Sfat inlocuire servofrana NOVA GTI
![]() ![]() ![]() |
Sfat inlocuire servofrana NOVA GTI
alexhaulica |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
dacia nova gti
- b77zza
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alexhaulica @ 25 Jul 2010, 14:14) Amplificatorul vacuumatic(servofrana) NU ESTE cauza problemei tale. Tu ai probleme cu POMPA DE FRANA nu cu servofrana. Poti incerca sa repari pompa de frana(folosind un kit de reparatie) si ajutandu-te cu tutorialul de AICI sau sa cumperi pompa de frana noua(din magazin). Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
alexhaulica |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 April 06 ![]() |
Voi schimba si pompa de frana ! Dar vreau sa schimb si servofrana din cauza ca la cea care o am trebuie sa depui ceva efort la apasare. Cred ca am si cu ea o problema si spun asta din cauza ca acum masina franeaza in lung, iar inainte la o apasare mai energica te opreai cu capul in parbriz ! Si daca tot schimb si servofrana , as vrea una car sa fie usoara la actionare !
Multumesc pentru sfaturi ! |
--------------------
dacia
dacia nova gti
- b77zza
|
|
anndi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Daca membrana de la servo este fisurata un pic nu se prea simte la apasarea pedalei, numai daca este rupta, tare. Si atunci auzi un suierat puternic in masina. Daca inlocuiesti pompa de frana sa cumperi numai de uzina, altfel o sa ai numai probleme. La servo se poate inlocui membrana, dar e destul de greu...are un arca mai tare inauntru si trebuie sfortari puternice. Oricum servo cu tot este undeva la 60 de lei.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
alexhaulica |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 April 06 ![]() |
Da Anndi, la apasarea pedalei de frana se aude un suierat atunci cand apas initial pedala .E ca si cum mai intai ar iesi aerul pe undeva si abia dupa aceea incepe sa tina frana . Dar tot rebuie sa insist la pedala !Voi schimba si pompa si servo ! Voi pune de uzina! Aici chiar nu risc !
|
--------------------
dacia
dacia nova gti
- b77zza
|
|
scorpion |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
salut , la mine s-a dus servo-ul si se manifesta un pic diferit : daca nu apas pedala se aude suiratul de aspiratie aer , dar daca o apas putin se reduce pana aproape de zero suiratul si motorul isi schimba mersul in unul rotund. Am comandat-o la reprezentanta si una de Nova este cam 218ron , pana atunci vreau sa scot furtunul de la vacuum si sa-l obturez ca la o adica ma descurc cu frana ca putere de apasare
![]() |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
scorpion |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
o zi mai tarziu si 2 km mai departe :
Acum legat de servo => ca nu-i deloc o idee buna decuplarea lui, pt ca frana se transforma complet : este foarte greu de actionat ( dar asta nu-i neaparat problema cea mai mare ) si devine lunga si foarte imprecisa ca dozare , dar motorul mergea rotund ! Deci nu incercati acasa ca eu dupa 2 km de mers ieri la ora 17:30 bara la bara prin Bucuresti si vreo 3 transpiratii subite de dupa "frane" , am gasit cu greu un loc de tras pe dreapta si-am facut totul inapoi ca sa ajung acasa safe si nu cu nervii pe bigudiuri. Morala : merg cu ea asa pana o schimb , ca fara ea este JALEEE !!! In trafic bara la bara ai sanse majore sa te "imprietenesti" cu cineva si sa faci schimb de numere de telefon si RCA-uri ! ![]() |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Scorpion se vede ca nu ai condus 1300 (la astea servofrana era mai mult la utilitare sau optionala.
![]() Asa este fara ea trebuie sa apesi ceva, insa te poti obisnui. Am condus si eu recent un fiat remorcat....ocazie sa-mi aduc aminte de franele adevarate...pure si dure |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
scorpion |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pai am condus 3 ani de zile Oltcit si am avut frane brici si chiar se apasau cu putere, dar nu forta mai mare de apasare era problema la Nova ci imprecizia franarii , pt ca nu simteam feedbackul dinspre frana ca sa-mi calculez distanta . La inceputul apasarii dadea sentimentul ca patineaza apoi incetinea foarte greoi.
La Oltcit faceam multe ghidusii din acceleratie si frane perfecte , chiar sunt iubitor de lucruri simple si bune cum ar fi frane cu etriere cu cel putin 2 pistonase si discuri duble cat mai mari... putine servofrane lucreaza atat de precis si nuantat ca o frana clasica daca-i perfect pusa la punct . PS : etrierul flotant nu inseamna frana adevarata , aia incepe exact cum am spus de la cel putin 2 pistonase pe etrier , de ce crezi ca motocicletele nu au servo ? |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Prin frane adevarate , pure si dure ma refeream la franele pe care le simti (fara servo le cam simti. Si habar n-am daca fiatul ala avea doua pistonase pe etrier sau era flotant. Etrierul flotant este foarte bun, trebuie doar sa culiseze bine pt a prinde simultan in ambele parti.
Buna masina Oltcitul, mi-a placut, am avut si eu una (Club 1100 /82), dar nu mult. Ai mai rezolvat ceva la servo ? |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
scorpion |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut tuturor ,
Am schimbat complet servo-ul franei si acum lista de urmari : 1- motorul merge ROTUND si dupa ce s-a incalzit , adica cat poate el de rotund ca tot mai are cate-o zbuciumare in mersul la ralanti.... deh , Dacie ! 2- se tureaza mai vioi si s-au redus vibratiile de la peste 3000rot/min , nu mult dar acum o tin constant in zona lui 3000 , inainte ma feream din cauza vibratiilor 3- frana este mai moale , prinde nitel mai jos si parca mai progresiv , dar mai putin taios fata de inainte. Tre' sa ma infig putin mai hotarat in ea pt acelasi efect de oprire . 4- sunt mai "usor" cu 220lei si-am trimis "urari de bine" celor raspunzatori de calitatea fabricatiei din 2000 de la Mioveni tinand seama ca sectorul frana este vital , recomand inlocuiri sau reparatii facute cu maxima seriozitate , deci NU CARPITI si nu mergeti cu ele stricate , chiar partial ( cum era la mine ) This post has been edited by scorpion: 13 Nov 2010, 12:09 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 10:33 |