DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajutor_indicator benzina

dragos_HSA
post 16 Apr 2005, 22:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 15 April 05




Nu prea ma pricep la piese,reparatii. Mi-ar placea sa inv mai multe, pt ca tin mult la masina mea( 1310 din 1982 )dar nu am timp deloc.Si de-aia intreb oameni care se pricep.Una dintre probleme e ca nu imi arata nivelul de benzina.Am schimbat indicatorul de vreo 2 ori si nu mai stiu cate plutitoare in rezervor.Uneori, vara mai ales, dupa ce merg mai mult si mai iau si cateva gropi arata cum trebuie. Dar de cele mai multe ori nu. Ce sa fac? E ceva la partea electrica? Ce trebuie sa schimb?Pot sa curat sonda? Mai multe detalii daca are cineva rabdare sa-mi spuna. Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1310 - BZ-03-HSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Apr 2005, 11:53
Post #2


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bai si mie imi indica mereu gol!plutitorul e bun ce are??


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 17 Apr 2005, 13:14
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Daca spui ca ai schimbat si indicatorul, si plutitorul de nu stiu cate ori, dar se mai intampla sa-ti indice cand iei vreo groapa, e posibil sa ai o intrerupere undeva. Verifica papucii pe la firul de semnal de la sonda. Verifica chiar si firul propriu-zis, poate a tras careva mai tare de el vreodata... Mai vezi ca e posibil sa fie intrerupt traseul de cupru de la tabloul de bord (e ca un cablaj de aparat de radio). Eu la a mea (1300) am gasit un astfel de traseu de cupru exfoliat, si era tocmai cel care mergea la indicatorul de benzina... Daca vrei sa stii mai exact de unde e, pune la masa firul care vine la sonda. O sa-ti arate tot timpul full, si daca in mers face figuri, inseamna ca sonda e ok; daca esti sigur ca si indicatorul e ok, cauta intreruperea undeva pe traseu, cum ti-am zis ....


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos_HSA
post 17 Apr 2005, 15:31
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 15 April 05




Mersi mult. O s-o fac cum ajung vineri acasa.


--------------------
Dacia 1310 - BZ-03-HSA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 18 Apr 2005, 08:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(incubus @ 17 Apr 2005, 15:14)
Daca spui ca ai schimbat si indicatorul, si plutitorul de nu stiu cate ori, dar se mai intampla sa-ti indice cand iei vreo groapa, e posibil sa ai o intrerupere undeva. Verifica papucii pe la firul de semnal de la sonda. Verifica chiar si firul propriu-zis, poate a tras careva mai tare de el vreodata... Mai vezi ca e posibil sa fie intrerupt traseul de cupru de la tabloul de bord (e ca un cablaj de aparat de radio). Eu la a mea (1300) am gasit un astfel de traseu de cupru exfoliat, si era tocmai cel care mergea la indicatorul de benzina... Daca vrei sa stii mai exact de unde e, pune la masa firul care vine la sonda. O sa-ti arate tot timpul full, si daca in mers face figuri, inseamna ca sonda e ok; daca esti sigur ca si indicatorul e ok, cauta intreruperea undeva pe traseu, cum ti-am zis ....
*



Salut ,

Daca am indicatorul defect (asa cred) ce pot sa fac ? Am D1300 .Daca-i dau o palma deasupra ceasului indica ceva .Daca nu , indica gol . E din indicator , sau e un contact imperfect ?

Multumesc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Apr 2005, 18:02
Post #6


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ma uite la a mea s-a umflat garnitura aia de cauciuc care etanseaza si am schimbat-o pt ca nu mai facea contact!acuma merge!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Apr 2005, 13:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 18 Apr 2005, 08:14)
Salut ,

Daca am indicatorul defect (asa cred) ce pot sa fac ? Am D1300 .Daca-i dau o palma deasupra ceasului indica ceva .Daca nu , indica gol . E din indicator , sau e un contact imperfect ?

Multumesc .
*



Cind ii dai "ajutor" indica bine? sau apar erori? La mine aveam una din cele doua bobine intrerupta si imi arata cu "ajutor" dar la plin arata plin, la gol, statea la jumatete.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 19 Apr 2005, 13:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 19 Apr 2005, 15:15)
Cind ii dai "ajutor" indica bine? sau apar erori? La mine aveam una din cele doua bobine intrerupta si imi arata cu "ajutor" dar la plin arata plin, la gol, statea la jumatete.
*



Nu-mi dau seama daca indica corect cu ajutor .Nu am facut decat o singura data plinul cu benzina .Pana sa vad daca indica bine sau nu , trebuie sa scap de "ajutor". De unde vine problema ? cum se poate remedia ? Asta ma deranjeaza cel mai tare .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Apr 2005, 14:01
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 19 Apr 2005, 13:38)
Nu-mi dau seama daca indica corect cu ajutor .Nu am facut decat o singura data plinul cu benzina .Pana sa vad daca indica bine sau nu , trebuie sa scap de "ajutor". De unde vine problema ? cum se poate remedia ? Asta ma deranjeaza cel mai tare .
*


Pai ori ce am spus, ori ceva mizerie in lagare, ori intr-adevar contact imperfect.
Pina nu desfaci nu scapi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 19 Apr 2005, 14:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...mai misca si tu de el....poate se mai blocheaza...
la mine asa facea.
mai rugineste banuiesc....


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 19 Apr 2005, 14:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 19 Apr 2005, 16:01)
Pai ori ce am spus, ori ceva mizerie in lagare, ori intr-adevar contact imperfect.
Pina nu desfaci nu scapi.
*



Unde la lagare ? Daca desfac ceasurile (inca nu stiu cum) pot sa fac o ispectie si sa-mi dau seama ? Ma bate gandul sa cumpar niste ceasuri din targ si sa le demontez sa vad unde trebuie sa caut .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 19 Apr 2005, 14:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 16:05)
vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...mai misca si tu de el....poate se mai blocheaza...
la mine asa facea.
mai rugineste banuiesc....
*



Nu vad ce lagatura poate sa aiba sonda din rezervor.Eu cand ii dau o palma deasupra ceasului isi revine si indica ceva .Daca era din sonda , nu cred ca si-ar fi revenit .Alte idei ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Apr 2005, 06:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 19 Apr 2005, 14:18)
Unde la lagare ? Daca desfac ceasurile (inca nu stiu cum) pot sa fac o ispectie si sa-mi dau seama ? Ma bate gandul sa cumpar niste ceasuri din targ si sa le demontez sa vad unde trebuie sa caut .
*



Ceasurile au doua lagare in care se sprijina echipamentul mobil - acul si piesa magnetica. Acolo poti pune putin alcool, apoi ulei pt mecanisme fine, asta daca nu sint uzuri mari sau deformari.
O sa observi ca au doua bobine montate "in cruce" - cam "crucea sf. Andrei".
masori cu un ohmmetru si continuitatea bobinelor - sa nu ai una scoasa din circuit. De asemenea si traseul imprimat de pe bord.
De umblat in ele poti umbla, totul e sa ai putina indeminare.

This post has been edited by diaconuliviu: 20 Apr 2005, 06:53


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 20 Apr 2005, 07:37
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 08:52)
Ceasurile au doua lagare in care se sprijina echipamentul mobil - acul si piesa magnetica. Acolo poti pune putin alcool, apoi ulei pt mecanisme fine, asta daca nu sint uzuri mari sau deformari.
O sa observi ca au doua bobine montate "in cruce" - cam "crucea sf. Andrei".
masori cu un ohmmetru si continuitatea bobinelor - sa nu ai una scoasa din circuit. De asemenea si traseul imprimat de pe bord.
De umblat in ele poti umbla, totul e sa ai putina indeminare.
*



Multumesc .Ai idee ce voaloare trebuie sa aiba bobinele cand le masor ? Cred ca am sa dau jos ceasurile sa vad care-i treaba .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Apr 2005, 10:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 07:37)
Multumesc .Ai idee ce voaloare trebuie sa aiba bobinele cand le masor ? Cred ca am sa dau jos ceasurile sa vad care-i treaba .
*



N-am masurat decit continuitatea lor; daca sint continue si nu au semne de arsura trebuie sa fie Ok.. sa te uiti si unde se lipesc acele "lite" terminale ale bobinelor sa nu fie desprinse.
Cred ca orientativ pot avea 30-150 ohm.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 20 Apr 2005, 10:56
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 12:51)
N-am masurat decit continuitatea lor; daca sint continue si nu au semne de arsura trebuie sa fie Ok.. sa te uiti si unde se lipesc acele "lite" terminale ale bobinelor sa nu fie desprinse.
Cred ca orientativ pot avea 30-150 ohm.
*



Multumesc.

Ai idee cum se dau ceasurile jos ? .Am citit in carte ca trebuie sa dau mai intai cablu de la vitezometru jos si placa cu ceasurile sunt prinse cu cleme .Mai trebuie sa tin cont de ceva ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Apr 2005, 11:02
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 10:56)
Multumesc.

Ai idee cum se dau ceasurile jos ? .Am citit in carte ca trebuie sa dau mai intai cablu de la vitezometru jos si placa cu ceasurile sunt prinse cu cleme .Mai trebuie sa tin cont de ceva ?
*



Cablul km, mufele (doua la bord fara turometru sau trei la cel cu turometru), clemele (doua pe lateral si una sus sau jos, nu mai stiu, dar daca a mai fost dat bordul jos nu ti-a mai pus-o,asa fac majoritatea; apoi il tragi spre fata masinii sa iasa din locas si il scoti in lateral stinga. Grija la fire.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 20 Apr 2005, 11:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Apr 2005, 13:02)
Cablul km, mufele (doua la bord fara turometru sau trei la cel cu turometru), clemele (doua pe lateral si una sus sau jos, nu mai stiu, dar daca a mai fost dat bordul jos nu ti-a mai pus-o,asa fac majoritatea;  apoi il tragi spre fata masinii sa iasa din locas si il scoti in lateral stinga. Grija la fire.
*



Eu am D1300 din 80 ' .Nu am turometru .Sper sa iasa prin stanga (locul e cam mic).Clemele sunt prin surub sau sunt din plastic si traji usor de ele ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Apr 2005, 11:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B31AYZ @ 20 Apr 2005, 11:09)
Eu am D1300 din 80 ' .Nu am turometru .Sper sa iasa prin stanga (locul e cam mic).Clemele sunt prin surub sau sunt din plastic si traji usor de ele ?
*



Sint din sirma otelita. roaga pe cineva care a mai desfacut sa ti le scoata, sau ia o lanterna cu tine si vezi sub bord


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 20 Apr 2005, 14:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 14:05)
vezi axul ala pe care se misca plutitorul...mai ungel cu putina vaselina...
*


cred ca glumesti! ce crezi c-o sa se intample cu vaselina in contact cu benzina?

functionara ceasului se poate verifica foarte usor urmarind indicatia acestuia cand firul de la sonda e pus la masa/ in aer; acul trebuie sa se pozitioneze respectiv la cele doua extreme ale scalei;

sonda+ plutitorul pot avea cel putin urmatoarele defecte:
plutitor neetans: se inlocuieste;
bobinajul sondei deteriorat: din pacate nu este usor reparabil si prin urmare mai sfanta este inlocuirea sondei;
contact imperfect la sonda/papucul sondei: se incearca (re)baterea nitului sau , daca e posibil, lipirea papucului de nutul sondei;
cu toate ca si sonda si plutitorul sunt OK indicatiile sunt eronate: se incearca reglarea indicatiilor prin indoirea sarmei suport a plutitorului



--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 4 May 2005, 20:14
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




ieri am incercat sa corectez indicatiile indicatorului de benzina care mereu indica mai putin.Cand am indoit sarma suport plutitor, din greseala am deformat usor si lamela care freaca pe bobina.Problema e ca dupa ce am indreptat acea lamela imi indica mereu full cu toate ca in rez sunt doar 4 l.Am mai avut o sonda mai veche care mi-a reusit.Stie cineva daca se mai repara cumva si de ce a ramas pe full? sad.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 May 2005, 12:09
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Undeva atinge lamela la masa


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 5 May 2005, 13:42
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




QUOTE(mihai1677 @ 5 May 2005, 13:09)
Undeva atinge lamela la masa
*



s-ar putea sa ai dreptate dar cu sonda nedesfacuta nu se observa asa ceva.O sa cobor sa o desfac si sa vad ce pot face.Deci daca arata plin inseamna ca bobina nare nimic si se mai poate repara nu? unsure.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 May 2005, 14:58
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




in principi da . dar trebuie sa te uiti cu atentie si multa rabdare. fara graba.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 8 May 2005, 20:11
Post #25


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Al meu indica mereu gol si nu are nimic tongue.gif


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 9 May 2005, 18:26
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




am rezolvat-o cu sonda smile.gif
bordu meu nu e prevazut cu bec pt averitzare la benzina si sonda asta fiind noua avea chestia asta si implicit doua borne la iesire,una pt nivel benzina(galbena) si una pt bec pt rezerva benzina(roz).Eu am firul de la indicator nivel benzina roz, asa ca dupa ce am rectificat nivelul din sonda am coenctat roz cu roz si imi indica mereu full mad.gif (benzina in rez <3 l).Mi-am dat seama de greseala pe care o facusem abia dupa ce am studiat cu atentie circuitul sondei.Nu-mi vine sa cred asa ceva , sa nu corespunda culorile cu cablurile originale de pe ea blink.gif.Asa o fi la daciile dupa 90? excl.gif

PS la sonda veche aveam doar borna pt nivel benzina asa ca nu puteam sa gresesc wink.gif

This post has been edited by Oxygen: 9 May 2005, 18:30


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 11 May 2005, 13:18
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Exista pe undeva un indicator de benzina electronic care sa spuna exact cati litri mai sunt in rezervor ??


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 12 May 2005, 13:23
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Am scema pt asa ceva, face urmatoarele nivelmetru bensina , turometru, voltmetru baterie. O sa ma apuc de el sapt viitoare.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 21:43
Forum Renault