Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
hecbv |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Domnule hecbv, de ce nu vrei sa te potolesti si sa intelegi ca barele (!!!) astea (de torsiune si stabilizatoare), in cazul daciei cel putin sunt unul si acelasi lucru?! Apropo de cartile de OM, acolo se face referire la asa-numitele "arcuri tip bara de torsiune". Aceste arcuri, puse pe o masina indeplinesc in functie de caz anumite roluri. La Oltcit de exemplu, puntea spate n-are suspensie cu arcuri elicoidale (spirale) cum sunt pe Dacie. Acolo "arcurile de tip bara de torsiune" au rolul de prelua si amortiza oscilatiile pe verticala ale caroseriei. La dacie insa, se folosesc ca bare stabilizatoare (=bare antiruliu (=bare de torsiune)). Adica asa cum au spus atatia altii pana acum (si sunt convins ca stii si tu) impiedica inclinarea excesiva a masinii in curbe. Si da, in bara stabilizatoare sau cum vrei tu sa-i spui apar MOMENTE (nu forte) de torsiune si probabil cateva momente mai mici de incovoiere. De aici si denumirea...
Si atasez si o poza ca sa fie odata pt totdeauna clar despre ce este topicul asta, poate vor aparea aici si unele informatii utile, ca pan-acu' ne certam ca retarzii si nu ne putem hotari despre ce e vorba... QUOTE eu am 2 bari-bare una de 22mm(r18) si aia originala de 19mm Bodel, eu am gasit la dezmembrari o bara de R18 si nu merge pe dacie. Se prinde altfel la capete, are alta forma... E posibil oare sa existe mai multe tipuri de bare pe R18 si s-o fi nimerit eu fix p-aia care difera de cea de dacie?!? Attached thumbnail(s) bare.JPG ( Size: 69.28k ) Number of downloads: 1825 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bodel |
![]()
Post
#33
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 19 May 2005, 22:09) Bodel, eu am gasit la dezmembrari o bara de R18 si nu merge pe dacie. Se prinde altfel la capete, are alta forma... E posibil oare sa existe mai multe tipuri de bare pe R18 si s-o fi nimerit eu fix p-aia care difera de cea de dacie?!? Exact cum ai spus exista 2 modele de bari la R18 cea care ai gasit-o tu este de pe modelul cu 4 prezoane iar cea de care am eu este de modelul cu 3 prezoane; oricum si asta trebuie modificata ca este un pic mai lunga (se taie din urechi si se dau alte gauri) |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Muttley |
![]()
Post
#34
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mda... era vb de un 1.6 cu 4 prezoane, jante de 14", bla, bla... Multumesc f mult pt informatie, macar acum stiu ca bara de R18 este totusi o varianta
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
CJ-77-ERG |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 May 05 ![]() |
mdea, am citit tot pana aici. eu sunt mai prost si mai greu de cap dar nu inteleg de ce lucreza mai bine 2 de 17mm decat una de 28mm?
asa, apoi, am vazut ca de bieleta is prinse 2 bari.....da intreabrea mea ii pe lonjeron cum ii prinsa? sau o bara ii mai lunga si una mai scurta? si ii prinsa pe prinderea originala? daca va rog putet atasa mai multe poze? eu de curand sau in curand, dupa bac vreau sa ma apuc s-o desfac si s-o fac....intre timp mai lucrez asa cat am timp liber ...da asta cu bara nu maduce capu cum ati prins-o sincer. ca tot veni vorba...ce discuri ventilate pot pune pe dacie?> am vazut in poza aia cu desenu rosu...ca ala avea discuri.stiu ca-i offtopic dar ...ma scuzati. |
--------------------
Dacia / VW
1300/Passat
- CJ-77-ERG
|
|
SiloS |
![]()
Post
#36
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.287 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
2 x 17 = 34
1 x 28 = 28 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
ionutz83 |
![]()
Post
#37
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(CJ-77-ERG @ 21 May 2005, 10:51) eu de curand sau in curand, dupa bac vreau sa ma apuc s-o desfac si s-o fac....intre timp mai lucrez asa cat am timp liber ... ![]() QUOTE 21 ani insurat pe viata. 1300 de prin 2feb 1982 cumparata de tata cash passat 2002 primit cadou de nevasta la majorat de la parinti. masini avute si distruse, o super nova de la firma ) din care nu s-a recuperat decat roata de rezerva...si eu dupa vreo cateva luni bune de spitalizare si tratamente ) in rest nimic, doar zeci de calculatoare stricate cand pierdeam la jocurile cu masini( da-s in offtopic asa ca ma limitez) ) Ce sa mai credem?!E posibil sa dai bac-ul la 21 de ani?! ![]() |
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
Muttley |
![]()
Post
#38
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(SiloS @ 21 May 2005, 22:25) Asa, si?!? Sa inteleg ca ai vrut sa fii scurt si la obiect, da? Adica e la mintea prostului ca 2 bare subtiri sunt mai "tapene" decat una groasa... Ei bine, eu cred ca nu este chiar asa. Problema e mai complexa decat crezi tu. Ceea ce ai postat m-a facut sa iau o carte de RM si sa vad cam cum stau lucrurile... Asadar... diametrul barei intervine intr-un coeficient care se numeste "modul de rezistenta polara" care intervine la calculul momentului de torsiune. Modulu' asta are o expresie in care apare diametrul, dar la puterea a 3-a. Nu mai enunt si formula, ca n-are nici un rost... Important este ca odata cu cresterea modulului (implicit cresterea diametrului), creste si momentul de torsiune ce poate fi aplicat barei (pt a se obtine o aceeasi deformatie a acesteia sa zicem). Pana aici nimic nou, calculele au confirmat ca bara de 28 e mai rigida decat cea de 17 (duh...). Problema se pune insa daca 2 bare de 17 sunt mai rigide decat una de 28. Eu cred ca nu. Si asta pt ca (cel putin asa consider eu ca e logic, daca gresesc va rog sa-mi spuneti) efectele celor 2 bare se sumeaza. Astfel se obtine modulul a 2 bare de 17 aprox = 2000 mm cubi iar modulul unei bare de 28 aprox = 4300 mm cubi. Ca sa termin, concluzia mea este ca o bara de 28 este de 2 ori mai rigida decat 2 bare de 17 mm. Daca i se pare cuiva ca am gresit cu ceva in rationamentul meu, il rog sa posteze, chiar ma intereseaza daca lucrurile stau chiar asa. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Calculeaza aria
-una bucata 17 mm > aria 3.14* 8.5*8.5 = 226 mm2 -2 bucati 17 mm > aria 453 mm2 -una bucata 28 > aria 3.14*14*14 = 615 mm2 Logic ca e mai rigida aia de 28, dar daca nu ai asa ceva, folosesti doua de 17. Intr-adevar, merge si cu ziar, dar ar fi mai bine cu hartie igienica ![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
asarban |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
QUOTE(ionutz83 @ 22 May 2005, 00:21) ![]() Ce sa mai credem?!E posibil sa dai bac-ul la 21 de ani?! ![]() Daca te cheama Dacia_WRC si: 1 Faci liceul la seral 2. Iti curge mucu dupa Iuliana care te-a parasit da' tu te crezi insurat cu ea 3. Fabulezi cu inversunare ca ai Octavia 2, dupa aia Passat..ce o mai urma..si in realitate ai o 1300.... Atunci iti explici cum e posibil.. |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#41
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
SGM, tine cont ca atunci cand calculezi aria, iti apare diametru' la patrat. In panarama aia de modul diametrul e la cub (Wp=3.14*D*D*D/16)=> diferenta e si mai mare. In orice caz, bara de 28 e clar mai rigida ca 2 bare stock. Si eu consider ca e mai sanatos a se folosi 2 bare subtiri, ca deh, te mai duci cu Dacia si la piata, nu numa' pe circit
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cristidb |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Am citit topicul asta si ma roade o intrebare... Cele doua bare stabilizatoare nu fac zgomot cand se freaca una de alta?
Pe spate probabil ca nu sunt probleme pentru ca e o distanta de 1cm si ceva intre ele, si chiar merg la fix montate dar pe fata... |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Nu fac zgomot deloc, si stau perfect lipite una pe alta, fara spatiu.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#44
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.287 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Va rog , stergeti postul meu de mai deasupra .... ma fac de ras
![]() Ma compromit .... pls ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Bara stabilizatoare de 25 mm diametrul. Bara pusa langa este de 19 mm standard, pentru a se putea face comparatie vizuala.
Bara a fost facuta la Pitesti pe vremuri, pt o dacie de raliu. Attached thumbnail(s) Imag032.jpg ( Size: 51.98k ) Number of downloads: 1394 Imag033.jpg ( Size: 40.22k ) Number of downloads: 1254 Imag034.jpg ( Size: 43.03k ) Number of downloads: 1482 Imag035.jpg ( Size: 56.22k ) Number of downloads: 1676 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Sa va elucidez si misterul prinderii pe lonjeron cand se folosesc doua standard !
Am folosit o camara de masina, taiata, pe post de bucsa. Attached thumbnail(s) Imag031.jpg ( Size: 52.34k ) Number of downloads: 1198 Imag029.jpg ( Size: 93.7k ) Number of downloads: 1255 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
sunt un membru nou si emit si eu pareri...zic eu cat de cat...tehnice.Am si oarecare experienta,ca sa ma laud singur.Normal ca o bara antiruliu mai groasa,va avea un efect mai mare decit una mai subtire.Nimic nou pina aici.Eu am vorbit personal la fabria u de se fac aceste bare.acolo sunt f ieftine,daca era mult mai buna una de 28 mm,faceau una de 28.Deci,ceea ce este pe masina e bun pt condusul normnal al majoritatii.Pt cei ce vor curbe atacate cu vitreze mai mari,normal ca trebuie o bara mai groasa.Varianta cu doua bare nu este f tehnica,nici eleganta,si nici f eficienta,dar cea mai simpla si ieftina si cu un efect simtit imediat.Oricum,aceasta bara ,daca e mai groasa,va influenta putin si taria suspensiei pe fata.Prea groasa nu inseamna neaparat mai bine,masina nu se va inclina in curbe in schim momentul de inertie va creste mult si e pericolul sa devina f subviratoare.Deci,totul cu masura.asta daca acceptati in sfat.Citeam undeva pe forum de un pusti de 17 ani ce a usurat pistoanele cu 20 si de grame taind fusta.Oare cum le masoara diametrul,pt ca acolo se masoara un piston.NU FACETI MODIFICARI AIUREA.
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#48
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
vai ce de greseli ortografice am facut...de la vin,scuze.acum hai,daca tot facem destainuiri,sa va spun cate ceva din mica mea experienta legat de acest subiect.Eu am optat de exemplu pt alta mica modificare...in locul prostiilor alea de cauciucuri de 2 lei,am pus ceva mai tare.Ma refer la cele ce tin bara pe bielete.Masina va reactiona mult mai prompt la cele mai mici inclinatii laterale.Urmarea?Unu...sa rupt pipi de tabla ce le preseaza,a trecut peste umflatura de pe bieleta.Am pus saibe groase.Doi...a iesit axul bieletei din fixarea prin presare.Am gaurit axul si l-am fixat cu suruburi.Trei...s-a bulit bieleta de tot.Concluzia...doar daca schimbi cauciucurilie alea cu unele de poliuretan deja tre sa schimbi multe altele,dar daca pui doua bare?Deci atentie mare la aceste modificari,dupa umila mea parere,nu se modifica nimic la valori duble,triple.Apropo,mi-am facut la amortizoare reglajul sport,luat de la un proiectant de la bilstein,date tehnice,adevarate,nu prostioare.Urmarea?masina sta f bine,dar imi blestem zilele in gropi.Toate sunt un compromis baieti.
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Prea groasa nu inseamna neaparat mai bine,masina nu se va inclina in curbe in schim momentul de inertie va creste mult si e pericolul sa devina f subviratoare
Mare adevar ai grait aici. Aceeasi poveste si pe spate. 28mm pe masina de strada nu am vazut decit la Xantia Activa insa si acolo era cu spil, bara avea o sfera pe ea si nu "lucra" permanent la grosimea aia. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#50
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(hadrian_ @ 27 May 2005, 20:38) vai ce de greseli ortografice am facut...de la vin,scuze.acum hai,daca tot facem destainuiri,sa va spun cate ceva din mica mea experienta legat de acest subiect.Eu am optat de exemplu pt alta mica modificare...in locul prostiilor alea de cauciucuri de 2 lei,am pus ceva mai tare.Ma refer la cele ce tin bara pe bielete.Masina va reactiona mult mai prompt la cele mai mici inclinatii laterale.Urmarea?Unu...sa rupt pipi de tabla ce le preseaza,a trecut peste umflatura de pe bieleta.Am pus saibe groase.Doi...a iesit axul bieletei din fixarea prin presare.Am gaurit axul si l-am fixat cu suruburi.Trei...s-a bulit bieleta de tot.Concluzia...doar daca schimbi cauciucurilie alea cu unele de poliuretan deja tre sa schimbi multe altele,dar daca pui doua bare?Deci atentie mare la aceste modificari,dupa umila mea parere,nu se modifica nimic la valori duble,triple.Apropo,mi-am facut la amortizoare reglajul sport,luat de la un proiectant de la bilstein,date tehnice,adevarate,nu prostioare.Urmarea?masina sta f bine,dar imi blestem zilele in gropi.Toate sunt un compromis baieti. Salutare ! Zi-ne si noua cum e cu amortizoarele alea... Nici eu nu sunt adeptul improvizatiilor, dar daca sunt facute cu cap ma bag. Bafta ! |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
salut
Pai cum sa fie cu amortizoarele?In primul rand,trebuie sa ai amortizoare de tip vechi,pe care sa le poti demonta.Iti faci o cheie oarecum speciala.le demontezi,scurgi uleiul,etc.Apoi tre sa ai adunate de la amortizoare stricate tablele alea perforate de la piston precum si cele de la supapa inferioara.Apoi tre sa faci u alt reglaj,cel sport,atat la supapele de la piston,cat si la supapa inferioara.Cam asta este treaba.Si sa nu uit,sa ai lichid de amortizor,nimic altceva.IN comertul din brasov,se gaseste lichid de amortizor facut de Lufrifin.Astia la Bilstein folosesc unul nemtesc,albastru cica,care e ff bun la variatia vascozitatii cu temperatura,dar e bun si asta de lubrifin. |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
hecbv |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
hadrian ziceai ceva de demontat amortizoare si facut modificari te pricepeu cred ca am gasit 2 vechi in pod nu sunt sigur ces cu ele am inteles ca esti din bv...
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
Mr.T |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 5 February 05 From: De peste tot ![]() |
hai ca m-am trezit si eu cu bara asta stabilizatoare (sau cum dracu i-o mai spune...) si fac urmatoarea intrebare : Bara asta, pe fata, este supusa vreunei sarcini atunci cand rotesti volanul ?. presupunem ca esti pe loc sau ai rotile suspendate...
mersi This post has been edited by Mr.T: 24 Aug 2005, 14:36 |
--------------------
DSN
Pe gri
- B-42-QUAE
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
QUOTE(bodel @ 14 May 2005, 01:38) Bara stabilizatoare de papuc diesel are 28mm diametru dar are o alta forma fata de una normala, pret 650 mii in targ si 475 la service meridian ![]() ![]() Ai dreptate forma e alta si trebuie schimbata si traversa, dar diametrul este de ~21mm (masurata pe banda de montaj ). ![]() |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
hecbv |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(Mr.T @ 24 Aug 2005, 14:36) hai ca m-am trezit si eu cu bara asta stabilizatoare (sau cum dracu i-o mai spune...) si fac urmatoarea intrebare : Bara asta, pe fata, este supusa vreunei sarcini atunci cand rotesti volanul ?. presupunem ca esti pe loc sau ai rotile suspendate... mersi daca esti in curba la 100 si de km/h atunci sigur apar sarcini in ea dar daca stai pe loc nu se intampla nimic cu ea cand virezi rotile ![]() |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
|
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
godmaaty |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 28 June 05 ![]() |
Mx - Moment de rasucire ( torsiune )
Attached thumbnail(s) 1111.jpg ( Size: 135.79k ) Number of downloads: 1074 |
--------------------
Dacia
1310 TX
1984
- XHA
|
|
hecbv |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
godmaaty |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 28 June 05 ![]() |
Cumpilta materie dar....indispensabila.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
1984
- XHA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 09:45 |