Pierd lichid de racire ... dar nu curge pe nicaieri, Problema cu sistemul de racire
![]() ![]() ![]() |
Pierd lichid de racire ... dar nu curge pe nicaieri, Problema cu sistemul de racire
Maskatu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|||
serviccom |
![]()
Post
#32
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
S-a spus de atatea ori ca busonul se strange in momentul pornirii GMV-ului racire. In momentul in care GMV intra in functiune, temperatura lichidului e cea mai mare, iar in momentul in care il strangi la loc, el incepe imediat sa se raceasca (il raceste GMV), iar prin racirea lui volumul scade, deci si nivelul in vas.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
v-king |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 8 March 10 From: Hunedoara - HD ![]() |
E normal ca dupa deschiderea termostatului sa vina lichid de racire inapoi in vas (pe furtunul de retur) cu presiune? Cu cat turez mai tare motorul cu atata debitul lichidului care reintra in vas e mai mare. Fenomenul asta l-am observat de cand am prajit garnitura de chiulasa (acum aprox 6 luni).
This post has been edited by v-king: 13 Oct 2010, 07:53 |
--------------------
Ex: Dacia
SuperNova
2002/Clima
|
|
florion24 |
![]() ![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 25 December 09 ![]() |
aceeasi problema cu apa dispare fara sa curga pe nicaieri dar dupa o segmentare si uleiul scade la vreo 1000 de km.in vasul cu lichid de racire am ulei nu mult dar e. ce e de facut?
![]() |
--------------------
dacia
supernova
2002
|
|
klaus |
![]()
Post
#35
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(v-king @ 13 Oct 2010, 08:44) E normal ca dupa deschiderea termostatului sa vina lichid de racire inapoi in vas (pe furtunul de retur) cu presiune? Pai dupa ce se deschide termostatul intra si vasul in circuitul prin care se plimba apa cu presiune.QUOTE(florion24 @ 14 Oct 2010, 00:17) dupa o segmentare si uleiul scade la vreo 1000 de km.in vasul cu lichid de racire am ulei nu mult dar e. ce e de facut? Sa analizezi inca o data garnitura de chiulasa...![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Hot_Wheels |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 1 November 07 ![]() |
Revin cu rezolvarea problemei.
Lucrarile au fost efectuate in service-ul AD Garage Buzau....trageti singuri concluziile despre profesionalismul lor. Am fost acolo le am explicat care e problema si ca eu cred ca este garnitura ciupita. Mi au spus ca mai intai o sa o verifice ca sa fie ei siguri ca de acolo este si in cele ce urmeaza o sa vedeti ce inteleg ei prin verificare: ziua 1 : diagnosticare computerizata + schimbat vas expansiune + antigel = 178 ziua 2 : schimbat radioator + manoera 1 ora= 235 ziua 3-4 :schimbat garnitura de chiuloasa + spray degripant + manopera 5ore = 305 TOTAL = 718 ron pentru a schimba garnitura de chiuloasa la o DACIE SN. Singurul lucru care m a determinat sa revin la ei a fost faptul ca mi au eliberat deviz de lucrari si as fi putut sa ii reclam la OPC pe baza acestui act. CONCLUZII : 1. Dacia nu e masina care se intretine usor. Calitate si confort a la Romania costuri de intretinere de masina de import. 2.Feritiva de service-ul Ad Garage Buzau. Sunt o bataie de joc in opinia mea. Sa aveti grija de SuperNovele voastre, sa nu cumva sa ajungeti pe mana unor astfel de "specialisti" DECLAR TOPICUL INCHIS. |
--------------------
Renault
Megane IV
2018 Renault Megane IV Business
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#37
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
concluzia e ca o dacie se intretine usor nu iti doresc sa ai parte de belele daca ai cumpara una straina acolo sa vezi ca te iei cu mainele de cap si te lasa slut fara bani.
Cat ai dat tu mai bine investeai in scule si o rezolvai singur .... Cat iti lua sa schimbi tu radiatorul si chiuloasa ? De aceea e si acest forum deschis si vine in ajutorul fiecaruia sa se descurce sa nu mai faca pe alti cu bani si sa nu-i rezolve problema din cauza comoditati celui in caza. Mie unu mi se par preturile cam pipierate. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ramsen |
![]()
Post
#38
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
da sint foarte multi bani pe care ti i-a cerut...dar de ce ai acceptat sa schimbe radiator si sa nu il verifice la presiune...trebuia sa le spui sa schimbe garnitura chiuloasa direct fara atitea verificari din partea lor...
djasu82...nici eu nu ma bag la motor sau cutia de viteze chiar daca ar fi si caruta...unde nu stiu nu ma bag...asa este mai corect...am prieten super meserias in mecanica si el face la motor tot ce trebuie...unde nu ma pricep nu ma bag ca imi prind ureghile |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
v-king |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 8 March 10 From: Hunedoara - HD ![]() |
Am studiat mai in detaliu fenomenul disparitiei misterioase a apei din vas. Am ajuns la concluzia ca atunci cand se deschide termostatul (numai atunci) in vas intra gaze pe furtunul de sus. Am aerisit de m-am plictisit la ea instalatie si nu scap nicicum de problema. Gazele respective parca au un miros de benzina (sau or fi vapori de antigel si nu mai disting mirosul). Intrebarea mea este daca e posibil sa fie garnitura de chiulasa ciupita si sa intre gaze in circuitul de racire. In acest caz nu ar trebui sa se simta in comportamentul motorului, sau sa se vada la esapament? Cu motorul rece nu se observa nimic. Astept meseriasii forumului sa ma ajute, ca de cateva luni innebunesc. M-am saturat de cumparat cate un bidon de antigel la fiecare plin.
|
--------------------
Ex: Dacia
SuperNova
2002/Clima
|
|
serviccom |
![]()
Post
#40
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Asa cred si eu ca s-a ars garnitura de chiulasa, daca zici c scoatea aer in vas in continuu. Lasa motorul sa se incalzeasca si accelereaza mai tare sau pune pe cineva s-o faca, la toba trebuie sa scoata abur dens, daca pierderea nu e mare, nu se simte miros la toba, daca pierde considerabil, mirosul de antigel se simte la toba.
Uleiul pe joja are spuma alba? This post has been edited by serviccom: 3 Nov 2010, 16:50 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
v-king |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 8 March 10 From: Hunedoara - HD ![]() |
@serviccom: In vas scoate jet de lichid cu bule de aer pe furtunul de retur, insa doar dupa deschiderea termostatului. Nivelul uleiului in baie nu a crescut si nu se vede nici o urma de spuma, iar uleiul nu are nici un iz de miros de antigel (inconfundabil). Am turat-o puternic vreo 10-15 secunde (ca se umple vasul de lichid si da afara pe la buson), dar gazele la esapament sunt incolore si nici nu au un miros neobisnuit. Stiu culoarea si mirosul antigelului scos prin esapament fiindca acum vreo 6 luni mi s-a ars garnitura.
Am fost astazi la Dacia la reprezentanta sa ma consult cu un mecanic pe care il stiu si el mi-a zis ca primul semn de garnitura dusa e ca nu mai baga caldura inauntru. Ei bine, a mea baga. Ramane ipoteza ca e de vina o fisura in caloriferul din masina (am gasit vreo 2, 3 stropi de antigel pe pres in dreapta) si trage aer fals pe acolo. Mi-e greu sa cred totusi ca poate trage atat de mult aer fals prin fisura aia. O sa pun o solutie de etansare si urmaresc cum evolueaza problema. Va tin la curent! |
--------------------
Ex: Dacia
SuperNova
2002/Clima
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#42
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
O solutie ar fi sa desfaci busonul de aerisire cel mic sa introduci un furtun iar la capatul furtunului o stica cu dopul gaurit in care in sticla introduci antigel iar sticla sa stea cel putin la nivelul vasului cu lichid de racire sau mai sus pana cand iti scoate apa si se exhilibreaza corect .
Pe la acel buson daca se tragea din fabrica un furtun si se cupla la vasul cu lichid de racire nu mai era probleme cu aerisitul asa sunt la cele straine. Si la mine se mai aude bulbuluci pe instalatie atunci cand accelerez dar dupa ce se incalzeste si se deschide termostatul nu mai e problema. Ai grije sa nu te ranesti cu lichid fierbinte atunci cand se deschide termostatul si arunca pe furtunul subtire stropi de apa fierbinte. Cand e deschis complet termostatul si intra in plin si radiatorul mare ai sa vezi ca in vas pe la furtunul subtire curge normal lichid iar nivelul se mentine constant. This post has been edited by djasu82: 3 Nov 2010, 22:19 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
v-king |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 8 March 10 From: Hunedoara - HD ![]() |
Pana la urma de ce ti-e frica tot nu scapi. S-a dovedit a fi garnitura de chiulasa arsa DIN NOU. La inceput se manifesta prin bolboroseala in vasul de expansiune si pierderi inexplicabile de antigel urmate de incalzirea mult prea repede (si puternica) a lichidului de racire, pentru ca apoi intr-o dimineata sa porneasca in 3 cilindri si sa scoata un fum alb, inecacios si foarte dens.
Astazi mi-a fost schimbata garnitura de chiulasa (arsa la cilindrii 1 si 4), termostatul si totul se comporta normal. Lichidul in vas a scazut cam 1-2 cm fata de nivelul MAX, dar nu se mai creeaza presiune exagerata in sistemul de racire (sa fasaie pe la buson); pun asta pe seama aerisirii - se auzea la inceput clipocit prin calorifer, dar s-au estompat. Cu alte cuvinte, totul si-a revenit la normal... insa nu stiu pentru cat timp. Daca iar ma tine numai 6 luni cred ca o iau razna. Mecanicul spunea ca sonda pentru temperatura apei nu functioneaza cum trebuie si comanda pornirea GMV tarziu, cand apa deja fierbe, ceea ce duce la supraincalzire si intr-un final la arderea garniturii. Cum as putea determina daca sonda aia e defecta? |
--------------------
Ex: Dacia
SuperNova
2002/Clima
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#44
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Atai linistit ca tot face presiune mai ales la ce turatie se invarte pompa , daca nu facea presiune nu avea supapa vasul de expansiune.
Eu de cand i-am pus noul lichid si am pus peste nivel sa nu mai stau sa completez dupa ce se mai degazeaza vad ca de o saptamana in coace nu mai scade. Deci nivelul s-a egalizat pana la urma in toata instalatia. Sonda de temperatura e defect rezistenta ei e de 8k . Daca sonda e buna la 0 grade are 8k la 20 de grade are 3K-2k6 la 40 de grade 1k3 la 80 de grade 300 de ohmi iar la 90 de grade are 200 de ohmi. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 10:04 |