DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema electrica

fullhouse
post 29 Jul 2010, 21:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Problema e urmatoarea: nu-mi mai indica in bord becul cu semnul exclamarii, in caz de avarie a pompei de frana. El se aprinde in momentul cand pun contactul, dar nu se aprinde cand leg la masa firul de la sonda ICP. Azi am facut o aerisire si spre stupoarea mea nu se aprinde nimic pe bord. Simt ca frana e putin ineficace pe fata, dar fara acel martor nu stiu daca pompa e in avarie, desi cred ca e. Nu prea ma pricep la partea electrica a masinii, e vreo siguranta pe care s-o verific. Pe unde sa ma uit? Ce sa verific? Firul pare intact, martorul a functionat in primavara, sunt 100% convins.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Jul 2010, 21:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




de obicei martorul ala mai mai are legatura si cu capacul rezervorului de lichid de frina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 29 Jul 2010, 22:21
Post #3


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Verifica firul sa nu fie rupt,papucul lui sa nu fie oxidat,verifica conexiunile lui in spatele ceasurilor de bord.
In mod normal pe firul respectiv ai 12 V,daca e firul scos,e returul de la bec,cu un voltmetru poti verifica asta,asa vei stii daca ai firul intrerupt sau nu face contact.

This post has been edited by Paulorossi: 29 Jul 2010, 22:23


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 29 Jul 2010, 23:20
Post #4


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




sau posibil sa fie becul de vina


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 30 Jul 2010, 07:40
Post #5


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Becul se aprinde cand pune contactu,citeste primu post.Ramane de vazut ce-am scris mai sus


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 30 Jul 2010, 13:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am pus voltmetrul pe papuc si pe borna minus, nimic. Papucul e curat, fara oxidare. Habar n-am cum sa verific conexiunea la bord. Trebuie sa demontez ceasurile?
Si nu am capac din ala cu conectori, e simplu.

This post has been edited by fullhouse: 30 Jul 2010, 13:51


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 30 Jul 2010, 21:50
Post #7


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Cred ca v-a trebui sa demontezi ceasurile,probabil de acolo pleaca firul spre manocontact.Urmaresti circuitul lampi de avarie,cea cu semnul(!) si identifici firul respectiv dupa culoare.
Demontarea ceasurilor se face relativ simplu:
-scoti scrumiera si desfaci cele doua suruburi de sub scrumiera
-dai jos capacul de la comenzile de climatizare si desfaci din cele doua suruburi suportul comenzilor de climatizare(distribuitorul)
-desfaci cele doua suruburi de sub ceasuri,sun acoperite cu doua capace
-dai jos masca superioara de la volan,desigur va trebui sa o desfaci pe cea inferioara pt asta
Acum scoti toata masca centrala de bord,atentie e prinsa si in bordul propriuzis prin doua bolturi,doar trebuie sa ridici de bord in timp ce scoti masca
Dupa ce ai scos partial masca trebuie sa desfaci cele doua sigurante ceare tin atasate ceasurile de masca bordului,se desfac cu o surubelnita.Masca nu o scoti de tot afara,doar cat sa poti sa scoti ceasurile.
Acum desfaci cele 3 mufe de la ceasuri si cablu de la kilometraj.La cablu ai acces prin capacul sigurantelor fuzibile,doar se trage de el.
Mai departe e clar,identifici firul cu problema.
Stiu ca pare mult dar toata operatia a durat maxim 20 min pt mine,a trebuit sa schimb toate cele 3 becuri de la iluminarea ceasurilor.
Alternativa provizorie ar fi sa pui in serie un bec cu manocontactul,adica legi becul intre borna (+) a bateriei sau un + de pe contact si contactul manocontactului.Daca becul se aprinde,pompa e in avarie.Sau poti masura cu ohmetru intre manocontact si caroseria masinii.Daca ai 0,1 ohm pompa e in avarie.
Spor!

This post has been edited by Paulorossi: 30 Jul 2010, 21:51


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 31 Jul 2010, 10:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Multumiri pentru ideea cu becul, asa o sa fac, provizoriu macar.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 31 Jul 2010, 19:48
Post #9


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




acel senzor se poate duce si prin simpla ramanere fara lichid ,daca ai ramas o singura data fara lichid si calci pedala acel senzor de pe pompa pur si simplu trebuie schimbat deoarece o sati ramana aprins si dupaia,la mine asa am patit,acuma i-am scos firul afara din sonda ca ramanea becul aprins tot timpul,precizez ca pompa imi lucra in parametri cum trebuie.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuser
post 2 Aug 2010, 16:44
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 11 October 09
From: Bucuresti




Imag044.jpg ( Size: 156k ) Number of downloads: 84
Sa nu mai deschid alt topic postez aici cu scuzele de rigoare autorului smile.gif .
Am montat becuri h4 (din targ dar bune ) , au mers fara probleme ceva vreme dar la un moment dat daupa 50 de km iesea putin fum (continuu) pe la comutatorul pt faruri (becurile functioneaza), am schimbat becurile cu cele originale , merg perfect , unde sa fie buba ?

This post has been edited by iuser: 2 Aug 2010, 16:45


--------------------
dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 2 Aug 2010, 18:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Monteaza relee de protectie si rezolvi problema;altfel iti vei distruge blocul de lumini.Scheme de montare a releelor gasesti pe forum daca cauti.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:20
Forum Renault