benzina plus ulei sthil
![]() ![]() ![]() |
benzina plus ulei sthil
cristi_spiridon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 23 April 10 From: focsani ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996
- vn-01-kis
|
|||
bucatzel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
da-da-da-da-da-da-da-da-da-da, e bun uleiul, curata injectoarele pe dinauntru. Da' nu pune ulei Stihl, pune Spornic, ca in plus, ala uneste familia. Si cine nu-si doreste asta?
Ca dacia reuseste sa mearga cu toate porcariile de combustibili pe prea bine cunoscut... Ca lumea, la stramtoare baga si prostii in rezervorul ala... mai inteleg... Ca habar n-au de ce se baga ulei de amestec in combustibilul motoarelor in doi timpi, inca suport. Dar cand insista.... ma scoate din sarite chestia asta... Fratele meu alb... probabil prima doza de ulei ti-o fi desfundat vreun jigler, de unde parerea ta ca merge mai bine, si are consum mai mic. desi io-s ferm convins ca ti s-o parut. Ori asta, ori de fapt motorul tau are nevoie de-o segmentare de ceva vreme. Da' motorul din dacie nu-i nici motor de trabant, nici de wartburg, si nu... nici de drujba. Are ungere separata din proiectare... daca tu ii mai dai o mana de ajutor cu oloiul matale, primul mecanic de-o fi nevoit sa se atinga de motorul ala (si daca asa-l tratezi, sigur asta urmeaza), o sa te injure in asa hal, ca zece ani de mers zilnic la biserica nu te-or mai curata pe de-a-ntregul. Parerea mea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
eu puneam inainte sa fac motorul, daca spui ca merge mai bine asa verifica compresia, ulei oricum intra in cilindrii prin carb din furtunul de reaspiratie(daca nu ai separator) ; eu cred ca pt un motor terminat e mai bine sa arda de asta pt 2 timpi decat din baie, ca daca-i dam pe sus trage mai putin de jos.Daca motorul e ok chinui bujiile si depui calamina
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu e vreo problema daca se pune la nevoie benzina cu orice fel de ulei in ea.Un prieten(care e mecanic si inca unul bun)chiar a testat pe Dacia 1100 cu set nou benzina cu pana la 10% ulei de 4 timpi folosit si nici macar nu ancrasa bujiile si nici fum nu prea scotea(fumul albastru de la motoarele uzate sau in 2 timpi are alt mecanism de aparitie).Si s-a mers asa mii de km.De altfel uleiul pus in benzina arde in cea mai mare masura sau se depune pe interiorul cilindrilor de unde e tras de segmenti in baie.Daca motorul nu consuma ulei,creste nivelul in baie.Un mic procent de ulei in benzina ar micsora uzurile la pornirile la rece pentru ca realizeaza imediat ungere "pe sus" ca la 2 timpi.Am incercat si ulei de gatit si la esapament iesea un miros de prajeala.Dar tragerea in baie a unui astfel de ulei il altereaza pe cel din baie.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
![]() ![]() Fratilor ! Cînd vä mai vin idei de astea luati un Nurofen si asteptati ca sä vä treacä , dacä nu trece nici cu 2 capsule e grav ! Cînd o sä faceti proba si cu motorinä , nu mai scrieti aici - Vä rog ! Dati o imagine gresitä supra inteligentei românilor si e päcat ! P.S. Pentru o urgentä (!!!) se poate pune 1 l , hai 2 de benzinä amestec sä poti ajunge la prima benzinärie , dar sä bagi tu intentionat ulei în rezervor (chiar de-ar fi Shell sau Agip ) , n-am cuvinte ... Domnul Bädescu , te credeam om serios ! Uleiul ARDE în camera de ardere ori provine din gazele din carter, ori vine amestecat cu benzina - si ancraseazä tot pe acolo . Nuuu mai merge el în baie ... |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
budd_weiser |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 26 June 08 ![]() |
Eu am un vecin care la fosta lui dacie, model cu 4 faruri rotunde, a baga benzina amestecata cu ulei si a mers asa ceva mii de km dupa care a bagat-o pe gaz si a mai mers vreo 60 000 km pana a vandut-o fara a face nici cea mai mica reparatie la motor. Nu incurajez asemenea practici, doar v-am relatat un fapt real...
|
--------------------
Dacia
Berlina
2003 1310Li
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ce am zis eu acolo cu uleiul in benzina au fost niste experimente,nu ca aia ar fi vreo solutie de aplicat in mod curent.
Mecanick_maverick,si totusi ajunge in baie pentru ca nu se poate vaporiza dupa ce a luat contact cu peretele cilindrului.Asta e o chestie cunoscuta de mult si e o problema serioasa daca se circula cu benzina amestecata cu ceva motorina(cum mai incerca cate cineva in vremea"geniului carpatilor".)O parte din motorina ajunge in baie si dilueaza uleiul.Tocmai de aceea se limiteaza superior temperatura de fierbere a componentelor benzinei.Chiar si asa cu timpul fractiile grele din benzina ajung in ulei,mai ales la porniri dese pe vreme rece,alterandu-l. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Hee ! Motorina da , ajunge in baie dar pentru faptul ca e agresivä cu uleiul si spala pelicula de pe camasi si de pe ghidurile supapelor , dar uleiul ancraseaza tot (motoarele in 2 timpi n-au supape si le doare doar ancrasarea bujiei ).
Odata ajunsa in baie mai are grija putin si de cuzineti - si-apoi sa vezi distractie ![]() Oricum ajungerea uleiului in baie n-ar fi un necaz prea mare si s-ar petrece doar primele minute cind motorul e rece , pe urma se arde cu benzina in camera de ardere si lasa zgura acolo unde nu ajung segmentii sa curete (capul pistonului si interiorul chiulasei cu supape si bujie . Skoda era prin '80 "banc de probe", aveam colegi care amestecau benzina juma-juma cu petrol lampant ( ca era mult mai ieftin si nu aveai cota ca la benzinä ) , se zapacea destul de repede motorul , dar piesele erau mai usor de procurat - si mai ieftine ca la Dacie , fiind mecanici desfaceau motorul si a doua zi era tot nou . Oricum nu e deloc recomandat nici petrolul, se comporta la fel ca motorina în contact cu uleiul . Initiatorul topicului intreba daca e bine sa puna ulei "Stihl" in benzina , din relatarea ta poate trage concluzia cä ar fi bine , la asta ma refeream inainte . Numai bine va doresc ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ar fi fost mult mai indicata neofalina.Cira octanica mult mai buna,de pe la 60 in sus,nu condenseaza pe cilindri sa intre in ulei.
Acum,efectul exact al unei oarecare cantitati de ulei adaugat permanent in benzina e greu de precizat fara teste riguroase.Ma gandesc totusi la posibilitatea unor depuneri pe supape ca in cazul ghidurilor uzate.Dar stiu ca la anumite motoare Wankel s-a indicat ulei in benzina pana s-au gasit solutii pentru rezolvarea unor anumite probleme de ungere. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
![]() |
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cautand altceva,am gasit ceva interesant in volumul "Practica automobilului",vol.I de Petre Cristea.La pagina 380 sus se vorbeste despre ulei special pentru ungerea pe deasupra adaugat in benzina in proportia indicata pe bidon.In lipsa se spune ca se poate pune ulei de motor 0,5g la litrul de benzina+1% grafit coloidal.Personal am ceva rezerve in legatura cu grafitul pentru ca e cam conductor de electricitate si ma gandesc ca nu face bine ajuns pe bujii.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Merge si cu diluant
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Aici era vorba de ungere si nu cred ca diluantul unge.Ca merge motorul si cu asa ceva,stiu,dar ataca garniturile daca e in concentratie mare .Nu stiu ce cifra octanica are.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:27 |