probleme cu franele, nu am frane
![]() ![]() ![]() |
probleme cu franele, nu am frane
cristi_21us |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|||
rtulea |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Asta inseamna ca nu-ti revine pistonul din etrier si-ti raman apasate placutele pe disc. Desfa etrierul si impinge in pistonas cu o presa speciala. Fa cateva curse de dute-vino. Daca nu se remediaza atunci cu o pensa strange furtunul de frana si scoate afara pistonul. Apoi, cu un smirghel foarte fin, din acela de apa, freaca pe suprfatata acestuia. Sigur este rugina pe el di de aceea face probleme.
Dupa montarea pistonului la loc obligatoriu fa o aerisire. |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
RTULEA
Bag seama ca tu mergi mai mult pe dezinformare , decit pe informatii utile In primul rind nu este deloc normal sa se incinga discul la inlocuirea placutelor Ceea ce se intimpla dupa inlocuire placute este faptul frina pata nu mai are eficienta 100/%, deoarece geometria suprafetei placutelor este diferita de a discurilor. Ca atare suprafata de contact intre cele 2 piese este mult mai mica si implicit frecare mica= reducere frina si maritrea efortului de apasare la pedala. Mizeria poate sa vina din pompa de frana, circuitul franei (tevi) si pistonase Total gresit daca se ajunge la faza de a patrunde mizerie din exterior in circuitul de frinare, afla ca acea masina are frina facuta varza. Colorarea lichidului provine din componenta cauciucului - Negru de fum - si nu are implicatii in buna functionare a frinei REPARTITOR - aceasta piesa se gaseste montata pe osia spate a masinii si are rolul de a repartiza presiunea exercitata de lichid la cele 2 roti Piesa la care tu faci referire se numeste LIMITATOR si are rolul de a limita presiunea la rotile spate la valoarea de 28-30 bar, peste aceasta valoare rotile spate se blocheaza conducind la derapaj necontrolat- deci nu este indicat sa se puna pe direct sau sa se mareasca respectiva valoare Edit ca am vazut si ultimul tau mesaj cu o gogomanie din cele mari Pistonul etrier are un tratament de suprafata f mic,daca tu intervii cu smilgher inlaturi acea acoperire si facilitezi aparitia ruginei mult mai repede Inca unul , pentru a stopa curgerea lichidului nu este necesar sa strangulezi furtunul ci pune manivela cric sai ceva asemanator ca lungime intre pedala si scaun, pompa actionata nu se va mai alimenta si implicit nu va mai curge lichid cristi_21us Faptul ca se incinge ff tare o roata, se datoreaza etrierului, mai precis pistonasul acestuia nu se mai retrage ptr ca : - garnitura a gomflat( umflat ) - nu mai permite retagerea pioston, cauze - lichid neconform - piston etrier prezinta mari pete de rugina ce actioneaza asupra garniturii ca o bucata de smilgher in final conduce la blocarea piston Concluzie: Se verifica etrierul respectriv si se inlocuiesc piese defecte This post has been edited by Dyda: 11 May 2005, 12:14 |
-------------------- Kox
|
|
dantmd |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Salutare !
Daca ai schimbat pompa de frana se poate intampla ca in pompa supapa de la pistonasul care dirijeaza circuitul de franare al rotilor din fata sa nu lucreze bine , si dupa un anumit numar de apsari ale pedalei sa-ti ramana instalatia sub presiune.E posibil ca la cateva pedale scurte consecutive sa-si dea drumu in cazul asta. Roata din stanga se infraneaza mai repede din cauza ca circuitul este mai scurt.Verifica si roata din dreapta.De aia ai pedala tare ! Poti incerca sa desfaci un pic aerisitorul sau conducta de la roata care e infranata , si daca tasneste lichidul cu presiune atunci asta e ! |
-------------------- I love my car !
|
|
Dyda |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Supapa de care vorbesti are rol numai de alimentare pompa cu lichid.In cazul ca este defecta nu va fi presiune in pompa, se exclude ca defect in blocare etrier
|
-------------------- Kox
|
|
rtulea |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(Dyda @ 11 May 2005, 11:07) 1. Pentru chestia cu repartitorul imi fac mea culpa. Greseala mea, graba. ![]() 2. In ceea ce priveste incalzirea rotilor dupa schimbarea placutelor da-mi voie sa te contrazic. De fiecare data cand am schimbat placutele de frana roata s-a incalzit. Ca rezolvare am batut in etrier ca sa-si faca un pic de loc in penele de fixare si sa se "aseze" de la sine. 3. Daca citesti bine observi ca omul spune ca are unele "depuneri fine ca de nisip" - aici ar putea fi rugina de pe tevi si nici decum cauciuc din garnituri. Iti spun sigur chestia asta ptr ca proiectez matrite de injectat cauciuc iar materialul care se utilizeaza are o rezistenta foarte mare (~85 gr Shore). Deci doar culoarea. 4. Tot din experienta (sunt inginer proiectant) iti spun ca materialul pistonaselor este un OLC45, imbunatatit la 35-40 HRC. Ca cineva sa poata da jos stratul acela imbunatatit cu o bucata de smirghel de apa i-ar trebui cam un an de zile. |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
hai ca incerc azi sa bat un pic cu ciocanu in ertier sa vad poate are vre-un efect.oricum maine dimineata ma duc in la Tess cu ea.sa curate ei etrieru.
|
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
Dyda |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Indiferent de gradul de uzura al placutelor, in timpul frinarilor, as disc roata se va incalzi mai mult sau mai putin in functie de timpul de utilizare al frinei.deci este normal ca acest as sa se incalzeasca. ( ma voi interesa ptr o temperatura acceptata ) Faptul ca la tine etrierul nu are joc in pene , trag concluzia ca acestea nu sunt conforme - deformate , prezinta amprente accentuate in urma loviturii de ciocan, etc.
In ceea ce priveste fraza cu prezenta unor granulatii fine in lichid, nu o pot accepta, deoarece acestea ar conduce la o uzura imediata a garniturilor si automat permite trecerea lichidului pe linga acestea si pierderea presiunii in pompa. Ramin tot la ideea de depuneri de negru de fum din compozitia cauciucului din garnituri.Prezenta acelor firicele de nisip fin cred ca ar fi posibila numai in cazul scaparii garniturilor pe jos la montare. Si tot din experienta ( 15 ani in domeniul frinelor ) iti pot spune ca odata actionat asupra pistonului cu smilgher, aceasta corodeaza mult mai rapid ( in functie de corectitudinea efectuarii operatiei de acoperire si pregatirea acestuia |
-------------------- Kox
|
|
dex lada |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
tevile de cupru ruginesc ?
![]() |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
rtulea |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(Dyda @ 11 May 2005, 13:43) Si tot din experienta ( 15 ani in domeniul frinelor ) iti pot spune ca odata actionat asupra pistonului cu smilgher, aceasta corodeaza mult mai rapid ( in functie de corectitudinea efectuarii operatiei de acoperire si pregatirea acestuia Atunci da-mi si mie o ideea despre cum ar trebui curatat pistonasul de rugina depusa pe el. Repet, cu smirghelul de apa indepartezi doar stratul de rugina care s-a depus deja. Practic nu prea poti sa intrii si si in stratul calit. Ptr "dex lada" NU! Tevile de cupru nu ruginesc dar isi formeaza un strat de oxid de suprafata interioara/exterioara a acesteia. Forta am putea spune ca este o metoda de auto-protectie. This post has been edited by rtulea: 12 May 2005, 07:46 |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Lacaru |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
Din cate stiu eu cuprul nu rugineste, dar e foarte posibil ca tevile sa fie din otel.
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#42
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 12 May 2005, 08:43) Atunci da-mi si mie o ideea despre cum ar trebui curatat pistonasul de rugina depusa pe el. Repet, cu smirghelul de apa indepartezi doar stratul de rugina care s-a depus deja. Practic nu prea poti sa intrii si si in stratul calit. Se merge la magazin si se cumpara unul nou. E 140k lei. Bai, vorbim de frane aici, nu de suportul de CD-antiradar. Acuma sincer....vreti masini dar stati la smirgheluit pentru 140k lei. (sau nici atat nu e, nu mai tin minte). Nu mai suntem pe vremea lui Ceasca. Terminati cu idei de genu asta, "las' ca merge si asa". ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
rtulea |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(driverx @ 12 May 2005, 07:31) Se merge la magazin si se cumpara unul nou. E 140k lei. Bai, vorbim de frane aici, nu de suportul de CD-antiradar. Acuma sincer....vreti masini dar stati la smirgheluit pentru 140k lei. (sau nici atat nu e, nu mai tin minte). Nu mai suntem pe vremea lui Ceasca. Terminati cu idei de genu asta, "las' ca merge si asa". ![]() N-am zis ca "las' ca merge si asa" ci doar ca in loc sa dai banii pe un pistonas nou la fiecare schimbare de placute poti sa faci cele de mai sus. Nimeni nu te obliga sa faci asa cum scrie cum nimeni nu obliga pe "adrisant" sa faca asa. |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
ocheselionut |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 April 05 ![]() |
mai traiesc doar ca am cam multa treaba ,inca nu am avut timp sa fac nimic la ea merg si eu cu ea asa incetisor ca dupa mort pana fac rost de bani ca sunt LEFTER!!! cu frana de mana m-am uitat si e scos cablul de la roata de pe stanga am vb cu proprietarul si mi-a zis a a avut probleme i se bloca roat si i s-au sudat rulmentii de fapt rulmetul pe stanga si atunci cand a facut-o a scos el de tot cablul de la freana de mana .eu am servo frana si am vb cu cineva si mi-a spus ca la servo nu e bine cand pedala trece de jumate dar la mine prinde abia la fund de tot daca vreau sa prinda mai sus tre sa fac pedala.
mai astept ca tre sa iau niste bani sapt asta sau saptmana viitoare si am sa merg la cineva cu ea omu cica se pricepe... QUOTE(ionut232 @ 11 May 2005, 04:08) ocheselionut mai traiesti frate?sau vorbim singuri? sa stii ca avem multe probleme despre care sa discutam... sau nu mai raspunzi ca ai patit-o cu franele? ![]() |
--------------------
dacia
1310
- tl 01 dmb
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
firar ea sa fie de masina.am fost la service si mi-au schimbat etrierul.mi-au pus dinala de uzina.frane la fel ca inainte si tot se incalzeste.nu mai merge infranata, sau merge dar ffff putin.ce naiba are?aerisirea a fost facuta.ce poate sa mai aiba?
|
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
rtulea |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(cristi_21us @ 12 May 2005, 16:43) firar ea sa fie de masina.am fost la service si mi-au schimbat etrierul.mi-au pus dinala de uzina.frane la fel ca inainte si tot se incalzeste.nu mai merge infranata, sau merge dar ffff putin.ce naiba are?aerisirea a fost facuta.ce poate sa mai aiba? Ai putina rabdare pana se aseaza el acolo. Poti sa-i aplici, cum ti-am mai spus, niste lovituri usoare de ciocan in etrier sa se mai aseze in penele de fixare. |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
[quote=rtulea,12 May 2005, 06:43]
Atunci da-mi si mie o ideea despre cum ar trebui curatat pistonasul de rugina depusa pe el. Repet, cu smirghelul de apa indepartezi doar stratul de rugina care s-a depus deja. Practic nu prea poti sa intrii si si in stratul calit. In momentul cind rugina a patruns adinc,nu mai ai ce face decit sa-l inlocuiesti Dar pentru pete sa zicem mai 'usoare ' corpul pompei , corpul cilindrilor receptori , pistoanele etrier si pistoane cilindri la exterior se pot indrepta prin frecare cu o bucat de lemn de brad umezit bine in lichid de frina. Acesta este numai un artificiu in remediere, ptr ca in timp suprafata continua sa se corodeze si inevitabilul se va produce - inlocuirea piesei defecte. Pentru ca tot suntem la acest capitol de frinare vreau sa va atentionez ca este interzis cu desavirsire spalarea componentelor sistemului de frinare cu benzina,acetona diluant sau alt produs petrolier. Cauciucul din garnituri are o compozitie ce nu rezista la aceste PP si se va gomfla producind blocaje. Singurul produs admis ptr spalare este alcoolul tehnic si apa, dupa care uscare Daca se intimpla sa ramineti fara lichid in instalatie undeva departe de pravalii sau ateliere, se va pune apa cu sapun sau alcool( ex tuica) pina la cel mai apropiat punct unde se poate remedia |
-------------------- Kox
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#48
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa va zic si eu una tare... care la mine a functionat . Asa cum s-a aratat mai sus pistonasele mai merg "reconditionate" doar daca rugina nu le-a atacat prea mult...in sensul acesta eu am reusit sa refac suprafata perfect lucioasa cu un burete de teflon ... da chiar asa ! Sunt niste bureti de vase care pe o parte au o pasla din teflon cu care se freaca pistonasul pana se ajunge la o suprafata ca de oglinda...distrugeti cam 3 bureti pe un pistonas, dar merita mai ales ca acestia sunt si ieftini . Ma rog, am inteles ca exista si niste masinarii care folosesc aceasta pasla ca o banda de slefuit...eu am gasit doar la bureti de spalat vase care sunt si astia pe categorii : scotchbrite etc ! Asa ca succes pt cine se incumeta !
Acum serios vorbind, cine are o banda dintr-asta de pasla cu teflon o sa se minuneze ce rezultate o sa aiba . Daca este careva care stie si de unde se poate procura aceasta poate ne spune si noua ca nu putem fura bureti din bucatarie la nesfasit ! PS : la mine a functionat metoda, mai ales ca era si un prieten pe la mine si a contribuit si el ! PS 2 : dezavantaj major : e clar ca nu mai poti spala vase cu buretii astia ! ![]() This post has been edited by mewtwo: 16 May 2005, 07:06 |
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
rtulea |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(mewtwo @ 16 May 2005, 05:58) ... Ma rog, am inteles ca exista si niste masinarii care folosesc aceasta pasla ca o banda de slefuit... Daca este careva care stie si de unde se poate procura aceasta poate ne spune si noua ca nu putem fura bureti din bucatarie la nesfasit ! PS : la mine a functionat metoda, mai ales ca era si un prieten pe la mine si a contribuit si el ! PS 2 : dezavantaj major : e clar ca nu mai poti spala vase cu buretii astia ! ![]() Oricine are un polizor acasa isi poate face chestia pentru slefuit. Se cumpara, din Metro sau de la orice magazin cu materiale de constructii, pasla aproape de grosimea pietrei de polizor. Tot din acele magazine se cumpara si "Pasta de slefuit" care poate fi sub forma lichida sau, cum are tatal meu, daca cunoasteti pe cineva care lucreaza ca rectificator, o sa va dea el pasta sub forma aglomerata, adica un fel de piatra. Cu pasta aceasta dati pe pasla dupa ce ati montat-o pe polizor in locul pietrei si incepeti slefuirea. Atentie la maini, la turatia pe care o are polizorul riscati sa va scape pistonasul sau sa va slefuiti si degetele. Doare al dracu de tare. |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
alta problema.ce naiba mah bag la bani in ea.o duc numai la service-uri de calitate.cumpar ce e mai bun si tot am probleme.acum imi curge lichid pe la un etrier si iar nu mai am frane.nu mai suport.si mi se mai incalzeste si motorul de imediat fierbe.toate aste intr-o singura zi.
|
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
rtulea |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(cristi_21us @ 18 May 2005, 22:01) alta problema.ce naiba mah bag la bani in ea.o duc numai la service-uri de calitate.cumpar ce e mai bun si tot am probleme.acum imi curge lichid pe la un etrier si iar nu mai am frane.nu mai suport.si mi se mai incalzeste si motorul de imediat fierbe.toate aste intr-o singura zi. Cred ca asta este un test psihologic pentru tine.(am patit si eu). Problema nu o constituie service-urile ci cei ce lucreaza in ele. Pe la etrier pe unde curge lichidul? Pe la imbinarea furtunului, pe langa pistonas, pe la aerisitor? Cel mai probabil nu tin garniturile pistonasului. Acum, pune tu manuta pe joja de ulei si verifica cantitatea de ulei+apa din baie, cred ca s-a dus la loc cu soare, loc cu verdeata, garnitura ta de la chiuloasa si de aceea iti fierbe motorul sau executa o aerisire calumea a circuitului de racire. Bafta, spor la treaba si nu ceda psihic. ![]() Editat imediat: Am uitat sa precizez, verifica intr-un ibric cu apa calda la ce temperatura iti deschide termostatul. This post has been edited by rtulea: 19 May 2005, 07:53 |
--------------------
Dacia
Logan
- PH-78-UTU
sept 2006, Laureate 1,6 Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
cristi_21us
La montarea furtunului pe etrier, intre cele 2 piese se pune si o saiba de cupru pentru etanseitate, la tine posibil sa fi omis meseriasul sa o monteze Daca curge pe la piston inseamna ca la montarea acestuia acelasi meserias a ciupit garnitura si trebuie inlocuita dar la alt meserias Si o ultima varianta , posibil furtunul rupt , crapat si curge |
-------------------- Kox
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
rtulea cred ca este super adevarat ce zici tu.este un super test psihologic cel pe care mil pregateste masina.am fost azi la service si de vina era garnitura aia de cupru de la furtun.am schimbat-o si nu mai curge.deocamadata.a aerisit franele si pedala to elastica e.daca o calc cu putere se duce pana in fund.i-am scos termostatul si vad ca nu se mai incalzeste.apa in ulei nu am.garnitura e buna.nu a fiert apa pana acum niciodata.
s-ar putea sa o vand.daca va spun cati bani am bagat in ea o sa spuneti ca am probleme psihice. am sa dau un anunt la bursa sa vad cat valoreaza msina si poate ma scuteste cineva de ea. imi cer scuze moderatorilor pt off-topic |
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 17:35 |