DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electroventilator Logan pe Dacia 1310

ValentinCiulei
post 16 Dec 2014, 17:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 November 14




Buna seara!
Doresc sa montez un electroventilator de Logan pe masina.
Termocupla(82-68°C) am in radiator, instalatia electrica mi-o fac singur, ba chiar o sa imi montez doua leduri care imi indica starea termocuplei(cand ajunge temperatura apei la 82°C se aprinde ledul verde si se stinge ledul rosul, si invers cand temperatura apei scade sub 68°C se stinge becul verde si se aprinde cel rosu).
Singura problema a mea este prinderea electroventilatorului.
Unde il prind in fata sau in spatele radiatorului?
Acest ELV sufla sau trage aerul?
Multumesc anticipat!

This post has been edited by ValentinCiulei: 16 Dec 2014, 17:55


--------------------
Dacia 1310 1996 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 16 Dec 2014, 18:31
Post #2


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




prin fata trage si sufla prin spate wink.gif
se prinde intre motor si radiator 090.gif


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
master1ro
post 16 Dec 2014, 19:16
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 26 October 11
From: Dambovita




Am inteles, in spate sa fie atunci! biggrin.gif
Ceva idei de prindere se poate ?


--------------------
Dacia 1310 1995 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
denisbossu
post 16 Dec 2014, 19:44
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 13




Nu merge electroventilatorul de logan pus cam pe unde ar fii elicea
Nu ai spatiu,eu am incercat
Poate in fata ca la papucurile diesel merge


--------------------
Dacia Logan 2020 - DB-89-DNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
master1ro
post 16 Dec 2014, 20:55
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 26 October 11
From: Dambovita




Da, dar in fata radiatorului cum il pun?
Daca il montez cu elicia spre radiator nu cred ca o sa faca cine stie ce, electroventilatorul o sa traga aerul cald din radiator si o sa il impinga in fata..


--------------------
Dacia 1310 1995 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maru
post 16 Dec 2014, 21:26
Post #6


Rromania..da leand uof cios


Group: Members
Posts: 672
Joined: 1 September 13




la electroventilatoru` asta de logan nu stiu care e combinatia cu el dar parca la modelele vechi de dacii cu electroventilator puteai sa schimbi sensul doar prin inversarea firelor de curent (nu cunosc consecintele sau forma palelor daca trage/impinge la fel aerul prin radiator)


--------------------
Dacia 1310 Break 2003
Zambeste, maine poate fi mai rau !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Dec 2014, 21:28
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Daca schimbi sensul de rotatie scade eficienta elicei.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 16 Dec 2014, 21:36
Post #8


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Daca e elicea e facuta sa traga aer,degeaba inversezi sensul de rotatie al motorului ca nu va face curent de aer decat cat sa te usuci la par. Eu unul n-am vazut ca la logan sa fie montat in fata la radiator,deci clar e facut sa traga. Din cate am vazut e destul de plat,nu vad de ce nu ti-ar incapea. Dar fara elicea de pe fulia pompei! Si ai doua variante: fie tai din suportul care il are acum daca nu incape altfel si ii faci niste bride de platband sa-l poti monta,fie daca poti sa scoti motorul din carcasa(ma indoiesc) ii faci alt suport pe masura. Sau il vinzi si iei unul clasic si gata biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
master1ro
post 16 Dec 2014, 22:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 26 October 11
From: Dambovita




Bineinteles ca o sa scot elicia de pe fulia pompei de apa.
Am incercat sa schimb polaritatea ELV si sincer face mai mult aer un ventilator de 12V de PC..
O sa incerc joi(ca maine sunt la servici) sa il montez.
Mai am posibilitatea as il pun in fata radiatorului dar cu elicia in fata masinii dar nu stiu cat de eficient este nici in cazul acesta..
Despre termocupla ce parere aveti, este buna sau iau alta care sa imi porneasca ELV la temperura mai mare ?
Mi-am pus dezaburire pe oglinzi, aprindere electronica, alarma cu inchidere centralizata(ceva mai ieftin dar am mesterit-o sa imi porneasca/opreasca si motorul din telecomanda biggrin.gif) si acum vreau sa pun si ELV.
Cand imi trece ceva prin cap nu prea iese asa usor biggrin.gif

This post has been edited by master1ro: 16 Dec 2014, 22:13


--------------------
Dacia 1310 1995 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Dec 2014, 22:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pentru initiator era un DITAMAI TOPICU despre asta


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 17 Dec 2014, 21:55
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




io am termocupla de 89.si sunt multumit.cand il montezi intre radiator si carcasa ventilatorului fa niste garnituri din cauciuc,ca sa mai absoarba din vibratii.eu lam montat in fata.oricum trebuie tinut cont si de temperatura de deschidere a termostatului. spre exemplu termostat de 83 g ii pui o termocupla de 89.daca tot vrei sa faci o treaba buna pana la capat fa circuitul sub presiune.cauta un vas de papuc diesel logan etc.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
master1ro
post 18 Dec 2014, 18:40
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 26 October 11
From: Dambovita




bygy007, imi cer scuze ca am deschis un topic nou!
Aveti idee ce electroventilator se potriveste la Dacia 1310, cu ELV de Logan mi-am facut sperante false, nu prea am cum sa il prind..
PS: Nu mai stiam datele de la acest cont si mi-am facut altul(ValentinCiulei).

This post has been edited by master1ro: 18 Dec 2014, 19:29


--------------------
Dacia 1310 1995 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 18 Dec 2014, 22:24
Post #13


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Ventilator SPAL 12v
au debit mare de aer la racire,se monteaza foarte usor,cu asa ceva au venit din fabrica SN-urile si ce este mai important nu are consum mare la pornire si nu face zgomot
am avut asa ceva pus pe o dacie,nu stiam cand pornea,doar ledu indicator pus de mine imi arata ca porneste
si alt aspect sunt subtiri si nu atinge pompa de apa sau sa atinga cureaua pe el


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 03:44
Forum Renault