DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> consum+tacheti

GPV
post 13 Oct 2010, 18:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 18 June 10




salut. cu 7 litri de benzina mergeam 100km, 20km in oras 80km afara(fac naveta).
acuma de circa o saptamana consuma cam 10/11 litri. si tot de atunci se aude tare ca bat tacheti. poate fi din cauza tacheti sa imi consuma asa de mult?
si ieri cand stateam la rosu in semafor mio scuipat o bujie in relantiu, lam curatat si de atunci merge. poate ca nu imi functioneaza bine pistonul ala unde am avut problema cu bujia, din cauza tachetii?

si inca ceva:)...dupa un schimb de garnitura de chiuloasa, dupa cativa km trebuie restrans chiuloasa? orice raspuns este bine venit.


--------------------
Dacia / Fiat 1400/Punto 1.2 16V 1995 / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 Oct 2010, 18:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai fa un reglaj la tacheti la 15 cu 20,iar cu restransul este adevarat trebuie restransa dar nu mai retin exact dupa cati km.,cred ca dupa 400


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GPV
post 13 Oct 2010, 18:50
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 18 June 10




pai eu nu fac reglaj ca nu ma pricep chiar asa, dar ma duc la mechanic. cu restransu... de cand mio fost schimbat am mers circa 3000 de km... ii problema? biggrin.gif


--------------------
Dacia / Fiat 1400/Punto 1.2 16V 1995 / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Furry-Rasputin
post 14 Oct 2010, 11:24
Post #4


Membru clasic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 22 January 09
From: Bucuresti,Militari-Politehnica




culbutor_versus_tachet.JPG ( Size: 98.9k ) Number of downloads: 800
In primul rand nu este regleaza tacheti, ci culbutori(a se vedea fotografia, 14 culbutor si 7 tachet).

Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse.

Valori reglaj culbutori:

Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald.
Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare
Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare


Metoda numarul 1

La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel:

- se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului.

- se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.

Metoda numarul 2

Se scoate fisa de la cilindru 1 se pune la masa si se invarte motoru pana da scanteie fisa la masa.(acum ar trebui sa vezi o taietura in volanta prin gaura de vizitare a volantei pe partea opusa a masinii decat pe cea pe la care faci reglajele), acum poti sa reglezi evacuare 1 si admisie 3,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 3, reglezi admisie 4 si evacuare 3,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 4, reglezi admisie 2 si evacuare 4,
Se invarte pana se elibereaza evacuare 2, reglezi evacuare 2 si admisie 1.

Asta ar fi reteta pentru orice motor in 4 cilindrii indiferent de forma axului cu came folosit, ideea e (1e3a, 4a3e, 2a4e, 2e1a).
Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10.
Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.

Metoda numarul 3

1. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 1 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 4.
2. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 2 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 3.
3. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 3 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 2.
4. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 4 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 1.

Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10.
Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei.


P.S. - Valorile de reglare a jocului sunt pentru motoarele care au ca si carburant BENZINA.

Pentru motoarele care au ca si carburant GPL ar fi:

Rece: 0.20mm admisie, 0.25mm evacuare
Cald: 0.23mm admise, 0.30mm evacuare

GPL = alta putere calorica fata de benzina => temperatura mai mare in motor, arderea e mai intensa si mai mare. Logic, si dilatarea metalelor va fi mai mare.
Iar jocul se regleaza la maxim 5.000 KM


--------------------
Fan Dacia 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 14 Oct 2010, 18:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Eu as si am recomandat numai varianta 1. Celelalte, ca si cand te-ai scarpina cu stanga, pe partea dreapta. Consumul nu e sesizabil cand ai culbutorii (tachetii stau in ulei si nu se aud) dereglati, deci verifica carburatorul. Daca vrei un consum in jur de 6, fa cum am descris eu, in mai multe randuri.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GPV
post 16 Oct 2010, 21:22
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 18 June 10




sau poate fi si din cauza termostatului?acuma nu am termostat , si motorul se incalzeste greu. am facut o cursa mai lunga de cateva zile, de la satu mare la dej si am observat ca numai bateau culbutorii,si consumul era pe la 7-8 litri. merg la mecanic si vad ce face, pana atunci multumesc ptr raspunsuri.

This post has been edited by GPV: 16 Oct 2010, 21:22


--------------------
Dacia / Fiat 1400/Punto 1.2 16V 1995 / 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bostan22
post 17 Oct 2010, 08:15
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 21 July 10




normal ca poate fi si de la termostat...insa consumul creste nesemnificativ.
Temperatura motorului influenteaza consumul dar cu maxim 0.5 L....deci cauza e alta...
Verifica jocul culbutorilor...am avut o problema asemanatoare si consuma cu spaima....smile.gif
Regleaza-i din nou si strange chiuloasa dupa 500km
Bafta!

This post has been edited by bostan22: 17 Oct 2010, 08:15


--------------------
Dacia 1310 L(Zambetul lui Iliescu) 1999/L - IS-05-KJK
Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:14
Forum Renault