Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
![]() ![]() ![]() |
Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
Paul_ |
![]()
Post
#61
|
||
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- CJ 01 HUA
|
|||
leo_bem |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
amortizoarele nu se umplu our si simplu. se pune ulei nou special pemtru amortizoare, se umbla la supapa, etc. si te costa 100 lei grei/ buc
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
Ov |
![]()
Post
#63
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si daca sunt fff uzate, si interiorul e ovalizat, daca cine le reconditioneaza nu le prelucreaza inainte, nu se realizeaza nimic minunat
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#64
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Vai,ce de raspunsuri pe tema amortizoarelor mele.
1. le-am taiat cum am spus cam de trei ani si ...nici macar nu s-au clintit.Printre altele am meseria aia hulita de ing.stiu ce rol are contrapiulita,etc,normal ca nu e chiar de forma,dar am riscat f putin si gata.Nu are ce ureche se se rupa,sa ajunga sa se invarta amortizorul vreo 10 spire cu arc cu tot,sa iasa,sa etc..Leam mai dat jos sa le mai fac una alta si m-am muncit ca naiba sa le clintesc din loc.Nu e dracu chiar asa negru cum pare,e un risc f mic,aproape infim.Si alta solutie rapida si eleganta de a cobori putin masina de bot nu am gasit.solutia pe care o au masiunile de raliu,de care am citit si pe aici,cu un manson filetat sudat pe corpul amortizorului si talerul inferior al arcului tip piulita e f misto,dar...pina comprimi arcul,pina infiletezi,pina una alta,iti bagi picioarele in ea masina si pleci la drum cum e.Plus ca chiar e riscant,pt ca nu stii ce materiale sa folosesti,rezistente,sa se sudeze bine,filet cu pas fin,etc ![]() 2. citesc tot felul de pareri legate de amortizoare.pe mine m-a preocupat subiectul...inginereste ca sa zic asa.Modificarile care le-am facut sunt luate de pe desenele originale de la bilstein,desenelle cu reglajul sport pt amortizoarele de dacia.Deci nu tampenii.Nu e suficient sa faci sa mearga greu tija in ele,asta e doar asa,o mica joaca.Ca sa facem putina teorie pt cine e interesat,forta pe care o opune amortizorul la miscarea tijei,se regleaza si in functie de viteza cu care se misca tija.Sunt trei regimuri:cand frinezi,cand intri intr-o groapa mai marticica,si mersul pe deniveleri care se succed cu viteza mare.Complicat.apropo,daca pui ulei de cutie,ai ...nu vreau sa spun ceva urat,dar ar fi catastrofa.Se pune doar un ulei f subtire,care are proprietatea de a nu isi schimba viscozitatea in functie de temp.Se punea mai demult ulei de transformator,dar iarna ... Oricum,o suspensie sport,da o siguranta si o stabilitate masinii care se simte.fie ea si o amarita de dacia.In schimb ai mici problemute cu gropile,cu denivelarile,le simti ca naiba.La inceput ai zice ca na,nu conteaza,dar cu timpul la mers mult in oras,etc, te resimti putin. Acum am pus si arcuri din alea suplimentare pe puntea spate,se simte multumitor as putea spune,doar ca mi-a inaltat masina de spate.Am facut un drum la buc si in curbe luate mai taricel,am simtit ca parca e inalta.Nu sunt vreun mare as care cica simte masina de numa numa,dar....am simtit.Voi vedea eu cum rezolv Daca v-am plictisit....astept critici |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
mgi1400 |
![]()
Post
#65
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 1 January 05 ![]() |
QUOTE(Paul_ @ 6 Jul 2005, 22:27) si mai trebuie sa cumpar 2 litri sau 4 nu mai stiu exact de ulei pt cutie de viteze pt amortizoare poti sa imi spui si pretul la care le face respectivul prieten al tau uleiul pentru amortizoare nu o sa-l gasesti prea usor in comert, in bilstein se foloseste un ulei vegetal special pentru asa ceva. este stabil cu temperatura si nu se oxideaza in timp. daca folosesti alte uleiuri poti avea surpriza sa iti infunde supapa de by-pass si atunci ... tija strimba, sau o explozie a cilindrului.... ![]() |
--------------------
dacia/peugeot/fiat
/// sport/406/punto
*
|
|
bogdan336 |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 05 From: coolentina ![]() |
vrei sa arate asa?????
cum sa fac o berlina sa arate ca galbena asta? pot sa tai din arcuri?am inteles ca se poate... |
--------------------
dacia
solenza
- B-32-TKL e reala si e a mea!!! - solenza face diferenta!! lol
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
poti sa o faci sa arate ca asta alba
![]() Attached thumbnail(s) 20_hahahhahaha.jpg ( Size: 71.55k ) Number of downloads: 517 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
bogdan336 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 05 From: coolentina ![]() |
cum pot sa fac asta????? fara prea mari complicatii..
iti sunt recunascator daca imi spui si mie. |
--------------------
dacia
solenza
- B-32-TKL e reala si e a mea!!! - solenza face diferenta!! lol
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#69
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Fara prea mari complicatii?Faci rost de un sac de bani si cumperi niste coil-overs...
Cu un pic de mesterit:tai 2-3 spire din arc dar trebuie sa ai grija sa nu bata tija amortizorului in capatul amortizorului.Asta daca vrei doar look-ul "gangsta" ![]() This post has been edited by Ciumonk: 9 Jul 2005, 22:01 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
bogdan336 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 05 From: coolentina ![]() |
mersi mult.e un proiect ambitios care sper sa dea roade, mai multe nebunii, pasaje largi, etc.mersi
|
--------------------
dacia
solenza
- B-32-TKL e reala si e a mea!!! - solenza face diferenta!! lol
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#71
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
da lasata mai e mai frate dacia aia galbioara.Dar banuiesc ca mai mult sta pe dreapta decit umbla
![]() |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
bogdan336 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 05 From: coolentina ![]() |
in primul as vrea lucrul asta tocmai pt ca nu am vazut si ar fi ceva...
![]() asta galbena e de liniuta, nu poti lua viraje in unghi prea mare cu ea.as spune performante, trebuie banu ,da o viata avem, preferam un murcielago da n-a vrut D-zeu. |
--------------------
dacia
solenza
- B-32-TKL e reala si e a mea!!! - solenza face diferenta!! lol
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#73
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
sunt multe de spus ,dar eu ma ghidez dupa un principiu,nu mereu recunosc,dar macar incerc:invata si din experienta altora,nu doar pe propria piele.Stiu ca o dacie acum are un pret mic de tot,dar,dupa parerea mea e aiurea sa modifici o masina la modul de a nu o mai putea folosi decit ca mobila sau eventual mici ture cu ea.Eu urmaresc sa o fac mai performanta,si se poate.Daca bagi si bani,nu neaparat multi,poti face lucruri bune:o suspensie mai buna,un motor mai nervos,o caroserie mai usoara.Eu i-am facut mici modificari,asa pe apucate,pt ca nu ai acces la materiale bune.am mai scris,solutia adevarata e sa ai un kit de suspensie facut de o firma care a studiat,amortizoare corelate cu arcurile,arcuri scurte si cu taria marita,bari stabilizatoare mai groase,bucsi din poliuretan,etc.Pina atunci...mai este.
Tu vei face ce vei considera ca e bine,ca sa iti satisfaci o placere de a avea o masina mai..unicat.Dar munca de a da arcurile pe fata jos,etc,etc,banii nu se prea justifica.Crede ca vei fi usor dezamagit cand vei merge cu ea |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
bogdan336 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 9 July 05 From: coolentina ![]() |
ai dreptate, performante e clar ca imi doresc, chiar vreau sa iasa ceva, jantele le.am luat deja, masina e la linie, impecabila, banii se vor duce la kitu de suspensii si motor, etc.
|
--------------------
dacia
solenza
- B-32-TKL e reala si e a mea!!! - solenza face diferenta!! lol
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
QUOTE(hadrian_ @ 10 Jul 2005, 08:43) sunt multe de spus ,dar eu ma ghidez dupa un principiu,nu mereu recunosc,dar macar incerc:invata si din experienta altora,nu doar pe propria piele.Stiu ca o dacie acum are un pret mic de tot,dar,dupa parerea mea e aiurea sa modifici o masina la modul de a nu o mai putea folosi decit ca mobila sau eventual mici ture cu ea.Eu urmaresc sa o fac mai performanta,si se poate.Daca bagi si bani,nu neaparat multi,poti face lucruri bune:o suspensie mai buna,un motor mai nervos,o caroserie mai usoara.Eu i-am facut mici modificari,asa pe apucate,pt ca nu ai acces la materiale bune.am mai scris,solutia adevarata e sa ai un kit de suspensie facut de o firma care a studiat,amortizoare corelate cu arcurile,arcuri scurte si cu taria marita,bari stabilizatoare mai groase,bucsi din poliuretan,etc.Pina atunci...mai este. Tu vei face ce vei considera ca e bine,ca sa iti satisfaci o placere de a avea o masina mai..unicat.Dar munca de a da arcurile pe fata jos,etc,etc,banii nu se prea justifica.Crede ca vei fi usor dezamagit cand vei merge cu ea sa sti ca ala care imi face amortizoarele nu e un tampit, si nici eu ni m-am bagat degeaba in seama cu voi sa va ajut sa va faceti amortizoarele mai sportive sau ma rog cum vreti voi, oricum omu ala astudiat ceva ca sa ajunga sa faca amortizoare si sa le si modifice, asa ca daca vreti sa va faceti SUSPENSII SPORT va stau la dispozitie ![]() |
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
aaa si atunci cand veti merge cu masina chiar veti simti o placere deosebita, simtinduva chiar in masina de "curse" visata
![]() |
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
mai leo chiar esti simpatic.Imi place ca arunci pastile mereu despre amortizoarele pe care le modifici/modifica tipul tau.Esti putin prea direct pt mine ca sa nu inteleg ca e vorba de un mic busines.Nu e nimic rau in asta,dimpotriva apreciez pe cei ce stiu sa faca o treaba tehnica si adevarata in orice domeniu.Apropo,de chiuloase stii pe cineva?
![]() |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#78
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Eu nu ma mai bag.Voi stiti ca un "kit" adevarat de suspensie costa cat toata masina?Kit inseamna brate schimbate,cu posibilitatea reglarii unghiurilor de cadere a rotii,coil-overs cu amortizoare sport si BUCSE (nu bucsi) din materiale compozite.Si daca tot faci suspensia nu ar strica sa pui si niste discuri ventilate si etriere cu 3 pistonase.Daca aveti bani (cu caruta)si aveti timp puteti sa faceti orice.Dar daca nu aveti bani incercati sa studiati ce au facut altii(aici ma refer in special la pilotii de raliuri si la Gordini si Alpine ) si poate veti reusi sa modificati Dacia cu bani mai putini.
Dar daca intr-adevar vreti performante cumparati-va un E30 325-330 si gata. |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
beast |
![]() ![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 8 July 05 ![]() |
nu va jucati cu suspensii sport va spun din experienta in timmp veti sa va rupeti oalele amortizoarelor
|
--------------------
dacia
1310 ti
- is 01 gti
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#80
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Draga bestie,oalele se pot intari.Bani sa fie.
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
tms |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 29 June 04 From: constanta ![]() |
Eu am amortizoare ....tari de curse pe masina de 3 ani si nu am nici o problema sa se rupa ceva pe la masina si nu am intarit nici o oala , dar am mai facut si alte modificari pe la suspensie ....si nu am chiar nici o problema.......A o singura chestie am patit doar am strambat puntea spate odata ...din cauza ca este prea rigita a cedat puntea dar am schimbat-o si i-am tras ceva intarituri ceea ce va recomand mai ales daca vreti sa va dati cu frana de mana ....
Succes!!! |
--------------------
Dacia + Peugeot
Berlina + 205 GTI
- CT 06 TMS Cand Pasiunea Nu Cunoaste Limite......
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#82
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Tms,care sunt celelalte"modificari la suspensie" pe care le-ai facut?asta daca nu sunt indiscret.Ma intereseaza subiectul.Apropo,amortizoarele de care vorbesti,sunt modificate din astea de serie sau sunt unele sport cumparate de noi?Nici eu nu am vreo problema deosebita la masina de cand le0am modificat,doar un usor disconfort pe drumurile naspa.legat de intarirea oalelor,daca suspensia e f mult intarita,arcuri mult mai tari,amortizoare pe masura,mers sportiv,etc masina e mult mai solicitata in zona aia,atat in fata cat si in spate.DSepinde cat de ruginita e caroseria.De ex,ceea ce am mai auzit si am citit,ar fi si intarirea lonjeroanelor prin
plasarea unui profil T pe dedesupt,in lungul profilului actual.Daca pui cricul pe la mijlocul lonjeronului fata,vezi la ochi cum se flambeaza cand ridici masina.Tot din auzite/citite pe net introducerea de spuma gen cea de la fizarea geamurilor termopan in praguri are un efect super.Totul e sa ai mana si un dispozitiv adecavat ca sa umpli uniform.Tot m-a batut gandul la treaba asta...poate mai aud vreo parere legata de asta si o "facem" vreodata. ![]() |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
ciumonk pe vremea cand era raliul nostru cu dacii din alea facute cum stii tu, amortizoarele se faceau la fel, adica asa cum va spun eu. daca vreti vreodata sa va modificati amortizoarele asa cum doriti voi faceti ce vreti.
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#84
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Nimeni nu mai spune nimic despre suspensie?Toti vreti cai putere?da sa stea bine masinuta pe strada nu vreti?
![]() |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
sunt suparati ca eu ii pot ajuta, ma rog cine vrea si are bani si ambitie nu sta sa discute tampenii aici ci trece la fapte
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
tms |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 29 June 04 From: constanta ![]() |
Nu e de joaca cu suspensia ...mai bine decat sa te chiniu sa o faci tu prin garaj o dai la cineva care stie si a mai facut asa ceva ... sunt destui care fac amortizoare pe la curse si pe bani putini....si iese cum vrei tu mai de asfalt mai moale de macadam se poate face si reglabila ....cunosc pe cineva care face asa ceva...si nu ia scump....Apropo ...am o suspensie de vanzare de golf 2 arcuri si amortizoare !!!!!!!
|
--------------------
Dacia + Peugeot
Berlina + 205 GTI
- CT 06 TMS Cand Pasiunea Nu Cunoaste Limite......
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
repet nu o fac eu ci o face cineva care stie sa faca asa ceva de ani de zile si este un super meserias
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Amortizoarele mele au 15.000 km, si sunt foarte multumit, nu are niciunul probleme pana acum. Sunt facute mai moi pe compresie, si foarte tari pe destindere, cum aveau batranii cand se alerga cu Dacia pe coasta.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 17 Aug 2005, 02:28) Amortizoarele mele au 15.000 km, si sunt foarte multumit, nu are niciunul probleme pana acum. Sunt facute mai moi pe compresie, si foarte tari pe destindere, cum aveau batranii cand se alerga cu Dacia pe coasta. N-ar trebui sa fie invers? Tari la comprimare si moi la destindere? Eu am simtit o imbunatatire a tinutei de drum cand am pus amortizoare pe gaz, care sunt tari pe comprimare si moi pe destindere. Roata sta mai mult timp in contact cu asfaltul in felul asta. Daca sunt moi la comprimare si tari la destindere nu ai sanse sa dai cu scutul de asfalt la trecerea peste mai multe denivelari succesive? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
mie, la nova tocmai mi-a crapat unul de ala mai tare
... si ce mandru eram de ele, statea masina de nu era adevarat... |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:41 |