DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> PT posesori de diesel, egr scos din functiune

ache2
post 27 May 2005, 09:31
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(jammers @ 27 May 2005, 11:27)
Eu cred ca ma pot astepta la injectoare dupa 190 de mii. In tot cazul, mai bine injectoarele decat pompa, aia ar fi tare trist. Motorina am pus intotdeauna d'aia buna, insa la kilometrii astia ma asteptam sa crape ceva. La 140 insa, fara acceleratii, nu se simte nimic, nici  nu se vede fum in spate. Insa s-a inegrit parasocul in dreptul esapamentului, si m-am uitat atent sunt ca un fel de bobite mici si negre, ca un fel de pudra neagra care s-a lipit pe plastic. Si cum e break, turbionarea a facut ca inegrirea sa se produca si la interiorul portbagajului. Si cum masina e alba, nu prea se ia :-) Ulei insa, cu schimbul la 15 mii, nu papa un gram. Deci motorul ar mai duce macar inca 50 de mii, dar daca e vorba de pompa e taaaare trist :-(
*



cu siguranta sunt injectoarele ! cind le-ai schimbat ?


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 09:54
Post #32


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(ache2 @ 27 May 2005, 11:29)
ok, ECU dar de ce da ECU semnalul ? doar functie de turatie ...
eu nu STIU ca are sonda ci presupun ...
daca tu STII, baga o relatie sa ma conving si eu !
*




Daca nu STII atunci nu mai face afirmatii. Din pacate functionarea unui motor este mult prea complicata pentru a putea fi explicata printr-o "relatie".


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 10:16
Post #33


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Da, si ce nu ai inteles?
Sa mai incerc sa mai explic inca odata cu alte cuvinte:

La benzina:
- calitatea amestecului este INTOTDEAUNA CONSTANTA (14.7:1 si de aceea se monteaza sonda lambda pentru a monitoriza constant aceasta proportie)
- cantitatea amestecului depinde de turatie si de regimul de functionare.

La diesel:
- atat calitatea cat si cantitatea amestecului depind de turatie si de regimul de functionare.



--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 10:49
Post #34


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Prin amestec la diesel inteleg cantitatea de motorina injectata raportata la cantitatea de aer din cilindru. La dieselurile aspirate cantitatea de aer aspirata este aproximativ constanta si depinde in principal de capacitatea cilindrica. La turbo aceasta cantitate depinde si de turatie.




dar, la cite stii tu, n-are sens sa-mi mai dau eu cu presupusul ! cool.gif
[/quote]

Te rog sa te abtii de la astfel de comentarii. Scopul unui forum este sa mai aflam unii de la altii nu sa perseveram in ideile noastre eronate.


P.S. inca mai astept exemplu de diesel cu sonda lambda smile.gif.

This post has been edited by cristim: 27 May 2005, 10:55


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 27 May 2005, 10:57
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




si eu cred ca dieselul nu are sonda lambda, si explicatia este destul de simpla si deriva din modul de functionare al motorului sau de formare al "amestecului". la diesel se stie intotdeauna precis ce cantitate de aer exista in cilindru si ca urmare se introduce exact atata motorina cata trebuie. sonda lambda ar fi inutila.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 11:04
Post #36


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(ache2 @ 27 May 2005, 12:40)
te adincesti in offtopic si aberatie !
sonda lambda monitorizeaza gazele arse si nu amestecul carburant (despre care la diesel e la fel de aberant sa vorbim) ...


Crede-ma ca stiu exact unde este plasata sonda si ce face.

Si ma rog DE CE MONITORIZEAZA GAZELE ARSE. Tocmai pentru a sesiza prezenta/absenta oxigenului in gaze de aici REZULTAND daca amestecul e sarac/bogat. Apori in functie de aceasta vaolare (si de multe altele) se aplica o corectie timpului de injectie si al avansului pentru a se ajunge la ardere completa.

Nu e deloc aberant sa vorbim de amestec la diesel numai ca acesta se formeaza direct in piston.

This post has been edited by cristim: 27 May 2005, 11:19


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jammers
post 27 May 2005, 11:13
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 5 May 05
From: 67




Niciodata (masina am luat-o la 90 de mii dar nu au fost schimbate, m-am uitat in cartea ei, care fiind tinuta de un neamt specifica si cand a umflat rotile)

QUOTE(ache2 @ 27 May 2005, 08:31)
cu siguranta sunt injectoarele ! cind le-ai schimbat ?
*




--------------------
Skoda Roomster tdi 2006 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 27 May 2005, 11:24
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




pai au mers 190 k blink.gif !

la mine e trecut sa fie schimbate la 60 k !

cred ca ar fi timpul sa le schimbi !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 27 May 2005, 11:32
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




[quote=cristim,27 May 2005, 12:49]
Prin amestec la diesel inteleg cantitatea de motorina injectata raportata la cantitatea de aer din cilindru. La dieselurile aspirate cantitatea de aer aspirata este aproximativ constanta si depinde in principal de capacitatea cilindrica. La turbo aceasta cantitate depinde si de turatie.
dar, la cite stii tu, n-are sens sa-mi mai dau eu cu presupusul ! cool.gif
[/quote]

Te rog sa te abtii de la astfel de comentarii. Scopul unui forum este sa mai aflam unii de la altii nu sa perseveram in ideile noastre eronate.
P.S. inca mai astept exemplu de diesel cu sonda lambda smile.gif.
*

[/quote]

http://www.germancarfans.com/news.cfm/news.../eng/bmw/1.html

citeste la jumatatea paginii "Common Rail Injection: the latest technology for greater economy." ... " the position of the lambda probe in front of the catalytic ..."

asa ca mai lasa-ne, te rog !

sorry offtopic !

This post has been edited by ache2: 27 May 2005, 11:33


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 11:48
Post #40


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




QUOTE(ache2 @ 27 May 2005, 13:32)


OK ai dreptate, se pare ca sunt putin in urma cu tehnologia dar oricum 99% dintre masinile diesel actuale nu au sonda lambda. (nici dCi-urile Renault nu au iar despre 1.9D - subiectul topicului - nici nu se pune problema).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 27 May 2005, 12:02
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




ok dar atunci cum regleaza ECU injectia si EGR care tocmai pt depoluare (ca si sonda lambda) sunt montate ?

intreb doar !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 12:32
Post #42


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Intai sa facem deosebirea ca sonda este un senzor deci da o informatie lui ECU, iar electrovalva EGR este un actuator adica executa o comanda primita de la ECU. Ecu comanda actuatoarele (deci si injectoarele si egr, etc) in baza informatiilor primite de la mai multi senzori SI in baza unor tabele stocate intern. Modul exact in care un ECU isi face treaba este foarte complicat si producatorii tin secrete aceste informatii (producatorii de sisteme electronice de injectie ii numeri pe degetele).

Exemplu: ECU citeste turatia si sarcina (nivelul de apasare pe acceleratie). In functie de acestea determina (din tabel) cantitatea de combsutibil ce trebuie injectata (poate si valoarea pentru EGR nu am cum sa stiu exact). Apoi ii aplica niste corectii in functie de ceilalti senzori si in final comanda injectoarele.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 27 May 2005, 13:20
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(cristim @ 27 May 2005, 14:32)
Intai sa facem deosebirea ca sonda este un senzor deci da o informatie lui ECU, iar electrovalva EGR este un actuator adica executa o comanda primita de la ECU. Ecu comanda actuatoarele (deci si injectoarele si egr, etc) in baza informatiilor primite de la mai multi senzori SI in baza unor tabele stocate intern. Modul exact in care un ECU isi face treaba este foarte complicat si producatorii tin secrete aceste informatii (producatorii de sisteme electronice de injectie ii numeri pe degetele).

Exemplu: ECU citeste turatia si sarcina (nivelul de apasare pe acceleratie). In functie de acestea determina (din tabel) cantitatea de combsutibil ce trebuie injectata (poate si valoarea pentru EGR nu am cum sa stiu exact). Apoi ii aplica niste corectii in functie de ceilalti senzori si in final comanda injectoarele.
*



stiu care sunt deosebirile, cristim, nu-mi insulta inteligenta wacko.gif !

ce nu stiu este: de unde stii tu ca 1.9 D n-are blestemata de sonda lambda !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 27 May 2005, 13:46
Post #44


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




M-am uitat in documentatie.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 28 May 2005, 10:26
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(johnsws @ 26 May 2005, 08:30)
darius, spune-mi te rog cum se manifesta acea tuse in mers la masina ta, ca am si eu o banuiala. de exemplu la mine la rece pot sa accelerez fara probleme. dupa vreo 300 de metri cand se incalzeste putin pot sa accelerez pana la 2000 rpm fara probleme. intre 2000 si 2300 rpm tuseste; dupa aceasta turatie iar merge normal. dupa ce se incalzeste bine se mai atenueaza tusea asta, desi parca uneori mai face, dar tot in intervalul de rpm intre 2000 si 2300. dupa un drum mai lung se calmeaza, merge mai bine dar dupa putin frecus in oras parca iar incepe. cand bagam motorina de la mol parca nu facea asa dar mi-e sa nu fie placebo. cine ma poate ajuta?
*



m-am intors acum de la service. mi-au schimbat servofrana ohmy.gif
ziceau ca ar putea fi de acolo, ca a incercat sa regleze frana si s-a intepenit servofrana. tot ei ziceau ca uce-injectie citeste semnalele de la frana ca sa taie injectia atunci cand sesizeaza frana. mi se pare ca a mai postat cineva o problema asemanatoare. i se aprindeau franele pe spate.
o sa revin cu impresii de la drum. oricum sambata viitoar em-am programat la revizie si daca nu s-a rezolvat o sa insist.



--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 30 May 2005, 08:29
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




face cam la fel masina, se pare ca n-avea nici o legatura cu servofrana pe care mi-au schimbat-o. sad.gif
nici nu s-au gandit s-o puna pe clip tester. daca merg si fac un clip test, de unde stiu eu ca diferiti parametri sunt ok? unde gasesc niste valori de referinta, stie cineva?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 7 Jun 2005, 12:18
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




problema mea, cu intreruperile motorului la rece, se tragea de la valva EGR. ce ma scoate din sarite este ca "mecanicii " au fost cam barbari si mi-au taiat un fir de la valva, cred ca alimentarea, bineinteles fara sa-mi spuna. acum incerc sa iau legatura cu seful de service sa-mi schimbe valva asta nenorocita, daca tot e clar ca de la asta se trag problemele mele, iar in caz de nerezolvare ma gandesc la vc.

This post has been edited by johnsws: 7 Jun 2005, 12:19


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 7 Jun 2005, 13:14
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Nu-mi vine sa cred de ce sunt astia in stare la service.
John, daca ai o poza, te rog arata-mi si mie care e valva cu pricina ca sa stiu si eu cand or apuca-o nebuniile la ce sa ma uit (ca inteleg ca toate trec prin faza asta). In nici un caz nu vreau sa trec pe la service vreodata.
Merci.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 7 Jun 2005, 15:37
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




cristim, vad ca vin prea tirziu, insa masina mea veche 1,8 TD cu camera de precombustie poseda minuantie de sonda lambda.Din pacate e localizata stupid, cam pe unde sint pedalele insa ceva mai sus, ca ii faceam si o poza. Asa trebuie sa ma crezi pe cuvint. Am si siguranta pentru ea. De asemenea, nu cred ca mai exista la ora actuala automobil fara asa ceva. Este un mijloc foarte bun de coordonare si opotimizare a functionarii masinii indiferent daca e dizel sau pe benzina. Este adevarata ca la motorina amestecul variaza mult insa aste deriva din principul de functionare si nu vad de ce nu ar folosi informatiile de la sonda ca sa gestioneze si mai bine amestecul injectat.


EGR se deschide cind ii spune ECU, spre exemplu cind va aflti sub 3000rpm si pedala ramine constant mai mult de x secunde. Atunci ECU banuieste ca nu aveti chiar nevoie de putere si mai baga cam 5-10% gaze de evacuare sa fie arse din nou. Din cauza ca asta se intimpla in general la viteze micii ale motorului si deci la viteze mici alea aerului prin tubulatura combinat cu faptul ca aveam neste vapori de ulei bagati de crankase ventilation se creeaza mediul ideal ca astea sa se lipeasca de fantele alea mici si sa le obtureze. Dat fiind o durata suficienta, se infunda usor usor.

Da, ma refeream la 75 000 km.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 7 Jun 2005, 17:52
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




evilone, apreciez cunostintele tale despre dieselurile astea" nepoluante" , acum imi e clar ca de la egr aveam eu probleme. multumesc pentru informatii.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuelos
post 5 Jul 2005, 12:37
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 28 November 04
From: Oradea




Si la mine pe la 15.000 a inceput "sa se inece" si nu mai aveam deloc putere. Mecanicul de la service mi-a zis ca se poate scoate mufa, si sa merg fara ea.
Problema e ca se infunda si trebuie curatata.
Pentru ca nu mai aveam timp de curatat am lasat-o fara mufa si merge bine si acum la 100 de mii! smile.gif


--------------------
Chevrolet Aveo Sedan LT - ...
2007 Chevrolet Aveo LT
2008 Logan Pick Up .....sold
2006 Dacia Drop Side

GPS: Go Clever 5'
CB: Cobra + Sunker Elite
Detector: Whistler
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 6 Jul 2005, 00:13
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




ai putea te rog sa-i faci un bilant de 100k ca sa zic asa:probleme,sfaturi in exploatare,consuma ulei la km astia?eu unul sunt curios si nu cred ca sunt singurul laugh.gif


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 6 Jul 2005, 14:54
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




mi-a scos si mie mufa de la valva egr. cred ca motorul mergea putin mai bine la partea de demaraj, insa am avut impresia ca imi consuma mai mult, adica in loc de 5,2 consuma cam 5,5 %. masina este inca in garantie si vreau sa ajung la service sa vad ce naiba pot face, daca se poate curata acea valva nenorocita sau se poate schimba.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 8 Jul 2005, 11:01
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




sper ca la at service decit ala unde ti-au taiat firul de alimentare al EGR post-336-1110552449.gif !
eu zic s-o cureti tu, sa nu-ti mai faci singe rau si sa pui firul de alimentare la loc daca-ti consuma mai mult !
eu asa am facut si sunt muuult mai linistit drunksinging.gif !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuelos
post 8 Jul 2005, 15:14
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 28 November 04
From: Oradea




Se poate curata egr si "acasa".
Trebuie doar desfacute cele 3 suruburi si curatat interiorul.

This post has been edited by Manuelos: 8 Jul 2005, 15:25


--------------------
Chevrolet Aveo Sedan LT - ...
2007 Chevrolet Aveo LT
2008 Logan Pick Up .....sold
2006 Dacia Drop Side

GPS: Go Clever 5'
CB: Cobra + Sunker Elite
Detector: Whistler
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 8 Jul 2005, 22:03
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




QUOTE(Manuelos @ 8 Jul 2005, 15:14)
Se poate curata egr si "acasa".
Trebuie doar desfacute cele 3 suruburi si curatat interiorul.
*



Unde este amplasata aceasta valva? Nu reusesc s-o identific. Please help.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 11 Jul 2005, 07:43
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




uou ! smile.gif a facut cineva operatia de curatare a valvei egr acasa? si cu rezultate bune? ca la service mi-au cerut 2 mil sa mi-o curete ohmy.gif .
as vrea sa stiu si eu detalii cu ce se curata, cum se da jos, ce efecte a avut curatatul...etc, nu fiti zgarciti cu informatiile ! wink.gif




abu nu te stresa, solnita ta nu cred ca are nici 10k km asa ca nu cred ca ai probleme cu egr. ca sa o identifici asa fara poza...ca n-am la indemana...: se afla sub filtrul de aer, are legatura cu galeria de evacuare, are forma cilindrica(partea care iese afara din galerie) e prinsa in 3 suruburi si intra o mufa cu 6-8 fire in ea.

This post has been edited by johnsws: 11 Jul 2005, 07:47


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 11 Jul 2005, 11:01
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(johnsws @ 11 Jul 2005, 09:43)
uou ! smile.gif a facut cineva operatia de curatare a valvei egr acasa? si cu rezultate bune? ca la service mi-au cerut 2 mil sa mi-o curete ohmy.gif  . 
as vrea sa stiu si eu detalii cu ce se curata, cum se da jos, ce efecte a avut curatatul...etc, nu fiti zgarciti cu informatiile ! wink.gif
*


e relativ usor de facut ! se desfac cele trei suruburi de prindere dupa ce in prealabil ai scos mufa din senzorul ala (lasi motorul sa se raceasca un pic sa nu-ti pirlesti miinile) ...
se scoate (usor) EGR si se curata cu o perie de sirma ... pentru a se roti elementul de inchidere se foloseste o cheie (de 10 sau 12 daca nu ma insel) ...
rezultatele ?
asta n-am de unde sa stiu dar scutesti 2 mil wacko.gif , cu siguranta drunksinging.gif pe care-i poti cheltui in scopuri muuult mai placute !

This post has been edited by ache2: 11 Jul 2005, 11:04


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 11 Jul 2005, 13:39
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




pai cand ai probleme cu valva egr iti intrerupe motorul la rece, merge aiurea...
dupa ce ai curatat valva merge bine motorul?
mai intrerupe la rece?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 11 Jul 2005, 14:18
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




motorul mergea destul de nasol si la rece si la cald ... si nici nu prea tragea ...
dupa ce am curatat-o de citeva ori (si m-am plictisit) nu mi-a mai facut nici o figura !
ultima curatare a avut loc acum un an si ceva !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 03:41
Forum Renault