Pana nu se incalzeste bine nu merge relantiul!, probabil carburatorul!?!
![]() ![]() ![]() |
Pana nu se incalzeste bine nu merge relantiul!, probabil carburatorul!?!
dkrysty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|||
Lacaru |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
O solutie ar fi sa-i mai maresti turatia de relanti din surubul de pe carburator. Se poate ca si amestecul sa nu fie tocmai bine reglat. Dar daca zici ca a scazut consumul e OK, avand in vedere pretul benzinei.
Prima cheie nu o ia, fiindca tragi complet socul si motorul se ineaca (mi se intampla si mie vara, iarna in schimb nu am astfel de probleme). Trage-l pe jumatate. |
-------------------- |
|
dkrysty |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Am marit turatia la 1000 rpm (si aceeasi situatie) dar cu motorul cald sta si la 750 rpm. Cred ca pe gustul ei ar fi (dimineata) cam 14-15000 minim, dar ce fac apoi cand se incalzeste se duce la 20.000 lei.
Am schimbat si bujiile temporar (acum am niste bujii "bosh cu yritiu" ) cu unele sinterom ce-i drept nu noi si aceeasi situatie. O sa pun si unele noi poate poate... Am auzit de unele NGK, dar nu am vazut pana acum. |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#4
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Inainte de a trage socul da-i unu doua sprituri. Dimineata si la mine moare la prima cheie (desi porneste) daca nu o sprituiesc.
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
andu911 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 10 May 2005, 12:33) Daca nu merg 4-5 ore face aceeasi problema chiar daca e cald afara...(doar ca isi revine mai repede) Nu prea am inteles ce vrei sa zici... In fine...evident ca trebuie sa mergi cu soclul tras o perioada, pana ajunge motorul la 85 grade...Crezi ca daca e mai cald afara, motorul tau are 85 de grade ? ![]() Nu e nici o problema...orice ai face, asta e comportamentul motorului pe dacie cu carburatie...Nu schimba nici o bujie...nu te mai lua dupa toti mesterii...ca pe primul loc conteaza banii la ei. Mai bine schimba pulverizatorul de la carb...dar cu unu calibrat, original, de preferat nou. |
--------------------
-
-
-
|
|
dkrysty |
![]() ![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Am cumparat masina asta anul trecut in vara (care a fost uneori calduroasa uneori friguroasa). Si pleca la cheie fara pedala de acceleratie la pornire. de aceea nu accept sa nu plece fara soc.(macar cand e cald).
Asta pana a venit iarna cand pleca cu spritz pedala( dar pleca)....pana la un moment dat cand a aparut situatia de fatza. Intre timp am citit despre uleiuri. Am cumparat masina cu ulei BP(nu stiu exact cat). Eu i-am schimbat in martie cu Divinol 20w40 150.000/l (nu stiam multe despre uleiuri). Si ma intreb nu o fi prea vascos dimineata de are atata legatura cu incalzirea motorului, si nu are putere sa-l plimbe. Sa-i pun un 15W40. Ca restul pare a fi in regula. Si mai e o chestie (dar am auzit ca e normal) : bujiile din mijloc de langa carburator se afuma iar cele din extremitati deloc sau aproape deloc.(dar merge in 4 bujii ) ![]() |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
viulian |
![]()
Post
#7
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Incearca sa-i reglezi jocul la colbutori..
Tzacane ? Exact feelingul asta (ca uleiul e vascos) il aveam si eu inainte de reglatul colbutorilor. Ce se intampla de fapt nu e ca uleiul e vascos, ci scanteia e data aiurea si motorul are f. putina putere.. Trebuie reglat jocul. This post has been edited by viulian: 10 May 2005, 16:47 |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Mecanicul care s-a uitat atunci a spus ca nu-i problema (chiar asa..) ca nu tzacane! merge frumos chiar! dar asta cand era motorul cald (sau in stanby de cel mult 2 ore ).
Peste 4-5 ore deja se raceste si iar pleaca cu socul, la a doua cheie si NU dimineata, pe la 16:30 dar isi revine mai repede intr-un minut- doua. Ma gandesc ca i-ar placea probabil un ulei 15W40. Dar nu stiu cum se va comporta vara la >25 grade. Dar m-as risca! eu merg zilnic 10 Km 5 dus 5 intors de la serviciu mai rar plimbari de 50 - 50Km si poate foarte rar mai lungi. Nu am ajuns cu turomertul la 4 mii rpm.(decat o data prin jivrare ca nu stiam ce sa-i fac) 2k-3k si rar 3,5k |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Spui ca majoritar mergi pe distante scurte-asta favorizeaza depunerea de calamina si afumarea bujiilor; mergi la un drum de macar 50-100km chiar putin "in forja" si vei vedea ca bujiile sint roscate.
Daca cele din extreme sint tot albe, e posibil sa ai scapari pe la supape-nu mari, atit cit amestecul sa devina sarac, asta ar fi favorizata de aceeasi depunere ce calamina datorata distantelor scurte. Cartea masinii spune ca pina se incalzeste motorul trebuie tinut actionat "socul" in diferite pozitii, dupa necesitate. Incearca sa actionezi dimineata de citeva ori cama pompei de alimentare (asta daca nu ai electrica) si vezi daca se mai opreste cu socul tras. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionut232 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
problema asta a ta suna a avans mic...
nu conteaza uleiul,nici bujiile,in problema ta, treaba trebuie sa fie din avans... oricum,e bine ca ai consum mic...poate fi si distanta la platina. si eu am tot berlina 98(februarie),poate e din acceasi generatie... la mine motoru cam are toane...astea sunt daciile... poate mecanicu ala nu se prea pricepe... regleaza platina 0.3, bujii 0.7 si ar cam trebui sa mearga vezi avansu in primu rand...eu asa o reglam. sa stii ca nu ar strica sa speli carbu cu decarburol...face fff bine... poate nu ii baga destula benzina la inceput-pompa are debit mare?cand dai la cama? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
avansul? te referi la delcou sau la amestec la carbutrator?
Am reglat platina la 0,3; 0,4 si nu mai pornea (cred ca nu mai intrerupea) de-abia la 0,5 pleca. La bujii inca nu am verificat distanta!!! dar parca era un 0,5-0,6. ...printre altele nu am clapeta la pompa de benzina... sita si filtrul decantor (daca nu spun o prostie..) sunt curate. Si mecanicul respectiv mi-a recomandat sa cumpar solutie de desfundat carburatorul sa il lase vre-o 4 ore ca s-ar putea sa aiba calamina pe acolo... Iar cu socul... dimineata hai treaca de la mine dar si la ora 16:00 cand afara e super cald... |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 11 May 2005, 07:54) avansul? te referi la delcou sau la amestec la carbutrator? Am reglat platina la 0,3; 0,4 si nu mai pornea (cred ca nu mai intrerupea) de-abia la 0,5 pleca. La bujii inca nu am verificat distanta!!! dar parca era un 0,5-0,6. [...] Iar cu socul... dimineata hai treaca de la mine dar si la ora 16:00 cand afara e super cald... Avansul la aprindere e dat de delco. Roteste putin in sens trigonometric de el la relanti pina ai turatia cea mai mare. Distanta platinelor este 0,45+/- 0.05, deci 0,4-0,5. Socul se trage la nevoie, la 16:00 or fi 20 grade afara, dar temperatura de regim a motorului este 80-95 grade This post has been edited by diaconuliviu: 12 May 2005, 14:07 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dkrysty |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Multumesc !!!
Sa vad ce ii mai fac!!! |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa facea si a mea!am schimbat carbul(ala vechi era compromis)am pus altul merge bine ,dupa aia am schimbat carbul(ca nu era al meu) pus altul mergea la fel ,schimbat la loc cu carbul ala vechi parfum...
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionut232 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
ce inteleg eu e ca...cu carburatoru vechi merge bine....dupa ce l-ai inlocuit pentru putin timp...
corect? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 16 May 2005, 09:22) cum a zis si diaconuliviu.. avansul ma refer la cel din delcou(rotesti putin de la stanga la dreapta(maresti avansu),adica dinspre botu masinii inspre portiera) bujiile sunt cam putin 0.5-0.6....vezi un 0.7 macar. ar fi bine sa mai speli carburatoru(daca asa zicea meseriasu)...nu prea ai cum sa ai calamina in el....eventual mizerii...calamina e in motor din cate stiu eu,poate gresesc... acum nu stiu peste ce mare meserias ai dat tu, dar sa stii ca nu ar strica sa te duci si la altu sa vezi si parerea altuia....asta in cazu in care din cate vad nu prea te pricepi.... multi meseriasi...nu prea sunt meseriasi.... ![]() bafta |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Am ascultat sfatul cu "asculta si parerea altui meserias"...
Si am rezolvat problema!!! Era de la PLATINA !!! Ce poate sa faca aprinderea... Mi-a schimbat-o, mi-a reglat-o, si merge cool!!! ![]() (A mai fost pilita inainte dar cine stie...) Acum merge rotund si nu se mai zguduie la relanti. Si mi-a dat sfat cum sa reglezi avansul!!! Sa slabesti surubul de la delcou in timp ce merge cred(nu mai stiu exact) ca il duce motorul (creste avansul singur) si cand se pare ca merge frumos (cica se aude) strang surubul. Si cica o sa am si demaraj bun si trage masina bine.Iar la consum nu se simte. Numai bine baieti !!! |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
...bujiile(bosh) le reglasem inainte la 0,7; iar platina mi-a reglat-o la 0,45; (pt 0,4 e mai larg iar 0,5 nu incape) (am verificat ulterior).
|
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
ma bucur ca ti-ai rezolvat problema...
faza aia cu avansul cum zici...sa se regleze singur...nu prea recomand. se poate regla foarte usor cu mana...si cred ca asta e cea mai buna... mai este metoda prin reglare cu un bec si punanad volanta la semn....daca dai un search gasesti pe aici. din cate stiu eu, un avans mai mare iti creste puterea masinii dar creste si consumu putin... ok. bafta |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
RIon |
![]()
Post
#20
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Posibil filtru de aer imbacsit! Si eterna apa in benzina...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 23:58 |