bateria
![]() ![]() ![]() |
bateria
radu32 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 14 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
2007 presitge
- 10-ytg
|
|||
robbie_ro |
![]()
Post
#2
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
1. Incearca sa fii mai coerent in exprimarea scrisa.
2. Nu confunda electromotorul cu alternatorul!!! Electromotorul il folosesti pt. pornirea motorului si este actionat atat timp cat tii cheia de contact in pozitia "demaror". Cand dai drumul la cheia de contact, electromotorul nu mai este actionat. Alternatorul este cel care furnizeaza curent electric pt. masina. El reincarca acumulatorul dupa ce pornesti motorul si e principalul furnizor de tensiune pt. echipamentele electronice de pe masina. Acum, daca tu vrei sa incarci un tel mobil, consumul acestuia nu va "secatui" bateria masinii de curent; deci poti incarca telefonul si cu motorul masinii oprit. This post has been edited by robbie_ro: 1 Aug 2010, 11:40 |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
crick |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Pe masina exista 2 surse de curent electric:bateria(12V) si alternatorul(14V) si consumatorii(becuri,motoare electrice,rezistente de incalzire,etc).Cu motorul oprit,consumatorii sunt alimentati doar din baterie.La pornire ,electromotorul se alimenteaza din baterie si da doar un branci motorului care porneste si totodata cu el si alternatorul(inainte se foloseau dinamuri) invartit de axul motorului printr-o curea.Deci atentie,alternatorul si electromotorul sunt 2 lucruri diferite!Dupa pornire consumatorii(lacomi) se muta cu consumul de la bateria de 12V spre alternatorul de 14V(ca-n politica,care da mai mult).Acu ,bateria (acumulatorul),care are "dubla personalitate", pana la pornire fiind sursa de curent,dupa pornire ea devine consumator,si incepe sa absoarba curent(se incarca)ca sa ajunga si ea la 14V,punand la loc ce a pierdut cu consumatorii cat timp motorul a fost oprit.De aceea ,cu motorul pornit,trebuie sa ai circa 14,2-14,4V pe bornele bateriei,asta insemnand ca alternatorul este ok; daca nu ,bateria se va descarca incet ajungand chiar la oprirea motorului.
Motorul Diesel are compresia mai mare in pistoane,deci opune rezistenta mai mare la pornire si bineinteles electromotorul solicita mai mult bateria.Uff,greu cu explicatiile astea! ![]() This post has been edited by crick: 1 Aug 2010, 12:04 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#4
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
ca sa nu deschid alt topic, descriu aici problema mea. Va rog redirectionare catre alt topic daca e cazul.
Se pare ca am probleme cu bateria la limuzina din dotare (diesel). Simptome: actinare greoaie a stergatoarelor, ventilatorul pt habitaclu nu porneste, la actionarea demarorului se aud doar niste clank-clank si nimic in rest (demarorul nu antreneaza, presupun ca nici macar nu este cuplat), martorii luminosi din bord se aprind aiurea sau raman aprinsi cand in mod normal ar trebui sa se stinga. Cu toate astea, farurile lumineaza binisor, casetofonul merge bine, inchiderea centralizata la fel. Simptomele astea sunt descrise telefonic de actualul utilizator al masinii. De asemenea, un fapt notabil, ochiul de pisica de la baterie, din verde sclipicios a devenit negru complet. de aici ma gandesc la baterie. In mod normal, un aparat de masura ar elucida rapid fenomenul, dar eu sunt prea departe de masina, si in zona respectiva nu exista aparat de masura ![]() S-a efectuat un test: bateria a fost alimentata cu un redresor ca pe timpuri cateva minute, si surpriza motorul a pornit, toata cosmelia a revenit la viata. Inca nu am informatii daca ulterior a mai pornit sau nu motorul. In concluzie, se putea descarca pur si simplu bateria in cateva ore de neutilizare? Daca nu e compromisa total dupa cum am banuit eu, ce putea determina descarcarea ei. Deocamdata asta e tot ce stiu, mai revin cu informatii. Multumesc ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
ioonell |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 15 February 09 From: bucuresti ![]() |
parerea mea este ca trebuie inlocuita bateria ptr ca nu mai ai ce sa-i faci
|
--------------------
dacia
logan
2007 preferance
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in cazul asta eu zic ca bateria este descarcata (ochiul magic este negru) , merita facuta urmatoarea incercare : pusa pe redresor minim 14-16 ore , pusa pe masina , daca apare aceeasi problema dupa o saptamina minim inlocuita bateria
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#7
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
revin cu detalii. intr-adevar, bateria e cu problema, cel putin din cate am aflat pana acum. A fost tinuta pe redresor cateva ore, ochiul magic a redeveni verde
![]() Multumesc pt sfaturi. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:55 |