Probleme cu motorul!, Scoate fum ca la balamuc
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu motorul!, Scoate fum ca la balamuc
Eu Alex |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#182
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Oare o fi de vina si potentiometrul de la corpul clapeta ? Ar fi bine o masuratoare.
Attached thumbnail(s) 12_03.jpg ( Size: 120.37k ) Number of downloads: 558 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
Am sa incerc si p-asta dar sa fac rost de aparat dar cel mai mult inclin sa cred ca pompa ar face figuri din ce am mai citit pe aici!!
Momentan merg cu o bucata de celofan cu 2-3 gauri in ea infasurata pe gatul carcasei filtrului si se pare ca merge destul de binisor,nu se mai balbaie decat putin la pornire si singurul lucru deranjant e ca se lanseaza mai greut dar fara intreruperi! |
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
Ehe, si momentan totul pare a se fi rezolvat: pompa de benzina distrusa!! Zilele astea am sa o desfac si am sa pun si poze cu "turbina" ca elice nu e sa vedeti in ce hal este!!
NU MERGETI CU BECUL APRINS LA BENZINA!!! Eu de vreo 3-4luni cand ajung la sfert alimentez, pacat ca am inceput prea tarziu cu asta!!! |
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
Ehe oameni buni a venit si rezolvarea finala si definitiva: AM VANDUT-O!
Maski daca vrei poti inchide topicul sau daca baietii vor, lasa-l pentru a se mai documenta si altii! Multa bafta va urez si la cat mai putine probleme!!! |
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
andreisnbt |
![]()
Post
#186
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 31 March 13 ![]() |
va salut!am si eu o problema asemanatoare...am o sn din 2002 si recent am schimbat motorul la masina...k mai aveam unul de rezerva...nu tocmai impecabil...dar chiuloasa am pus-o de pe motorul pe care il aveam pe masina.Acum...dupa mai multe reglaje masina merge destul de bine,numai k imi scoate o gramada de fum si pe rece si pe cald...mi-a marit un pic consumul de benzina si imi papa si ulei,imi uda si bujiile...poate fi de la semeringurile de la supape?multumesc anticipat
|
--------------------
dacia
supernova
2002
- bt05bve
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
un motor care mananca ule, are consum crescut de carburant si cel mai IMPORTANT, scoate si fum de culoare neagra pe teava de esapament este un motor terminat!...
mai bine iti faceai motorul tau decat sa bagi bani in asta sa il faci.... |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
quick |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 996 Joined: 13 April 07 From: bistrita ![]() |
pai fa-i un test de compresie undeva....si nu stiu de ce nu ai reconditionat chiuloasa veche pt ca cred ca nici ia nu era in stare buna atata tinp cat ai schimbat motorul tau cu unu care nu era in stare nu tocmai impecabila.....
This post has been edited by quick: 31 Mar 2013, 12:33 |
--------------------
dacia
super nova 2002/ ford focus 2007 1.6tdci90cp
/suzuki samurai 1.3 1985 numa buna de off road
|
|
corbex |
![]()
Post
#189
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Adica are o chiulasa demontata si nu o verifica! Pacat de munca!
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
andreisnbt |
![]()
Post
#190
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 31 March 13 ![]() |
sa va spun cum s-a procedat...anul trecut prin septembrie am cumparat o sn lovita...si din cauza catalizatorului infundat de pe masina mea...(nestiind care e problema masinii mele)am schimbat motorul de pe cea lovita pe a mea....dupa toata chestia asta am descoperit problema si am pastrat motorul meu...acum..ca motorul "a picat"...am schimbat din nou...din lipsa banilor....doar ca am schimbat chiuloasele intre ele.de verificat...mi-a verificat cineva planeitatea...doar atat.Acum masina merge cat de cat normal,de tras trage si tocmai am observat ca nu mi-a mai papat benzina asa mult(7-8 %,condus destul de agresiv)singura problema e ca imi scoate fum..si dupa ceva timp imi uda bujiile iar nivelul la ulei scade.Tin sa precizez ca pe langa galeria de evacuare,pe chiuloasa,e ud tot timpul...imi scoate fum si pe rece si pe cald.Astazi am mers la cineva si mi-a zis ca ar fi semeringurile la supape(ceea ce banuiam si eu...din ceea ce vazusem pe forum)are rost sa le schimb?
|
--------------------
dacia
supernova
2002
- bt05bve
|
|
Eu Alex |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.052 Joined: 12 November 07 From: Com. Bucuresti Sat Rahova ![]() |
QUOTE(andreisnbt @ 31 Mar 2013, 10:42) va salut!am si eu o problema asemanatoare...am o sn din 2002 si recent am schimbat motorul la masina...k mai aveam unul de rezerva...nu tocmai impecabil...dar chiuloasa am pus-o de pe motorul pe care il aveam pe masina.Acum...dupa mai multe reglaje masina merge destul de bine,numai k imi scoate o gramada de fum si pe rece si pe cald...mi-a marit un pic consumul de benzina si imi papa si ulei,imi uda si bujiile...poate fi de la semeringurile de la supape?multumesc anticipat 1: Scrie romaneste! 2: De ce ai schimbat motorul? 3: De ce ai schimbat chiuloasele?cred ca era mai ok sa le lasi cum erau! 4: Cat ulei completezi si la ce interval? 5: Papa ulei- segmenti dusi! 6: Bujii umede- posibil simeringuri supape si/sau segmenti dusi! 7: Bujii umede- posibil ca injectoarele sa nu mai inchida corect si sa mai "pise" din cand in cand sau tot timpul;foarte posibil sa ai si mizerie in ele! 8: Ulei in filtru de aer-posibil simeringuri supape! 9: Consum marit- din cauza fumului de ulei, posibil sa se fi infundat catalizatorul! 10: Consum marit- posibil sonda Lambda defecta! 11: Chiuloasa umeda- posibil sa mai trebuiasca stransa sau schimbata garnitura Cam multe, nu? Te astept cu raspunsuri si cu ce ai reparat! Spor la treaba!!! LE: cred ca am scris in timp ce tu deja ai raspuns la unele intrebari! This post has been edited by Eu Alex: 31 Mar 2013, 20:58 |
--------------------
Dacia Supernova
Confort
2001
- IF22ALE/ B25TUT Cand ma opreste Politia, ma simt ca Scufita Rosie: Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce ai cauciucurile asa de late? Dar de ce ai folie?
|
|
andreisnbt |
![]()
Post
#192
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 31 March 13 ![]() |
1)Data viitoare o sa incerc sa fiu mai clar:D
2)Am schimbat motorul prima data,din cauza catalizatorului,care era infundat.Si pentru ca nu stiam ce se intampla am hotarat sa cumpar o sn avariata,pe care am luat-o la un pret bun,de pe care am luat motorul!am crezut ca fac bine!am descoperit problema cu,catalizatorul. Acum l-am pus din nou pe celalalt pt ca mergea foarte bine,(problema lui fiind catalizatorul mai sus mentionat)iar cel de pe masina era in stare profunda de uzura! 3)Am optat sa schimb chiuloasele pt ca din cauza catalizatorului am "incalzit" motorul si in consecinta am "prajit"garnitura si crezut ca poate mi-a afectat chiuloasa . O sa revin cu info dupa ce schimb semeringurile la supape,adica marti,cel tarziu miercuri...si o sa va spun ce am rezolvat,ce am schimbat si nu in ultimul rand daca am avut noroc ![]() Sper ca m-am facut inteles... ![]() |
--------------------
dacia
supernova
2002
- bt05bve
|
|
cata82 |
![]()
Post
#193
|
![]() MEMBRU RAPIDIST Group: Members Posts: 450 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti - sos. Polona ![]() |
Cand schimbi o chiuloasa, mai ales una pe injectie, schimbi urmatoarele:
1. Cureaua de distributie si rola intinzatoare 2. Verifici planeitatea chiuloasei, la motoarele pe injectie nu se rectifica ci se inlocuieste chiuloasa cu una nou-nouta, vezi cartea service! 3. Verifici si rectifici (daca este cazul) scaunele supapelor (admisie+evacuare) 4. Schimbi oringurile de la supape (admisie+evacuare) cu unele noi-noute 5. Schimbi garnitura de chiuloasa cu una nou-nouta 6. Schimbi uleiul + filtrul de ulei 7. Schimbi lichidul de racire ( 50% antigel + 50% apa distilata procent valabil in toate anotimpurile) Daca unul din acestea este omis sau (imi bag ...ula merge si asa) atunci iti iei adio si de la motor. Astia mai tineri, care doar ati terminat liceul sau facultatea trebuie sa tineti cont de faptul ca acest motor NU MAI E CA CEL DE PE TIMPUL BUNICULUI, 1300, 1310, 1410 LA CARE DOAR II BAGAI ULEI SI BENZINA SI GATA, LAS CA MERGE SI ASA, DISTRIBUTIA FIIND PE LANT. Motorul de 1.4 (1390cmc) e un motor de generatie relativ noua, injectie multipunct, distributie pe CUREA (nu pe lant) distributia facandu-se la fiecare 60.000km sau 4 ani, oricare dintre cei doi termeni atinsi. IAR MASINA (SUPERNOVA) NU E UN AUTOTURISM DE FACUT LINIUTE IN FIECARE ZI CU EA. AAAAAA, DACA TE TINE SA FACI LINIUTE LA SEMAFOR ATUNCI TE TINE SA SCHIMBI SI UN MOTOR, O CUTIE SAU 2 PLANETARE !!!!!!! This post has been edited by cata82: 31 Mar 2013, 22:58 |
--------------------
Dacia
Supernova
2001 REPARATII RADIO-TV
MEMBRU RAPIDIST |
|
corbex |
![]()
Post
#194
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ai uitat sa amintesti de verificarea uzurii ghidurilor de supapa.
Ai recomandat suplimentar schimbarea chiulasei. Poti spune de ce? Ce se uzeaza la ea? Uleiul de ce se schimba? Nu ca ar fi mare lucru, dar vreau sa inteleg de ce s-ar supara uleiul pe noua chiulasa sau pe cea revizuita. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cata82 |
![]()
Post
#195
|
![]() MEMBRU RAPIDIST Group: Members Posts: 450 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti - sos. Polona ![]() |
QUOTE(corbex @ 1 Apr 2013, 08:59) Ai uitat sa amintesti de verificarea uzurii ghidurilor de supapa. Ai recomandat suplimentar schimbarea chiulasei. Poti spune de ce? Ce se uzeaza la ea? Uleiul de ce se schimba? Nu ca ar fi mare lucru, dar vreau sa inteleg de ce s-ar supara uleiul pe noua chiulasa sau pe cea revizuita. Corect ai dreptate in ceea ce priveste uzura ghidurilor. Schimbarea chiuloasei, citez din manualul de service, capitolul asamblu motor: "Verificarea planeitatii chiuloasei se face cu o rigla si cu un set de lere. Deformatia maxima admisa :0.05mm. Nu este autorizata nicio rectificare a chiuloasei! " inchei citatul. Daca se incadreaza in aceasta valoare, sub 0.05mm, nu trebuie schimbata. Uleiul nu e obligatoriu dar daca uita sa dea drumul la lichidul de racire si demonteaza chiuloasa cu lichidul de racire in instalatie(se presupune ca o face singur, fara service), te intreb eu pe tine acum, mai poate oare folosii acel ulei ?!?! Si daca tot desface tot motorul nu e bine sa schimbe si uleiul ?! This post has been edited by cata82: 1 Apr 2013, 19:26 |
--------------------
Dacia
Supernova
2001 REPARATII RADIO-TV
MEMBRU RAPIDIST |
|
corbex |
![]()
Post
#196
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Manualele recomanda ce e in avantajul producatorului. Acum 40 de ani manulalele utilizatorului erau aproape identice cu cele de service. Gaseai in ele procedeele necesare pentru a putea interveni, calificat, in orice componenta a masinii. Astazi nu iti explica decit cum sa deschizi geamul si sa pui cheia in contact. Nici s-o speli singur nu-ti mai recomanda.
Cind desfaci o chiulasa, intii golesti antigelul. N-are cum sa intre in ulei. Sigur ca e preferabil sa-l schimbi, daca tot ai desfacut motorul. Dar nu se intimpla nimic daca n-o faci. Peretele chiulaselor de generatie noua, partea care se va aseza pe blocul motor, e din ce in ce mai subtire, in incercarea de a usura motoarele si a le raci mai bine. Dar citeva zecimi din grosimea asta poti lua fara grija. O ovalizare de 0,05 o rezolvi din stringerea prezoanelor, la o chiulasa din aluminiu. Trebuie s-o stringi corect, incepind cu acea parte unde a facut burta. Cu multi ani in urma, din cauza lisei pieselor si a pretului prohibitiv, un atelier bun iti repara aproape orice. Pe baze tehnice. Din pacate au ramas foarte putini mecanici care sa tie aproape totul despre o masina. This post has been edited by corbex: 1 Apr 2013, 23:32 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cata82 |
![]()
Post
#197
|
![]() MEMBRU RAPIDIST Group: Members Posts: 450 Joined: 12 November 09 From: Bucuresti - sos. Polona ![]() |
Si daca are o ovalizare mai mare de 0.05mm, sa zicem 0.08 sau 0.1mm, o mai rezolvi din strangerea prezoanelor ?!?!?!
In anul 2000, cand a aparut Supernova, eram in ultimul an de liceu si faceam practica la International Sercice Dacia-Renault din Slobozia si am apucat o jumatate de an, de practica si teorie, pe acest motor relativ nou, pe injectie. Am vazut cu ochii mei ce inseamna sa rectifici o chiuloasa de 1.4 injectie, o rectifici, ii pui un rahat de garnitura de 40-50 ron iar dupa 2-3 luni vine clientul si iti face reclamatie ca ii fierbe motorul si scoate fum alb. Desfaci motorul ii pui garnitura de chiuloasa de origine Renault, cu insertie metalica si stupoare, clientul se intoarce, din nou, dupa 2 saptamani, cu aceleasi simptome. Se schimba chiuloasa, clientul multumit. De aici tragi tu concluzia. |
--------------------
Dacia
Supernova
2001 REPARATII RADIO-TV
MEMBRU RAPIDIST |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 09:45 |