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 10 Jul 2010, 07:41) Din simptomele descrise sie u as crede ca e sincronul dus. Iar daca desfaci cutia, meria sa le schimbi pe toate (oricum va trebui sa desfaci toate sincroanele ca sa ajungi la pinionul de a doua). Inainte de orice insa, fa urmatorul test. Pleaca normal cu a intiia de pe loc, accelereaza normal pina unde cere masina a doua, apasa ambreiajul, scoate din a intiia, da drumul la ambreiaj total si apasa-l din nou si abia apoi baga a doua. Daca nu mai ciriie, e sincronul. Fa testul intr-o situatie cind stii sigur ca daca ai schimba "normal" (adica cu o singura apasare pe ambreiaj ) ar cirii. Salut. Am facut testul si tot cârâie ![]() |
--------------------
x
x
x
- CT-01-AFX
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
QUOTE(revoOO @ 10 Jun 2010, 18:10) e de la cutie...sa-ti explic cum e treaba la mine. La rece cat timp este uleiul rece si mai fluid in cutie nu imi caraie cand dau a2a, dar dupa 30 km de mers incotinuu, apare aceasta probleme si sunt nevoit sa bag cu mare grija a2a sa nu imi caraie. In principiu este sincronul, dar nu inteleg dc la rece nu face asa...iar la cald imi troncane cand bag in a2a ![]() la rece nu se aude din cauza ca ,uleiul creaza o pelicula mai tare intre sincron si pinion practic sincronul este o frana care este impins catre pinion ,de manson si incetineste pinionu pt a intra in viteza QUOTE(ciufulitul @ 12 Jun 2010, 00:44) decat sa iei o cutie de la desmembrari mai degraba o duci la doctor si ramai cu cutia reparata...e 100 RON sincronul,si cat mai dai la mecanic,plus garnituri,ulei,si daca e cazul ceva rulmenti...asta e,daca nu poti sa risti sa iei una de la dezmembrari dar nu iti garanteaza nimeni ca va functiona prea mult timp,de regula cam toate cutiile rulate sunt si obosite,plus ca in interior se depune toata uzura de la pinioane,care arata exact ca pilitura de fier,in amestec cu uleiul din cutie,dar verifica prima data daca mai e fixata cutia bine in suporti...poate fi si de acolo,ambreiajul daca functioneaza corect... dar e doar o parere,totusi inclin sa cred ca e de la sincron vitezele 1/2eu le-am schimbat si nu mai am treaba,in august la inceput face un an,deocamdata merge bine,uleiul arata bine...cam asta e am schimbat acum 2 luni intr-o cutie de aro 10 sincroanele ,sunt exact ca si cele de dacie in 4 trepte la magazin dacia au fost 16 lei bucata de origine 1-2 ,3-4 toate 4 au fost 64 lei |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
clau1300 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 28 November 08 From: brasov ![]() |
daca nu ai rezolvat, personal nu te sfatuiesc sa cumperi cutie de la dezmembrari(motivul/ele le-a enumerat cineva de mai sus), da cutia jos desfa-o ca nu e mare lucru...apare in zona crabotilor pe inelul sincron, o tasare a materialului astfel ca, miscarea de rotatie a sincronului nu mai este limitata la 2 dinti(un dinte plin si cate 2 jumatati de dinte pe stanga si pe dreapta). Sincronul nu costa mai mult de 20 ron. La partea cu "asa face toate", asa face din acelasi motiv pentru care nu intra treapta I din mers(la dacia), eu am desfacut si nu o data cutia de dacia si cu 4 si cu 5 trepte(le-am avut pe ambele pe dacia mea) si pe cea cu 5 trepte chiar am dat-o jos de mai multe ori pana am reusit-o de mergea foarte bine(cu mentiunea ca daca o luam "repede" mai caraia cateodata la treapta a II a) si chiar nu e mare lucru. Oricum parerea mea este ca mai repede se duc crabotii decat sincroanele.
|
--------------------
dacia
1300
1979
- bv07eyg opel vectra y20dth
ex. dacia 1300 |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#16
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
s-a schimbe rapid cutia, trebuiesc inelele sincron de bronz giugiuc, si craboti giugiuc, mansoanele- si pinioanele de viteze fara unar, umaru ala se face de la caraituri,... daca o carai mult, nu o sa mai intre deloc intro-buna zi
cum s-a mai zis mai sus, inele sincron au rolul de a egaliza turatia dintre pinioane,pentru a putea cupla unu pa altu cand e uleiu mai gros la rece,lucreaza mai bine inelele sincronizator, ele avand rol de frana practic de pinion chestia e sa fie si ambreiajul bine reglat, si sa nu schimbi fara ambreiaj,..fiecare manevra gresita- termina cutia This post has been edited by ct-03-tvy: 16 Jul 2010, 12:48 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
QUOTE(Ionut.cta @ 10 Jul 2010, 22:54) Asta nu inseamna ca sincronul e bun. Inseamna ca e posibil sa fie si crabotii uzati. Daca n-ar fi ciriit, erai sigur ca e numai sincronul, pentur ca manevra pe care am descris-o duce (in principiu) la egalizarea vitezelor de rotatie a pinioanelor. Nu e perfecta metoda, dar e mai buna decit sa nu faci nimic. Repet, asta atita timp cit restul e OK in cutie. Pe vremea cind cutiile n-aveau sincroane asa se schimbau vitezele. Chiar si azi, unele camioane n-au sincroane asa ca tot asta e metoda. This post has been edited by Gheorghedracu: 16 Jul 2010, 17:23 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
CST |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 April 09 ![]() |
Salut! aceasta problema am avut si eu ! si am rezolvato foarte simplu..mam dus la mecanic si mia schimbat o bucsa asa cred ca se numeste nu mai stiu sigur.. oricum era ceva mic din alama sau cupru se afle pe o bara care iese din cabina de la schimbator si duce la cutie !..era crapata si mancata..! am dat vreo 3 lei pe ea..si de atunci nu imi mai caraie a 2-a. ( imi cer scuze de exprimare dar nu le am cu macanica
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1410
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 20:59 |