DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bateria

radu32
post 1 Aug 2010, 11:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 14 February 10




nu prea inteleg sistemul electic al uni masini, si as vrea sa intreb pt mai multa siguranta,

deci avem bateria, si un electomor,din cate stiu eu !
electromotoru e un fel de dinam, legat la motor,care cand, motorul merge se invarte si produce curent electric, si acel curent merge in functiile de bord si faruri ?

deci bateria proporiu zs nu e folosita decat strict la porniri ale motorului ?

apoi, preia electoomotorul furnizarea de curent, in mers, pt ca el e un dinam,?

deci, daca exista telefon mobil, se poate incarca numai in mers ,ca sa nu, se consume bateria ?

cam cat tine o baterie de logan diesel 1,5 dci,si daca e mai mare travaliul bateriei la diesl decat la banzina, si de ce ?


--------------------
dacia logan 2007 presitge - 10-ytg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbie_ro
post 1 Aug 2010, 11:39
Post #2


-----------------------


Group: Members
Posts: 464
Joined: 25 June 07




1. Incearca sa fii mai coerent in exprimarea scrisa.
2. Nu confunda electromotorul cu alternatorul!!!

Electromotorul il folosesti pt. pornirea motorului si este actionat atat timp cat tii cheia de contact in pozitia "demaror". Cand dai drumul la cheia de contact, electromotorul nu mai este actionat.
Alternatorul este cel care furnizeaza curent electric pt. masina. El reincarca acumulatorul dupa ce pornesti motorul si e principalul furnizor de tensiune pt. echipamentele electronice de pe masina. Acum, daca tu vrei sa incarci un tel mobil, consumul acestuia nu va "secatui" bateria masinii de curent; deci poti incarca telefonul si cu motorul masinii oprit.

This post has been edited by robbie_ro: 1 Aug 2010, 11:40


--------------------
Dacia Logan 2007, Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 1 Aug 2010, 12:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Pe masina exista 2 surse de curent electric:bateria(12V) si alternatorul(14V) si consumatorii(becuri,motoare electrice,rezistente de incalzire,etc).Cu motorul oprit,consumatorii sunt alimentati doar din baterie.La pornire ,electromotorul se alimenteaza din baterie si da doar un branci motorului care porneste si totodata cu el si alternatorul(inainte se foloseau dinamuri) invartit de axul motorului printr-o curea.Deci atentie,alternatorul si electromotorul sunt 2 lucruri diferite!Dupa pornire consumatorii(lacomi) se muta cu consumul de la bateria de 12V spre alternatorul de 14V(ca-n politica,care da mai mult).Acu ,bateria (acumulatorul),care are "dubla personalitate", pana la pornire fiind sursa de curent,dupa pornire ea devine consumator,si incepe sa absoarba curent(se incarca)ca sa ajunga si ea la 14V,punand la loc ce a pierdut cu consumatorii cat timp motorul a fost oprit.De aceea ,cu motorul pornit,trebuie sa ai circa 14,2-14,4V pe bornele bateriei,asta insemnand ca alternatorul este ok; daca nu ,bateria se va descarca incet ajungand chiar la oprirea motorului.
Motorul Diesel are compresia mai mare in pistoane,deci opune rezistenta mai mare la pornire si bineinteles electromotorul solicita mai mult bateria.Uff,greu cu explicatiile astea! a scapat.gif

This post has been edited by crick: 1 Aug 2010, 12:04


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 9 Aug 2010, 16:50
Post #4


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




ca sa nu deschid alt topic, descriu aici problema mea. Va rog redirectionare catre alt topic daca e cazul.

Se pare ca am probleme cu bateria la limuzina din dotare (diesel).
Simptome: actinare greoaie a stergatoarelor, ventilatorul pt habitaclu nu porneste, la actionarea demarorului se aud doar niste clank-clank si nimic in rest (demarorul nu antreneaza, presupun ca nici macar nu este cuplat), martorii luminosi din bord se aprind aiurea sau raman aprinsi cand in mod normal ar trebui sa se stinga.

Cu toate astea, farurile lumineaza binisor, casetofonul merge bine, inchiderea centralizata la fel. Simptomele astea sunt descrise telefonic de actualul utilizator al masinii. De asemenea, un fapt notabil, ochiul de pisica de la baterie, din verde sclipicios a devenit negru complet. de aici ma gandesc la baterie. In mod normal, un aparat de masura ar elucida rapid fenomenul, dar eu sunt prea departe de masina, si in zona respectiva nu exista aparat de masura sad.gif

S-a efectuat un test: bateria a fost alimentata cu un redresor ca pe timpuri cateva minute, si surpriza motorul a pornit, toata cosmelia a revenit la viata. Inca nu am informatii daca ulterior a mai pornit sau nu motorul.

In concluzie, se putea descarca pur si simplu bateria in cateva ore de neutilizare? Daca nu e compromisa total dupa cum am banuit eu, ce putea determina descarcarea ei. Deocamdata asta e tot ce stiu, mai revin cu informatii.

Multumesc biggrin.gif


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ioonell
post 10 Aug 2010, 09:04
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




parerea mea este ca trebuie inlocuita bateria ptr ca nu mai ai ce sa-i faci


--------------------
dacia logan 2007 preferance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Aug 2010, 13:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in cazul asta eu zic ca bateria este descarcata (ochiul magic este negru) , merita facuta urmatoarea incercare : pusa pe redresor minim 14-16 ore , pusa pe masina , daca apare aceeasi problema dupa o saptamina minim inlocuita bateria


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 10 Aug 2010, 17:57
Post #7


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




revin cu detalii. intr-adevar, bateria e cu problema, cel putin din cate am aflat pana acum. A fost tinuta pe redresor cateva ore, ochiul magic a redeveni verde biggrin.gif totul functioneaza perfect. Dupa un scurt drum, s-a reusit in cele din urma verificarea cu voltmetru: 12.8V cu motor oprit, ceea ce nu e rau deloc. Urmeaza o verificare a incarcarii bateriei (desi aici nu suspectez nimic, martorul luminos din bord nesemnaland nicio avarie), si un test de "furt de curent", bateria va fi masurata seara si dimineata. Daca apare o diferente semnificativa de tensiune, atunci ori bateria in sine are o problema, ori pe undeva se produce un furt de curent (situatie mai naspa si mai greu de detectat).

Multumesc pt sfaturi.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:55
Forum Renault