consum+tacheti
![]() ![]() ![]() |
consum+tacheti
GPV |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai fa un reglaj la tacheti la 15 cu 20,iar cu restransul este adevarat trebuie restransa dar nu mai retin exact dupa cati km.,cred ca dupa 400
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
GPV |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
pai eu nu fac reglaj ca nu ma pricep chiar asa, dar ma duc la mechanic. cu restransu... de cand mio fost schimbat am mers circa 3000 de km... ii problema?
![]() |
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
Furry-Rasputin |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru clasic Group: Members Posts: 558 Joined: 22 January 09 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
culbutor_versus_tachet.JPG ( Size: 98.9k )
Number of downloads: 800
In primul rand nu este regleaza tacheti, ci culbutori(a se vedea fotografia, 14 culbutor si 7 tachet). Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse. Valori reglaj culbutori: Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald. Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare Metoda numarul 1 La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel: - se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului. - se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. Metoda numarul 2 Se scoate fisa de la cilindru 1 se pune la masa si se invarte motoru pana da scanteie fisa la masa.(acum ar trebui sa vezi o taietura in volanta prin gaura de vizitare a volantei pe partea opusa a masinii decat pe cea pe la care faci reglajele), acum poti sa reglezi evacuare 1 si admisie 3, Se invarte pana se elibereaza evacuare 3, reglezi admisie 4 si evacuare 3, Se invarte pana se elibereaza evacuare 4, reglezi admisie 2 si evacuare 4, Se invarte pana se elibereaza evacuare 2, reglezi evacuare 2 si admisie 1. Asta ar fi reteta pentru orice motor in 4 cilindrii indiferent de forma axului cu came folosit, ideea e (1e3a, 4a3e, 2a4e, 2e1a). Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10. Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. Metoda numarul 3 1. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 1 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 4. 2. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 2 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 3. 3. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 3 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 2. 4. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 4 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 1. Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10. Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. P.S. - Valorile de reglare a jocului sunt pentru motoarele care au ca si carburant BENZINA. Pentru motoarele care au ca si carburant GPL ar fi: Rece: 0.20mm admisie, 0.25mm evacuare Cald: 0.23mm admise, 0.30mm evacuare GPL = alta putere calorica fata de benzina => temperatura mai mare in motor, arderea e mai intensa si mai mare. Logic, si dilatarea metalelor va fi mai mare. Iar jocul se regleaza la maxim 5.000 KM |
--------------------
Fan
Dacia
1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu as si am recomandat numai varianta 1. Celelalte, ca si cand te-ai scarpina cu stanga, pe partea dreapta. Consumul nu e sesizabil cand ai culbutorii (tachetii stau in ulei si nu se aud) dereglati, deci verifica carburatorul. Daca vrei un consum in jur de 6, fa cum am descris eu, in mai multe randuri.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
GPV |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
sau poate fi si din cauza termostatului?acuma nu am termostat , si motorul se incalzeste greu. am facut o cursa mai lunga de cateva zile, de la satu mare la dej si am observat ca numai bateau culbutorii,si consumul era pe la 7-8 litri. merg la mecanic si vad ce face, pana atunci multumesc ptr raspunsuri.
This post has been edited by GPV: 16 Oct 2010, 21:22 |
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
bostan22 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
normal ca poate fi si de la termostat...insa consumul creste nesemnificativ.
Temperatura motorului influenteaza consumul dar cu maxim 0.5 L....deci cauza e alta... Verifica jocul culbutorilor...am avut o problema asemanatoare si consuma cu spaima.... ![]() Regleaza-i din nou si strange chiuloasa dupa 500km Bafta! This post has been edited by bostan22: 17 Oct 2010, 08:15 |
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 01:14 |