Probleme cu senzoru de temperatura, help
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu senzoru de temperatura, help
Tzopy88 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|||
doctorasul |
![]()
Post
#2
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
vitamina |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Verifica firul de masa dintre cutia de viteze si caroserie.Am avut si eu o problema asemanatoare daca spui ca ai schimbat senzorul si nu functioneaza.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#4
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Ai valorile in doc.
|
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
Tzopy88 |
![]() ![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
spui sa verific firul de masa dintre cutia de viteze si caroserie?...te rog fi umpik mai explicit, eu pe partea de electrica sunt zero (cascador
![]() 14 Oct 2010, 13:45: aha. deci valorile alea trebuie sa dea. dar unde conectez firele de la aparatul de masura sa imi dea rezultatul ala?..multumesc de ajutor 14 Oct 2010, 14:02: aaaa si apropo cand masor senzoru ala trebuie sa am mufa aia cu cele trei fire bagata in senzor? sau... This post has been edited by Tzopy88: 14 Oct 2010, 14:02 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
firul de masa il gasesti plecand de la borna (-) a bateriei.mergi cu mana dupa el pana cand il gasesti prins de caroserie cu un surub.desfaci borna (-) de la baterie(acumulator) desfaci si celalat capat al firului ,aplici spray de contacte si le montezi la loc.succes.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
ok.. dar nu inteleg logica. ce legatura are firul de masa de la baterie cu senzoru de temperatura daca restul instalatiei merge perfect?... o sa incerc sa asigur un contact bun intre beterie si caroserie...dar nush daca va avea vreun efect asupra sondei de temperatura..
![]() 14 Oct 2010, 16:15: am fost la masina. firul care iese din borna bateriei de minus este bine prins pe capota deci face contact bun. (l-am si curatat) Totusi eu vreau sa stiu cum masor senzoru de temperatura (am valorile de la doctorasul deci stiu ce trebuie sa imi indice si in ce se masoara). unde pun acele aparatului de masura, senzoru trebuie sa aibe conectata mufa in el? This post has been edited by Tzopy88: 14 Oct 2010, 16:15 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
serviccom |
![]()
Post
#8
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Nu trebuie conectata nici o mufa in el, masori senzorul pur si simplu. Vezi ce valori iti da in functie de temperatura ambianta.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Tzopy88 |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
Pai as masura senzoru daca as sti unde sa pun blestematele de ace de la aparatul de masura
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#10
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Uite schema pinilor senzorului. Masori intre B1 si B2, ar trebui sa ai valoare foarte mare cu motorul rece. Daca motorul e cald, valoarea masurata trebuie sa fie cea din tabelul postat mai sus de doctorasul.
This post has been edited by bogdanmardare: 15 Oct 2010, 11:22 Attached thumbnail(s) senzor_apa.jpg ( Size: 81.06k ) Number of downloads: 922 |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
sa va spun ultima noutate. deci am schimbat si senzoru de temperatura. l-am scos pe cel care am dat 25 de lei. si am pus unul original de solenza. ventilatoru tot nu imi porneste. am schimbat si releul din cutia din dreapta bateriei si degeaba. precizez din nou, daca scot mufa senzorului ventilatorul porneste. daca nu gasesc nici o rezolvare cred ca o sa imi montez un buton la bord si ii dau drumu cand imi creste temperatura (dar nu prea vreau tiganie in masina). ar mai fi o varianta sa o bag pe tester la un service, dar nu cred ca merita o ''dacie'' sa o bag la tester. v-am pupat. astept raspuns din partea voastra. paa
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
vitamina |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Tu ai observat daca la distante mai lungi in momentul in care mergi cu masina calculatorul iti taie motorul sau ramai fara curent la bord,faruri etc.?
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
circuitul electric imi functioneaza perfect. o singura data imi trepida masina ptr ca am batgat benzina proasta (cei de la PECO nu au mereu benzina de calitate stiti si voi). stiu ca am probleme cu un injector, eu de obicei pun benzina carera 100 sa nu am probleme.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
vitamina |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Sa nu vorbesc prostii,sper sa nu gresec,dar termostatul in c stare este?Electroventilatorul porneste p treapta 1 la o anumita temperatura si pe treapta 2 la o temperatura diferita,mai ridicata.Sa nu cumva sa ai o problema de cablaj.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
termostatul este nou. electroventilatoru porneste daca scot mufa din senzoru de temperatura. e posibil sa fie o problema de cablaj. mi-a zis cineva sa fac o aerisire la circuitul de apa. cum se face o aerisire corecta? (stiu si eu asa in mare... dar vreau sa aflu si parerea voastra)
16 Oct 2010, 14:08: M-am hotarat sa pun un buton la bord sa pot da drumu cand vreau la electroventilator. cum ma sfatuiti sa fac legaturile? (nu vreau nici sa deconectez electroventilatoru de tot de la releul lui) This post has been edited by Tzopy88: 16 Oct 2010, 14:08 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#16
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Daca esti in mers nu o sa sesizezi pornirea electroventilatorului,la relanti trebuie sa porneasca cand temperatura motorului ajunge la 96-98 grade.
|
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
ok. am o rugaminte. Care are o poza cu indicatorul de la bord cand porneste ventilatoru? eu stiu ca porneste cand este cu 1-2 linii pana in penultima linie groasa. asa este? s-au m-am inselat.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Aici trebuie sa porneasca....V-ati inselat sau nu?
This post has been edited by augustin87r: 17 Oct 2010, 12:21 Attached thumbnail(s) Fotografii_0026.jpg ( Size: 50.37k ) Number of downloads: 963 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
evghenin26 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva ![]() |
la mine asa porneste, o liniuta inaintea penultimei linii groase, de multe ori o liniuta deasupra penultimei linii groase. am verificat eu acest lucru asta vara, cand credeam ca nu merge ventilatorul, dar m-am linistit apoi. functioneaza.
|
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
ok. ce imi recomandati, sa merg cu ventilatoru pornit non stop sau sa imi montez un buton la bord si sa ii dau drumu cand stiu io ca trebuie ? ? ? (pana rezolv problema)
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
vitamina |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Mai boss!Du-te tu si fa-ti o diagnoza corecta cand ai timp.Senzorul acela are 3 fire,unul masa,unul merge la indicatorul de bord iar celalalt trimite comanda de pornire catre electroventilator.Tie pana unde iti urca acul de la bord de iti faci probleme?Acum este racoare afara nici nu ar trebui sa fie cazul sa porneasca f des decat daca mergi prin aglomeratie.Sa iti faci u un buton de comanda nu cred ca este ok si in momentul in care ii scoti mufa,iti apare eroare pt captor de temp.Din cate stiu eu, p laptop se vede daca ai avut vreodata probleme cu temperatura la motor.Mie mi-a depistat-o cand am fost la diagnoza dupa c mi-am refacut firul d masa,special ca sa imi curat erorile m-am dus.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
QUOTE(evghenin26 @ 17 Oct 2010, 18:46) la mine asa porneste, o liniuta inaintea penultimei linii groase, de multe ori o liniuta deasupra penultimei linii groase. am verificat eu acest lucru asta vara, cand credeam ca nu merge ventilatorul, dar m-am linistit apoi. functioneaza. Poate la diesel asa trebuie sa porneasca. Stiu pe cineva care are Opel si nu ii pornea ventilatorul cand atingea aprope 100 grade si i-au spus de la service ca deschide mai tarziu ca asa e la diesel....Culmea ca avea tot doua trepte si nici macar la prima nu ii pornea. Acum nu stiu daca si la Renault e la fel.... |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Tzopy88 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 12 October 10 ![]() |
QUOTE(vitamina @ 17 Oct 2010, 18:01) Mai boss!Du-te tu si fa-ti o diagnoza corecta cand ai timp.Senzorul acela are 3 fire,unul masa,unul merge la indicatorul de bord iar celalalt trimite comanda de pornire catre electroventilator.Tie pana unde iti urca acul de la bord de iti faci probleme?Acum este racoare afara nici nu ar trebui sa fie cazul sa porneasca f des decat daca mergi prin aglomeratie.Sa iti faci u un buton de comanda nu cred ca este ok si in momentul in care ii scoti mufa,iti apare eroare pt captor de temp.Din cate stiu eu, p laptop se vede daca ai avut vreodata probleme cu temperatura la motor.Mie mi-a depistat-o cand am fost la diagnoza dupa c mi-am refacut firul d masa,special ca sa imi curat erorile m-am dus. Acu de la bord depaseste penultima linie groasa dupa care incepe sa fiarba motoru. Da peste borcan. ma gandesc sa restartez calculatorul. ca el o fi inregistrat eroarea senzorului de temperatura defect. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Tzopy88 - este posibil sa ai garnitura de la chiuloasa arsa / deteriorata , daca spui ca ai schibmat termostat si tot asa iti face !!! Nu mai merge asa cu ea ca omori motorul !
La nivelul de ulei te-ai uitat ? Ai apa sau spuma in ulei ? La mine dupa ce se incalzeste motorul , adica ajunge la jumatate scalei , poate sa inceapa sa faca figuri in a afisa temperatura corect la bord . ( spun poate ca nu se manifesta mereu ) Mentionez ca am bord de Logan cu CB de multi ani , deci nu e de la bord problema . La mine daca creste consumul electric ( dau drumul la faruri , pornesc ventilatia , dezaburirea ... orice ) , vad scaderea de voltaj a bateriei ca am un player mai istet si cand scade sub 13,5 V , imi indica pur si simplu cresterea temperaturii de la jumatatea scalei la 3/4 sau chiar full , asta INSTANTANEU , adica cum am dat drumul la ventilatie pe treapta 2 , imediat sunt cu indicatorul in full , cum il opresc , arata normal . Orice clip-test arata PERFECT , nu doar bine , GMV-ul porneste cand trebuei si pe treapta 1 si pe 2 , ca am A/C , motorul functioneaza perfect , NICIODATA nu mi-a fiert , nici macar temperaturile la motor nu sunt cele indicate la bord , asta e clar . Spun asta ca m-am juucat de cateva ori cu un laptop conectat la interfata si practic ECU-ul si restul in afara de bord , functioneaza imepcabil , fara nici un fel de eroare . POrnirile de GMV sunt exact cum trebuie , verificate si cu mainile pe conducte sa vad cand deschide si cand se incalzesc si totul este perfect . Pompa de apa e ok , fluxul in vad la relanti si turatie este ok , cand este termostatul deschis complet . Am schimbat initial termostatul si odata cu el antigelul , apoi am schimbat senzorul de temperatura ( care dupa 100.000 km arata oribil cu ceva oxidare si depuneri pe el si sincer nu cred ca mai era prea precis ) , apoi am mai pus o masa pe caroserie si am desfacut si miscat putin restul maselor , inclusiv bornele de la alternator . Pe la service m-am tot uitat pe la contacte , senzori , mase , sa nu curga pe undeva ceva , dar nu este absolut NICI o problema pe nicaieri in afara de indicatia de voltaj si de temperatura apa . Daca scade sub 13,5 V indicatia , creste cam 3/4 , daca scade sub 13,2 V , este full temperatura la apa . DAca plec cu ea cand este rece dimineata , nu se intampla "anomalii" la apa decat dupa mult timp . Daca dupa ce s-a incalzit motorul , sa spunem 15 minute de mers o opresc si apoi o pornesc , se manifesta imediat ce dau drumul la consumatori . NICIDOATA nu mi s-a aprins martorul rosu de la apa de la bord si in principiu ala a fost unul din motivele pentur care am stat linistit , alaturi de testele aferente . Bateria are cam 3 ani , dar totul este ok cu ea , nu am avut probleme si masurata , da ok , este "verde" si la "ochiul magic" si la aparatul de masura . Singurele idei care le mai am sunt : desfacerea ECU-ului de tot , sa-l curat si sa-i dau cu spray de contacte si verificarea masei bordului ( accesorii ... ) . Playerul se alimenteaza direct la baterie , dar masa este luata tot de la bord . Astept idei daca aveti si POATE am resuit sa ajut cativa sa nu piarda timp si bani pe inlocuirea de piese si pe manopera . P.S. Pentru cei care vor sa schimbe senzorul de apa : curge doar MAXIM 100 ml de lichid ( dar sa lasati borcanul INCHIS ! ) si cu mare grija , poate voi reusiti sa acoperiti gaura de langa senzorul de turatie , pe volanta , ca mie mi-a curs antigel in interior si primele plecari de pe loc nu au fost prea placute , ci cu multe trepidatii pana m-am prins si am dat cu spray de curatare frana si apa , apoi totul era ok . Este usor de schimbat , mi-a luat cam 10 minute , pentru ca la mine e cam inghesuiala pe acolo , dar a fost ok . This post has been edited by marius80_eugen: 3 Nov 2010, 00:32 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
zarnik |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 9 December 09 ![]() |
Am o solenza diesel.S-a rupt cureua de distributie in mers.supapele de admisie si de evacuare s-au strambat,axa cu came s-a rupt.In fine!Am cumparat alta chiulasa echipata complet,am montat-o pe masina si am incercat sa o pornesc,a pornit trasa,merge in trepidatii nu isi mentine relantiu,se incalzeste repede,si arunca apa din vasul de expansiune.Astept pareri despre ce ar putea fi! Mentionez ca am dat si termostatu jos,am schimbat garnitura de chiulasa am facut si planeitatea
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- TM 42 SMI
|
|
HUMMER H1 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu S.U.V. Group: Members Posts: 660 Joined: 21 December 09 From: Galati ![]() |
tind sa cred ca e si blocul motor fisurat la tine zarnik
![]() |
--------------------
Ro S.U.V.
Double Cab 1.9d
2005
- GL-13-FHM
|
|
psychoo |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Nov 2010, 00:29) Problema este masa bordului. Avand consumator mare care este alimentat la masa bordului, acolo nu vei mai avea 0V ci 0.2V sau ceva de genul. Poti incerca sa tragi un fir gros de minim 2.5mm in sectiune si cat mai scurt posibil de pe borna minus a bateriei pana la masa bordului si vei vedea ca problema dispare. O solutie alternativa ar fi sa legi casetofonul la un alt punct de masa pe caroserie sau chiar pe baterie. Firul prin care ajunge GND la bord este destul de subtire, iar orice conductor are o anumita rezistenta electrica (chiar si caroseria). Cand prin acea rezistenta trece un curent, pe acel conductor apare o cadere de tensiune direct proportionala cu valoarea ohmica a rezistentei si cu curentul care trece prin acea rezistenta. Alimentarea unui consumator se face prin + dar si prin -. Degeaba se face o legatura ok catre + daca ai un firicel subtire la masa. Sper ca am explicat pe inteles. Bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:06 |