DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Expeditie cu Dacia 1310 in Siberia, Cluj - Vladivostok, Dacia 1310, 30 de zile

ageana
post 29 Oct 2010, 12:25
Post #61


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Am citit 65pag. din carte pe nerasuflate biggrin.gif
Foarte interesanta lectura. up.gif


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 29 Oct 2010, 17:10
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Nici o suparare! Multumesc de sprijin! Ideea conteaza.... Acum imi dau seama ce bine era ca masina sa fi fost rosie smile.gif

This post has been edited by walterg: 29 Oct 2010, 17:23


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 29 Oct 2010, 19:37
Post #63


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




Azi am comandat si eu cartea. Abia astept s-o primesc. smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katalin5
post 3 Nov 2010, 22:31
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 4 July 09
From: Pitesti




felicitari pentru ca ai reusit sa duci la final, chiar daca cu peripetii, aceasta calatorie.
am citit pe nerasuflate tot ce ai postat super experienta. exceptie partea cu inchisoarea - experienta pe care nu si o doreste nimeni.
Pacat de neantelegerile cu tovarasul de drum,nu cred ca are de castigat cineva din ruptura asta.
Sincer ma incearca si pe mine un gand pentru o asfel de calatorie. in 2009 am fost pana la Nord Kapp, singur, cu o dacie din 1975, 10 zile dus intors, dar de,tari mai sigure(asa se zice,in practica am avut o "cumpana": dormit in masina, geam lateral spart, furat gps, alergat dupa hot).
Astept cu nerabdare montajul filmului, trebuie sa va intelegeti, e pacat sa se piarda imaginile acestei calatorii.
felicitari din nou si tot respectul!



--------------------
dacia dacia 1300 1975 - ag05gzh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 3 Nov 2010, 22:37
Post #65


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 680
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Felicitari Walter! Si Dumnezeu sa te ajute sa faci si un documentar al expeditiei tale in Siberia! Si pe mine ma bate gandul sa calc pe urmele tale, mai putin episodul cu inchisoarea... sleep.gif


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 4 Nov 2010, 07:21
Post #66


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Multumesc de mesaj si de urari!

Pai daca te bate gandul sa treci pe acolo, m-as bucura sa te pot ajuta cu informatii (desi cred ca de pe blog se intelege cam ce si cum trebuie facut smile.gif )

Toate cele bune!
Walter

This post has been edited by cmandrei: 4 Nov 2010, 09:18


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 7 Nov 2010, 09:43
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




NOUTĂȚI pe HELLO SIBERIA!

Am căutat imagini pe YouTube si am încărcat pe blog 5 secvențe filmate care vă pot da o idee despre ce a însemnat călătoria cu Dacia 1300 în Siberia )gasiti in bara din dreapta, jos, sub lista de postări)

La sfatul mai multor cititori ai acestui topic, i-am scris lui Traian cu rugămintea de a gasi o soluție ca să folosim imaginile pe care le are (daca ale mai are) care sunt la o calitate mult mai bună decât ce am găsit pe Youtube. Din păcate, nici nu mi-a răspuns...

Mai incerc să obțin niște imagini de pe traseu de la Mihai Barbu. Sper ca a doua oara sa fie mai intelegator.

Toate cele bune!
Walter


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 17 Nov 2010, 05:48
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Salutare tuturor!

Voi fi joi, 18 nov 2010, la Bucuresti pentru lansarea cartii mele TOTUL E BINE CAND SE TERMINA PROST (continuarea aventurii siberiene).

Lansarea va avea loc la Ceainaria Tabiet, Str. Ionescu Gion nr. 9 (langa Piața Unirii, intrarea dinspre Călărași), la orele 19.00. Prezintă scriitorul Vasile Ernu.

Sunteți invitați la un ceai negru rusesc și o pălincă ardelenească!

smile.gif

Walter



Attached thumbnail(s)
Lansare_Tabiet.jpg ( Size: 139.64k ) Number of downloads: 1344


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pietonul
post 21 Feb 2011, 23:55
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 21 February 11




Zdravstvuite Walter!
postez mai tarziu, dar nu cred ca este o problema smile.gif ... . Am citit detaliile calatoriei de pe blog, foarte captivant intr-adevar si ce e surprinzator e ca pana ai ajuns la Ekaterinburg, totul parea in regula... inclusiv filmarile pe care le-ai facut cu colegul tau Traian seara pe strada (in regula in sensul in care ai perceput realitatea, nu ma refer la problemele cu Militia).
Insa dupa Ekaterinburg, am observat ca ceva s-a schimbat in modul in care percepi realitatea: dai impresia ca este totul aranjat, ca cineva regizeaza totul de undeva din spatele cortinei.... si culmea perceptiei deformate o regasesc in episodul 'Criza de la Irkutsk', unde pareai gata-gata sa renunti la tot.
Oricum, te felicit pantru curajul de a pleca la 'capatul lumii' cu o Dacie 1310 veche si pentru ca ai dus totul pana la capat in ciuda tuturor obstacolelor si greutatilor de pe drum (nesomn, mancat pe apucate, stres). Si ceea ce ai facut dovedeste, daca mai era necesar, ca 'o rabla' facuta in vremea comunismului e capabila sa te duca la Vladivostok, desi are 25 de ani si uzura pe masura. As vrea sa vad un BMW ultimul racnet de acum, daca peste 25 de ani te poti baza pe el ca sa pleci pana la Vladivostok biggrin.gif
Si totusi am doua nelamuriri:
1. referitor la colegul tau Traian: El, fiind cu origini sarbesti (ceea ce presupune ca are spirit intreprinzator innascut biggrin.gif ), cum e posibil sa tina acasa casetele cu filmarile de pe drum, cand stie foarte bine ca daca face un film din ele nu are decat de castigat?
2.Cand ati intrat in Rusia, tu stiai foarte putina rusa... si atunci de ce nu a intervenit Traian (de exemplu la faza cu militianul din Voronej care ti-a cerut 1000 dolari ca sa-ti inapoieze actele)? si zic asta pentru ca sarba este mult mai apropiata de limba rusa (precum e romana si italiana de exemplu)... ??



--------------------
Dacia 1300 1979 - TM 02 DAC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 22 Feb 2011, 10:46
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Salut!

Multumesc de aprecieri!

Da, dupa Ekaterinburg au inceput sa-mi sara arcurile, iar de la Irkustsk mi-au sarit de tot. De acolo si pana am ajuns acasa, 9 luni mai tarziu, am suferit un episod psihotic foarte sever, cu alete cuvinte, nebunie temporara (descrierea e in carte). Deci cand am fost arestat la Moscova eu nu mai eram in toate mintile. ... Pana sa mi se intample mie, nu credeam ca exista asa ceva si ca "nebunia temporara" este o gaselnita avocateasca...

Nu vad motive ca un BMW fabricat acum sa nu functioneze peste 25 de ani... Dacia a ajuns la Vladivostok cu mult noroc si pentru ca am condus-o (mai putin ultimii 100 de km) ca pe un carton de oua biggrin.gif E adevarat ca inainte de Vladivostok, a reusit sa prinda aproape 130 la ora, pentru vreo 2 minute, fiindca mai mult n-am indraznit s-o tin asa, de teama sa nu crape...

Cat despre filmari si de ce nu mi le da Traian, as vrea si eu foarte mult sa stiu raspunsul, ca si tine... Bineteles ca ar avea mult mai mult de castigat daca mi-ar da filmele. Atata efort degeaba...

Toate cele bune!
Walter



--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 12 May 2011, 18:42
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Salutare tuturor celor care ajung până aici!

Am rămas fără mașină... Adică Dacia eroină este la Vladivostok de acum 5 ani aproape, iar rablei mele de Cielo i-a crăpat blocul motor (269.000 Km la bord).

Oare nu ar fi drăguț ca producătorul Dacia Renault să mă ajute și pe mine cu o mașină? rolleyes.gif Că le tot fac reclamă gratuit (blogul călătoriei va avea în curând 17.000 de accesări) și am constat că muți sunt convinșă că eu am fost sponsorizat de Dacia. N-am fost, dar ar merge și retroactiv, mai ales că am ajus la Vladivostok, chiar dacă după aia am stat și la pârnaie. Sigur, poate că asta nu ar părea să dea foarte bine, dar așa am scris o carte despre care cititorii zic că-i faină. Am semnat primul contract de traducere și va fi publicată la anul și în Ungaria.

Ce ziceți? Oare mă ajută?

P.S. Umblu mult cu bicicleta și asta nu e rău. Dar chiar mi-ar prinde tare bine o mașină biggrin.gif

Walter


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 12 May 2011, 22:16
Post #72


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Pai i-ai contactat?
Ca altfel e ca in bancul cu cel care se tot ruga la Dumnezeu sa castige la Loto... biggrin.gif


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 13 May 2011, 12:04
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




QUOTE(VladG @ 12 May 2011, 22:16)
Pai i-ai contactat?
Ca altfel e ca in bancul cu cel care se tot ruga la Dumnezeu sa castige la Loto... biggrin.gif
*



radmasa.gif

Pai prima data intreb si eu cum ar fi... Ce parere are publicul... Sa nu cumva sa am o pretentie exagerata. Inainte sa plec in Siberia era un domn francez la reprezentanta din Cluj, care a gasit toate motivele reale si virtuale sa imi refuze cererea de sponsorizare.

Motivul nerostit era ca nu ajung eu la Vladivostok... cu masina adicatelea. Am ajuns. In loc de reclama aia la Duster cu "prea ieftin pentru noi, hai sa ne caram de aici", parca ar suna mult mai misto "Strabunica acestei masini ajuns de la Cluj la Vladivostok in 30 de zile. Tu pe unde vrei sa ajungi?" Ma rog, stiu cei de la agentiile de publicitate ce pot face.

Pana una alta, da, Doamne, sa castig si eu biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hey23
post 13 May 2011, 19:47
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 6 March 08




QUOTE(walterg @ 13 May 2011, 13:04)
radmasa.gif

Pai prima data intreb si eu cum ar fi... Ce parere are publicul... Sa nu cumva sa am o pretentie exagerata. Inainte sa plec in Siberia era un domn francez la reprezentanta din Cluj,  care a gasit toate motivele reale si virtuale sa imi refuze cererea de sponsorizare.

Motivul nerostit era ca nu ajung eu la Vladivostok... cu masina adicatelea. Am ajuns. In loc de reclama aia la Duster cu "prea ieftin pentru noi, hai sa ne caram de aici", parca ar suna mult mai misto "Strabunica acestei masini ajuns de la Cluj la Vladivostok in 30 de zile. Tu pe unde vrei sa ajungi?" Ma rog, stiu cei de la agentiile de publicitate ce pot face.

Pana una alta, da, Doamne, sa castig si eu  biggrin.gif
*


Parerea mea e ca n-are rost sa te gandesti la asa ceva. In cazul in care ar exista o sponsorizare locul ei e inainte de calatorie. Dupa 5 ani ... chiar nu-si are rostul. Parerea mea.


--------------------
nu am nu am 2000 - DJ-03-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 13 May 2011, 21:12
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Pai si cu reclama gratuita ce fac? Sa scriu ca THIS STORY DOESN'T ENDORSE DACIA?


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2011, 21:16
Post #76


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca era Logan, poate aveai o sansa, dar raposata Dacie nu are nici o legatura cu actuala Dacia Renault..

Apropos, ceva vesti de la Traian?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 13 May 2011, 21:33
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




QUOTE(argon @ 13 May 2011, 21:16)
Daca era Logan, poate aveai o sansa, dar raposata Dacie nu are nici o legatura cu actuala Dacia Renault..

Apropos, ceva vesti de la Traian?
*



Nope! nici un semn!


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hey23
post 13 May 2011, 22:38
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 6 March 08




QUOTE(walterg @ 13 May 2011, 22:12)
Pai si cu reclama gratuita ce fac? Sa scriu ca THIS STORY DOESN'T ENDORSE DACIA?
*


Nu cred ca e vorba de reclama. Asa poti sa ceri si adidasi noi de la firma de la care i-ai avut in expeditie sau un aparat foto nou pentru ca ai facut poze frumoase in nush ce oras.
Nu cred ca Mihai Barbu a cerut o motocicleta de la firma care l-a produs pe Doyle.


--------------------
nu am nu am 2000 - DJ-03-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 14 May 2011, 07:49
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Nu mi se pare întemeiat nici unul dintre motive prezentate.

Chiar dacă povestea este de acum 5 ani, în fiecare zi o citesc alți oameni. Și nu văd de ce Mihai Barbu nu ar putea primi un BMW biggrin.gif

Dar mulțumesc de opinie...


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 16 May 2011, 07:03
Post #80


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




Cred ca ai sanse, dar sponsorizarea sa n-o primesti retroactiv ci pentru o noua expeditie.

Dar nu cred ca vrei sa mai auzi de asa ceva...


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 16 May 2011, 09:07
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Ba m-ar tenta o noua expeditie, dar desigur ca pe alt traseu.

Acum, cu toate lectiile invatate, ar fi cu totul altceva. Am catave idei... biggrin.gif

Interesant ca s-a mai discutat pe un forum de motociclism despre expeditia mea, si cineva se intreba daca e posbil s-o iei razana de oboseala in halul in care am luat-o eu. Ma mir ca respectivul nu a tinut cont de un aspect unic: coincidentele stranii (ma refer la episoadele la Novosibirsk si Krasnoyarsk) pe care nu mi le-am putut explica. Aia a fost problema. Plus urmarirea constanta. Chiar zicea un american, care la un moment umbla prin Romania ca reprezentant al unei fundatii umanitare, ca si el a fost supravegheat constant, pentru protectie. Deci nu am fost departe de adevar inchipuindu-mi ca urmaritorii erau totusi, de bine. Doar ca factorul coincidente a avut evecte imprevizibile .. Sau nu biggrin.gif

Revenind la epuizarea psihica si fizica, problema ridicata pe forumul de motociclism este simpla. Da, creierul poate da rateuri la epuizare, cum da, de exemplu, in desert cand suferi de sete. Vezi fata morgana dupa doua zile... In plus, lipsa de somn este cel mai mare pericol. Si mie mi-a lipsit din plin.


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 17 May 2011, 07:50
Post #82


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




Oboseala clar afecteaza judecata. Cu 4 ani in urma am facut o calatorie lunga in care am condus cam 24 de ore. Dupa aprox 22 de ore de condus am tras la o benzinarie sa dorm putin (cam o juma de ora). Cand m-am trezit ma suna un prieten sa ma intrebe daca am ajuns cu bine. Dialogul a decurs cam asa:
-Alo, ai ajuns?
-Cine e la telefon?
-Sunt, eu, Dan. esti bine?
-Care Dan?
-Ba, esti bine? Ai patit ceva?

Dupa intrebarea asta am intins sotiei telefonul zicandu-i: vezi ca e unu Dan care zice ca ma cunoste si nu stiu ce vrea.

Dupa ce m-am dezmeticit am ras singur o ora.


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hey23
post 18 May 2011, 14:22
Post #83


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 6 March 08




M-am apucat si eu sa citesc, am ajuns pe la k27. E interesanta povestea pana acum.
Chestia cu urmarirea mi se pare o prostie, de ce ar face cineva asa ceva? Ar fi putut mai simplu sa va ia camera de filmat si gata.
Legat de oboseala... de ce era atat de mare? Pana la urma va schimbati la volan, iar noaptea dormeati, chiar daca uneori in masina.
N-ar fi fost o idee sa intrati putin in Kazahstan sau Mongolia si sa luati o alta viza de Rusia daca cele 30 de zile nu au fost de ajuns?


--------------------
nu am nu am 2000 - DJ-03-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 18 May 2011, 15:47
Post #84


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Am dat explicatii la aceste intrebari in topicul de fata, pe forum. Daca il citesti de la capat, cred ca afli cam tot ce te nedumereste.

LECTURA PLACUTA ! smile.gif



--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zerohero
post 20 Sep 2011, 22:24
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 12 August 06





Va salut !

Din respect pentru cititorii acestui topic ma simt nevoit sa incerc sa aduc cateva completari.
Nu incerc un drept la replica,desi ar trebui..dar, n-am cum sa replic la o ''nuvela'' care ar trebui incadrata la categoria''fictiune''. Drept urmare incerc sa raspund userilor care au pus intrebari ''autorului'' iar el si-a expus versiunea asa cum a crezut de cuviinta.
Fac acest efort pentru a nu lasa oameni care nu ma cunosc sa aiba o perceptie distorsionata despre mine si implicit despre actiuni,decizii ale mele cu privire la aceasta calatorie.

Faptul ca m-am alaturat unei calatorii care putea fi ''one way ticket'' , e pur si simplu decizia mea si nu stiu cati ar fi facut-o. Faptul ca nu ne cunosteam in prealabil si nu stiam ce reactiii puteam avea unul fata de celalalt ne-a facut sa avem o discutie in care am stabilit ca orice neintelegere si lipsa de consens in luarea unei decizii v-a fi tratata cu calm si argumente logice evitand degradarea unei situatii de orice fel. Pe scurt sa incercam sa avem grija unul de altul. Walter era deja pornit sa faca expeditia chiar si dupa esecul cu TVR si sponsorizarea de la Dacia. Ce mi-a dat de gandit a fost : ''de ce in aceste conditii de echipa formata nimeni nu i s-a mai alaturat in expeditie? " Sa fii fost banii?, conditiile de drum,confort?...sau pur si simplu personajul in sine ? Echipa era formata din prieteni de la Cluj...de ce a trebuit sa vina sa ia un strain?

Filmarea evenimentelor de pe traseu s-a facut cu o camera format HDV lucru greu de obtinut in acea perioada datorita dificultatilor tehnice. Atunci aveam o camera cumparata cu mari eforturi ,cu imprumut de la banca pe 5 ani in plina desfasurare de 1 an. Camera a costat 14000 ron ...la banca am platit 17500 ron. Dupa ce m-am intors camera n-am putut s-o mai folosesc decat ca redare,restul a fost afectat de praful imens de pe drum si o piatra care mi-a sarit direct in obiectiv lasandu-mi un semn pe lentila. Sunt riscuri pe care mi le-am asumat si n-am fost fortat.

Va plictisesc cu astfel de amanunte ,..stiu, dar asa veti putea judeca singuri cum au stat lucrurile. Nu incerc sa influentez pe nimeni cu nimic.

Adevarat ..Walter a plecat intr-o evidenta stare de oboseala si ingrijorare, el stie de ce. A incercat pe parcursul calatoriei prin Ukraina sa-si revina si chiar facea eforturi.faptul ca am ''lungit-o'' prin Ukraina o saptamana a fost ca un mini concediu.Peisaje frumoase,incercam acomodarea,dormitul in cort,instalarea noaptea,mici momente de filmare,lacurile in care se balacea Walter in Poltava...avea pielea foarte sensibila si devenea irascibil fara dus(uri)...explicatia lui,..prietenii din Harkov la care am stat oameni extrem de ospitalieri..ea profesoara de engleza,el profesor la un liceu de aeronautica.
Dupa ce am intrat in Rusia starea lui a inceput sa se deterioreze culminand brusc cu o sedinta pe care am avut-o undeva intr-o padure in apropiere de Yekaterinburg.
Lui Walter brusc i s-a parut ca unele gesturi ale mele au un sens de imitatie a actiunilor lui,inclusiv unele cuvinte pe care le spuneam i se pareau ca o ''oglinda '' a miscarilor sale.Am ramas surprins dar am incercat sa trec cu vederea. Am vazut ca exista un psiholog care a intervenit de cateva ori in discutia acestui topic.
Am mers mai departe...
Episodul din Voronej in care un politist ne-a cerut 1000 de dolari sa ne dea pasapoartele inapoi este perfect adevarat cu mentiunea ca,dupa cum a mentionat un user pe forum ,eu vorbesc limba sarba fapt ce mi-a folosit in calatorie macar sa deduc ce se vorbeste si mai ales stiu sa citesc chirilic. Problema a fost negociata in totalitate de mine,Walter incercand sa coboare din masina fapt care l-a iritat pe politist. Negocierea s-a efectuat in masina ''civila'' a politistului de la suma de 1000 dolari la 200 dolari...eu facand pe''prostu' '' neintelegand numeralele si oferindu-i o bancnota de 20 dolari pe care in final a acceptat-o. Mentionez ca eu am fost singurul cu bani(valuta) cash in calatorie luindu-mi de acasa dolari in bancnote de 5,10,20...platind spagile si trecerea de 20 euro din Romania un Ukraina. Walter avea totul pe 2 carduri..decizie inteleapta de altfel dar inutila in astfel de cazuri.
Au urmat Tambov,Penza,Togliati,Ufa,Chelyabinsk...destul de mult de condus nemaifiind in stare sa asezam cortul,dormind in masina.
La Yekaterinburg ne-a lasat cablul de acceleratie de la Dacie in plina strada...greu de pus(lipit) la loc...o sursa de stres.Ne-am odihnit 2 nopti dupa 3000km de condus. Mare parte din acestia i-a condus Walter obosindu-se si mai tare.
Au urmat Tomsk si Omsk spre Novosibirsk. Omsk un oras plin de blocuri inalte pe care l-am ocolit. Un popas la o benzinarie ne arata ca la ora 1 noaptea soarele abia asfintea. La Novosibirsk am facut un popas de 2 zile...epuizati peste masura amandoi. De aici incep peripetiile cu Walter...devenind tot mai confuz cu privire la celebrul caiet pe care ''serviciile'' de supraveghere i l-au cofiscat. Personal cred ca l-a uitat acasa la prietenul Ivan...eu i l-am adus din masina in timp ce discuta cu el. Chiar am facut dus la om acasa si ne-am uitat la o caseta cu nunta lui in stil traditional ...
Urmatorul popas l-am facut la Krasnoyarsk..unde ne-am cazat in camere separate si am petrecut un week-end frumos. Oras exceptional. Am facut o excursie in muntii din imprejurimi in rezervatia Stolby http://www.stolby.ru/eng/ unde ne-a ghidat o localnica si sora ei. Oameni foarte deschisi si curiosi in acelasi timp...


Problema majora in comportamentul lui Walter s-a ivit la Irkutsk...cand in timp ce parcurgeam orasul si negasind o adresa,brusc mi-a tras frana de mana in timp ce fiind la volan,conduceam in viteza prin oras.Walter a inceput o criza majora de nervi ,plangand in hohote si-a sunat prietena in Romania explicandu-i in lacrimi ca nu mai rezista. La telefon prietena lui mi-a marturisit ca Walter a mai avut de fata cu ea un astfel de comportament ,fapt care a infricosat-o.Am concluzionat ca Walter s-ar putea sa sufere de ceva ...si poate ii trebuia o medicatie pe care ar fi trebuit s-o urmeze.De-a lungul drumului i-am propus sa incerce un calmant ...ceva pe baza de plante macar sa-l linisteasca. Pur si simplu cobora din masina si pleca pe jos bolborosind lucruri neinteligibile,iar eu mergeam incet vreme de vreo 20 de min pana se calma.In conditiile in care n-am vrut sa atragem niciodata atentia asupra noasta astfel de gesturi erau periculoase. I se parea ca vede in reclamele afisate pe stalpi din cand in cand pe drum....anumite ''mesaje''...in numerele de inmatriculare ale masinilor diverse combinatii de numere care ii transmit diverse ''mesaje''.
In Irkutsk am vrut sa renunt la expeditie,simtindu-ma in pericol sa continui alaturi de el. A reusit sa se calmeze intr-un tarziu rugandu-ma sa continui alaturi de el pentru ca greul abia incepea si nu s-ar fi descurcat fara mine...desigur si prietena lui m-a rugat sa-l ajut si sa nu-l las. Am reflectat si am decis sa continui in anumite conditii: sa conduc masina pana la destinatia finala,ceea ce am si facut cu o mica derogare care era sa ma coste scump....Pe insula Olhon in mijlocul lacului Baykal l-am lasat pe Walter sa conduca masina ceea ce am regretat si regret si acum.Walter a intrat intr-o criza(in 5 minute era alt om) si a inceput sa considere masina drept avion in conditii de oof-road...la propriu ...simuland o discutie cu turnul de control extrem de ''interesanta. M-am simtit in pericol si abia am reusit sa cobor...avand rucsacul cu camera ,acte,bani si bilet de avion de care nu ma desparteam niciodata. Am ramas pur si simplu intr-o padure,domnul Walter trecand pe acolo dupa o ora inapoi ,ca si cum nu s-a intamplat nimic.
A urmat apoi episodul cu ''nisipurile miscatoare'' in care Walter in plina criza de ''nesimtire'' a considerat sa ne puna pe toti in pericol intrand deliberat de 2 ori consecutiv cu viteza in zone in care nu puteai iesi cu 4x4 daramite cu Dacia. Am cautat ajutor gasind-ul in persoana unui taran cu un GAZ pe benzina 4x4. Dupa ce ne-a ajutat cu greu sa iesim aruncandu-ne o funie la distanta...Walter a considerat ranjind ca e cazul sa bage inca o data masina in nisip sub privirile consternate ale taranilor care s-au simtit ofensati. De data asta a fost pe bani...pe care i-am dat personal,taranul deschizand cu tupeu masina si luandu-mi 6 beri cu forta.N-am avut cum riposta iar domnul Walter radea.Tot atunci mi-am pierdut si portofelul...mi-a cazut din buzunar cat m-am zvorcolit sa agat sufa de dacia ingropata...nu stiu cum dar l-am pierdut.Am reusit sa salvez 2 beri (aur curat) pe care Walter le-a baut cu nesat de fata cu mine in timp ce conduceam la intoarcere de pe insula....ba chiar nu le termina si le arunca pe fereastra. Greu de descris momentele si scenele pe care le-a facut cu rautate sau inconstienta datorate vreunei tulburari psihice.
Dar noi trebuie sa intelegem un om bolnav ...nu?...sa avem ingaduinta si rabdare ...ca doar mai erau vreo 5mii de km de parcurs.
Trebuie sa mentionez ca Walter avea program de ''gravide''...conducea numai de la 6 pana spre ora 12 la pranz apoi se inrosea la fata brusc si-l apucau crizele de nu te mai intelegeai cu el ,in conditiile in care trebuia sa acoperim minim 500-600km pe zi.Traian conducea noaptea pana la 3-4-5 depinde si mai conduceam si in timpul zilei dupa-amiaza. E greu sa le faci pe toate sa si filmez binei sa si conduci bine si asta cu un om bolnav dupa tine cu crize pline de neprevazut in conditii de limita de timp...viza era pe o luna...distanta imensa de parcurs.
Apoi a venit portiunea cea mai grea a drumului''fara drum'' de la Chita la Khabarovsk...o portiune de 2500km insemnata cu puncte imaginare pe harta.
Sunt multe de povestit,dar ma concentrez asupra episoadelor de delir ale lui Walter si pentru a va ilustra ce pericol inseamna sa ai un om bolnav langa tine,cata rabdare trebuie sa ai sa''decodezi'' acest comportament si sa aplanezi conflicte pentru a nu ajunge tu in pericol din inconstienta altuia.
Nu-mi face placere sa scriu despre aceste intamplari chiar daca sunt o reala aventura. Am considerat sa mentin discretia despre un lucru care mi-as fi dorit sa nu se fi intamplat asa...lasand-ul pe Walter sa expuna asa cum a vrut peripetiile lui.
N-as fi replicat daca , nuvela pe care a editat-o n-ar fi continut pasaje care n-au nici o legatura cu ce s-a intamplat pe parcurs...si chiar cu persoana mea. Fabulatiile din ea sunt spectaculoase pentru un cititor dornic de senzationalnu zic nu,dar alaturarea numelui si a ctiunilor mele alaturi de acest S.F. plin de conspiratii,regizori,camere ascunse nu-mi face cinste.
Am fost amenintat de catre Walter cu deschiderea unui proces cu care am fost deacord trimitadu-i o adresa de corespondenta ptr notificare. m-a amenintat cu ''avocatii lui Casuneanu care vin la procese cu elicopterul'' Mi-am tocmit un avocat foarte bun specializat pe drepturi de proprietate caruia i-am explicat ''tarasenia''
Procesul nu a mai avut loc...avocatul meu facand toate cele necesare legal si n-am ajuns sa ne confruntam desi eu am fost dispus. Pe forum Walter a explicat diverse precum nu putea sa stramute procesul...evident balbaieli. Daca stia ca o sa castige de ce a renuntat? Continutul casetelor imi apartine in totalitate,nu incerc sa vand nimic si nici nu ma intereseaza in viitor. Consider ca a fost un eveniment nefericit in care am fost pus in pericol de un om bolnav...o iau ca o experienta de viata si nu vreau sa ma alatur in nici un fel cursului ulterior.
Actiunile nesabuite ale lui Walter ii apartin in totalitate si nu au fost in vreun fel provocate de mine.
Cum nici faptul ca la Vladivostock am reusit sa ni se distruga capota masinii si acoperisul (cred ca a trecut ceva peste ea) datorita faptului ca Walter dorea sa faca baie in ocean ca nu mai suporta si il manca pielea...sfatuindu-l intai sa ne cazam apoi sa facem ce vrem. Neavand gps cu noi ...nici nu era voie,..nu ne descurcam in Vladivostok reusind sa gasim un loc de scaldata la periferie. Ca deobicei Walter inconstient a vrut sa parcam la intamplare si sa se scalde . Am vrut sa raman la masina si sa-l astept. A insistat sa vin...mi-am luat camera si am venit. La intoarcere am gasit masina indoita...un soc a fost ptr noi. Nu ocupasem nici o parcare , pur si simplu cineva a vrut sa ne faca rau sau n-a avut loc de noi pe drum.
E Rusia doar si multe lucruri se fac cu atentie si nu oricum. Seara ,Walter alta criza...ne-am cazat la o batrana intr-o camera cu doua paturi simpla fara pretentii. Am iesit seara in oras sa ne relaxam. Eu rucsacul cu camera,acte...Walter cu nimic,n-avea nici o grija...A baut cateva beri...muci s-a facut ,de fapt nici nu-i trebuia mult.Cand ne-am intors masina sparta,rucsacul cu poze si un sac de dormit furate. Ce teoria conspiratiei ? Pura neglijenta...
Ajungem in camera...alta criza...Walter considera ca nu ne mai trenuie unicul telefon si -l face praf de pereti, incepand sa distruga din mobilierul camerei. Batrana alarmata ameninta ca , cheama militia. Abia reusesc s-o conving ca colegul e nebun si are o criza dar se va linisti...Ok dar ce facem cu telefonul bucati? Ma apuc sa-l recompun, ..reusesc sa-l pun in functiune...il am si acum ca relicva ca multe alte lucruri de pe drum.Walter s-a inseninat cand a vazut ca merge telefonul insistand sa vorbeasca cu prietena lui ca de fiecare data cand o lua razna. I l-am dat nu fara sa-l fac sa promita ca lasa comportamentul violent la o parte.
In sfarsit se apropie si ziua plecarii,Walter gasind de cuviinta sa schimbe de pe bilet ziua zborului pana la Moskova motivand ca vrea sa mai stea in Vladivostok...iau eu l-am urmat ... Noul zbor avea o escala de 17 ore de stat in aeroport in Moskova...fata de doar 2 ore cat era in zborul initial...si asta dupa un zbor de 7000km...am plecat la 12 ziua din Vlad si am ajuns la 1 dupa amiaza in aceeasi zi la Moskova...va dati seama ca am mers in sensul invers de rotatie al pamantului desi corpul nostru percepe o diferenta de o jumatate de zi...iar zborul spre Budapesta era a doua zi dimineata la 8. Toata nziua si noaptea am petrecut-o in sala de asteptare cuminti pe o bancheta,perindandu-se diversi oameni pe langa noi intrebandu-ne unde mergem si de unde venim. Obositor,foarte obositor..
Pe la 3 dimineata Walter incepe sa se foiasca si nu mai are rabdare,gasind de cuviinta sa pofteasca la un automat servindu-se cu o bere la cutie''Baltika''...si tot asa...inca o bere...si inca o bere.Inutil sa va spun ca l-am sfatuit sa nu mai bea ca mai avem putin si ajungem acasa. A inceput sa ma provoace la discutii care nu-si aveau rostul si amplificau tensiunea. Nu am dat curs provocarii....ignorandu-l cu desavarsire.
Nu trece mult si incep sa se deschida pravaliile din incinta aeroportului,Walter gasind de cuviinta sa viziteze snak-barul din incinta. Nu trece mult si il vad deja in compania unui necunoscut cu care incepuse discutii la un pahar de ceva...nu stiu ce ,mentionez ca aceste observatii le-am facut vizual de la distanta eu aflandu-ma langa bagaje tot timpul incluzand si bagajele lui. Walter s-o fi incins la discutii cu respectivul...cand il vad ca cel cu care vorbea cade de pe scaun probabil beat fiind,ceea ce starneste neliniste barmanului care cheama paza. Vad doar cu Walter este condus spre o iesire de serviciu presupu din spatele barului. Asta se intampla in jurul orei 7 dimineata. Miracol dupa 20 min Walter este eliberat...si incearca sa se miste spre locul din sala de asteptare unde aveam bagajele.
Nu reuseste sa parcurca decat jumatatea distantei si se sprijina de un panou publicitar. Gasesc momentul sa ma apropii si sa-l anunt ca avem de facut chek-in urgent. Walter e in delir si n-am cu cine ma intelege. Refuza sa vina ,adresandu-mi injurii de toate felurile imposibil de reprodus aici. Am incercat sa-l conving dar n-am reusit credeti-ma...Era beat crita,imposibil sa se miste coerent ,daramite sa mai care si bagaje. Se formase coada la chek-in deja.
A trebuit sa iau o decizie capitala. In situatia lui era imposibil sa se imbarce .Oricum nu l-ar fi primit la ce filtru s-a desfasurat. Barbati ,femei a trebuit sa ne descaltam ,cureaua scoasa,descheiati la camasa...controlati la sange. Fusese nu stiu ce eveniment cu alarma terorista pe Heathrow si noi n-aveam cum sa stim. Lumea era sensibila la orice atunci..A trebuit sa renunt la o gramada de bagaje atunci ptr ca aeronava era una cu elice si nu un Jumbo Jet cu care venisem de la Vlad.Am incercat sa-l astept la coada dar Walter nu a aparut.
La ora 8.10 usa avionului s-a inchis.
Recunosc ca am rasuflat usurat ca Walter nu a aparut. De ce a trebuit sa fiu partas la toata aceasta nebunie?...nici acum nu stiu.
De ce trebuie sa-l compatimim pe Walter si sa-l intelegem ? ...nu stiu
El stie cel mai bine ce i se intampla...dar scuzele nu ajuta la nimic.Ar trebui doar sa se trateze... nu sa ne bage in fata o carte,noi sa o cumparam sa o citim si sa spunem: ''Saracul Walter ...prin ce a trecut...'' sa mai deschidem si forumuri sa sensibilizam si opinia publica, fara sa aibe curajul sa spuna ...''Da domnilor m-am imbatat pe aeroport ingrozitor si m-am luat la glume beat fiind cu vamesii! ..Acum suport consecintele''
Nu vreau sa-l acuz de nimic...o iau ca pe o situatie din care a trebuit sa supravietuiesc...da,sa ''supravietuiesc''...si am reusit.
Nu ma intereseaza in nici un fel promovarea sau ilustrarea acestei expeditii pe viitor,deci pentru mine este un capitol inchis...Demult

Tot ce ni se intampla este suma actiunilor noastre.

Traian


--------------------
renault stralis fiat 90 tipo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 21 Sep 2011, 16:44
Post #86


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Foarte interesant!
Multumim ca ne-ai impartasit si punctul tau de vedere. Imi confirma parerea initiala despre ce s-a intamplat in excursia voastra.


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 21 Sep 2011, 17:11
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Ooo, ce surpriza!

Ma, Traiane, nu stiu cum de poti sa minti cu atata dezinvoltura.... biggrin.gif

N-am negat niciodata ca ai avut mult curaj sa participi la o astfel de aventura. Dar de aici si pana la stramba ca ceilalti n-au venit fiindca eram eu de cenzurat e mult. Foarte mult. Hai sa explic, nu tie, ca tu stii. Echipa s-a schimbat de doua ori fiindca prima data Dan Pavaloiu a fost nemultumit de atitudinea primului cameraman, iar a doua oara pentru ca Szakacs Istvan, care nu mai era angajat al TVR, dar cu care Pavaloiu si eu aveam deja experienta, a cerut 2000 de euro doar ca sa filmeze. Ceea ce era o pretentie exagerata. Iar apoi, fiindca s-a incheiat prea tarziu contractul ca TVR si am ratat sezonul sponsorizarilor, Dan Pavaloiu a zis ca nu vrea sa mearga pe banii mei, fiindca i se parea prea costisitor pentru mine. Si oamenii, ca simine, de altfel, se temeau de calatoria aia. Asa ca ziceau ca daca e sa ne punem fundu' la bataie, macar sa nu fie pe banii nostri.

Sa-ti reamintesc cum de am plecat cu tine. Cu cateva luni inainte de plecare, ai vrut sa ma cunosti, fiindca iti placuse filmul meu cu vaporul. Ziceai ca vrei sa te apuci si tu de film si daca pot, sa te invat una-alta. Asa ca ne-am intalnit vreo juma' de ora la Bucuresti. Am zis ca nici eu nu sunt expert, dar daca pot te ajut. Apoi, veneai de la Budapesta si te-ai oprit la Cluj. M-ai sunat sa ne intalnim. Inca era in in picioare plecarea cu Pavaloiu (pentru cei care nu stiu, realizatorul emisiunii "Natura si aventura" de pe TVR 2, cu care ma stiu de la 19 ani). Ti-am zis cu ocazia acelei intalniri ca sunt stresat, ca situatia era inca neclara, deoarece Pavaloiu nu vrea sa mergem daca nu avem sposori, si TU ai fost cel care a zis " De ce nu mi-ai spus si mie? Ca eu as fi venit". Dupa 2 saptamani te-am sunat si te-am intrebat daca vrei sa vii, fiindca Pavaloiu zicea sa mai asteptam un inca un an, adica vara urmatoare, ca rezolvam sponsorizarile. Cum eu pregateam de aproape un an proiectul, si il aveam in minte de vreo trei, nu mai vroiam sa o aman. Asa a fost destinul..,.

Minciunica nevinovata ca tu ai negociat la Voronej cu politistii (singura chestie este ca ai ghicit, exact asa cum am relatat, dupa ce m-am intors cu actele de la politisti, ca "Jeai! inseamana "tai-o!" sau "dispari!") e scuzabila. Dar altele, de genul ca am intrat intentionat A DOUA OARA in nisipurile miscatoare (pus si simplu nu aveam de unde sa stiu ca trebuie sa merg EXACT pe umele dubei care ne-a tractat, si am mers un metru mai la stanga, ca sa il pot depasi fiindca ma temeam ca pierd demarajul), ca am fost retinut si eliberat dupa 20 de minute la aeroport si eu m-am dus din nou in gura lupului, astea sunt niste rahaturi greu de imaginat. Aaaa, si ca M-AM RUGAT de tine la Irkustsk sa vii cu mine in continuare. Nu, ti-am zis ca daca vrei sa pleci, iti iei bagajul si biletul de avion si eu ma duc singur mai departe. Si ca nu admit sa fiu injurat, cand eu nu te-am injurat pe tine si cand eu sunt cel care plateste toata expeditia... Ti-ai luat rucsacul, ai inceput sa strangi lucrurile si apoi ai zis ca vii mai departe, cu conditia sa interactionam strict pentru filmari. Ceea ce era usor absurd, fiindca urma sa calatorim unul langa altul, inghesuiti in masina, inca doua saptamani. Nu la Irkustsk am plans in hohote, acolo imi curgeau pur si simplu lacrimile de epuizare. La Vladivostok am plans cu sughituri, cand ai sarit cu pumnii la mine si dupa ce Laura vorbise cu mine ca un robot... In seara in care mi se furase aparatul foto si toate pozele, ceea ce eu credeam ca face parte din farsa. De aia plangeam, ca mi se parea hiper-absurd ca o farsa sa ia astfel de proportii, atata timp... Sunt foate curios cum ar reactiona orice altcineva intr-o o stafel de situatie, in care ar fi convins, vreme de 2 SAPTAMANi, ca tot ce i se intampla este o farsa. Eperimentul profesorului Zimbardo, cu puscaria, in care TOTI stiau ca joaca un rol, a luat-o razna doar dupa 3 ZIle, si cativa partcipanti au avunt nevoie de consiliere si tratament psihologic. Desi stiau de la incepuit ca totul este un experiment.

Am recunoscut ca am luat-o razna, ca practic am intrat intr-o stare de nebunie temporara si am explicat si de ce (vezi episodul coincidentelor de la Krasnoyarsk). Nu cred ca vrea nimeni sa isi piarda mintile deliberat. Am explicat cum s-a ajuns la asa ceva. In a doua zi la Irkustsk, eu am tras concluzia ca toate coincidentele stranii sunt parte dintr-o gigantica farsa si ca tu esti parte din ea. Da, o luasem razna monumental... radmasa.gif


Te simti de rahat ca dupa ce am trecut prin ce am trecut ai refuzat sa imi dai filmele? Pai toata lumea se intreaba de ce. Adica dupa ce am stat 8 luni in puscarie, tu te gandeai sa ma mai strangi putin cu usa? Te simti nasol ca ai avut niste pretentii exagerate? Noi ne-am inteles ca primesti 1000 de euro pt. filmare si 40% din profituri, daca filmul face vreunul. Ceea ce era foarte mult, vand in veedre ca in fara de filmare, eu faceam totul. Cand ne-am intalnit dupa eliberarea mea, la Bucuresti, ai spus ca sunt un mare gunoi si ori iti dau 3000 de euro, ori nu imi vad filmele.Ori eu am zis ca vreau sa facem cum ne-am inteles initial; primisesi inainte de plecare 500 de euro. Trebuia sa iti mai dau 500 si sa semnam contract pentru 40% din profit. Mai stii ce ai zis? Ca m-ai ASTEPTAT 8 luni ! Ca si cum eu de placere am stat 8 luni in PUSCARIE, ca sa imi bat joc de tine blink.gif >>>> Pai puteai foarte usor sa ii ceri Laurei, care avea acces la contul meu. Nu m-am gandit sa semnam un contract inainte de plecare tocmai pentru ca mi se parea jenat si inutil, caci ma gandeam ca daca cineva isi risca pielea alaturi de mine, asa ceva nu are sens. Din pacate, m-am inselat amarnic.

De ce nu m-ai "umilit" cu drept-credinciosenia si marinimia ta si nu ai acceptat condiitile initiale? Fiindca ai crezut ca faci un banu' gros, strangandu-ma cu usa. Si mai stiai ca ai busit o multime de filmari importante. Mai tii minte, cand, am zis ca as vrea sa vad si eu pe ce ceri 3000 de euro, ca ti-am aratat cate filmari le-ai nenorocit? Aia cu reparatul carburatorului in pustie, in care toate cadrele sunt futute fiindca n-ai stiut sa misti camera 2 centimetri si imi intra doar barbia in imagine, timp de 10 minute? Aia n-am cum s-o repar, si era LIVE, cenzurat-i! Ti-am, zis ca INTOTDEAUNA este nevoie de un cadru care sa ne arate unde suntem. Filmarea ta incepe brusc cu rusii reparand cariuratorul. Unde? UNDE? Trebuia sa te dai macar 20 de metri in spate, chiar si dupa reparatie, da' sa ai UN CADRU GENERAL, macar de 5 secunde, sa se vada ca eram pe un drum pustiu, unde exista o cascarabeta luminata. Acolo avea loc actiunea... Si ce mai ziceai? Mieros, de altfel, ca amusinai 3000 de euoi ... Aaaa , asa ziceai> "Numai tu, cu harul tau, poti face filmul asta!".... Eu, cu harul meu... Emotionat, domnu' Traian!

N-am avut rabdare sa citesc toate rahaturile pe care le-ai scris, Repet, de la primele randuri, cu minciuna de la Vornej, mi-am adus aminte ca poti sa minti cu mare nerusinare. Mi-ai reprosat ca te-am facut de rusine, declarand presei ca m-ai abondonat la aeroport. Asa justificai tu aia 3000 de euro. Daune morale.... Nu am declarat ca m-ai abandonat, ci ca AI PLECAT FARA SA MA ANUNTI. Exact asa fost. Ai plecat si mi-ai last bagajul singur. Tu, care erai asa lucid, stii ca in aeroport nu se lasa nici un bagaj nesupravegheat. Ca doar se anunta periodic... Puteai macar sa faci zece metri si sa imi zici "Bai fraiere, vezi ca eu plec!". Ca oamenii o iau ca pe un abandon, nu ma mir. Tehnic aia era. Si a trebuit sa dau acest detaliu fiindca politia rusa, la interogatoriu, m-a intrebat de unde veneam, daca mai eram cu cineva si unde este acel cineva.

Ti-ai inchipuit ca proaspat iesit din psucarie, sunt asa de disperat incat nu voi putea trai fara filmari. Si ca trebuie sa profiti de situatie. Frumos! Generos! Uman!

Sa stii ca fara sa-ti dai seama, mi-ai facut un mare bine. M-ai fortat sa scriu cartea, care este mult mai spectaculoasa decat filmul. A fost deja nominalizata si la un premiu si am un prim contract de publicare in Ungaria. Cand voi termina de tradus in engleza, vor fi si altele.

Ai fi avut mult mai mult de castigat daca imi dadeai filmele. Asa, vrei nu vrei, nu esti tocmai personajul pozitiv. Dar tu ai ales.

Poate ca intr-o zi voi citi toate magariile pe care le-ai scris. Vad ca te-a ros povestea, de ai simtit nevoia sa explici. Si sa minti. Vezi ca cineva, acolo sus, ne iubeste pe toti. Dar ne mai si trage de urechi. Eu mi-am luat portia si acum sunt chiar multumit de viata mea. Uite, Laura, care abia astepta sa scape de mine si s-a grabit sa ma declare un betiv nenorocit si schizofrenic (ii era rusine sa fie prietena unui puscarias), s-a casatorit cu un baiat pe care il lasa sa doarma pe pres, in fata usii, ca vine prea beat casa : radmasa.gif Intelegi? Fiecare capata ceea ce merita. Eu unul sunt multumit cu ce am capatat, si cu ciudatul dar al Mamei Rusii, care este o poveste unicat, acum, cand s-aun spus cam toate povestile posibile. Vorba lui Pavaloiu, si daca nu ar fi o poveste adevarata, este extrem de buna biggrin.gif Si am stiut s-o spun. Dar, culmea, chiar nu am inventat nimic!

Mult succes!


21 Sep 2011, 17:34:
QUOTE(VladG @ 21 Sep 2011, 16:44)
Foarte interesant!
Multumim ca ne-ai impartasit si punctul tau de vedere. Imi confirma parerea initiala despre ce s-a intamplat in excursia voastra.
*



Ia zii, Vlade, ce se intelege? Din afara, lucrurile se vad intr-o multime de feluri biggrin.gif

This post has been edited by walterg: 21 Sep 2011, 17:34


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 21 Sep 2011, 18:14
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.627
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




eu unul vad 2 versiuni diferite... fiecare e victima. cum nu voi sti niciodata ce s-a intamplat cu adevarat nu pot sa imi dau cu parerea.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 21 Sep 2011, 18:15
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




si aproape intotdeauna adevarul este exact la jumatatea distantei dintre cele doua puncte de vedere.

pacat insa ca nu v-ati impacat fie si de dragul castigului care ar putea iesi din povestire (eventual spusa de ambii si prezentata dual) si din materialele grafice (filme, poze). am fi fost si noi ceilalti mult mai castigati!


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walterg
post 21 Sep 2011, 18:56
Post #90


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 October 10




Opinia ca adevarul este undeva la mijloc este cea mai "safe". Dar nu este intotdeauna adevarata. Eu unul am spus lucrurile exact asa cum mi le-am amintit. N-aveam ce sa ascund. Pana la urma de coada mea atarna tinichele de genul "tampit care se tine de glume proaste" etc. etc. Ar fi fain daca ai sta vreo 3 minute sa incerci sa iti imaginezi cum este sa nu mai fii stapan pe propria logica. Oare de ce oi fi fost asa stresat? Acuma, de pe scaunel, e usor sa-ti dai cu parerea. Ia sa fii responsabil, financiar si in toate celelalte moduri, de o calatorie de genul asta.... Adica daca zicem "Prietene, vii cu o Dacie de dat la Rabla pana in Japonia?" Ca Vladivostokul e la o zvarlitura de bat... Adica sa scoti din buzunar o carca de bani si sa iti pui si fundul la bataie... Sunt curios daca ai pleca cu o rabla de genul aleia cu care am umblat eu, sa zicem de la Brasov la Constanta. Ca sa nu mai zic de filmari. Ce filmezi, unde filmezi, cu cine si ce mai zice si zice politia locala. biggrin.gif Intreaba-te de ce abunda documentarele din Africa pe Discovery, iar din Rusia sunt doar 3... Unul cu lacul Baikal, ala cu Evan Mac gregor si unul cu animale salbatice... Din alea cu buget de juma' de milion de parai... De pe peluza, multi viteji scuipa coji de seminte....

22 Sep 2011, 07:50:
Am incercat sa din nou sa citesc tot ce a scris Traienel si iar n-am reusit.

Cum poate minti un om in halul asta este de neinteles. Chestia aia cu amenintarea ca o sa vina avocatii lui Casuneanu sa-l ia cu elicopterul este dincolo de orice limita... De ce se munceste omul asta sa inventeze astfel de minciuni?

Bai, Traiane, atata lasitate si josnicie n-am intalnit nici in parnaie....

This post has been edited by walterg: 22 Sep 2011, 07:50


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 14:40
Forum Renault