Presiune de ulei, Nu urca presiunea direct cu turația
![]() ![]() ![]() |
Presiune de ulei, Nu urca presiunea direct cu turația
dragostea |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 17 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia 1310L
1993
- cj01usr
|
|||
ionut.tanase |
![]()
Post
#2
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
2 linii la Dacie este OK. Poti merge linistit cu ea. Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul!
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
serhat |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 October 07 ![]() |
1 linie=2 bari.(dupa prima linie rosie). Daca nu se aprinde becul inseamna ca ai ceva ungere....
This post has been edited by serhat: 18 Jan 2008, 16:37 |
--------------------
dacia
logan
2008 1.6 16v
- B 92 XXX
|
|
msanyix |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Ce vrei sa zici prin ulei hidraulic in motor?
|
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
750 - 800 rpm = 0,7 bari
4000 rpm = 3,5 - 4 bari This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Jan 2008, 16:36 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
DaniCom |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 October 07 ![]() |
Daca esti sigur de ce ai in motor, adica totul este ok atunci problema este sonda de ulei.Eu am schimbat cateva pana sa gasesc una buna.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
dragostea |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 17 January 08 ![]() |
Multumesc tuturor!
Dacă 1 linie= 2 bari atunci ar rezulta la capatul scalei, 4 linii = 8 bari. Este prea mult, pentru ca stiu ca presiunea max. la pompa de ulei este de 4 bari. De aici ar rezulta ca dacă am 2 linii ar fi cam 2 bari. Ulei hidraulic de la presa hidraulica a mea este un ulei H46 si nu ma induram sa-arunc (a trebuit sa renunt la presa). Mai auzisem cu ani in urma de folosirea uleiului hidraulic in loc de ulei de motor. Asa ca l-am pastrat, citeva zeci de litri si il folosesc in loc de ulei de motor. La sonda m-am gindit si eu (si la contact). Fenomenul a aparut brusc, lucru ce exclude uzura vreunei componente(?). |
--------------------
Dacia
Dacia 1310L
1993
- cj01usr
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#8
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Pune rand pe rand firele de la sonda la masa ca sa elimini ipoteza asta.Odata ar trebui sa se aprinda becul si o data sa sara acul sus de tot.
Valorile normale sunt cele pe care le-a zis Catalin. PS:esti absolut convins ca uleiul hidraulic iti asigura proprietatile de lubrifiere cum trebuie?.....indiferent de anotimp. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Desigur că nu...
Acele valori ale presiunii sunt date pentru un ulei recomandat de producător, adică unul ce are vâscozitatea corectă la temperatura de lucru a motorului... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dragostea |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 17 January 08 ![]() |
Uleiul hidraulic bineinteles ca nu are proprietați potrivite. Ma-m gindit ca ungere asigura cit de cit, ca doar asta face si in circuitele hidraulice, cit despre celelate proprietati specifice uleiului de motor, il schimb mai des.
Acum m-am uitat pe indicatorul din bord, pe voltmetru. Are patru linii in total. Deci trei intervale a cite 1,33 bar; 2,66; 4 bar. Am facut un drum prin oras, motorul s-a incalzit, dar presiunea nu a urcat mai mult de 1,5 bar. Indiferent de turatie. Am avut acelasi tip de ulei din vara. Se comporta normal, pina la temperatura de regim 4 bar, dupa ce se incalzea scadea dar niciodata sub 2 bar. Acum, iarna s-a intimplat ceva, cu filtrul, cu sonda, cu supapa, cu sorbul sau poate cu pompa. This post has been edited by dragostea: 18 Jan 2008, 22:57 |
--------------------
Dacia
Dacia 1310L
1993
- cj01usr
|
|
ATM |
![]()
Post
#11
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ceasul de ulei de Dacie, indiferent de model (incastrat in tabloul de bord, sau pus direct in bord) indica teoretic urmatoarele: prima linie (rosu) :0 bar, a doua linie - 2, a 3a linie - 4, a 4a linie (maxim) - 6. Desigur, acuratetea indicatiei nu e stralucita, el fiind fiind un mecanism relativ simplu, fara filtre sau mai stiu eu ce. Daca si in turatie de 3000 el sta la a doua liniuta, as zice ca ai ceva probleme (de ceas, cablaj, ulei prost sau in cel mai rau caz la sistemul de ungere - in turatia aia ar trebui sa stea , pentru un motor normal, pe la 3 (jumatatea scalei) - 4 (a 3a liniuta de jos in sus sau de la stanga la dreapta functie de ceas). In relanti incalzita este normal sa stea la a doua linie (presiune 2), dar in turatie ar trebui totusi sa creasca.
Ca fapt divers, aveam in copilarie un prieten care , luand permisul, a inceput sa mearga pe Dacia tatalui. Motor bun, original al masinii etc, presiune (cald) -relanti 2, turat 4. Intr-un an de demaraje, liniute si scarturi l-a facut sa ajunga la 0.5 (relanti, aprindere becuri) si 1-1.5 (turat). Dar motorul de bine de rau mergea, nu s-a gripat, iar setul a tinut inca 2 ani de atunci, dupa care a fost schimbat (dar nu din motive de ungere). |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu am avut sonda inghetata nu urca mai mult de prima linie (condens ) si nici dupa 100 Km nu se dezghetase acum ca s-a incalzit merge bine
This post has been edited by bygy007: 19 Jan 2008, 01:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dragostea |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 17 January 08 ![]() |
Multumesc pentru precizarile despre indicatorul presiunii. Deci, din 2 in 2.
Nu inteleg cum ajunge condens in sonda pentru a ingheta? Inauntru, ajunge uleiul din circuitul de ungere, care seamana cu bulbul, doar ca are un reostat, in plus. De la somda pleaca un fir electric la bord. Sau nu-i asa? This post has been edited by dragostea: 19 Jan 2008, 14:30 |
--------------------
Dacia
Dacia 1310L
1993
- cj01usr
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Scriu pe acest topic ca sa nu mai pornesc unul pe aceeasi tema.Am fost la munte in weekend(-20 de grade) si s-a defectat sonda,presiunea uleiului fiind fixa oricand.Am citi topicurile pe aceasta problema si m-am asigurat ca e sonda,am mers la magazin si am cumparat alta.Cea noua e proasta,nu indica corect(mai exact nu urca mai mult de 5,indiferent daca motorul e rece sau cald,indiferent de turatie).Sonda veche pare mai bine facuta,are si ceva insciptii pe spate,etc.As putea sa incerc sa cumpar o alta sonda dar inainte de asta as dori foarte mult sa stiu daca se poate repara cea veche sau macar ce anume se poate strica sau cum functioneaza.Mentionez ca am presiune buna(5 mii de km de la rk si pompa noua) si nu e sonda noua de vina,dealtfel cea veche nu scadea sub 3 la relanti.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#15
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta.
Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris ![]() |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#16
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
Imi cer scuze la initiatorul topicului, dar am si eu o intrebare daca se poate.
Eu am presiune 2, martorul din bord sta aprins si la o viteza de 100km/h, unde sa fie problema, la pompa? help me (tacane tacheti rau de tot, probabil din cauza la ungere). |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pompa ulei cuzineti sau canale infundate filtru de ulei sau ulei prost
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#18
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 19 Feb 2008, 19:14) Hmm... la ce te referi cu canale infundate. Hai sa iti zic, cand am schimbat uleiu, am scos capacu de la tacheti si l-am curatat, pe tacheti era depusa grasime(ulei), am sters cu o carpa, era un fel de noroi acolo, pe langa tacheti sunt acele canale? sa nu fi sters eu bine si sa fi astupat ceva pe acolo? mersi. |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sincer nu pot sa-ti dau un sfat la mecanica (la eletrica cu multa placere) dar ce am enumerat si eu sint posibile cauze de ce ai presiunea mica
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ionut.tanase @ 19 Feb 2008, 14:16) Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta. Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris ![]() Am inteles ce zici tu dar probabil din ambiguitatea scrisului meu nu ai inteles tu ce zic eu.Presiunea nu creste mai mult de 5 ,nici la rece,iar motorul este proaspat facut si are pompa noua.Vechea sonda arata bine,cea noua e proasta.Ce vreau eu este nu sa imi mai incerc norocul cu sonde noi,care si par proaste,ci sa incerc sa o repar pe cea veche,daca se poate,daca nu ma multumesc cu asta noua,este in fond doar un indicator relativ,nu un instrument de precizie,nici nu vreau mai mult de la el. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
baranga |
![]()
Post
#21
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie???
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
SebyAvrig |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 351 Joined: 28 October 07 ![]() |
a mea,la relanti cu motorul cald sta acul un pic sub 4.la turatii peste 2000 creste la 6.este bine asa?
|
--------------------
VW
Golf
1993 GT 1.8 Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
|
|
neajiji |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Nu-i cam mult la 6 in turatie? La mine sta la jumatea dintre rosu si prima linie (900rpm) si in sarcina urca la jumatatea ceasului aproape de a doua linie. Becurile inca nu s-au aprins si sper sa nu se aprinda prea curand. Astept vara sa-i fac schimbul de ulei sa vad daca se elucideaza misterul
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
QUOTE(baranga @ 26 Mar 2008, 17:00) o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie??? la mine la fel. 2 relanti, 6 in mers, uneori scade spre 4. becul se aprinde daca nu ai ulei, adica pe joja nici nu se mai vede, sau un ulei foarte prost (am pus o data de 5ron, da nu mai fac greseala). in rest pun castrol( 17ron), chiar daca mananca 1l/1000km. motorul merge super. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
SSilent |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
QUOTE Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul! asa face a mea... sta intre 6-8 bari cand e rece, si dupa ce se incalzeste nu sare de 2 bari ![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
seby9966 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: IASI ![]() |
Normal......toata lumea pune ulei bun....iar cei doi specialisti (se vor simti fara indoiala) fac lobby pt namolul romanesc.
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310 TX
1989
- IS-01-XMD Proietare si executie intalatii electrice, termice, sanitare.Case inteligente-0744996602,0731760222
|
|
neajiji |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
seby9966 tin sa te contrazic, am chiar valvoline 20w50 care chiar este excelent da tot e putin cam mica presiunea la relanti. La tine la cat sta?
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
seby9966 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: IASI ![]() |
Cand plec dimineata este 5-6....In 30 minute e la 2,5...explicatia e care am primit-o ...se incalzeste uleiul....scade vascozitatea...scade presiunea.
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310 TX
1989
- IS-01-XMD Proietare si executie intalatii electrice, termice, sanitare.Case inteligente-0744996602,0731760222
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#29
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
@seby9966, folosind care rationament ai dedus tu ca uleiul specificat in cartea tehnica, ar avea consistenta si calitatiile namolului?
This post has been edited by AR-18-MOS: 26 Mar 2008, 20:49 |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#30
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai era bun namolul, ca avea presiune 6 bari mereu.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 14:04 |