DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eficienta AC, ...vine caldura...

vad
post 21 May 2005, 07:54
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




eu am o nedumerire, nu am avut AC pana acuma pe masina, ar trebui sa faca rece pana sa simt ca imi este frig in masina (ca inghet) sau doar sa face un ambient placut? la ce treapta a ventilatorului mergeti voi cu AC-ul, pt ca eu daca il tin pe 2 mi se pare ca nu intra deloc aer rece si nici chiar asa frig nu se face, trebuie sa recunoastem ca inca nu au venit caldurile de 30 si de grade.


--------------------
logan laureate 1.6 - bz xx vad
iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 21 May 2005, 09:55
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




vad, aici este un lucru care difera de la persoana la persoana. De ex. cand sunt 20 de grade afara mie imi e de auns si pe treapta 1 ac-ul, ca in cateva minute se creeaza un ambient placut. Scopul este sa nu stai intr-un frigider ci sa fie o temperatura agreabila de 23-25 grade sa zicem, vezi si tu ce au scris ceilalti pe prima pagina in legatura cu temperaturile masurate


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
croc1977
post 27 May 2005, 14:22
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 27 May 05




Salut. Am si eu o intrebare. Dece cand este foarte cald nu dai pe recirculare, sa vezi tu atunci in 10 minute ce cancer este in masina de inebunesti !


--------------------
Dacia LOGAN - B-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad
post 27 May 2005, 16:48
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(croc1977 @ 27 May 2005, 15:22)
Salut. Am si eu o intrebare. Dece cand este foarte cald nu dai pe recirculare, sa vezi tu atunci in 10 minute ce cancer este in masina de inebunesti !
*


am dat dar daca nu tin ventilatorul la 4 sau al 5 simt cum mi se afc broboane de transpiratie pe frunte!


--------------------
logan laureate 1.6 - bz xx vad
iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 27 May 2005, 16:57
Post #35


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




cautati pe la aria supernova rezolvari si imbunatatiri ale AC .

la mine la 25 ambiental , recirculare , treapta I ,temperatura aerului la gura ventilatiei este de 4.5 grade . biggrin.gif

asa ca se poate mult mai bine cu costuri si investiii minime.


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 30 May 2005, 08:13
Post #36


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




GEorge, mai ramane sa precizezi la care masina te-ai referit... subaru, opel sau dacia?... sau ce mai ai tu pe acolo prin colectia aia auto...wink.gif

daca te-ai referit la DSN, e ok... problema este ca eficienta AC mai are legatura si cu volumul deservit... care la LGN este mai mare decat la DSN/SLZ... iar instalatia de AC este relativ aceeasi...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_dum
post 30 May 2005, 22:47
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 4 January 05




la mine merge super fain zic eu Ac-ul.
Daca vreau mai rapid sa se raceasca dau pe treapta 3,dar apoi revin la 2 si e super bine.

am uitat sa va intreb si eu ceva.Oare am eu impresia ca daca Ac-ul e dat drumul parca merge motorul altfel ? adica mai prost ?!

parca trage mai greu fata de normal.
Ce parere aveti voi?


--------------------
Dacia berlina 1970 - ag 22 pbm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 30 May 2005, 23:22
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(andrei_dum @ 30 May 2005, 23:50)
parca merge motorul altfel ?  adica mai prost ?!
*



pai nu trebuie sa consume ceva putere si AC?
bag de seama ca n-ai mers cu un Matiz cu AC pornit 053.gif


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twinsen
post 5 Jun 2005, 21:50
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




Are cineva niste poze cu o instalatie de AC izolata sau ne poade da niste detalii despre materialele necesare?

Parca Illusi0n zicea ca le-a izolat...



"Furtunu" ce diametru are?

This post has been edited by Twinsen: 5 Jun 2005, 22:40


--------------------
Logan Ambition - B-78-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 5 Jun 2005, 22:19
Post #40


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




Da, eu le-am izolat, partial ce-i drept (teava de retur - adica aia subtire - nu am izolat-o). Poze am ceva, dar nu se prea vad. Asta e tot ce am:
Unu
[attachmentid=9991]

Doi
[attachmentid=9992]

Si trei, in care se vede mai mult chederul sad.gif
[attachmentid=9993]

Si am mai gasit doua:

[attachmentid=9994]

si

[attachmentid=9995]

Nu am facut masuratori cu termometrul pentru ca nu am, dar racirea se face parca un pic mai repede. Eu nu umblu cu A/C pornit tot timpul, il las sa raceasca un pic dupa care il opresc. S-a marit intervalul de timp intre doua porniri ale A/C.

"Furtunul" e izolatie pentru conductele din cupru pentru incalzirea centrala, am cerut la un magazin de profil sa-mi dea izolator pentru "teava de fi șai'șpe". L-am taiat pe mijloc, l-am pus peste conducte si l-am "inchis" cu banda adeziva neagra. Din loc in loc, cum se vede intr-unele poze am pus si un "inel" din banda adeziva.


Hope this helps.

This post has been edited by Illusi0n: 5 Jun 2005, 22:35


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bunicu
post 6 Jun 2005, 21:25
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 12 September 04




sint unul care suporta greu caldura asa ca folosesc AC si in oras si afara.
am observat un lucru si nu stiu daca e normal. cind merg cu 100 km/h si micosrez apoi la 60km/h. brusc, aerul care iese prin fante devine mai rece.
cind dau drumu la AC merg mereu pe recircularea aerului. sa mai intre totusi aer cald de afara pe undeva si in cazul micosarii vitezei sa intre mai putin ?


--------------------
Renault Megane 2.1 Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 7 Jun 2005, 19:21
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




Ar avea sens, cu AC pornit, o racire mai buna la viteza mai mica pentru ventilare cu aer de afara dar pentru recirculare...? Oare admisia din exterior e complet inchisa cu ventilarea pe recirculare? blink.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n.vasiliu
post 7 Jun 2005, 23:25
Post #43


Membru


Group: Banned
Posts: 119
Joined: 12 February 05
From: Bucuresti




Apropos de zgomot, voi ati pornit aerul conditionat 5-10 minute in fiecare saptamana chiar daca nu ati avut nevoie de el (conform manualului?)


--------------------
DACIA/Renault LOGAN Ambition 1.6 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 8 Jun 2005, 11:19
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




[quote=Illusi0n,5 Jun 2005, 22:19]
Da, eu le-am izolat, partial ce-i drept (teava de retur - adica aia subtire - nu am izolat-o).

Oare nu era mai bine de izolat teava subtire care iese din radiator si merge probabil in camera de vaporizare? Din cate am auzit eu (nu sunt specialist in domeniu) circuitul ar fi: compresor-radiator(condensor)-vaporizator.


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 8 Jun 2005, 12:26
Post #45


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.703
Joined: 1 November 04
From: sat




Nu le-am izolat complet din lipsa de izolator cu diametru atat de mic la momentul respectiv. De la efectuarea lucrarii si pana acum nu am mai avut timp sa ma ocup de masina, iar cand am gasit izolator de diametru potrivit pentru teava subtire nu am luat si a disparut.
Cand o sa am timp si o sa gasesc si izolator o sa termin lucrarea. Bineinteles ca o sa pun si poze.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 8 Jun 2005, 22:57
Post #46


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan




Ca e topic de eficienta.........pe treapta 2 simbata in oras am avut 3,5*C la aerator!Duminica am fost plecat afara din Bucuresti,nu am avut termometru cu mine(l-am uitat)dar pasagerii din spate mi-au spus la un momentat dat ca au inghetat biggrin.gif !A trebuit sa dau pe treapta 1!

This post has been edited by osirus: 8 Jun 2005, 22:58


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twinsen
post 15 Jun 2005, 09:06
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Illusi0n @ 8 Jun 2005, 12:26)
Nu le-am izolat complet din lipsa de izolator cu diametru atat de mic la momentul respectiv. De la efectuarea lucrarii si pana acum nu am mai avut timp sa ma ocup de masina, iar cand am gasit izolator de diametru potrivit pentru teava subtire nu am luat si a disparut.
Cand o sa am timp si o sa gasesc si izolator o sa termin lucrarea. Bineinteles ca o sa pun si poze.
*



Nu cred ca are sens sa izolati teava subtire.
Acea teava conduce freonul catre radiator pentru racire..
Neizolata ea ar functiona practic ca un radiator (miniradiator).

Am izolat si eu conductele in week-end si as putea sa zic ca rezultatul e vizibil.
Daca pana acum aerul rece bagat nu deranja as putea sa spun ca acuma este un aer de un "rece taios" smile.gif
Pentru 26 000 cat am dat pe un furtun de izolare de 2 metri (pentru teava de 15mm) eu zic ca rezultatele sunt spectaculoase

This post has been edited by Twinsen: 15 Jun 2005, 09:09

Attached thumbnail(s)
Image010.jpg ( Size: 114.18k ) Number of downloads: 596
Image011.jpg ( Size: 84.71k ) Number of downloads: 552
Image012.jpg ( Size: 98.27k ) Number of downloads: 505
Image013.jpg ( Size: 131.55k ) Number of downloads: 533


--------------------
Logan Ambition - B-78-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doru
post 15 Jun 2005, 09:30
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 27 May 03




QUOTE
Pentru 26 000 cat am dat pe un furtun de izolare de 2 metri (pentru teava de 15mm) eu zic ca rezultatele sunt spectaculoase


De unde ai cumparat izolatia?


--------------------
VW PASSAT TDI 4 MOTION - B-05-TIE
Keep It Real!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 15 Jun 2005, 10:26
Post #49


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Chiar arata bine; informativ (si offtopic, ca am supernova..) la mine ajunge pe la 10 grade (temperatura aerului la gura de ventilatie), recirculare, treapta a doua, temperatura exterior de 24 grade.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twinsen
post 15 Jun 2005, 11:08
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Doru @ 15 Jun 2005, 09:30)
De unde ai cumparat izolatia?
*



Se gaseste la toate magazinele de instalatii. Poti sa incerci la cele care ofera teava de cupru pentru centrale termice. Sigur au si izolatie.
Eu am luat de la Obor, langa hala de peste, sunt tot felul de magazinase cu produse pt constructii si instalatii.


--------------------
Logan Ambition - B-78-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fion98
post 15 Jun 2005, 11:46
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 9 September 03
From: Bucuresti




orice magazin ROMSTAL

pret: 13.650 lei/m fara TVA

sunt cu lungimea de 2m


--------------------
Dacia LOGAN - IL-xx-DIO
--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin1paul
post 16 Jun 2005, 13:10
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 5 January 05
From: Bucuresti




salut la toata lumea!!!
Hai ca ma bag si eu in discutie... Stie cineva cat trebuie sa fie temperatura la iesirea din aerator sau care este Δ t° -ul? Am cautat prin cartea masinii si nimic... Mie mi se pare ca nu raceste cum trebuie, in orasi se simte putin dar cand ies la drum deabea se mai simte. Inca nu am reusit sa fac niste masuratori pt. ca nu am gasit un termometru adecvat, iar cu un termometru de camera este irelevat. Sper ca la sfarsitul saptamanii sa i-mi aduca un prieten un termometru si sa pot face niste teste inainte de a ma duce la service.


--------------------
Logan Laureat 1.4 - B12XXX
Sa nu uitam!!! "TRAIM IN ROMANIA"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 16 Jun 2005, 13:21
Post #53


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




la supernova , repet la supernova dl AL nu sariti , ac ul trebuie sa scada de la 25 la 15 grade. asta considera ei minim acceptabil .



--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovi_jer
post 16 Jun 2005, 13:58
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 13 October 04
From: Rm. Valcea




Izolarea termica a conductei de joasa presiune nu duce la nimic bun.
A studiat cineva tehnologia AC-ului la masini sau a cerut sfatul unui frigotehnist?
Conducta pe care o izolati(cea rece) este defapt iesirea din evaporator si nu intrarea.Pe aceasta conducta se intoarce freonul din evaporator inapoi in compresor.Izolarea acesteia si folosirea ac-ului pe treapta mica de ventilare in habitaclu poate duce la inghetarea si foarmarea de doape pe acest circuit.
Eficacitatea maxima a sistemului ac poate fi mentinuta in cea mai buna forma prin
filtrarea aerului ventilat ca sa nu ajunga frunze,mizerie si praf pe evaporator si prin buna ventilare a condensorului(radiatorul paralel cu cel de racirea a lichidului motorului).Condensorul trebuie spalat periodic cu presiune de apa si suflarea cu aer la presiune pentru inlaturarea mustelor,tantarilor si nisipului tras de electroventilator in celulele acestuia.
Sistemul AC trebuie folosit periodic chiar si iarna cand temperatura exterioara permite pornirea acestuia pentru o buna ungere a garniturilor torice de la etansari si imbinari.
Atasez mai jos schema si principiul de functionare al instalatiilor AC la autovehicule.

Attached thumbnail(s)
ac.jpg ( Size: 24.99k ) Number of downloads: 489


--------------------
Daewoo Leganza CDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mano
post 16 Jun 2005, 14:51
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 14 April 05




Legat de inghetare : la ce temperatura ingheata freonul? Poate totusi nu e un pericol de a se forma dopuri in instalatie.
Pe de alta parte imi pun problema daca teava care duce la evaporator (cea subtire) trebuie izolata sau nu. Adica in conditiile date, sub capota masinii, aceasta teava se comporta ca radiator (avand in vedere si curentii de aer ce se formeaza in zona) sau poate acumula caldura din ambient (vecinatatea motorului) si atunci ar trebui izolata. Am verificat dupa 15min de functionare AC si teava subtire nu era calda iar motorul evident era la temperatura normala de functionare. Am sa verific acest lucru si dupa o perioada mai lunga de functionare dar asta cand voi iesi la un drum mai lung. Poate e cineva care a constatat daca teava de presiune se incalzeste la o functionare mai indelungata?


--------------------
Dacia Logan Ambition - IS xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 16 Jun 2005, 15:20
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




QUOTE(ovi_jer @ 16 Jun 2005, 13:58)
Izolarea termica a conductei de joasa presiune nu duce la nimic bun.

Vazand si schita pare foarte logic ceea ce spui. Si diferenta de grosime dintre conducte denota care este traseul de inalta presiune, cu lichid, si care de joasa presiune, cu gaz. Acum ma intreb, e autosugestie sau realitate faptul atatia oameni au constatat o imbunatatire semnificativa a AC-ului?!?


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 16 Jun 2005, 15:53
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Zilele acestea a fost destul de cald. Mie mi s-a parut destul de eficient AC-ul, in conditiile in care eu sunt rau de caldura. Nu am facut masuratori, dar mie mi se pare destul de bun, chiar daca la inceput eram cam rezervat in privinta asta.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 16 Jun 2005, 23:08
Post #58


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





De izolat se izoleaza ambele conducte pentru cresterea eficientei.Freonul nu ingheata niciodata si asta pentru ca procesul chimic care are loc nu-i permite asta si anume el "fierbe"in momentul destinderii,adica trece de la o presiune foarte mare(~25ATM) printr-un oricifiu foarte mic(sonda de destindere termostatica)la o presine foarte mica(~2ATM,un pic peste)in acel moment el absorbind o cantitate foarte mare de caldura pe care o elimina in condensator(cel din fata masinii)trecind de la starea de lichid la starea de gaz.Cea ce se intimpla cind ziceti voi ca ingheata,e de fapt alt fenomen,si anume se formeaza un dop de gheata in acel orificiu mic(~1 mm,uneori si mai mic)daca in instalatie exista si aer.Cele doua gaze se amesteca foarte bine dar aerul contine si umiditate care nu se intelege cu freonul,formind acele dopuri la 0*C in s.d.t..De aceea se vaccumeaza ff. bine instalatiile de frig,nu din alta cauza!
Revenind la izolarea tevilor,nu v-a intrebati si voi de ce se izoleaza tot traseul la A/C casnic?De placere?NU!Pentru cresterea eficientei si pentru a nu transpira si a curge apa de pe teava de aspiratie(cea de joasa presiune,care iese din vap)si a se prelinge pe pereti sau mai stiu eu pe unde!
Eu unul am reusit sa scot cam tot ce se poate din instalatia asta de pe logan si anume 3*C la aerator pe pozitia 2 a ventilatorului la un mers in oras si sub 3*C la un mers in afara(le clantanea dintii in gura la pasagerii din spate).La ralanti am reusit ~3,5*C.


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 17 Jun 2005, 08:05
Post #59


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Osirus, te rog sa precizezi ce meseria ai si in ce domeniu lucrezi!...nu de alta, dar vreau sa inceteze ironiile de tipul "ati consultat un specialist" sau "efect placebo/autosugestie"...

P.S. mesajul lui Gheghe a fost editat...nu de alta dar nu vreau flame-uri in acest topic!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bunicu
post 17 Jun 2005, 09:45
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 12 September 04




cred ca un raspuns la dilema de mai sus il aflam daca ne uitam si la alte masini ? exista masini la care traseul este izolat ?

promit sa revin cu observatiile de rigoare pe alte modele.


--------------------
Renault Megane 2.1 Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 11:19
Forum Renault