DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator mai mare pe dacia 1310, inlocuire alternator

BennyORWO
post 11 Jan 2013, 10:35
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Faza e ca,am acces la o lada 111 care nu mai functioneaza,si ma gandeam daca se imbuca alternatorul de la ea.Are 80A.Am dat o geana acum de dimineata,si cred ca s-ar potrivi cu ceva modificari.
Va tin la curent daca e sa il montez.
Si o intrebare acum:sa zicem ca alternatorul are releu de incarcare incorporat,trebuie sa il anulez pe cel care il am eu pe dacie(releul)?


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 11 Jan 2013, 12:05
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




da, evident! pune si tu niste poze! succes


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 11 Jan 2013, 12:16
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Din pacate nu am putut sa dau jos alternatorul de Lada sad.gif Au ruginit suruburile si nu pot sa le desfac.
Oricum acum a inceput ploaia si nu mai pot sa lucrez.
Acum inca o intrebare biggrin.gif :am gasit un alternator de 14 v,120 A,care se potriveste ca o manusa la dacie smile.gif
E prea puternic pentru dacie>


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 11 Jan 2013, 14:36
Post #34


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




Nu are nico problema.Normal sunt montate pe diesel alea de 120A dar sunt bune ca incarca repede si atunci cand descarci bateria mult tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 11 Jan 2013, 14:38
Post #35


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




E puternic,dar idea e ca depinde ce vrei sa alimentezi din el. Daca pui statie de nush cate sute de watti fara condensator sau baterie suplimentara sau te apuci sa pui 10 proiectoare ca la tir,fi sigur ca o sa faca o frana de motor destul de zdravana. Nu uita ca el opune rezistenta in functie de excitatie,cu cat e mai incarcat,franeaza mai tare. Daca nu ai planuri din astea dubioase il poti pune linisit,iar pe cel de lada daca reusesti sa-l dai jos da-mi un pm,m-ar interesa smile.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 11 Jan 2013, 15:14
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Ideea e ca,nu prea face fata la relanti consumatorii,mai ales acum pe timp de iarna:aeroterma,dezaburire,etc.
La relanti,acul de incarcare sta pe rosu cu:faza scurta si aeroterma.Daca mai aprind si proiectoarele de ceata,deja,luminile parca sunt de lumanare,si aeroterma isi scade simtitor turatia.

This post has been edited by BennyORWO: 11 Jan 2013, 15:14


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 13 Apr 2013, 21:35
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




Mi-am schimbat astazi alternatorul si regulatorul de tensiune cu unele luate din dezmembrari. Intrebarea mea este: e normal acum cu toti consumatorii deschisi indicatorhl de la incarcare sa stea fixat pe mijloc fata de cum imi statea la celalalt alternator, inainte aprindeam doar luminile si treapta a doua de la caldura si indicatorul mi se ducea apriape de rosu.. Intreb lucrul acesta pt cs de cand am dacioiul asa se manifesta cu consumatorii porniti iar acum sta pe mijloc cum statea inainte fara consumatori...cei drept mia si papat vreo 3 baterii pana acum. Si nixi acul de la turometru nu mai fluctueaza cum o facea cu vechiul alternator...semn ca ar fi fost diodele arse cred... Nu am aparat de masura ca sa masor valoarea de incarcare dar cica inainte incarca bine..confirmau cei de la grantie acumulator si un electrician la care ma mai duceam.

This post has been edited by wizoo: 13 Apr 2013, 21:48


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Apr 2013, 05:10
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




este poveste veche , ideea este ca alternatorul original de dacie nu face fata la relanti
incearca sa pfaci rost de un voltmetru si masora tensiunea de la bornele bateriei

This post has been edited by bygy007: 14 Apr 2013, 05:12


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 14 Apr 2013, 20:12
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




si inca o chestie...imi palpaie lumina farurilor si luminile din bord...treaba neintalnita la vechiul alternator care era terminat saracu...odata cu montarea acestui alternator am curatat si masele de pe caroserie....mi se pare ca parca face un scurt undeva...nu stiu unde sa il caut smile.gif)

This post has been edited by wizoo: 14 Apr 2013, 20:14


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Apr 2013, 22:46
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai simplu , diode sau releu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 14 Apr 2013, 22:56
Post #41


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




verifica alternatorul sa fie de 50 A minim


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 19 Apr 2013, 10:42
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




am masurat cu voltmetru, fara consumatori imi incarca 14,40v, cu faza lunga si utlima treapta aeroterma 14,7 chiar 15, variaza, pierderea de tensiune pe masa, - baterie>masa regulator tensiune este 0.05v.... aceste valori sunt confirmate si de indicatorul de incarcare ce functioneaza corect,,,,intrebarea e de ce imi fluctueaza lumina farurilor, si becurile din bord,,,alternatorul este de 52A, regulatorul este electronic clasic,,fara fir rosul. un coleg de fac, mi-a zis ca e posibil sa am un scurt,,,de unde sa incep sa il caut sau care e problema,,,ca noaptea e chiar deranjant pt ochi,


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Apr 2013, 15:16
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in cazul asta zic clar incearca cu un alt releu de incarcare , si vezi + baterie + releu sigur acolo ai ceva diferente , 0,6 cind pe baterie ai 15V , si 90 % firul ce alimenteaza bobina si releul e prea subtire , vine de la panoul de sigurabte la bobina si apoi la releu , dar poate fi si in alta parte pe traseul baterie ,alternator, bloc lumini, contact , panou sigurante , bobina inductie , releu incarcare


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 19 Apr 2013, 15:44
Post #44


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




scurtul e in gandirea colegului, cum sa fie scurt daca iti creste tensiunea de la 14,40 la 15 ??

verifica cu multimetru tensiunea la bornele alternatorului, si ( +) tensiunea care ajunge de la contact la alternator - carcasa alternator.

daca sunt pierderi pe contact , tablou electric, si alternatorul ar masura + care vine de la contact ( referinta lui asta poate fi la unele alternatoare) incarca prea mult, de acolo si modificarea intensitati luminilor.

This post has been edited by ct-03-tvy: 19 Apr 2013, 15:45


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Apr 2013, 19:29
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu are rost sa explic aici functionarea si verificarea releului de incarcare deoarece trebuie avuta o minima dotare (sursa reglabila 0-16V de minim 2A) si un aparat de masura, dar fularea luminii poate fi si de la regulatorul de tensiune


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 19 Apr 2013, 23:40
Post #46


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




masoara pierderea de tensiunea intre + si o sa ai surprize mai mari!


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 20 Apr 2013, 02:11
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




Fiind obosit cand am postat valorile masurate am uitat sa mentionez ca acea variatie intre 14,4-15v cu faza lunga si aeroterma pornite erau insotite si de 2000 rpm... Ce nu stiu e daca acei 14,1+-0,3v trebuie sa ramana constanti sau macar valori apropiate, indiferent de consumatori si turatie?


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Apr 2013, 11:07
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cu cit creste consumul cu atit creste tensiunea pe baterie , tu ai o cadere de tensiune pe alimentarea releului cu exact diferenra dintre tensiunea de la baterie minus 14,4 , avind referinta mai mica de 14,4 pe alimentarea releului el baga pina tensiunea la bornele lui ajunge la 14,4 ceea ce la baterie va fi mai mult , iar chestia cu fularea luminii de la releupoate fi , uite aici citeva explicatii , citeste ambele posturi , (asta si urmatoru) , am explicat problemele astea printre primele mele posturi pe DC


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 20 Apr 2013, 13:15
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




multumesc...il citisem mai demult dar am uitat de acel topic...acea schema cu regulatorul electric o mai ai? ma inebuneste toata treaba cu incarcarea sad.gif azi la amiaza cand am avut de facut un drum....indicatorul de incarcare nu imi mai statea ca pana acum fix pe mijloc cum era pozitionat de cand am schimbat alternatorul,,,ci cu aprox 3 mm mai in stanga spre rosu.

20 Apr 2013, 22:24:
Mai am o interebare..din curiozitate am desfacut azi alternatorul vechi si amvazut ca are diode dinalea vopsite cu negru si rosu....cum se masoara valoare lor...si cum se indeparteaza de pe radiator...am incercat cu mana...am batut chiar si in capul lor...par presate foarte bine.

This post has been edited by wizoo: 20 Apr 2013, 21:24


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 20 Apr 2013, 21:34
Post #50


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




ce tip de diode are puntea? mare Ra 220? sau tipul mic?

http://www.okazii.ro/alte-piese-auto/diode...-1310-a56136025.
Ra 220 sunt presate ,se demonteaza prin presare in sens invers instalari
tipul mic , radiatoarele sunt fixate la mijlocul lor printr-un surub cu izolatori.

This post has been edited by ct-03-tvy: 21 Apr 2013, 11:39


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wizoo
post 21 Apr 2013, 08:05
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 16 March 09




Cred ca sunt ra220, pe fiecare radiator in parte sunt cate 3 diode, vopsite pe spate cu rosu si negru, 3 pe un radiator, 3 pe celalat, cele negre si cele rosii sunt unjte cate 2 peintrun papuc. Iar pe fata lor scrie 25A....radiatoarele sunt unjte cu suruburilede + si - al alternatorului..


--------------------
DACIA 1310 LI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2013, 10:48
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cu ciocanul , si cu multa atentie sa nu rupi radiatoru ,cauta ca am explicat cum se dau jos si cum se monteaza in acelasi topic
schema ti-am explicat-o mai sus cum se alimenteaza releul de la baterie , in ordinea aia
puntea o masori asa

This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2013, 10:50


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 21 Apr 2013, 11:38
Post #53


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




3 diode conduc curentul intr-un sens , celelalte 3 conduc in sens invers curentul , asta simbolizeaza practic vopseaua aia, sau culoaarea materialului izolator de la baza firului., valorile lor variaza in functie de aparatul de masura si de clasa de precizie a acestuia. , eu as schimba toate diodele daca tot il desfaci , diodele la un anumit numar de ani devin consumabile.
spor la mesterit.

This post has been edited by ct-03-tvy: 21 Apr 2013, 11:40


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 21 Apr 2013, 20:37
Post #54


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Mergi la magazin si cumpara o punte redresoare noua tot cu diode mari,am dat vre-o 30-35 de lei anul trecut pe ea si n-am mai avut probleme. Nu mi se pare ca e mult si decat sa stai sa te chinui sa dai diodele vechi afara si sa le presezi pe cele noi...e mai sigur asa.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2013, 21:41
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai dureaza 5 minute sa le montezi tongue.gif pe toate , si cred ca costa mult mai putin , daca se ajunge la acelasi pret mai bine iei punte noua


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:08
Forum Renault