Lichid de frana, Marca
![]() ![]() ![]() |
Lichid de frana, Marca
DR.M |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 14 August 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambiance
2005/1.4MPI
|
|||
bogdan_90 |
![]()
Post
#32
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
merge schimbat la pedala. eu asa am facut si n-am avut probleme.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
DSNistul |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 6 September 10 From: Pitesti - AG ![]() |
bogdan, am incercat in toate felurile sa-ti trimit un mesaj insa nu am reusit iar ca ultima metoda am gasit-o pe asta.
mi-ai spus k ai cunostinta despre un mecanic bun in Pitesti. Asta e nr. meu, 0735809063, da-mi te rog un mesaj cu numarul lui de telefon, daca se poate. Cer scuze tie si administratorului, nu pot trimite mesaje personale, imi da eroare, scuze |
--------------------
dacia
supernova
2002 confort
- ag.83.nic Pitesti-AG-Romania
|
|
tribunul |
![]()
Post
#34
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Vreau sa-i schimb lichidul de frana.
Simte masina vreo diferenta daca folosesc Dot 4 ESP in loc de Dot 4? Ar fi cam dublu la pret, se merita? Ma gandes sa procedez astfel: - dau drumul la tot lichidul, desfacand aerisitoarele de la toate (4) rotile. - incep sa pun lichid in vas, si las aerisitoarele deschise pana incepe sa curga lichid curat pe la toate, adica sa curat putin sistemul - inchid aerisitoarele si incep aerisirea, cu dreapta spate, stanga fata, stanga fata spate, dreapta fata. e corect asa, am sarit ceva? o sa cumpar 1 litru ca sa curat putin circuitul. This post has been edited by tribunul: 14 Oct 2011, 14:34 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
[quote=tribunul,14 Oct 2011, 14:33]
Vreau sa-i schimb lichidul de frana. Simte masina vreo diferenta daca folosesc Dot 4 ESP in loc de Dot 4? Ar fi cam dublu la pret, se merita? Ma gandes sa procedez astfel: - dau drumul la tot lichidul, desfacand aerisitoarele de la toate (4) rotile. - incep sa pun lichid in vas, si las aerisitoarele deschise pana incepe sa curga lichid curat pe la toate, adica sa curat putin sistemul - inchid aerisitoarele si incep aerisirea, cu dreapta spate, stanga fata, stanga fata spate, dreapta fata. e corect asa, am sarit ceva? o sa cumpar 1 litru ca sa curat putin circuitul. [/quote eu iti spun cum am procedat eu scos tot lichidul din vas cu o seringa si umplut, la urma am inceput cu ceea mai indepartata roata ( desfacut si curs lichidul si la urma vechia procedura cu pedale ), asa am procedat pt toate rotile ( din cind in cind completat cu lichid in vas ) am pus un lichid de la motul (scump ) si sincer nu am simtit nici o diferenta ( doar creierul meu este fericit ca am pus motul ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#36
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
parca e :spate stanga, spate dreapta, fata dreapta, fata stanga
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
YRX |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Tribunule, daca ai ABS sa nu te puna necuratu' sa golesti circuitul, procedura de aerisire a acumulatorului ABS implica diagnoza, purjare electrovane separat, o intreaga filozofie pe care nici prin service-uri nu o prea stapanesc.
Fa schimbarea lichidului prin pompare cu motorul oprit, scoti lihidul din vas cu seringa, completezi, apoi faci aerisire, 4-5 pe fiecare roata si aia e. Nu te complica inutil. Si da, este diferenta intre Dot4 si DOT4 vascozitate scazuta, foloseste din asta din urma. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 14 Oct 2011, 17:32) Tribunule, daca ai ABS sa nu te puna necuratu' sa golesti circuitul, procedura de aerisire a acumulatorului ABS implica diagnoza, purjare electrovane separat, o intreaga filozofie pe care nici prin service-uri nu o prea stapanesc. Fa schimbarea lichidului prin pompare cu motorul oprit, scoti lihidul din vas cu seringa, completezi, apoi faci aerisire, 4-5 pe fiecare roata si aia e. Nu te complica inutil. Si da, este diferenta intre Dot4 si DOT4 vascozitate scazuta, foloseste din asta din urma. care este diferenta ???? |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
YRX |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Intre masina fara ABS si cea cu ABS? Sau intre lichidele de frana?
Lichidul DOT4 pentru sistemele ABS, ESP etc. are o vascozitate mai mica, este mai fluid, ceea ce permite functionarea mai rapida electrovalvelor. Si la Dacia exist un lichid special "Faible vascosite" care se foloseste la masinile cu ABS. Nu cred sa fi vazut service-urile asa ceva dar pe hartie este. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
DMP |
![]()
Post
#40
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Lichid de frana "Renault" faible vascosite se gaseste pe le reprezentantele Renault. Eu am vazut la Serus.
Multe lichide cu vascozitate scazuta la rece, cum solicita Renault pentru masinile cu ABS, ESP, sunt SAE J1704. In manualul de Logan se cere un lichid cu SAE J1703 dot 4 si cu vascozitate scazuta la rece pentru carutele cu ABS. Am vazut unele lichide care au norma SAE J1704 cat si SAE J1703. Care e diferenta intre SAE J1704 si SAE J1703? Un lichid SAE J1704 poate fi folosit in locul unuia SAE J1703? |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
andreig1982 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
eu am folosit pt rabla mea cu ABS lichid motul 5.1
in descriere zice asa "LONG LIFE FORMULA : the high wet boiling point (185°c/365°F), superior to DOT 4 and DOT 3 fluids enables to use this product longer. SPECIALLY DESIGNED TO ANTI-LOCKING BRAKE SYSTEM (ABS) : its viscosity (820 centipoises at -40°c / -40°F) lower than DOT 4 and DOT 3 brake fluids, allows MOTUL BRAKE FLUID DOT 5.1 an easier fluid circulation in micro-valves of anti-locking systems. PERFECTLY NEUTRAL WITH SEALS USED IN BRAKING SYSTEMS. ANTI-CORROSION. STANDARDS : FMVSS 116 DOT 5.1 NON SILICONE BASE & DOT 4 & DOT 3 SAE J 1703 " |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
tribunul |
![]()
Post
#42
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(YRX @ 14 Oct 2011, 18:32) Tribunule, daca ai ABS sa nu te puna necuratu' sa golesti circuitul Ups... Atunci ma gandesc sa fac asa: scot cat pot cu seringa din rezervor, completez cu lichid nou, apoi dau drumul la o roata si las sa curga pana apare lichid curat, in acest timp completez tot timpul cu lichid in rezervor. Repet operatiunea la fiecare roata pana incepe sa curga lichid curat la fiecare roata, apoi le aerisesc pe toate. Ideea e sa pun pe sus si sa golesc pe jos in acelasi timp astfel incat circuitul sa fie plin tot timpul. Asa e ok? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#43
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(DMP @ 14 Oct 2011, 19:22) Lichid de frana "Renault" faible vascosite se gaseste pe le reprezentantele Renault. Eu am vazut la Serus. Multe lichide cu vascozitate scazuta la rece, cum solicita Renault pentru masinile cu ABS, ESP, sunt SAE J1704. In manualul de Logan se cere un lichid cu SAE J1703 dot 4 si cu vascozitate scazuta la rece pentru carutele cu ABS. d'aia nu au masinile Dacia si Renault frane iarna, imediat dupa pornire PS: vas - 0,25 L @YRX: si de ce nu s-ar face cu motorul pornit aerisirea (sa nu-mi zici de ABS ca esti de bula) ? |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
daciafan |
![]()
Post
#44
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(tribunul @ 14 Oct 2011, 20:57) Ups... Atunci ma gandesc sa fac asa: scot cat pot cu seringa din rezervor, completez cu lichid nou, apoi dau drumul la o roata si las sa curga pana apare lichid curat, in acest timp completez tot timpul cu lichid in rezervor. Repet operatiunea la fiecare roata pana incepe sa curga lichid curat la fiecare roata, apoi le aerisesc pe toate. Ideea e sa pun pe sus si sa golesc pe jos in acelasi timp astfel incat circuitul sa fie plin tot timpul. Asa e ok? igen ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
tribunul |
![]()
Post
#45
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(Logan_Stepway @ 14 Oct 2011, 22:17) si de ce nu s-ar face cu motorul pornit aerisirea E presiunea mare ... si te stropesti ... zic si io. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
YRX |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Logan_Stepway @ 14 Oct 2011, 22:17) De fapt cu ABS-ul oprit nu cu motorul. Pentru ca se activeaza aiurea vanele, ABS-ul sesizand viteza zero la roti si miscari de presiune in sistem. Procedura corecta ar fi cu dezactivarea ABS-ului din diagnoza (scrie si in manual treaba asta). In conditii de fata blocului merge cu motorul oprit. Citat din manual: ATENȚIE Precauție specială de respectat în timpul operației de purjare a circuitului de frânare: contactul vehiculului trebuie să fie întrerupt pentru a nu activa electrovanele grupului hidraulic (dacă vehiculul este echipat). Tribunule, ia 0,5 l de lichid, schimba-l pe ala din vas si apoi faci fix operatiunea de aerisire prin metoda pedalei. Nu lasi aerisitoarele deschise decat in momentul in care asistenul iti tine pedala apasata. Completezi vasul pe parcurs. Daca faci de 4-5 ori pe fiecare roata ai schimbat tot lichidul. This post has been edited by YRX: 15 Oct 2011, 10:35 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
As vrea sa-mi schimb si eu lichidul de frana (dupa 5 ani si cateva luni). Ce parere aveti despre ATE RACING DOT 4 BLUE? A pus cineva? |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
mk2 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Vreau sa schimb si eu lichidul de frana la troaca mea.
Totusi, nu m-am lamurit pe de-a intregul asupra operatiei. 1. Daca schimb lichidul din borcan si dau drumul la aerisitor sa curga pana vine lichidul nou, de ce mai este nevoie de aerisire? (teoretic, nu prea vad pe unde poate sa ia aer) 2. In cazul in care faci aerisirea, trebuie intai schimbat lichidul la toate cele 4 roti si dupa aceea facuta operatia de aerisire sau se fac ambele operatii / roata simultan (adica il lasi sa curga pana vine lichid nou dupa care faci aerisirea dupa care treci la alta roata)? Apropo, in manual se specifica ordinea a fi: spate dreapta, fata stanga, spate stanga, fata dreapta insa intr-un document Ferodo se specifica faptul ca intai se fac sabotii dupa care se fac discurile. This post has been edited by mk2: 27 Jul 2012, 13:17 |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la service si mi-am schimbat lichidul de frana. Operatiuna s-a desfasurat astfel:
1) scos cu seringa lichidul din vas; 2) umplut vasul cu lichid nou; 3) ridicat pe elevator si dat drumul pe rand la suruburile de aerisire de pe spate, curgand o cantitate suficienta incat sa se umple circuitul cu lichid nou turnat in vas la punctul 2); trebuie avut grija totusi sa nu se goleasca de tot vasul pentru ca atunci chiar va trebui aerisire 4) curatat urmele de lichid de pe butuci 5) lasat masina jos si reumplut vasul cu lichid nou 6) suit masina pe elevator si dat drumul pe rand la suruburile de aerisire de pe fata, lasand sa curga o cantitate suficienta de lichid astfel incat sa se scurga cel vechi din circuitele de pe fata 7) curatat urmele de lichid de frana 8) lasat masina jos si umplut pana la nivel vasul cu lichid de frana nou Asta e tot. Nu necesita aerisirea franelor daca nu a intrat aer in sistem (intra aer doar daca se goleste vasul in timp ce curge lichid pe la vreun surub de aerisire). Operatiunea a costat vreo 50...60 lei (nu mai stiu exact). Cred ca pentru cat costa, mai bine va duceti la service. Lichidul l-am cumparat eu din alta parte cu 22 lei un litru (parca) si a mai ramas in urma operatiunii. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am uitat sa zic ca la sfarsit a mai fost si pasul:
9) mers la hala de ITP si verificat franele pe aparat. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
mk2 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa revin, am inlocuit lichidul de frana astfel:
1. cumparat seringa + 1 m de furtun transparent (diam aprox 5-6mm) 2. scos lichidul vechi cu seringa pana aproape de baza dupa care am adaugat cel nou (din pacate rezervorul e impartit in 2 camere pentru fiecare circuit, camere ce par sa comunice doar prin partea de sus a rezervorului astfel incat nu poti scoate cu seringa decat din prima camera) 3. dat aerisitoarele cu wd40 dupa care desfacute un sfert de tura cu o tubulara ( piulitele de la sistemul de franare sunt facute dintr-un metal foarte moale - la alta masina am reusit performanta de a distruge hexagonul cu o cheie fixa) 4. montat furtunul in capul aerisitorului si desfacerea acestuia pentru inlocuirea lichidului cu ajutorul gravitatiei; 5. din pacate curgea foarte incet, asa ca am trecut la metoda aerisirii cu pedala; noroc ca l-aveam pe taica-miu pe acasa. 6. facut cate 5-6 cicluri pe roata pana vedea lichid mai "incolor"; 7. spre marea mea surprindere la ultima roata mi-au iesit cateva bule de aer - ultima aerisire s-a facut in service dacia la inlocuirea repartitorului ![]() 8. adaugat lichid de frana dupa fiecare aerisire; In total am scos doar 500 de ml de lichid de frana, desi am scos pana a venit cel nou ![]() Per total, parca s-a mai intarit un pic pedala la franari repetate. ![]() |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
YRX |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai si cat vroiai sa scoti?
0,5l este capacitatea intregului sistem de frana. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mk2 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa stiam si eu si tocmai de aceea m-am si mirat.
Treaba e ca acei 500 ml scosi de mine sunt de fapt cam 450. In conditiile in care dupa ce venea lichid nou am mai dat 3-4 "pedale". Drept urmare estimez ca lichid vechi am scos undeva sub 400 ml. Deci ori a mai ramas pe undeva ori capacitatea este 400 de ml si nu 500. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
YRX |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Depinde si de cat lichid mai aveai in sistem.
Totodata, cand aerisesti este dificil sa-ti dai seama cand vine lichid nou, plus ca ele se amesteca. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
da si nu.
eu cand am schimbat lichidul am luat alta culoare tocmai sa vad cand vine cel nou. |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
argon |
![]()
Post
#56
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se recomanda sub nici o forma metota cu pedala, pentru ca in mometul cand apesi pedala in blana, pistonul cu garnitura ajunge in cilindru intr-o zona cu asperitati, nelucioasa ( 'neumblata') si se poate deteriora garnitura.
Asa ca ori in service cu aparat cu aparat de vid , ca la carte, ori dupa metoda de mai jos, un tutorial de nota 10 dupa care am schimbat eu. Necesar o persoana si vreo 2 ore. Atentie sa nu ramana fara in rezervor, daca a ajuns o bula la unitatea ABS, e mai nasol. This post has been edited by argon: 9 Aug 2012, 10:03 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
george_c_ro |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 15 February 07 ![]() |
nu am schimbat lichidul de frana de 6 ani (de cand am cumparat masina)
ce parere aveti de lichid frana marca "2+2" Berkebile Oil Company ?(l-am primit gratis ![]() -este DOT 4 B2900 "brake fluid , super heavy duty " cu specificatia "Dot 4 for Motor Vehicle Brake Fluid exceeds SAE Spec J1703 , Federal Spec W-B680A and conforms to Federal Motor Vehicle Standard 116 " -termen valabilitate 10 ani , made in USA, ambalaj 946 ml - nu prea am gasit review-uri despre acest tip de lichid frana si nici nu am gasit pe site-urile auto This post has been edited by george_c_ro: 8 Oct 2012, 21:52 |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Laureate Plus 1.4 mpi
|
|
adyprico |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 13 April 09 ![]() |
Salutare,
Ce lichid recomandati pentru logan ambition (deci are ABS) benzina ? Eu am gasit http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...d609a089007672a ce parere aveti e bun pentru sistemul cu abs. |
--------------------
Logan
Ambition
2005
|
|
AndreiAndreiutzu |
![]() ![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 28 December 12 From: Bucuresti ![]() |
Salutare tuturor!
![]() Vreau sa inlocuiesc lichidul de frana vechi cu acesta: http://www.daciashop.ro/frana/lichid-frana...otul-dot4racing . Este bun pentru logan cu ABS? |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Preference
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
vezi ca acela nu e ok, iti pot recomanda ce am folosit si eu , am 1 an cu el si este ok http://www.daciashop.ro/frana/lichid-frana/ATE-SL6
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:11 |