DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema Directie

djgarcea
post 22 Jun 2010, 14:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 20 February 10




Cum sa reglez unghiu de fuga al directie ... ???
Dacia 1300




--------------------
Renault Laguna 2 2001 1.9 dci dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 22 Jun 2010, 14:39
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Daca intrebi cum se regleaza unghiul de fuga eu iti recomand sa te duci la un service specializat sa-ti rezolve problema.Succes.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Jun 2010, 14:49
Post #3


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




N-are nevoie. Se poate regla si cu o coada de matura...


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djgarcea
post 22 Jun 2010, 14:52
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 20 February 10




Poi Explicati-mi si mie va rog


--------------------
Renault Laguna 2 2001 1.9 dci dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Jun 2010, 15:17
Post #5


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Ai umblat la directie cumva (ai desfacut biletele de directie)? De-aia vrei sa reglezi
unghiul de convergenta?

Daca da, atunci: ridici masina de puntea fata (pe doi butuci) astfel incat sa stea rotile
fata ridicate de la sol. Sau daca ai un canal (din ala peste care tragi masina si te
bagi dedesubt), si mai bine. Sau o rampa, inca si mai bine.

Apoi, iei un bat (drept), leaț, coada de mop, de matura, si cu rotile fata cat mai
drepte (ca si cum ai merge pe directia inainte cu masina), masori leatul in asa fel
incat sa poata intra intre rotile fata "la fix" (de la anvelopa la anvelopa). Apoi il tai la
dimensiunea asta.

Pe urma, pui leatul intre rotile fata (cat mai sus), inspre spate, in asa fel incat sa
stea lipit de anvelope (de la roata stanga si de la roata drepta). Asta se cheama o
masuratoare. Repeti figura asta punand leatul de data asta inspre fata masinii, de la
anvelopa la anvelopa, cat mai sus. Asta se cheama a doua masuratoare.

Daca prima masuratoare este mai mica decat a doua masuratoare, inseamna ca ai
rotile fata asa:

/ \ in jos fiind fata masinii si directia de mers inainte (Cazul I)

In cazul acesta, trebuie sa mai desfaci din bieletele de directie ca sa le scoti mai in
afara.

Daca prima masuratoare este mai mare decat a doua masuratoare,
inseamna ca ai rotile fata asa:

\ / in jos fiind fata masinii si directia de mers inainte (Cazul II)

In cazul acesta, trebuie sa mai strangi bieletele de directie ca sa le bagi mai
inautru.

Ca sa poti umbla la bieletele de directie, trebuie sa le desfaci capetele (acelea
care sunt prinse pe fuzeta cu un fel de pivot). Desfaci piulita si lovesti tare cu un
ciocan (de min 1kg) in bratul de la fuzeta in care se prinde bieleta. Dupa
cateva lovituri zdravene, sare bieleta.

Apoi, iti mai trebuie doua chei (nu mai stiu dimensiunea, in orice caz mari - in jur de
30, sau doua chei franceze). Cu ele vei opera in zona in care se afla burdufele de la
caseta de directie, la extremitatile burdufelor dinspre exteriorul masinii. Tragi un pic
de burdufe in zona asta si vei descoperi ceva ce seamana cu doua piulite mari si
subtiri (ca grosime). Sa nu le confunzi cu un surub care e si el prin zona, dar merge
cu cheie mai mica (de 17 parca). Cu una din ele vei slabi piulita (asta e spre caseta
de directie) tinand contra cu cea de-a doua cheie de "piulita" de langa ea si care se
afla spre exteriorul masinii. Faci operatia asta ca in urma masuratorilor sa poti
invarti de bieleta in sensul deplasarii sale catre caseta de directie sau spre exteriorul
masinii, dupa caz.
(rectificat)

Daca te afli in cazul I, vei desface de bieleta (in asa fel incat sa iasa mai in afara), in
jur de 2 rotatii (nu mai mult). Repeti masuratoarea cu coada de matura. Daca cele
doua masuratori (fata si spate pe anvelopele de la rotile fata) devin egale te
opresti, fixezi bieletele la loc, dai jos masina de pe capre si gata. Daca nu, repeti
operatia.

Asemanator procedezi si-n cazul II.

Spor! E totusi bine sa te asiste cineva preiceput. Nu e greu, numai sa nu uiti ceva -
cum ar fi sa strangi piulitele de la bieletele de directie cand ai terminat.

PS: trebuia sa-ti spun ca prima data scoti rotile de pe fata, desfaci capetele
exterioare ale bieletelor de directie (faza cu ciocanul), pui bieletele la loc, dar fara
piulita (atentie sa nu pierzi piulitele astea!), apoi pui rotile la loc. De-abia acum te
poti apuca de masuratori. Imediat ce ai facut o masuratoare si ai umblat la bieleta,
inainte sa te apuci de a doua masuratoare, bineinteles ca vei pune capatul bieletei la
loc in bratul de la fuzeta astfel incat sa stea cat mai fix. Fara sa pui piulita.
Masuratorile le faci totdeauna cu bieletele puse in bratele lor (de la fuzeta) cat mai
bine, sa stea cat mai fix.

Cand ai terminat, dai iar rotile jos, strangi piulitele de la capetele exterioare ale
bieletelor (acele piulite care ti-am zis sa fii atent sa nu le pierzi), pui rotile la loc si...
gata.

This post has been edited by dacia_slk: 22 Jun 2010, 15:50


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 22 Jun 2010, 16:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




si de unde stiu eu daca pun oada de matura inspre fata masini pe interiorul anvelopei cum ziceai dace buna distanta?poate nu e buna distanta (cota interioara ) distanta si eu o fac si pe interior tot prosta ,sa presupunem da/?,nu ar trebui sa existe o dimensiune dupa care sa masuram coada aia de ce o fi ea?sau asa pur si simplu ma duc acuma in curte iau leatu il pun ,tai din el ,il puin si inspre spate si gata treaba .,ar fi prea usor doar atata

This post has been edited by ghitza: 22 Jun 2010, 16:08


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 22 Jun 2010, 16:09
Post #7


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




Nu stiu daca se mai merita sa faci asta, eu am incercat dar rezultatele au fost pe masura. Si eu mi-am schimbat ambele bielete si am incercat sa le reglez in curte dar degeaba, scartaiau rotile ca naiba, asa ca m-am dus la un serive unde mi le-au reglat in 30 de min max, cu aparatura de ultima generatie si m-a costat 75 de lei. De cand am reglat paralelismul masina este mult mai stabila, nu mai scartaie, nu mai tocesc cauciucurile, volanul sta drept si revine singur in pozitia "drept" dupa ce virez. Acum alegerea este a ta.

<span class='edit'>22 Jun 2010, 16:29:</span>
Deci pentru ca rotile din fata sa fie paralele || trebuie sa fie aceeasi distanta intre fata rotilor si spatele lor. Eu zic sa masori cu o ruleta distanta din fata rotilor si spatele lor , sa imparti la 2 si asa vei afla distanta care tre sa fie si in fata si in spate. Sa zicem 140 fata + 130 spate = 270:2 = 135 sa ai si in fata si in spate. Apoi impingi masina 1 m in fata o opresti cu frana de mana si verifici; o dai 1 m in spate o opresti si verifici iara... dar cum am mai zis asta e doar o "carpeala".

This post has been edited by Neagu Ionut: 22 Jun 2010, 16:29


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Jun 2010, 18:49
Post #8


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(ghitza @ 22 Jun 2010, 16:07)
si de unde stiu eu daca pun oada de matura inspre fata masini pe interiorul anvelopei cum ziceai dace buna distanta?poate nu e buna distanta (cota interioara ) distanta si eu o  fac si pe interior tot prosta,sa presupunem da/?,nu ar trebui sa existe o dimensiune dupa care sa masuram coada aia de ce o fi ea?sau asa pur si simplu ma duc acuma in curte iau leatu il pun ,tai din el ,il puin si inspre spate si gata treaba .,ar fi prea usor doar atata
*


Nenea ghita, asa e ca n-ati apucat sa mancati nimic azi? biggrin.gif

Intr-adevar, coada trebuie taiata la o anumita dimensiune (care n-o cunosc), dar
procedeul functioneza cu rezultate destul de bune (fara scartait de roti si anvelope
mancate aiurea), daca ai putin bun simt tehnic si iti dai seama ca esential este nu la ce
dimensiune tai coada de matura (care nu este decat un mijloc de apreciere a distantei
intre cauciucuri; la fel de bine se poate folosi o ruleta, dezavantajul acesteia fiind ca
intinzand-o de la o roata la cealalta sunt mari sanse sa nu stea dreapta banda aia
otelita din care e facuta ruleta, sa formeze un arc de cerc si atunci masuratoarea e
evident defectuoasa, cu cativa milimetri in plus), ci esential este sa ai aceeasi
distanta intre cauciucuri si in fata axei lor de rotatie, si in spatele acesteia.

Sigur ca la un service ce folosesc aparatura de ultima generatie pentru reglarea
geometriei rotilor iti fac toate unghiurile (cat se poate de - cu toate ca adverbul
acesta nu suporta grad de comparatie, dar cred ca ati prins ideea) perfect, dar
trebuie sa ai ceva malai pentru asta... solutia propusa de mine (din categoria "imi
repar singur masina in șură folosind un set de chei si o coada de matura") implicand
cheltuieli zero...

This post has been edited by dacia_slk: 22 Jun 2010, 18:50


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 22 Jun 2010, 18:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




scz de limbaj dar ma grabeam tare si am scris in fuga blush.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Jun 2010, 22:51
Post #10


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Nico pobema, zicam si io dor asa... smile.gif

Ei, cum suna? tongue.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djgarcea
post 23 Jun 2010, 00:16
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 20 February 10




O sa incerc azi sa vad ce iese .... multumesc mult la toti ...


--------------------
Renault Laguna 2 2001 1.9 dci dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Jun 2010, 22:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




In loc de coada de orice, e mai buna o tija telescopica, adica un firbeton de 5 sau 6, bagat intr-o teava, care sa se lungeasca (atentie la femeie, sa nu puna mana pe ea), dupa nevoie. Rotile nu trebuie sa ramana paralele, ci cu maxim 3 mm mai mare in fata. O rotatie la bieleta, regleaza (parca) 3mm la roata. Deci daca diferenta e de 6mm, dai o rotatie, pentru ca 3 care s-ar lungi in fata + 3 care s-ar scurta in spate, da zero.
Faza cu 1 m dus in fata si spate, cred ca la mine ai auzit-o, dar ai evitat finalul. Dai in fata 1m, masori distanta intre roti la partea de jos (contact cu solul), reti dimensiunea, dai inapoi si masori iar, si trebuie sa fie aceeasi. Daca e altfel , unghiul nu e corect. Chiar daca jentile nu s-ar deplasa, anvelopele tind sa intre sau sa iasa in afara, ceea ce da diferenta la mers inainte si inapoi. D-asta ti-a scartait in curbe.
Recititi ideea si in alte topicuri, ar putea fi mai completa, si sunt si poze cu varianta cu laserul.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 30 Aug 2010, 05:59
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti





Postez si eu ce m-a macina legat de directia la Dacia din semnatura.
Mai exact directia foarte greoaie. Si nu vad de ce , din moment ce in primavara am desfacut tachetul de la cremaliera si a primit vaselina cat cuprinde pe acolo.
De curand am schimbat si rotula aia de sub volan cu 2 bucse.
Simtomele sunt:
- directie greoaie ( fac biceps, triceps etc la manevrarea )
- la viraje volanul nu revine oe directia pe care s-a luat virajul.
- cauciucul din dreapta prezinta uzura pe exterior ( asta e sigur din convergenta ), masina nu trage in vreo directie anume.
Ce sa ii fac ?
Ma gandeam ca azi sa ma apuc sa dau tachetul de la cremaliera iar jos si s-a mai scot din saibele de acolo . Cautam un topic in care gaseam distanta dintre axul casetei de directie ( cele de sub burdufe ) atunci cand rotile sunt perfect paralele . Data trecuta nu mai reuseam sa pun tachetul inapoi datorita deplasarii cremalierei si am invartit de volan de l-a luat dracii .
Astept idei,


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 30 Aug 2010, 09:36
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




eu unu mi-am facut unghiurile in servis dupa o schimbare toatala de bucsaraie pivoti capete de bara placute ferodouri si alte maruntisuri .....problema mea este in felul urmator daca merg pe un drum mai denivelat simt ca bate in volan plus se si aude bataie fier pe fier masina fiind din 99 va intreb pe voi e acelasi sistem de cuplaj ca si la daciile 199xsau e altfel cuplajul intre volan si caseta ...ca deh e enervant tare sa simti toate dimburelele in volan (ca daca apas pe volan dispare si zgomotul si jocul)
presupun ca odata cu schimbarea bucselor pivotilor si a capetelor de bara s-a intarit suspensia si transmite socu la volan dar chiar asa de tare(mi-e si sila sa intru pe un drum de tara ca am senzatia ca trag cu mitraliera)
pareri idei
merci anticipat


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 21:05
Forum Renault